Poll

Wie is de Mol?

Patrick
42 (50.6%)
Pepijn
41 (49.4%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn  (gelezen 18848 keer)

Offline Rooney

  • Winnaar WIDM-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #20 Gepost op: 10-02-2011, 15:52:02 »
Mooi werk Heinz! Een erg praktisch overzicht. Dit zijn ook voor mij de enige 2 potentiele mollen. Ik zit al vanaf het begin op Patrick, dus stap daar sowieso niet van af.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #21 Gepost op: 10-02-2011, 19:01:24 »
19-17 in de poll nu. Dat gaat behoorlijk gelijk op!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2011, 19:04:24 »
117 - 90 in de pool

het is echt nog "to close to call"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2011, 19:14:30 »
En het staat gelijk...voel me wel een verrader naar mijn eigen Mol,
maar als ik moest kiezen; wel...

Het staat 50/50 nu:)
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2011, 19:18:46 »
Ik heb Pepijn gekozen, al heb ik hem voor mijzelf op plaats 2 staan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #25 Gepost op: 10-02-2011, 19:30:47 »
Dat iedereen op P&P zit pleit tegen hen.

Wat ziet iedereen toch in die blonde krullenbol? Denk dat het voor de makers zelfs interessanter is als het zou uitdraaien op een duel Patrick/Art. Dan zit iedereen weer met de handen in het haar. Is nog het best vergelijkbaar met Jon/Anniek. Toen was het nooit echt duidelijk, is Anniek nu echt de Mol of speelt ze het? Hetzelfde probleem heb ik met Art, het zou best wel eens de mol kunnen zijn. En het pleit voor hem dat hij ondertussen verdachte nr. 3 is geworden op dit forum.

Dus, om terug te komen op P&P, ik zie de aantrekking naar Pepijn niet zo. Hem hebben ze er veel te laat in gemonteerd. Ik heb zo het gevoel dat ik de anderen beter heb leren kennen. Het ziet eruit alsof hij niet zo goed in het spel zit, dat men hem te lang heeft weggestoken.

Dus als ik moet kiezen tussen Patrick en Pepijn ga ik voluit voor Pepijn. Patrick heeft al zoveel laten mislopen, dat als je het op een rijtje zet het niet meer mooi is. ;D Hetzelfde geldt voor Art! ;)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2011, 19:51:03 »
Patrick.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2011, 20:14:43 »
Same here....ik hou het bij Mr Stoof...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2011, 01:01:36 »
na vanavond nog zekerder dat 1 van deze 2 het is, maar wie? ???
in durf nog niet van patrick over te stappen naar pepijn in de pool

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2011, 01:30:21 »
na vanavond nog zekerder dat 1 van deze 2 het is, maar wie? ???
in durf nog niet van patrick over te stappen naar pepijn in de pool

Ik heb precies het zelfde als jou. Ook al denk ik vanaf moment 1 dat het patrick is. Ik ga de gok wagen en mn poule op pepijn als mol zetten. Ik twijfel al zoals zovelen een aantal weken tussen die 2. (en misschien verander ik nog van gedachte en maak ik de overstap niet) en anders zie ik vanzelf wel waar ik eindig. Toepasselijk: 'ons lot ligt in eigen handen'  ::rofl:: :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2011, 10:53:14 »
ehm gelijke stand ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2011, 14:04:13 »
zelfs na een nachtje slapen kan ik nog niet kiezen ???
straks toch nog maar even de herhaling kijken ::vergroot::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2011, 17:34:45 »
Mijn voornaamste reden om bij Pepijn als mol te blijven is dat veel opdrachten voor hem op maat gemaakt lijken. Hij is een circusartiest dus voelt zich thuis op het koord tijdens de voorstellingsopdracht en te paard en kan daarnaast ook nog prima met een voertuig uit de voeten.


En gevoelsmatig denk ik dat Patrick het niet kan zijn. Voornamelijk omdat hij zich te makkelijk laat overrulen door anderen. En daarnaast.... ondanks dat het halve forum ze altijd verdenkt, het is nooit de dikke :P (Eva en Edo waren het ook niet en werden door velen lang verdacht)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2011, 17:39:57 »
Mijn voornaamste reden om bij Pepijn als mol te blijven is dat veel opdrachten voor hem op maat gemaakt lijken. Hij is een circusartiest dus voelt zich thuis op het koord tijdens de voorstellingsopdracht en te paard en kan daarnaast ook nog prima met een voertuig uit de voeten.

Mee eens idd. Bovendien blijkt keer op keer dat Pepijn wel (te) snel door lijkt te hebben wat de bedoeling is en dat duidt op voorkennis.
Het gestier met die koeien, het noemen van 3 niveau's en snel doorhebben wat er speelt in de hotelkamer-opdracht, en nu ook weer met de letters bij de lezersgroep ('Volg het spoor van de mol').

Citaat
En gevoelsmatig denk ik dat Patrick het niet kan zijn. Voornamelijk omdat hij zich te makkelijk laat overrulen door anderen.

Patrick reageert ook te primair en zijn sabotages zijn te adhoc, te weinig doordacht.
Daarnaast blijf ik erbij dat ik het gedoe met de jokers geven aan 1 kandidaat erg dubieus zou vinden als mollenactie.
 
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2011, 17:42:54 »
Mee eens idd. Bovendien blijkt keer op keer dat Pepijn wel (te) snel door lijkt te hebben wat de bedoeling is en dat duidt op voorkennis.
Het gestier met die koeien, het noemen van 3 niveau's en snel doorhebben wat er speelt in de hotelkamer-opdracht, en nu ook weer met de letters bij de lezersgroep ('Volg het spoor van de mol').

