Poll

Wie is de Mol?

Patrick
42 (50.6%)
Pepijn
41 (49.4%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn  (gelezen 18847 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Gepost op: 9-02-2011, 22:10:51 »
Wie is de Mol? Patrick of Pepijn?

1.1 de bus



We zien Patrick als achtste in de bus stappen en Pepijn als eerste. Aan geen van de twee stelt Pieter Jan een individuele vraag.

1.2 vuurwerk



Patrick past het plan van Horace wat aan. Zijn rol bij de ontvangers is onduidelijk. "Ik werd overvallen door de adrenaline. (..) Ik kon ook niks meer doen eigenlijk, ik was gewoon paralysed een beetje." De ontvangers kiezen een verkeerde envelop. Pepijn vormt met Horace een duo verzenders.

1.3 vrijstellingsroute



Patrick loopt als zevende de vrijstellingsroute. Hij vertelt dat niemand geld heeft gepakt en alle jokers op zijn. Toch vertrouwt Soundos hem niet en loopt ze na Patrick door tot het laatste lege mandje. Eerder had Pepijn (die de route als vierde liep) gezegd dat over de inhoud hiervan gelogen was door de kandidaten die hem voor gingen. "Wat de vorige kandidaten gezegd hebben is waar. Behalve het laatste mandje." Volgens Soundos hebben de allereerste mensen gezegd dat dit mandje leeg was. Patrick en Pepijn pakken allebei geen geld. Patrick zegt tegen de groep dat hij heeft doorgegeven dat de kandidaten na hem 1000 en 3000 euro moesten pakken, terwijl er twee keer 3000 ligt. Pepijn heeft een vrijstelling voor aflevering 1 en kiest ervoor om de anderen ook door te laten gaan.

2.1 theater



Vier van de tien kandidaten herkennen het stukje van Patrick. Dit levert geen 250 euro op. We horen: "Gedachten en krachten sturen mij bij. Niet zweverig, maar geaard en krachtig. (..) En met mij kun je lachen. Ik heb humor, althans, dat probeer ik." (In de promo voor aflevering 2 aan het eind van aflevering 1 horen we nog het zinnetje: "Ik probeer altijd tomeloos positief te zijn.") Zeven van de tien kandidaten herkennen het stukje van Pepijn. Dit levert 250 euro op. We horen: "Ik houd van circus. Ik eet graag komkommer of augurk. Appels eet ik helemaal op. Ook het klokhuis. Ik ben magisch."



Patrick heeft (volgens Art in een biecht) met Art afgesproken om elkaar verdacht te maken, om de verdenkingen van Karin af te halen. Art grijpt na de opdracht in het theater zijn kans en richt de aandacht op Patrick.

2.2 boobytraps



Patrick gaat als tweede het boobytrapparcours in. Hij wordt al snel uitgeschakeld door een mijn en komt minder ver dan de kandidaat (Karin) voor hem. Pepijn gaat als achtste, ook nog zonder geld. Hij wordt al snel uitgeschakeld door een sluipschutter en komt minder ver dan de kandidaten voor hem. Als er zeven kandidaten gegaan zijn en er nog drie kandidaten over zijn, vraagt Art wat nu het plan is. Pepijn: "Ik vind dat er sowieso nu twee moeten gaan." Art: "Waarom?" Pepijn heeft hier niet direct een antwoord op. Volgens Art had Pepijn beslist dat Jan 1500 en Art 1000 euro mee zou nemen. Eerder lijkt het er op dat Pepijn oppert dat Anna al geld meeneemt.

2.3 levend stilleven



Patrick is als tweede aan de beurt met de tussenstand op 200 euro. Hij weet een verschil te noemen en brengt de tussenstand op 400 euro. Patrick: "De politieagent van rechts stond een stuk naar voren, stond achter de lezende vrouw in plaats van aan de andere kant van het pad." Pepijn is als vierde aan de beurt met de tussenstand op 0 euro. Het verschil dat hij noemt is fout. De tussenstand blijft 0 euro. Pepijn: "De man vooraan had in de eerste foto twee eh, dingen vast, en in de tweede foto maar één ding vast. Mosselen volgens mij." (Fout want het waren geen mosselen.)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 11:46:11 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2011, 22:11:05 »
3.1 verven en plakken



Patrick belandt bij de ververs terwijl hij eigenlijk wilde plakken. "Ik wil wel plakken want ik kan niet verven." Hij signeert de schildering met het jaartal 2008. Dit zet de andere groep op een verkeerd spoor. Pepijn zegt in de bus dat Pieter Jan (dit blijkt de moeilijkste foto om te plakken) ook wel leuk is.



Patrick denkt Elvis in het plakwerk te herkennen en zegt dit. Hij herhaalt dit als Pieter Jan om de beslissing vraagt, maar krijgt niet genoeg medestanders. Als Karin de juiste schildering aanwijst ("Deze is vrij simpel"), wijst Pepijn er op dat die ernaast uit 2010 is. Karin over het juiste schilderij: "Oh nee, dat is 2008." Pepijn wijst ook op de foute muurschildering die ze uiteindelijk kiezen en merkt op dat die nog niet helemaal af is.

3.2 optreden



Patrick en Pepijn doen een clownsact. Patrick meldde zich eerst om publiek te ronselen, maar dat vond Art geen goed idee. Pepijn doet ook nog een vuurspuwact waarvoor hij eerder Art en Jan op pad stuurde om petroleum te gaan halen.

3.3 hotelkamers



Patrick wil wel alleen in een kamer, maar Horace is tegen. Patrick en Pepijn belanden samen in de snurkkamer. Ze hebben op hun briefje staan dat de sleutel van Karin en Miryanna in de douchekop ligt en beelden Karin en Miryanna uit door borsten en een kort jurkje uit te beelden. Ook beelden ze een douchekop uit. De boodschap bereikt Karin en Miryanna niet. Ook Patrick en Pepijn komen niet te weten waar hun sleutel ligt.



Patrick is fel voorstander van het terugkopen van de bagage, wat ook gebeurt. Pepijn merkt nog op: "Het geld waar we gisteren keihard voor gewerkt hebben hè, de hele dag, weg..."

4.1 busrace



Patrick is zo fanatiek in de busrace dat hij de versnellingsbak aan gort helpt. In de andere bus probeert Pepijn de gestrande bus in te halen door Miryanna aanwijzingen (en een duwtje in de rug) te geven. Eerder zien we Patrick verschillende letters vinden en Pepijn achter het stuur van de bus er flink de sokken in zetten. Zou de bus met de Mol winnen, dan ging er geld uit de pot.

4.2 molboekjes



Patrick en Pepijn staan in het kerkje tegenover elkaar. De vragen voor Patrick: "Hoe beantwoordde de Mol de vraag bij het levend stilleven? Goed of fout?" Patrick: fout (goed). "Werd de Mol tijdens de boobytrapopdracht gedood door een sluipschutter?" Patrick: ja (goed). "Wie is de Mol?" Patrick: Karin (goed). Pepijn komt niet bij het molboekje van Patrick. De vragen voor Pepijn: "Wat was de rol van de Mol bij de voorstellingsopdracht?" Pepijn: publiek werven (goed). "Was de Mol een plakker of een verver?" Pepijn: plakker (goed). Patrick komt niet bij het molboekje van Pepijn.

4.3 la puerta del diablo



Patrick probeert als tweede de touwbrug over te steken maar haalt de overkant niet. Hij legt maar 8 meter af. Pepijn gaat als eerste en haalt de overkant. Hij laat het oversteken van de touwbrug moeilijker lijken dan dat het voor hem is door heen en weer te zwaaien en te vallen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 11:48:35 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2011, 22:11:31 »
jokers



Patrick geeft twee van zijn vier jokers aan zijn maatje Art.

