Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 113928 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2011, 23:19:31 »
Roze blauw, waar zat dat eerder? 09.49.
Omnia vincit amor

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2011, 23:26:15 »
Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind Art wel een leuke kandidaat!
Je bent in elk geval niet de enige :) Ik mag die Art ook wel. Dat de Avro juist zijn foute acties in opdrachten benadrukt - of hij de Mol is - doet daar naar mijn mening verder niets aan af.

Coen loves coconuts. Is mijn gok.
Dat las ik er ook in tijdens de aflevering.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 10-02-2011, 23:32:16 »
Dingetjes die mij zo op het eerste oog opvielen:

De "voor wat het waard is"-opmerking van PJ. Voor wat het WAARd is... te koppelen aan geld?
Schrijvers hebben het erg goed gedaan (Anna, Patrick, Karin).
Pepijn die de P "schreef" op de muur.
Vulkaan die op de lijst staat van woorden om uit te kiezen (in combi met hoe vulkaan eerder is besproken toen Anna deze schilderde en een bekende vulkaan Anna in de naam had, dacht ik).
De muziek van Dexter :)
Heeft Soundos tijdens de loop-opdracht nou oortjes in? Luistert ze gewoon naar muziekjes ondertussen? Of wat was dat?
Het spandoek dat in beeld kwam, iets met "VAMOS-nog-wat".
Moet dat verder nog even bekijken.
De mañana, mañana van Anna.
Dat Soundos eigenlijk best "out of the blue" het woord "executie" raadt. Misschien is het alleen opvallend, omdat de andere twee zo dom deden :-)
Hoe Art duidelijk voor "mol" wil gaan.
Hoe Soundos zo expliciet "moi" zei na de tweede opdracht.

Karin lijkt op Patrick en Pepijn te zitten.
Op wie Pepijn zit is me onduidelijk.
Soundos op Patrick of Art.
Anna is mij ook niet helemaal duidelijk.
Art op Pepijn - en volgens mij Patrick en Karin.

Art heeft de kleur oranje, Patrick geel, Karin groen, Soundos roze, Pepijn wit en Anna blauw. Anna en Soundos zitten dus niet in de code.

De afvaller zit bij Soundos, Patrick of Anna (tenzij een de mol is natuurlijk). Spannende tactiek als kandidaat om je scherm te willen zien. Of het echt mollerig is, dat weet ik niet.

En de jokers van volgende week... in ieder geval voor Patrick.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 23:34:44 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 10-02-2011, 23:38:54 »
Barbara had ook oortjes in toen der tijd!  ::trots::
haha kon het niet laten dit even weer te melden
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2011, 23:41:31 »

De afvaller zit bij Soundos, Patrick of Anna (tenzij een de mol is natuurlijk). Spannende tactiek als kandidaat om je scherm te willen zien. Of het echt mollerig is, dat weet ik niet.


Je bedoelt neem ik aan Art ipv Soundos?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2011, 23:42:52 »
Barbara had ook oortjes in toen der tijd!  ::trots::
haha kon het niet laten dit even weer te melden

Niet weer hé  ::rofl::  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2011, 23:44:45 »
Je bedoelt neem ik aan Art ipv Soundos?

Goed aangenomen  ;D
Foutje!
Laten we jabberen.

Offline zanax

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 10-02-2011, 23:51:00 »
En wat vinden jullie van Peppijn die tijdens deze aflevering een M vormde op de groepsfoto.
(Zie Page3) Dit vind ik opvallend dit doe je niet zomaar die houding. Wat vinden jullie hiervan? Aanwijzing > mol?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 10-02-2011, 23:52:37 »
En wat vinden jullie van Peppijn die tijdens deze aflevering een M vormde op de groepsfoto.
(Zie Page3) Dit vind ik opvallend dit doe je niet zomaar die houding. Wat vinden jullie hiervan? Aanwijzing > mol?
,,het irriteert me...;)
ik wil het namelijk niet, maar wat is ie bezig met zijn handen/vingers....
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 00:25:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline zanax

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2011, 00:08:22 »
Ik vind het maar verdacht. 2 aflevering lijken duidelijken op een M van Mol
en soms doet hij niks of gwn alleen wijzen. Ik verdacht hem zoweizo dus dat blijft : D
Victory is mine if im true Muhahah : D

GN
Zanax

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2011, 00:14:16 »
Het spel met de plankjes is afgeleid van het spel River Crossing, waarbij een wandelaar m.b.v. plankjes een rivier moet oversteken. Er is ook nog een versie van met wandelaar+hond. Dat is een breinbreker met oplopende moeilijkheidsgraad.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2011, 00:22:40 »
Opmerkelijk met die wolken op de kaart.
Heb Google Earth er even naast gelegd. Opmerkelijk zijn de 2 schaduwen op de kaart van WIDM die niet terug te zien zijn op GE!?