Maar hoe maak je dan verschil tussen een slimme kandidaat die snapt hoe de opdracht-makers denken en de mol-met-voorkennis?

Misschien moet ik Peppie maar eens mee gaan nemen als winnaar voor de pool..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2011, 17:46:24 »
Maar hoe maak je dan verschil tussen een slimme kandidaat die snapt hoe de opdracht-makers denken en de mol-met-voorkennis?

Oh een kandidaat kan best een keer een lumineus idee hebben over hoe het in elkaar steekt.
Als dat echter vaak gebeurt en ook nog leidt tot mislukken van zaken /mollenstreken dan kan je wel richting 'voorkennis' gaan denken.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2011, 18:05:51 »
En bij Pepijn zijn de molacties het net niet. B.v. het stunten op het koord. Volgens de reactie van Miryanna had de groep dat door. Pieter-Jan kiezen, maar meteen meegaan in de tegenwerping van Karin. Anna proberen te overtuigen niet van het paard te stappen, maar zonder overtuiging. Zelfs het noemen van mosselen zou ik overbodig noemen.

Wat wel of niet een mooie molsactie is is 'in the eye of the beholder', maar persoonlijk vind ik de molsacties van Pepijn een stuk geraffineerder (en mooier) dan die van Patrick. Die komen me wel erg makkelijk voor en zijn eigenlijk altijd direct naar hem te herleiden. Dat is ofwel een overduidelijke mol ofwel een kandidaat die de mol uithangt, naar mijn mening.

Pepijn zit bij een zeer fanatieke Anna in de groep die ineens van haar ezel stapt om kokertjes op te rapen. De mannen waren te lui om van hun paard af te stappen (wat nog het meest opviel bij Pepijn aangezien die een geoefend paardrijder is - Art zat te klooien met zijn stijgbeugels, Jan zat stijfjes op zijn paard en Patrick is door zijn postuur niet erg behendig).

Het enige wat Pepijn kon doen is zeggen dat ze er niet af mochten volgens hem - niks doen was het enige andere alternatief want hij kan moeilijk Anna verbieden van haar ezel te stappen.  ::)

Op het koord geldt hetzelfde. Als acrobaat en fysiek sterk iemand zou het uitermate ongeloofwaardig zijn als hij niet over dat koord ging. Juist deze actie versterkte de angst bij sommigen en overtuigde Miryanna dat hij niet de mol was. Analoog het trucje dat Yvon destijds deed om verdenking van zich af te krijgen als zogenaamde 'hulpmol'. De aflevering heet bovendien 'iets is wat het lijkt'.

Voor wat betreft 'mosselen', dat vind ik juist een mooie subtiele mollenstreek.
Hij nam zo een duidelijk te benoemen verschil weg (dat iedereen wel gezien had, hij zegt ook nog tegen Anna: 'Van voor naar achteren : jij neemt de voorste dingen) - en pikt dan een verschil weg dat juist op de voorgrond en duidelijk was..). Dat verschil was ook nog een keer op de linker helft ipv de rechter, waar hij op had moeten letten, volgens hun verdeling. Vervolgens doet hij een toevoeging zodat het ook nog niks oplevert.

Dus deze acties maken hem wat mij betreft juist wel de mol in tegenstelling tot de adhoc bedachte 'we kunnen ook wel geld weggooien' acties van Patrick.

Blijft uiteraard een kwestie van perspectief.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2011, 18:19:51 »
Dus deze acties maken hem wat mij betreft juist wel de mol in tegenstelling tot de adhoc bedachte 'we kunnen ook wel geld weggooien' acties van Patrick.

"Eerst vragen" he, dat dan weer wel. Mooi verhaal hoor en ik zou Pepijn persoonlijk een leukere mol vinden dan Patrick. Probleem is dat degene waarvan ik wil dat hij de mol is het lang niet altijd is. Dat is in het verleden heel vaak voorgevallen.

Qua molacties zou ik zeggen Pepijn, hoewel het dicht bij elkaar ligt. De makers zouden ons dan mooi op het verkeerde been hebben gezet, omdat bijv. Hanna  Pepijn had meegenomen in de test.

De moldagboeken, roodshow-hints en tweets leiden meer naar Patrick. Vandaar dat ik nog even in de Patrick tunnel blijf. "Schoonheid" is niet altijd de mol.

Blijft een punt van discussie...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2011, 19:06:26 »
Dat iedereen op P&P zit pleit tegen hen.

Dat is het hem nu juist. Niemand zit op Pepijn. Op .nl niet, daar is het streng verboden hem in de top-3 verdenkingen te zetten. En in de biechten/tests wordt ook alles eruit geknipt wat naar Pepijn zou kunnen mogen zijn te wijzen. Als kers op de taart zegt PJ in het begin van afl. 7 dat iedereen op Karin, Patrick en Art zit. Nergens ook maar een klein vingertje dat naar Pepijn mag uitgaan.... ons molletje  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2011, 19:08:42 »
Dat is het hem nu juist. Niemand zit op Pepijn. Op .nl niet, daar is het streng verboden hem in de top-3 verdenkingen te zetten. En in de biechten/tests wordt ook alles eruit geknipt wat naar Pepijn zou kunnen mogen zijn te wijzen. Als kers op de taart zegt PJ in het begin van afl. 7 dat iedereen op Karin, Patrick en Art zit. Nergens ook maar een klein vingertje dat naar Pepijn mag uitgaan.... ons molletje  ::regenboog::

Pepijn staat nu op 3 op widm.nl
 ::)