5.1 vee drijven



Patrick zit in team rood dat nul kokers pakt. Pepijn zit in team blauw dat drie kokers opraapt (alle drie door Anna). Volgens Art had Patrick geen tijd voor (de aanwijzingen van) Karin en hem omdat hij als "koeienfluisteraar" alleen oog voor de koeien had. Pepijn laat de koeien alle kanten op stuiven en zegt tegen Anna dat zij niet van haar paard af mag als ze een gevallen blauwe koker wil oprapen.

5.2 foto's maken



Om "Nicaraguaanse" uit te beelden bootsen Patrick en Karin de vlag van het land na met twee blauwe tasjes en wit papier ertussen. Patrick maakt hier een foto van. De onderkant mislukt. Te zien is iets blauws en iets wits wat de flits terugkaatst. Anna herkent het woord niet. Ze zegt "het ochtendgloren". Patrick kiest Soundos om mee op pad te gaan. Ze kiezen "zoete". Patrick maakt een foto van lolly's, maar de foto mislukt, hij is helemaal zwart. Anna herkent het woord dus niet, ze kiest "ontluiken". Pepijn lijkt het een stuk beter te doen: hij doet goed voor hoe de mensen met de paraplu moeten poseren om "wind" uit te beelden (alleen druk Art te snel af) en de foto voor "vogels" (twee mannen die met hun handen vogels uitbeelden) wordt herkend door Anna. (Ook al had ze misschien in de war kunnen raken door het woord "duif" dat ook in het gedicht zat.)

5.3 autotocht



Patrick ziet het eerste en het tweede paaltje, en als Als Art paaltje drie denkt te zien, bevestigt Patrick dit. Maar bij het laatste geld dat Patrick pakt stelt hij aan Art voor om het weg te gooien. Hij doet dit niet, maar als hij dit wel had gedaan had dit heel veel geld, want ook de verdubbeling gekost. Pepijn vindt twee vlaggetjes met geld. (En ziet er ook een tegelijkertijd met Anna.) Als hij door de anderen wordt teruggeroepen reageert hij niet. In een biecht zegt Pepijn dat hij met Anna heeft afgesproken om "elkaars ogen te zijn". Anna (in een biecht) bevestigt dit.

6.1 schrijven en lezen



Patrick, Anna en Karin kiezen het woord "executie". Patrick zegt nog dat de x hem lastig lijkt. "Maar goed, is prima." De schrijvers maken een grote streep onder het woord en schrijven daarop: E + E c u t i. De lezers komen niet verder dan E + (met de plus lager dan de schrijvers deze maakten). Pepijn en Art denken dat de streep een regel is waarop geschreven is. Soundos: "Misschien is het executie." Art: "Zullen we dat doen?" (..) Soundos "Nee, maar het is zo'n lang woord." (..) Pepijn: "Mol". Art ("Mol")en Soundos(?) gaan hier in mee. Pieter Jan: "Jammer." Er wordt geen 1600 euro verdiend.

6.2 puzzel met plankjes



We zien hoe Patrick probeert uit te leggen hoe de groep van blok 2 naar blok 3 kan komen. Ook zegt Patrick tegen Art hoe hij moet lopen (goed). Pepijn gaat als eerste meteen met de planken in de weer, maar zonder resultaat, terwijl ruim een minuut verstrijkt. We zien Pepijn meer foute zetten doen dan goede. (Goede analyse van deze opdracht door Erik TKS: link.)

6.3 mastermind



Patrick heeft er zijn bedenkingen bij als Pepijn bekend maakt vrijwillig zijn scherm te willen zien.

Wie wint dit molduel? Patrick of Pepijn? Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom. 8) ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 11:49:38 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2011, 22:40:39 »
Ha, Heinz komt met zijn altijd fraaie schema toegespitst op de twee molverdachten van de serie. Handig!  ::ok:: ::vergroot:: :D

Als ik alles zo terug lees i.c.m. printscreens erbij (waarvoor dank, zeer duidelijk en verhelderd zo'n overzicht) vrees ik toch met grote vrezen dat het Patrick is, helaas. Helaas ja, want het lijkt mij zo veel leuker als Pepijn de mol is/zal zijn. Heb mijn pool nu al vernaggeld door de switch van Pepijn naar Patrick. Als iets wel duidelijk is geworden vind ik dan is het wel dat beide heren toch echt als enige overblijven om in aanmerking te komen voor het molschap.

Vermoed dus dat Patrick naar voren stapt bij onthulling, maar hoop zo op Pepijn. Heb ze beide ook als finalisten want ik zie de WIDM redactie er wel voor aan dat beide tot in de finale er bij blijven. Geeft geen duidelijke uitsluitsel naar kijkers maar zaait juist twijfel. Want voor beide is veel te zeggen. Maarja, dat gold ook voor Kim vs Sanne, Jon vs Anniek, Milouska vs Roderick.  :P ::hypocriet:: Tot je de terugblik aflevering zag en een groot "oh ja!" moment krijgt.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2011, 22:42:10 door Joosie200 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #4 Gepost op: 9-02-2011, 22:50:50 »
Mooi overzicht, ik kruip ook weer een stukje terug in mijn Patrick tunneltje.

Ik had trouwens in mijn hoofd zitten dat Patrick fel tegenstander was (of deed alsof) voor het terugkopen van de bagage.  ???

Edit: ik heb het fragment net nog een keer bekeken, hij zegt eigenlijk niet zoveel. Vooral Jan en Art willen de koffers terug en Patrick vindt alleen dat de vrouwen zich er niet mee mogen bemoeien.  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-02-2011, 22:57:53 door Mloesje »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #5 Gepost op: 9-02-2011, 23:13:10 »
Mooi overzicht weer Heinz! ::bravo::

Ik blijf weer even bij Patrick. ::jaja::

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2011, 23:23:08 »
top overzicht heinz, geweldig werk ::bravo::

nu ik dit zie blijf ik toch maar even voor de 2 ingangen staan voordat ik er met volle vaart in 1 duik. ik zat in een patrick tunnel, maar zag nog wat clowns resten dus toch maar terug gelopen. ik weet nu wel 1 ding zeker pepijn of patrick is de mol! als soundos toch de mol blijkt te zijn is het vast geniaal. als art of karin de mol blijkt te zijn is dat een filnke tegen valler ::niet-ok::
morgen dus super goed op pepijn en patrick letten! ::vergroot::
nogmaals dank voor het overzicht heinz ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2011, 23:28:02 »
Bedankt! En graag gedaan. Hopelijk blijven ze er alle twee nog in morgen, dan kan ik de komende tijd het topic wat aanvullen. Wat er bijvoorbeeld in ieder geval nog bij moet is dat Patrick jokers gaf aan Art.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2011, 23:41:26 »
Bedankt, Heinz! Grappig genoeg krijg ik weer het gevoel na dit topic gelezen te hebben dat ik Patrick en Pepijn weer ietsjes wegschuif, en ik toch maar weer de dames Anna en Soundos beter in de gaten ga houden...  ???
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2011, 23:44:50 »
Tja, voor zowel Patrick als Pepijn valt zeker het een en ander te zeggen waarom ze de Mol niet zijn. Maar dat geldt wat mij betreft in veel grotere mate voor Anna en Soundos. (En op Art als Mol valt qua acties nog het minste aan te merken.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2011, 01:02:50 »
Nice!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Voor mij is het nog altijd Pepijn.

Het complotje dat Patrick en Art tijdens de theateropdracht (aflevering 2) zeggen te hebben en wat we daarvan zien, telt voor mij erg zwaar mee in de vergelijking tussen Patrick en Pepijn.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 13:51:07 door Rat »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2011, 09:53:27 »
Patrick!

Met die versnellingsbak denk ik dat dat onbedoeld was.

