Auteur Topic: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator  (gelezen 67336 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2012, 16:34:17 »
ik heb het hele intervieuw gelezen  . best goed. ::ok::

 ::jaja:: ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline the_nijn

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2012, 19:11:11 »
Ik vond zelf Art als kandidaat niet zo leuk. Hij deed niet zijn best om geld te verdienen, en ging er wel met de poet vandoor.
Maar ja, dat is het spel ::tandpastasmiley::. Een van de kandidatenstrategieen die niet altijd lukt.
Maar als presentator doet hij het erg goed. Ik vond het jammer dat PJH gestopt was maar Art is een goede vervanger.

Voor dit jaar ben ik blij dat Dio eruit is. Ook Marit is niet mijn favoriet. Van mij mag William ver komen, net als Tim. Hadewich is mijn volgende afvaller. En Liesbeth? Ja die is de mol!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #82 Gepost op: 9-03-2012, 11:07:48 »
Art mag blijven, hij heeft het meer dan goed gedaan! ::ok::

Dan moet je ons wel beloven dat je volgend jaar je enige stopwoordje niet meer gebruikt. ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #83 Gepost op: 9-03-2012, 11:24:49 »
Ik ontmoette een paar weken terug een aantal molfans die verder niet forummen, en deze mensen hadden allemaal geen goed woord over voor Art. Grappig hoe verschillend dat dan verdeeld zit he?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #84 Gepost op: 9-03-2012, 11:32:48 »
Ik ontmoette een paar weken terug een aantal molfans die verder niet forummen, en deze mensen hadden allemaal geen goed woord over voor Art. Grappig hoe verschillend dat dan verdeeld zit he?

Die ervaring heb ik ook een beetje. Niet dat ze geen goed woord voor hem overhebben, maar wel dat ze Pieter Jan 'beter' vonden (en Karel wordt toch vaak ook nog genoemd). Gek is dat ja.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #85 Gepost op: 9-03-2012, 11:43:37 »
Vind dat 'ie het wel goed doet over de gehele linie.

Soms zijn z'n executiepraatjes wel erg lang en met name gisteravond vond ik het soms een beetje storend hoe hij probeerde mensen een beetje een label te geven oa Maarten en Liesbeth. Dat had best wat minder dominant gemogen vond ik.

Wel brengt hij iets meer humor en sjeu dan PJ (die was wat droger, meer op de achtergrond).
Al met all job well done, hoewel er misschien wel een paar kleine verbeterpuntjes zijn in mijn ogen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #86 Gepost op: 9-03-2012, 11:45:04 »
Die ervaring heb ik ook een beetje. Niet dat ze geen goed woord voor hem overhebben, maar wel dat ze Pieter Jan 'beter' vonden (en Karel wordt toch vaak ook nog genoemd). Gek is dat ja.

Karel was dan ook veruit de beste Nederlandse presentator en PJ was eveneens heel erg gegroeid in zijn rol. Dus zo gek vind ik dat niet. Maar ik vind het geen faire vergelijking. Art is nog maar een beginnend presentator en WIDM is best een moeilijk programma om te presenteren. Niet zozeer vanuit technisch standpunt, maar veeleer het vinden van de juiste toon tov de kandi's. Al bij al heeft Art dat helemaal niet slecht gedaan voor een eerste keer. Hij heeft gewoon pech dat hij in de voetsporen treed van enkele uitstekende en gerenommeerde presentatoren.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #87 Gepost op: 9-03-2012, 11:45:50 »
Ik vond zelf Art als kandidaat niet zo leuk. Hij deed niet zijn best om geld te verdienen, en ging er wel met de poet vandoor.
Maar ja, dat is het spel ::tandpastasmiley::. Een van de kandidatenstrategieen die niet altijd lukt.
Maar als presentator doet hij het erg goed. Ik vond het jammer dat PJH gestopt was maar Art is een goede vervanger.


Hier sluit ik me volledig bij aan... Art is helaas (nog) geen PJ maar verder  ::ok::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2012, 11:46:26 »
Die ervaring heb ik ook een beetje. Niet dat ze geen goed woord voor hem overhebben, maar wel dat ze Pieter Jan 'beter' vonden (en Karel wordt toch vaak ook nog genoemd). Gek is dat ja.

