Auteur Topic: Wat kan volgend seizoen beter?  (gelezen 25283 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2011, 14:37:01 »
In ieder geval de planning wat betreft een land met regenseizoen kan beter...

Minder jokers, miscchien meer opdrachten met een klok in beeld, wat meer alles of niets opdrachten. En misschien ook wat ingewikkeldere opdrachten, toch.

Oh en graag een 'ontmoet de mol' opdracht terug, á la de lift met Inge, de kerk met Milouska, is ED/Go de mol en vorig jaar de foto's/verrekijker. Er is nooit echt wat uit te halen, maar levert wel uren puzzel en speurplezier op  ;D
Edit: ah ik zie dat mollenvanger20 dat ook zo ziet  :)
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2011, 15:32:48 »
In ieder geval de planning wat betreft een land met regenseizoen kan beter...
Dat was dit jaar volkomen onverwacht. In Japan klopten de verwachtingen wel, toen waren ze nog geen uur klaar met de opnames toen het regenseizoen begon.
The British are not impressed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2011, 17:22:50 »
De kijkers niet té veel misleiden d.m.v. montage:

Dat Jan voor de kijker op Soundos leek te stemmen in aflevering 5 (en dit niet zo bleek te zijn) vond ik niet kunnen. Het was duidelijk dat Jan volledig op Art gefocust was. Dit is waarschijnlijk alleen maar gedaan om de finale spannend te houden. Oneerlijk, want veel Molloten bleven hierdoor bij Art als Mol. Het is dan meer misleiding dan montage.

Dus ik zeg: laat óf de biecht bij ‘de test’ weg, of doe het eerlijk en monteer de juiste informatie.

Ik ben trouwens wel enthousiast over de montage van de opdrachten etc.

O ja. De oude ‘testmuziek’ moet ook terugkomen ;). Helaas hoorde ik op de Molfandag al dat dat niet gebeurd….

Ik hoop dat ze gewoon niet bekend maken op wie ze stemmen ::jaja::.
blijft het sowieso spannend!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2011, 20:51:08 »
En misschien meer opdrachten waarin met kleine groepjes kandidaten een grote opdracht moet worden uitgevoerd die een hele dag of zelfs langer duurt. Bijvoorbeeld het overleven op een eiland (seizoen 1, waarin een kandidaat ook een keer onder een zeiltje moest slapen). Zouden BN-ers dit aankunnen ::)?

Ik heb ze dit seizoen alleen maar in ‘schone’ kleding gezien met goed verzorgde en uitgeslapen gezichten. Dat is tijdens de eerste seizoenen van Wie is…de Mol? wel eens anders geweest :o. Toen hadden de kandidaten maar 3 shirts per persoon ofzo. Voor de hele reis :P!

Het is dan maar goed dat Soundos al geweest is. Volgens diverse biechten had zij toch een meer "sterrenbehandeling" verwacht.  :P

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #44 Gepost op: 26-03-2011, 21:35:03 »
Ik hoop dat ze gewoon niet bekend maken op wie ze stemmen ::jaja::.
blijft het sowieso spannend!

Daar ben ik het dus mee eens ;). Bij 'de test' heeft de productie nieuwe muziek gebruikt. Deze muziek maakt het al spannend genoeg. Dus misschien is een 'biecht' tijdens 'de test' helemaal niet nodig ;)!

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #45 Gepost op: 26-03-2011, 21:50:54 »
Het is dan maar goed dat Soundos al geweest is. Volgens diverse biechten had zij toch een meer "sterrenbehandeling" verwacht.  :P

Ik geloof ook wel dat de BN-ers het ook niet al te luxe hebben gehad. De hotelkamers waren bijvoorbeeld vrij eenvoudig (maargoed het blijft een hotel :P). En tijdens seizoen 5 kampeerde ze ook gewoon op het strand. Maar ik denk toch dat de gewone Nederlanders het zwaarder hadden ;). Misschien zijn vermoeide gezichten en vieze shirts slecht voor de kijkcijfers ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #46 Gepost op: 26-03-2011, 21:57:57 »
Ik geloof ook wel dat de BN-ers het ook niet al te luxe hebben gehad. De hotelkamers waren bijvoorbeeld vrij eenvoudig (maargoed het blijft een hotel :P). En tijdens seizoen 5 kampeerde ze ook gewoon op het strand. Maar ik denk toch dat de gewone Nederlanders het zwaarder hadden ;). Misschien zijn vermoeide gezichten en vieze shirts slecht voor de kijkcijfers ::rofl::
denk het wel
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #47 Gepost op: 27-03-2011, 01:19:00 »
Als de BN'ers het (te) zwaar krijgen dan zullen ze niet meer toezeggen om mee te doen. Nu denk ik dat er veel BN'ers zijn die het een eer vinden als ze gevraagd worden. Het blijft toch ook een leuk spelletje.

