Auteur Topic: Wat kan volgend seizoen beter?  (gelezen 25269 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2011, 12:26:11 »
Yep, dat laatste: was toch in de series met onbekende Nederlanders het geval?  Uit series daarna kan ik me dat niet herinneren.

Volgens mij kwam het in serie 5 met Yvon ook nog wel eens voor, maar idd ergens zijn ze daarmee opgehouden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2011, 12:37:03 »
Met de busraceopdracht van dit jaar ging toch geld uit de pot? Daarnaast kan ik me 2008 nog herinneren toen in de eerste aflevering geld uit een lege pot ging. Ze begonnen toen met een negatieve pot.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2011, 12:42:22 »
Fantastisch jaar was het! Hulde aan het 'molteam'!
Erg tof vond ik het einde zelf, toen Pieter-Jan vroeg: "Wie is de Mol" en er toen 'teruggespoeld' werd naar het begin, naar de busopdracht. Kreeg er kippenvel van, fantastisch.

1 ding zou ik graag terug veranderd zien: het geluidje dat te horen was voordat de kandidaten een groen of rood scherm kregen. Nu waren er verschillende geluiden te horen.
Oja: liever geen te duidelijke hint meer naar de mol in de eerste afleveringen (zoals de testhint). Patrick werd wel snel gevonden op die manier. Of hints erin stoppen in de richting van gewone kandidaten in plaats van naar de mol ;D

Nog 1 wens: de finale van volgend jaar een grote opdracht te laten zijn waarin nog flink wat geld gewonnen dan wel verloren kan worden. Dan in plaats van 3 opdrachten 1 grote opdracht. Eventueel met nog 4 personen in het spel, zou ook wel weer eens grappig zijn. En dan nog niets bekend maken (ook geen winnaar of verliezer) tot in de laatste uitzending.

En nogmaals: heb dit seizoen echt genoten, erg bedankt AVRO!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2011, 12:55:43 »
Verder moet sowieso het geluidje weg vóór het rode scherm... de spanning is dan totaal weg.

Helemaal mee eens. Je wist door de muziek/het geluid minstens 10 seconden voor het rode scherm al dat de betreffende persoon zou afvallen.


Daarnaast vind ik het zelf leuker als de winnaar of verliezer niet voor de laatste uitzending al bekend gemaakt wordt. Dus net als in seizoen 5 en 6 tot het allerlaatste moment nog 3 mogelijke mollen.


En in de finale moet ook weer gewoon een opdracht. Dat was dit seizoen toch wel een groot gemis. 

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2011, 17:26:35 »
Qper bedoel je niet seizoen 6 en 7? Aangezien in seizoen 5 ze juist alledrie al bekend werden gemaakt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2011, 20:19:12 »
Qua montage was het dit jaar heel erg goed! Alleen, en dat is al een paar keer gezegd: niet meer dat alles verradende geluid voor de afvaller.

Qua opdrachten an sich mag het zeker doorgaan op de wijze van dit jaar. Alleen zou er bij een aantal opdrachten best wel meer geld verdiend mogen worden. Sommige te verdienen bedragen stonden niet echt in evenwicht met elkaar. Ook zou het leuk zijn als er zoals in het verleden is gebeurd ook geld verloren zou kunnen worden met opdrachten. Tot slot meer alles of niks opdrachten.

Wat mij trouwens ook wel eens leuk lijkt, is een of meerdere opdrachten waarbij de kandidaten zelf mogen bepalen voor welk bedrag ze willen gaan spelen. Lukt de opdracht, komt het geld erbij, mislukt de opdracht, gaat het geld eraf!
Ich bin ein Bärliner!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2011, 21:52:18 »
Meer geld te verdienen EN te verliezen, geluid bij executie niets laten verraden, en alsjeblieft MINDER kwistig met die vreselijke jokers.
Af en toe een joker is nog wel te pruimen maar de hoeveelheid waarmee nu gestrooid werd...  ::oink:: En een grote opdracht in de finale.
O ja en die "hints" in de roodshow, laat maar als het zo moet. Interview is dan wel goed genoeg. Zulke nonsens als dit jaar    ::ohno::

Verder niets dan lof. Vooral de blip-verts, prachtige ontknoping, t werken met zwart/wit en gekleurde details. Echt heel mooi!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2011, 22:34:36 »
Qper bedoel je niet seizoen 6 en 7? Aangezien in seizoen 5 ze juist alledrie al bekend werden gemaakt.

Ik bedoel in elk geval dat ze alle drie tegelijk bekend gemaakt worden. Maar nu je het zegt waren ze in 2005 volgens mij idd al bekend voor de uitzending met terugblikken op de molacties.  6 en 7 dus idd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2011, 22:55:01 »
Tja, wat kan er beter, ik denk dat de crew ver diverse opdrachten niet helemaal gelukkig zal zijn geweest.

De krateropdracht werd goeddeels geschrapt en verkleind tot een beetje zouteloze opdracht.

Opdrachten werden weggeregend en met elkaar gewisseld uit nood.

Er werd vaak ad hoc wat gedaan zoals de flauwe meet-the-mole.

Miryanna die zegt dat ze feitelijk niets had begrepen van de kerk-opdracht wat je ook wel kon afzien aan diverse andere kandidaten (bij ja/nee vragen toch iemand naderbij laten komen?!).

Ik heb zo het idee dat er altijd wel diverse noodscenario's op de plank liggen en dat die dit jaar vaker dan ooit ook van die plank af moesten. Ik wens het de regie toe dat dit komend jaar in Zuid-Afrika niet nogmaals hoeft  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2011, 23:24:09 »
Opvallend dat nu niemand komt met een 2 molsvariant, of een keer zonder mol  ::hypocriet::

Veel kandidaten doen nu veel om de verdenking op zich te halen, dus zelfs zonder mol kan de pot aardig klein worden.  :o


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2011, 23:26:45 »
Opvallend dat nu niemand komt met een 2 molsvariant, of een keer zonder mol  ::hypocriet::

Veel kandidaten doen nu veel om de verdenking op zich te halen, dus zelfs zonder mol kan de pot aardig klein worden.  :o

Voor Anton zijn er weinig dingen heilig aan het format, zo zei hij, en een daarvan is dat er één mol is.
Tell me what your telescope says

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2011, 00:07:38 »
Miryanna die zegt dat ze feitelijk niets had begrepen van de kerk-opdracht wat je ook wel kon afzien aan diverse andere kandidaten (bij ja/nee vragen toch iemand naderbij laten komen?!).

Ja daar verbaasde ik me ook erg over. Waarschijnlijk was dat spel gewoon moeilijker dan het thuis op de bank leek ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2011, 10:55:09 »
Ja maar ik vermoed onduidelijk. Of te snel uitgelegd. Het werd mij ook niet geheel duidelijk. Waren het altijd 3 vragen of was het gewoon all-stop als iemand op 1 stap verwijderd stond en de cruciale vraag naar waarheid werd beantwoord etc. Wij zeiden hier al: waarom zou je uberhaupt -íets- antwoorden op sommige vragen, vermoedelijk was je ertoe niet verplicht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2011, 12:33:16 »
Dat zei Anton na afloop op de chat, ze konden er ook voor kiezen om geen antwoord te geven. Misschien was dat haar ook niet duidelijk.
The British are not impressed.

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2011, 17:12:48 »
1. Spanningsboog/opbouw bij de executie moet terug!!!!
2. Zorg er voor dat kandidaten hun twitter geschiedenis verwijderen als ze mee doen aan het programma. Gewoon als voorzorg.
Dan weet je dus meteen wie er mee doen. Gewoon kijken wie rond mei/juni helemaal geen berichten meer heeft geschreven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2011, 17:17:31 »
Het mag wel weer mat criptischer.
Als er groepjes komen gaf Angela altijd een omschrijving van wat ze moesten doen, maar bijna nooit letterlijk.
Pieter Jan deed dit jaar wel een poging, maar die was iets te obvious: '2 mensen die graag goed uit de verf komen en 2 mensen die nog even willen blijven plakken'
Karel kon ook mooi criptisch zijn met zijn beginpraatje...
...óf niet!

