Auteur Topic: Wat kan volgend seizoen beter?  (gelezen 25277 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Wat kan volgend seizoen beter?
« Gepost op: 21-03-2011, 19:47:06 »
Het seizoen zit erop, en het was geweldig, maar het kan natuurlijk nooit helemaal perfect zijn, dus vandaar de vraag: Wat zou er beter kunnen in WIDM 2012?

Zelf vind ik dat er meer Alles of niets opdrachten moeten zijn. Nu zijn het vaak opdrachten waarbij je telkens deeltjes bij elkaar moet verdienen, maar bijna nooit meer niks of het maximum bedrag. (in totaal waren van de 28 opdrachten 9 mislukt, zijn er bij 2 (Twee!) het maximum verdiend, bij 3 opdrachten was er geen geld te verdienen en bij 7 werd een deel van het maximum verdiend.) Persoonlijk vind ik dat jammer.
...óf niet!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2011, 19:50:42 »
Ik vond het dit seizoen bijna perfect (vooral qua montage).

Alleen de leader moet anders, dat in de camera kijken is vreselijk. Verder zou ik graag een 1,5 uur durende ontknoping willen zien. Ook mis ik de opdrachten waarbij echt al het geld kan verdwijnen (bijvoorbeeld de veiling).

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2011, 19:51:04 »
Meer extreme opdrachten. Extreem als in fysiek moeilijk en dan 10.000 erbij of eraf. Niet 250 per ....

Verder moet sowieso het geluidje weg vóór het rode scherm... de spanning is dan totaal weg.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2011, 19:55:37 »
Meer extreme opdrachten. Extreem als in fysiek moeilijk en dan 10.000 erbij of eraf. Niet 250 per ....

Laat ze werken voor die centen  >:D

Wat meer opdrachten waar [fiks] geld uit de pot kan zou ook wel aardig zijn. Nu was er natuurlijk de busrace en in zekere zin het terugkopen v/d koffers, maar daar hield het ook wel op.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2011, 19:57:58 »
Hoop dan dat iemand van de montage en productie meeleest..  ::tandpastasmiley::

De intro mag idd zonder de gemaakte blikken van de kandidaten.. Veder is alles wel gewend geraakt..
In het begin van de serie, had ik veel op en aan merkingen, maar dat is allemaal gewend geraakt  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2011, 20:15:18 »
wat me opvalt is het verschil wat kandidaten kunnen verdienen qua serie 3 en de laatste serie

serie 3 was 55000 euro

en nu 19000

in serie 3 kreeg je gewoon 5 tot 10 mille als je het haalde dat zie je nu niet meer
als dat weer terug is doe je helemaal je best voor je geld
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2011, 20:16:34 »
Van mij mogen er wel wat minder biechten in, vooral ook tijdens de test, ik kan er toch niet zoveel mee. Dan kan er wat meer tijd zijn misschien voor duidelijkere uitleg van opdrachten :P En verder is het volgens mij wel al goed.
The British are not impressed.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2011, 21:49:42 »
Radio 2 vrijdagmiddag. Een gesprek met de afvaller is wel leuk, maar de hint?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2011, 21:50:28 »
Radio 2 vrijdagmiddag. Een gesprek met de afvaller is wel leuk, maar de hint?
idd

verder vond ik de nieuwe montage heel leuk gedaan
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2011, 21:50:49 »
Radio 2 vrijdagmiddag. Een gesprek met de afvaller is wel leuk, maar de hint?

Ook het gesprek met de afvaller kan beter: laat ze niet meer vertellen op wie ze gestemd hebben.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2011, 22:06:48 »
O ja, heel belangrijk: organiseer weer een Molhunt! :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2011, 22:08:19 »
Hee, had ik niet eigenlijk net zo'n topic, en werd dat verwijderd, omdat iets soortgelijks ook in het 2012-topic besprokne  kon worden?


Mijn topic ging over: hoe kunnen ze dit nog overtreffen.....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2011, 22:09:47 »
wat me opvalt is het verschil wat kandidaten kunnen verdienen qua serie 3 en de laatste serie

serie 3 was 55000 euro

en nu 19000

in serie 3 kreeg je gewoon 5 tot 10 mille als je het haalde dat zie je nu niet meer
als dat weer terug is doe je helemaal je best voor je geld
serie 3 was 57600 of 57300, min de 15000 die door George was achterovergedrukt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2011, 22:21:03 »
Van mij mogen er wel wat minder biechten in, vooral ook tijdens de test, ik kan er toch niet zoveel mee. Dan kan er wat meer tijd zijn misschien voor duidelijkere uitleg van opdrachten :P En verder is het volgens mij wel al goed.
Ik vind het juist wel leuk dat een deel van de uitleg van opdrachten in biechten wordt gedaan.