Maar een bagage-afpak-element mag er van mij wel inzitten. Liefst zonder terugkoop optie, of pas een aantal afleveringen verder.


Offline piano36

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koekiemonster is de mol!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2011, 17:51:43 »
Ook dat een kandidaat word weggestuurd, en dat de groep bij de eerstvolgende opdracht de weggestuurde weer kan 'terugverdienen'
I told you, the cake is a lie!

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2011, 09:36:16 »
Als de BN'ers het (te) zwaar krijgen dan zullen ze niet meer toezeggen om mee te doen. Nu denk ik dat er veel BN'ers zijn die het een eer vinden als ze gevraagd worden. Het blijft toch ook een leuk spelletje.

Maar een bagage-afpak-element mag er van mij wel inzitten. Liefst zonder terugkoop optie, of pas een aantal afleveringen verder.



BN-ers die zich daar ‘te goed’ voor voelen horen ook niet in Wie is…de Mol? thuis. Het is juist een eer als je mag deelnemen als BN-er (dat ben ik dus met je eens). En een sterrenbehandeling kunnen ze na de opnames weer krijgen ;) haha. De kandidaten tot nu toe zijn ook niet van die types geweest die alleen maar luxe willen. Dus wat dat betreft zoeken ze altijd leuke kandidaten uit.

En inderdaad ze zouden veel meer moeite moeten doen om bagage terug te verdienen…
In seizoenen met gewone Nederlanders werd niet zo met geld gesmeten voor bagage. Ze gingen veel zorgvuldiger om met het geld.

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2011, 09:38:33 »
In ieder geval de planning wat betreft een land met regenseizoen kan beter...


Dat is toch juist een uitdaging voor de kandidaten ;)!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2011, 11:16:00 »
Liever geen afvallers-theorette meer...
Wil pas aan het einde van een aflevering weten wie vertrekken moet...meer spanning m.i.


Verder graag net zo prachtig als dit seizoen! Mes compliments!

Tot volgend jaar allen!

Groet,
Loebas



Omnia vincit amor

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #52 Gepost op: 30-03-2011, 19:35:11 »
Van mij hoeven de kandidaten geen bagage af te staan. Dat vind ik altijd zielig. Je hebt niet voor niets die spullen meegenomen. En dan zou je ze niet eens kunnen gebruiken.
En verder geen afvaltheorie. Super stom om van te voren te weten wie er is afgevallen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2011, 20:18:40 »
Van mij hoeven de kandidaten geen bagage af te staan. Dat vind ik altijd zielig. Je hebt niet voor niets die spullen meegenomen. En dan zou je ze niet eens kunnen gebruiken.
Op zich had het altijd wel wat... Alleen zou het dan evenwichtiger verdeeld mogen zijn, dus zoals in het begin door iedereen een klein rugzakje te laten vullen o.i.d...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2011, 16:40:56 »
De intro mag idd zonder de gemaakte blikken van de kandidaten.. Veder is alles wel gewend geraakt..

Als ze de intro veranderen en weer de oude 'actie-shots' gebruiken hoop ik dat ze alleen shots uit de eerste aflevering gebruiken. Niet zoals in seizoen 5, toen een shot van Isabelle uit één van de laatste afleveringen gebruikt werd zodat je wist dat zij het heel lang volhield.
Nog even niks.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2011, 17:16:30 »
Als ze de intro veranderen en weer de oude 'actie-shots' gebruiken hoop ik dat ze alleen shots uit de eerste aflevering gebruiken..
Of dan allemaal op dezelfde manier, dan kan je bijvoorbeeld in seizoen negen alle kandidaten laten zien als ze voor Pieter Jan staan bij de vraag 'Wil jij de Mol zijn?'.
Of dit jaar, dat ze de bus instappen.
...óf niet!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2011, 17:21:18 »
Dat is toch juist een uitdaging voor de kandidaten ;)!

Misschien voor hen wel, maar ik vond het niks om naar te kijken. Verpestte echt de sfeer voor mij.
No Milk today???

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #57 Gepost op: 6-04-2011, 16:39:26 »
In ieder geval de planning wat betreft een land met regenseizoen kan beter...
Waarom? Ik vind het juist wel leuke tv opleveren als het ook eens af en toe slecht weer is. Niet afleveringen lang zoals nu misschien, maar als er een keer een flinke hoosbui over een opdracht valt, kan dat juist wel leuke interacties opleveren.

Het is vervelend voor de organisatie en voor de kandidaten, dat wel, maar voor de kijkers zie ik geen echt nadeel. Gegeven dat het niet de halve serie regent natuurlijk. 2011 was een beetje veel van het goede.

Verder bij de opdracht die om de bagage gaat, het terugkrijgen van de bagage minder makkelijk maken danwel uitstellen. Bijvoorbeeld dat ze pas in aflevering vier de bagage hadden kunnen terugkopen. Nu was het effect van die opdracht op de groep eigenlijk ontzettend klein.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas