Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77553 keer)

Offline veerttje

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #40 Gepost op: 17-03-2011, 21:40:17 »
Waarom heef tniemand van ons de eerste letters van de twitterberichten achter elkaar gezet en wel alle andere eerste letters??????????? ??? ??? ???

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2011, 21:40:53 »
Prachtig dit :)
Ik heb in aflevering 1 op Patrick gezeten, daarna 2x op Jan, maar daarna alles op Patrick.
Ook grappig dat hij zo 'Miryanna' laat zien aan die man in dat ziekenhuis  ::rofl::

Volgens mij zijn bijna alle verborgen hints gevonden die er in zaten. Het waren er trouwens wel veel als ik zo op de site kijk.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2011, 21:41:03 »
Omdat er blijkbaar niemand op is gekomen? ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2011, 21:42:44 »
Al mijn verwachtingen uiteindelijk toch ingelost. Het ging er bij mij wel heel erg om in hoeverre Patrick geholpen werd/andere kandidaten hielp (lees Art)/te weinig meedeed. Ook Jaar van de Geit is wat vreemd (maar was al wel ontdekt) want China en Midden Amerika hebben niet zoveel met elkaar te maken. Art's t-shirt is niet iets waarop je kan rekenen. Tenzij dit afgesproken was zoals ToPo... Uiteindelijk dus wel een goede verklaring, maar we misten gewoon een stukje van de puzzel. Al met al eigenlijk toch wel een mooi seizoen! Al zijn we (in het verleden) heel erg verwend natuurlijk. ;)

Hints op http://wieisdemol.avro.nl: volgens mij had niemand die "gek" gevonden, wel?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2011, 21:43:10 »
Helemaal met Jayne eens, bah wát vallen die 'mollen'acties mij tegen!  ::niet-ok::
Niets doen, want de groep maakt wel een fout. Of die éne envelop niet pakken. Jeetje! Een beetje creativiteit mag ook wel! Ja, oké soms moet je geld pakken of wat onmols doen om je dekking zeker te stellen. Maar je dekking is niet belangrijker dan het mollen zelf! Want zonder dat je molt, hoe moet je dan ooit de mol te pakken krijgen? Alleen omdat z'n gedrag soms anders is??
Echt, valt me vies tegen!
Ik was zo enthousiast dit seizoen; mooi filmwerk, prachtige montage, ook nog redelijk veel leuke spellen. Niet extreem veel onzinspellen die toch onmogelijk om te halen zijn. Achteraf ook echt leuke verborgen aanwijzingen, alleen de mollenacties.. ::ohno::
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2011, 21:46:52 »
Baal je dat het Art niet is?  ::) :-X ;D

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #46 Gepost op: 17-03-2011, 21:47:20 »
Super MOL! Ooh Wat ben ik blij dat Art het niet is!!  ::oink:: Als Art de mol bleek te zijn.. Nou ik zou ht echt niet leuk vinden.. Buiten het feit om dat ik vanaf afl 1 al op Patrick zat.. :P

Alleen wat ik me nou toch afvraag.. Waarom huilde Soundos?  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #47 Gepost op: 17-03-2011, 21:48:33 »
Verliezer, tranen van geluk, krokodilletranen, makkelijk geëmotioneerd, you name it.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #48 Gepost op: 17-03-2011, 21:49:22 »
Grappig om te horen hoe jan en art zo hints zoeken als wij ook doen ::rofl::

Dit vond ik ook geinig om te zien. Viel me al eens eerder op dat Soundos in het Theatre St. Ana een hint naar Anna zag en nu ook weer Jan die het anagram 'Art Leest Hanna' eruit weet te halen. Dit is volgens mij het eerste seizoen waarin ik gemerkt heb dat de kandidaten ook naar dergelijke hints aan het speuren zijn.


Wat was Patrick overigens bizar slecht vermomd in de bus. Je slaat je als kandidaat volgens mij echt voor de kop dat je dat niet gezien heb.

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #49 Gepost op: 17-03-2011, 21:51:26 »
jeetje wat zijn mensen toch negatief. Patrick ik vindt dat je geweldig gemold hebt! De meeste mensen zaten op Art en ik ging je pas verdenken omdat mijn mol eruit vloog. Geweldig gedaan. Tot het bittere eind bleef ik twijfelen.
En hoezo slechte molacties? Ik vond hem juist heel goed, hij viel echt niet op en ook niet bij z'n medekandidaten.
En de pot is behoorlijk laag, één-na laagste pot ooit! Top!
Art verdiende winnaar!

Spannende afsluiting, mooie afleveringen, leuke kandidaten, geniale serie!
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2011, 21:52:49 »
Ik heb erg genoten van de finale! En heus niet alleen omdat Patrick m'n mol was, maar gewoon om te zien hoe echt leuk deze groep met elkaar was. Daarnaast hebben ze ook echt de ontknoping verbeterd, met dat spannende terugspoelen met als hoogtepunt Patrick in de bus, super, da's nogal wat anders dan de mol die dan eindelijk het stapje naar voren mag doen en z'n hand opsteken, ja hoor ik was het  :P

Ik ben blij dat het Patrick is, er zijn wel betere mollen geweest maar beslist ook slechtere. En hij heeft hier en daar toch wel echt gemold wat we nu pas mochten zien.
Ook fijn dat we uitleg kregen over die joker en de loting. Die joker was pure strategie en dat vind ik O.K. Dat Art hierdoor op de goede mol kwam kon hij niet voorzien, maar het kwam vast niet alleen daardoor.

En de verborgen hints zijn ook toppie. Leuk dat we ze niet allemaal gevonden hebben, maar eigenlijk nog veel leuker dat we de meesten wel hebben ontdekt.
Ikke ook eentje  ::trots::  :

De aflevering was getiteld "land in zicht".

Als je het heel letterlijk neemt, Patrick en Karin fotografeerden de vlag van Nicaragua en hadden dus land in zicht?

Offline mrbob

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #51 Gepost op: 17-03-2011, 21:54:04 »
en jawel hoor! De laatste aflevering van het seizoen valt op 17 maart; St. Patrick's day! Wie is de mol? Patrick! ;D

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #52 Gepost op: 17-03-2011, 21:54:33 »
Top seizoen! De hele metamorfose is wat mij betreft fantastisch uitgepakt, direct vanaf aflevering één. Prachtige beelden in combinatie met schitterende muziek, iedere aflevering was weer een genot om te kijken. Ook een mooi land om 'de Mol' in te spelen, en wat een kandidatengroep, toch ook bijzonder hoe ze dat elk jaar weer goed voor elkaar krijgen. Geweldige ontknoping ook, en een mooie mol. Goed gedaan Patrick!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #53 Gepost op: 17-03-2011, 21:55:15 »
Mooie uitzending en een geweldige mol.
Dat doe je hem niet zomaar na met Art constant in je kielzog.
Als Art de mol was geweest was mij dat vies tegengevallen.
Ik vond t alleen wel erg misleidend dat Patrick Art die vrijstelling gaf daardoor kon hij bij mij eigenlijk de mol al niet meer zijn.
Maar wat ben ik blij dat de verliezer de verliezer is. ::rofl::

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #54 Gepost op: 17-03-2011, 21:55:57 »
De aflevering valt nu terug te kijken op http://www.wieisdemolgemist.nl/#1111.

Voor als je het hebt gemist of wilt terugkijken!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #55 Gepost op: 17-03-2011, 21:56:22 »
en jawel hoor! De laatste aflevering van het seizoen valt op 17 maart; St. Patrick's day! Wie is de mol? Patrick! ;D
Dat was al bekend

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #56 Gepost op: 17-03-2011, 21:57:03 »
Patrick je was een fan-tas-ti-sche mol. [Je hebt de Inge Ipenburg-bokaal gewonnen en straks komt er iemand bij je langs om het allemaal nog 'ns uit te leggen.]

De 'Levend Stilleven'-opdracht was appeltje-eitje. De Mol ging voor in de rij staan en beantwoordde de vraag goed. Verderop in de rij zou een kandidaat wel een fout maken. WTF
De Mol gaf alles in het buitentheater. De Mol pakt het geld dat door de kandidaat voorbij is gelopen en bovendien het totale geldbedrag verdubbeld. Inge Ipenburg flashback. Moet ik écht daarop gaan letten bij het kijken naar WIDM?
De Mol gaf een joker weg aan een kandidaat want hij had uitgerekend díe kandidaat nodig als dekmantel. WTF


Het was een fan-tas-tisch seizoen.

'De Mol kan het niet alleen en heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets de Mol neemt zelf wel contact op met je als het zover is.'
'Bij meer aanmeldingen loot de Mol.' Farce

Tot zover even m'n zure eerste reactie. Locaties, opdrachten, beeld, geluid, muziek, effecten, montage, presentatie, kandidaten waren allemaal weer top in WIDM2011!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 22:41:35 door maulwurf2 »
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #57 Gepost op: 17-03-2011, 21:59:08 »
Ik heb erg genoten van de finale! En heus niet alleen omdat Patrick m'n mol was, maar gewoon om te zien hoe echt leuk deze groep met elkaar was. Daarnaast hebben ze ook echt de ontknoping verbeterd, met dat spannende terugspoelen met als hoogtepunt Patrick in de bus, super, da's nogal wat anders dan de mol die dan eindelijk het stapje naar voren mag doen en z'n hand opsteken, ja hoor ik was het  :P
Dat terugspoelen vond ik echt geniaal gedaan inderdaad. Vooral omdat ik pas helemaal op het eind, toen ik die kippenbus zag, ineens dacht, ohja de Mol zat in de bus! Mooier hadden ze de ontknoping denk ik niet kunnen maken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #58 Gepost op: 17-03-2011, 22:00:37 »
Patrick in de boot: ben ik blij dat ik niet de mol ben op IJsland ofzo  ::rofl:: Laat dat nou één van de landen zijn waar ik voor 2012 op hoop lol  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2011, 22:02:13 »
Dat terugspoelen vond ik echt geniaal gedaan inderdaad. Vooral omdat ik pas helemaal op het eind, toen ik die kippenbus zag, ineens dacht, ohja de Mol zat in de bus! Mooier hadden ze de ontknoping denk ik niet kunnen maken.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik dacht eerst wat gaat er nu gebeuren.. en toen ja die ontknoping ik ben de mol :P Achter op het schermpje zie je nog wel hoe Patrick zn armen in de lucht steekt met naast hem Art en Soundos, alleen hebben ze er voor de kijker voor gekozen het zo te doen  :D