Verder vind ik de geldbeloning voor sommige opdrachten erg mager. Duizend eurootjes plus vijf per persoon in het optreden... 200 per goed antwoord bij de koffie, 200 per verschil, 200 per kamer in het ziekenhuis, 250 per voldoende goed geraden contactadvertentie, 100 per nationaliteit. 2500 totaal voor heel veel opdrachten inclusief touwbrug, plankjes, bootopdracht, ... Dat schiet echt totaal niet op vind ik. Vergelijk dat met opdracht 1 van aflevering 1 van serie 3, in potentie 44000 euro in één opdracht. Nou isd atook overdreven, maar 5000 á 10000 per opdracht vind ik dat moet kunnen.

Persoonlijk vond ik de leader eigenlijk wel erg goed. In elk geval qua weergave van namen.

Ook mis ik de opdrachten waarbij echt al het geld kan verdwijnen (bijvoorbeeld de veiling).
Nee sorry, die opdracht was echt spelbederf vond ik. Het zou mij niet verbazen als na zo'n opdracht de motivatie om nog geld te verdienen alleen maar veel verder wegzakt. Opdrachten met +5000 of -5000 oké (alhoewel met mate!), maar opdrachten die in potentie heel veel geld kunnen kosten zonder dat ze iets kunnen opbrengen, vind ik dat er echt niet in moeten.

Ik heb nog wel een suggestie. Jokers iets beter verdelen over het spel en jokers verwerken in opdrachten die om geld gaan. Nu waren er twee spellen waar jokers in voorkwamen, en in beide opdrachten in grote aantallen. Bovendien ging het jokerspel in 7 alléén om jokers, niet om geld. Het lijkt mij leuker om jokers bijvoorbeeld terug te zien in acht verschillende opdrachten maar dan maar een paar per opdracht of zo. En wat beter verstopt. Bijvoorbeeld, door jokers te verstoppen in de buurt van de vlaggen in de jeepopdracht of door in elke boot een joker te verstoppen in de bootopdracht. Het maakt kandidaten ook bedachtzamer. Een mooi voorbeeld van een opdracht die joekrs goed inzet vind ik de opdracht van een paar series geleden waar ze om de beurt in een pikdonker gebouw geld moesten zoeken, maar waar ook jokers lagen verstopt. Jokers verwerken in opdrachten die ook om geld gaan. Dan is er denk ik wat meer te zien voor de kijker en de kandidaat dan om speciale jokeropdrachten te maken waar de pot verder niet mee gemoeid is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2011, 23:01:50 »
1. Spanningsboog/opbouw bij de executie moet terug!!!!
2. Zorg er voor dat kandidaten hun twitter geschiedenis verwijderen als ze mee doen aan het programma. Gewoon als voorzorg.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2011, 23:28:33 »
Het is nagenoeg perfect; het spel, de montage, de spanningsboog, de omgeving, de cast van de kandidaten, de presentator, de biechts (die het spel gaandeweg verklaren -> erg goed), de test, de executie, de mindfuck, alles. Echt zo'n briljant goed programma!

Kleine verbeterpunten mijn inziens:
- Geen hints buiten de uitzendingen om (bv andere programma's, twitter, etc)
- minder gehaaste terugblik (of langere uitzending) bij laatste aflevering (of een opdracht uitgebreider beschouwen. En misschien daarbij ook iets meer oog voor de winnaar (hoe die het speelde, wanneer die tot welke tactiek kwam, tot het juiste inzicht, etc), want daar lijkt het net te weinig om te draaien.
- Wat grotere bedragen die ze kunnen winnen en verliezen.
- Geen vrijstellingen en te veel jokers vlak voor de finale.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2011, 07:42:13 »
Een opdracht in de finale. (Dat die er dit jaar voor het eerst niet was heeft natuurlijk alles te maken met de bomenopdracht die nog voor de executie van de laatste afvaller gespeeld werd, maar een gemis was het wel.)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2011, 10:21:18 »
Ik heb eigenlijk niets op de technische uitvoering van dit seizoen aan te merken. Het heeft me van begin tot eind geboeid en ik vind het de mooiste productie ooit van een WIDM seizoen.

Ik zou nog wel eens een seizoen willen meemaken waar na de finale de winnaar, verliezer en mol onderling worden bekendgemaakt (zodat wij als kijkers het nog niet weten) en dat er dan alsnog een opdracht plaatsvindt waarin geld voor de pot verdiend kan worden. Dan wordt de vraag of de verliezer de kant kiest van de winnaar en de pot voor de winnaar nog extra spekt, of dat die de kant van de mol kiest. :) En wij als kijkers kunnen zien of we aan de hand van die opdracht ook de mol kunnen ontdekken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2011, 12:11:33 »
De laatste aflevering 1,5 uur, eigenlijk heb ik liever alle afleveringen 1,5 uur. Verder vond ik de montage dit jaar geweldig, zag er allemaal zeer strak uit, niks aan veranderen dus. Qua opdrachten mag er wel vaker voor "geld in de pot of geld uit de pot" gespeeld worden, altijd leuk om die beteuterde gezichten te zien. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat kan volgend seizoen beter?
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2011, 12:24:01 »
Yep, dat laatste: was toch in de series met onbekende Nederlanders het geval?  Uit series daarna kan ik me dat niet herinneren.