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2011, 23:21:05 »
Topito's weer terug. Het is een leuke manier van een vrijstelling. Bij een opdracht kan je een vrijstelling zo verdienen, maar met topito's is er veel meer spanning wie hem krijgt.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2011, 23:46:05 »
Ik heb eigenlijk een paar kleine verbeterpunten voor de nieuwe serie:

1. Het uitgeven van jokers zou tot de 5e aflevering mogen. Later in de serie kan dit anderen benadelen (zoals we dit seizoen hebben gezien) Het moet echter wel zo blijven dat de jokers die je hebt gewonnen in afl 1, dat je die wel de hele serie met je mee mag dragen (á la Jan, die dit beter niet had kunnen doen)

2. (al door meerdere genoemd) Het harde geluid bij de executies, je weet wanneer er een rood scherm aankomt, moet verdwijnen

3. Iets duidelijkere uitleg van sommige opdrachten voor ons als kijker.

4. Meer molacties tonen in de laatste uitzending/de mol meer centraal zetten in de laatste uitzending. Het leek er afgelopen donderdag op alsof het er snel doorheengejaagd moest worden.

5. De terugkeer van opdrachten waarbij een mislukking daadwerkelijk geld uit de pot kost. (zoals veel gedaan werd in de series zonder Bekende Nederlanders)

en punt 6, maar dat is meer een aanbeveling qua opdracht: Een iets betere ontmoeting met de mol opdracht. (in de bus zat een soort ontmoeting, maar niemand zag Patrick) en het contact opnemen was nogal vaag. Terwijl in seizoen 6 t/m 9 er een grote mind**** achter zat door al dan niet goed/fout beantwoorden van vragen of het stellen van vragen aan de/jouw mol. Ook de insteek van serie 10 met fotos vond ik nog wel goed gevonden omdat ook hier de vraag speelt.. heb ik het nou goed gedaan met die foto's..?

Verder vond ik deze serie gewoon TOP. Mooi in beeld gebracht(de beelden van het rennen op de Cerro Negro staan voor altijd op mijn netvlies gebrand  ::bravo::) goede montage, leuke kandidaten, leuke opdrachten, goede muziekkeuze bij tussenstukjes, prima locatiekeuze  ::ok:: Voor mij een van beste seizoenen ooit!
En alleen daarom al hoop ik echt dat de mol in oktober de gouden Televizierring weet te pakken.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2011, 23:56:03 door mollenvanger20 »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2011, 13:22:08 »
De kijkers niet té veel misleiden d.m.v. montage:

Dat Jan voor de kijker op Soundos leek te stemmen in aflevering 5 (en dit niet zo bleek te zijn) vond ik niet kunnen. Het was duidelijk dat Jan volledig op Art gefocust was. Dit is waarschijnlijk alleen maar gedaan om de finale spannend te houden. Oneerlijk, want veel Molloten bleven hierdoor bij Art als Mol. Het is dan meer misleiding dan montage.

Dus ik zeg: laat óf de biecht bij ‘de test’ weg, of doe het eerlijk en monteer de juiste informatie.

Ik ben trouwens wel enthousiast over de montage van de opdrachten etc.

O ja. De oude ‘testmuziek’ moet ook terugkomen ;). Helaas hoorde ik op de Molfandag al dat dat niet gebeurd….

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2011, 13:34:35 »
En misschien meer opdrachten waarin met kleine groepjes kandidaten een grote opdracht moet worden uitgevoerd die een hele dag of zelfs langer duurt. Bijvoorbeeld het overleven op een eiland (seizoen 1, waarin een kandidaat ook een keer onder een zeiltje moest slapen). Zouden BN-ers dit aankunnen ::)?

Ik heb ze dit seizoen alleen maar in ‘schone’ kleding gezien met goed verzorgde en uitgeslapen gezichten. Dat is tijdens de eerste seizoenen van Wie is…de Mol? wel eens anders geweest :o. Toen hadden de kandidaten maar 3 shirts per persoon ofzo. Voor de hele reis :P!