Btw, de rechte lijn vanuit het centrum (richting de wolken) alleen al was 1.5 km!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 00:24:54 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2011, 00:28:13 »
Het spel met de plankjes is afgeleid van het spel River Crossing, waarbij een wandelaar m.b.v. plankjes een rivier moet oversteken. Er is ook nog een versie van met wandelaar+hond. Dat is een breinbreker met oplopende moeilijkheidsgraad.
Hond was meerdere malen in beeld, zo ook in een blipvert...
Maar te laat om mijn brein er over te laten breken, morgen nieuwe kansen;)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2011, 00:46:46 »
Ik wilde de mastermind nog even oplossen voor het slapen gaan:

Anna - blauw
Pepijn - wit
Art - oranje
Patrick - geel
Karin - groen
Soundos - roze


1. Soundos > Anna > Art > Pepijn (2 goed, maar verkeerde plek)
2. Karin > Patrick > Soundos > Anna (2 goed, maar verkeerde plek)
3. Pepijn > Art > Patrick > Karin (4 goed, 2 goede plek)
4. Patrick > Pepijn > Karin > Art (4 goed, 1 goede plek)
5. Pepijn > Karin > Patrick > Art (Correct)

Correct
Correct, maar verkeerde plek
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 00:49:08 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline _Claudia_

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2011, 01:04:51 »
Tweet: Volg het spoor van het woord. Volg de Mol. Volg mij.Ik denk dat deze Tweet juist slaat op de tweede opdracht. Dat we het spoor, oftewel de manier van oplossen, uit de eerste opdracht moeten gebruiken. Het viel mij op dat Pepijn zo snel naar de flonders rende en met die planken aan de gang ging voordat de groep daadwerkelijk aan de opdracht begon. Ik heb het teruggekeken en hij schrijft de letter P! Opvallend, zeker in combinatie met de P die hij schreef op de muur tijdens de eerste opdracht. Zie de foto onder het topic 'Mol tweets'

Offline WJWJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2011, 01:36:42 »
Ik vond het zeer opvallend dat er 3 (DRIE!!) soundtracks van Dexter in deze aflevering zaten! Ik kan er helaas niets aan vastknopen... Iemand een idee?

Offline paultje201

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 11-02-2011, 06:37:04 »
Stel je voor, je bent redactielid van WIDM:
1. De AVRO wil dit seizoen 11 afleveringen,
2. Een extra aflevering waarin geen kandidaat afvalt,
3. Hoe lossen we dit op: EUREKA!
a: We laten ze eerst de test doen
b: Pas daarna een opdracht waarmee we kunnen manipuleren.
Resultaat: goeie kans dat niemand afvalt, zeker als ervoor gezorgd wordt dat zo min mogelijk mensen zijn/haar scherm ziet.
Stapsgewijs:
- We laten de oplossing van de mastermindopdracht niet zien, dus zolang het logisch is, kan de redactie bepalen of het goed is of niet.
- Na vier pogingen zegt PJ dat alles goed is, dit is dus niet te controleren. Komt goed uit, nu hoeven maar 3 kandidaten het scherm te zien.
- De Redactie weet al wie rood zal krijgen, de kans dat er iemand afvalt is 50%, als de mol zijn scherm wil/moet zien, dan neemt de kans af tot 33%
- In deze opzet is het feit dat Pepijn zich opoffert een duidelijke mollenstreek!



Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #77 Gepost op: 11-02-2011, 09:24:15 »
Ik vond het zeer opvallend dat er 3 (DRIE!!) soundtracks van Dexter in deze aflevering zaten! Ik kan er helaas niets aan vastknopen... Iemand een idee?

Het is (vind ik) gewoon heeeerlijke muziek  ;D
Blood theme en Astor's birthday party vind ik zelf het leukst en beide zijn gebruikt in de vorige sezoenen  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molbert

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #78 Gepost op: 11-02-2011, 09:38:25 »
Hallo mensen,

ik zag het nog nergens op het forum staan maar is het volgende jullie ook opgevallen?:

In de interviews van aflevering 6 (http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-242112) is Pieter Jan te zien bij 03:22. Hij staat hier aan de kant van de opdracht met de planken. Hij zegt: "Dit wordt helemaal niks. *CENSORED* staat zich dood te lachen". De camera man zegt: "En terecht". Waarop Pieter Jan instemmend zegt: "ja, terecht."

Hebben ze het hier over de mol? Ik denk het wel.

Als je goed hebt opgelet hoor je op de achtergrond Art zeggen: "Ja, maar luister Pepijn." (03:22-03:24).

Even opzoeken in de video van aflevering 6. Bij 29:09 is deze uitspraak van Art te horen. Kennelijk is vlak hiervoor iemand die zich "dood staat te lachen" en was dit aanleiding voor Pieter Jan om dat ook in de camera te zeggen. Even terugskippen leert ons dat Karin niets staat te doen en bij 28:47 even voorover buigt zoals je dat zou doen als je stiekem lacht. Bij 29.00 zie ik weer een soort van lachje en draait ze zich weg van de camera en richting Pepijn en Soundos die niet naar haar kijken. Daarna lijkt haar lachje betrapt door Anna en doet Karin minder geheim erover en doet alsof de situatie gewoon grappig is omdat het zo klungelig gaat.

Verdacht?




Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #79 Gepost op: 11-02-2011, 09:49:59 »
Op zich klopt je verhaal wel, maar wat heeft het voor zin om dit weg te piepen in het verhaal van PJ als in de aflevering zo overduidelijk naar voren wordt gebracht dat Karin de slappe lach krijgt? Dan is het toch overduidelijk over wie hij het heeft.
Ik denk dat het een verdachtmaking van de redactie naar Karin is.