En bij Pepijn zijn de molacties het net niet. B.v. het stunten op het koord. Volgens de reactie van Miryanna had de groep dat door. Pieter-Jan kiezen, maar meteen meegaan in de tegenwerping van Karin. Anna proberen te overtuigen niet van het paard te stappen, maar zonder overtuiging. Zelfs het noemen van mosselen zou ik overbodig noemen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #12 Gepost op: 10-02-2011, 10:16:13 »
Super Heinz!  :D
Al zou het wel erg lullig zijn als bijv Anna de mol blijkt te zijn..  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #13 Gepost op: 10-02-2011, 13:11:31 »
Nice!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Voor mij is het nog altijd Pepijn.

Het complotje dat Patrick en Pepijn tijdens de theateropdracht (aflevering 2) zeggen te hebben en wat we daarvan zien, telt voor mij erg zwaar mee in de vergelijking tussen Patrick en Pepijn.

Bedoel je niet het complotje tussen Patrick en Art?
Ik zit ook op Pepijn :D

Maar nu ik dit zo lees ben ik iets minder teleurgesteld als Patrick het zou zijn. Ik vind zijn houding zo iets... verbitterds hebben ofzo. Hij zegt zelfs op een gegeven moment: 'als het op deze manier gaat dan weet ik niet of het nog wel hoeft voor mij.' Iets in die richting. Kan een moltactiek zijn maar dat vind ik dan een beetje onsympathiek.

@Avogadro: dat heb ik juist meer met Patrick, dat zijn molacties het net niet zijn. Vooral die ene aflevering waarin al zijn potentiele molacties mislukten (hij mocht niet plakken etc.). Ik vind dat je wat Pepijn betreft ook gelijk hebt, maar ik denk dat dat slingeren bepaalde kandidaten toch over de streep heeft geholpen om definitief niet het touw op te gaan (Soundos bv). En ik denk dat Pepijn meer is van de indirecte molacties (zoals Art en Jan erop uit sturen voor petroleum terwijl ze beter kandidaten konden ronselen)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2011, 13:50:47 »
Bedoel je niet het complotje tussen Patrick en Art?
Ja, typefoutje. Patrick probeert zichzelf te veel verdacht te maken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #15 Gepost op: 10-02-2011, 14:22:45 »
(zoals Art en Jan erop uit sturen voor petroleum terwijl ze beter kandidaten konden ronselen)

En uiteindelijk bleek dat toch niet voldoende om de opdracht te laten mislukken. Typisch!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #16 Gepost op: 10-02-2011, 14:50:01 »
Bedankt voor het overzicht Heinz! ::ok:: Er handig idd :)

Ik ga er nu toch ook voor dat Patrick of Pepijn de Mol is.
Ik ga momenteel voor Patrick en kies Pepijn dan als winnaar :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #17 Gepost op: 10-02-2011, 15:27:25 »
Leuk overzicht Heinz!  ::ok::

Zoals bij velen inmiddels, ook mijn twee hoofdverdachten. Hoewel Art als het op geld verdienen aankomt nooit thuis geeft ligt dat er mijns inziens te dik bovenop.

Voorlopig richt ik mijn pijlen op Pepijn. Hopelijk vanavond meer duidelijkheid.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #18 Gepost op: 10-02-2011, 15:29:18 »
Ze hebben echt allebei dingen gedaan die me dwars zitten. Van die 'dat doet een mol toch niet' dingen...  :-\\

Bij Patrick is het vooral de verdenking op zich laden mb.v. Art. Dat zou een mol toch niet doen...?  ???

Oh en Heinz, mooi overzicht  ::ok::
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Patrick versus Pepijn
« Reactie #19 Gepost op: 10-02-2011, 15:38:18 »
Ze hebben echt allebei dingen gedaan die me dwars zitten. Van die 'dat doet een mol toch niet' dingen...  :-\\

Bij Patrick is het vooral de verdenking op zich laden mb.v. Art. Dat zou een mol toch niet doen...?  ???

Inderdaad, en dan met name ook nog twee jokers geven aan 1 kandidaat (en hem daarmee een onevenredig voordeel geven ten opzichte van de andere kandidaten).
In mijn ogen echt een no-no als mol, om je zover met het verloop van het spel te bemoeien door kandidaten op die manier te bevoordelen.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 15:40:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)