Ik ben ook een casual kijker, mijn persoonlijke mening (en van een paar andere casual kijkers om me heen)is ook dat ik hem minder goed vind. Ik denk dat dat te maken heeft met de factor afstand. Eén van de zaken die ik erg leuk vind aan de serie is de afstand die er is tussen de kandidaten en de presentator. PJ en/of Karel waren er opeens, op een afstand, de alleswetenden, als ze opeens de hoek omkwamen, op opeens ergens aanwezig bleken dan was de groep direct vol aandacht, spanning. Ook de strakke/droge manier van praten vond ik iets toevoegen.

Met Art is het een beetje oude jungis krentebrood... hij staat tussen de kandidaten en niet erboven. Joviaal, loopt even mee de trap af etc... er gaat wat mysterie verloren. Ook het feit dat hij kandidaat geweest is, neemt iets van de autoriteit weg... hij is O.K. maar voegt voor mij niets extra toe aan de (mysterieuze?) sfeer van het programma...

Dat maakt Art voor mij minder leuk als presentator. Hij heeft een eigen stijl, die mij minder aanspreekt. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening (en die van een paar mensen irl om me heen)...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2012, 15:50:31 »
Ik ben persoonlijk zeer te spreken over Art als nieuwe presentator. Ik zou zelfs willen zeggen, zeker zo goed als Pieter-Jan. Ik had een aantal momenten in 2011 het idee dat Pieter-Jan zenuwachtig was (trilling van zijn stem, bijvoorbeeld bij de eerste opdracht als hij vertelt dat er 5000 euro te verdienen is met de bonusvraag). Bij Art heb ik dat nog niet gezien.

Zijn meer vriend-van-de-kandidaten-achtige houding vind ik zelf ook wel fijn. Ik had het niet zo op de negativiteit die sommige van zijn voorgangers soms toepasten (Pieter-Jan bij het geven van het geld in het verlaten ziekenhuis). Geef mij maar Art, die oprecht getreurd lijkt als er (weer) geen geld is verdiend.

Wat dat mysterie betreft, ben ik het eens dat Art niet het mysterie van Pieter-Jan heeft. Hij heeft een ander soort mysterie vind ik, het idee dat hij een geheim heeft. En toch een beetje stekerig naar kandidaten doe met die geheimen. Bij de bruggenopdracht bijvoorbeeld iets wazigs zeggen als "je leven hangt aan een dun draadje" en dan "maar ik wil even met jullie praten".

Ten vierde vind ik dat hij meer empathie toont bij executies dan zijn voorgangers. Ik vind hem vooral heel goed bij de executie van Tim.

Verder heeft Art meer humor dan zijn voorgangers. Uit 2011 kan ik van Pieter-Jan alleen het moment nog herinneren met die foto-opdracht in aflevering 5. Daar had hij leuke momenten. Ik vind Art meer leuke momenten hebben, bijvoorbeeld in aflevering 10 met zijn "ik vond het wel intelligente vragen" of in aflevering 1 "dat betekent dat na één dag ploeteren", en meer van dat soort geintjes (al dan niet geregisseerd).

Er zijn zeker ook minpuntjes. Zijn ingestudeerde teksten bij de ontknoping kwamen mij net iets te "gemaakt" over, ik weet niet waarom. Misschien omdat ie te langzaam begon of omdat die omslag niet helemaal goed was. Maar wat dat betreft is WIDM ook gewoon best wel moeilijk volgens mij. In Peking Express ofzo komt hetnamelijk niet zo nauw hoe je je stem precies inzet. In WIDM is maakt dat wel uit. Dus zo voor een eerste keer is het logisch dat niet alles ineens zomaar goed gaat.

Nee, voor mij is het wel duidelijk. Art is een geweldige presentator ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2012, 16:17:41 »
Ik heb hem echt werkelijk waar geen moment gezien als kandidaat.
Het was gewoon natuurlijk dat hij daar stond.
Hij was de presentator en deed dat dus gewoon erg goed.
Complimenten ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2012, 16:39:18 »
Ik vond Art een prima presentator. Ik was tijdens de eerste aflevering meteen aan hem gewend en in de praatjes in de finale heeft hij echt goed gedaan! ::ok::

Het enige dat ik niet leuk vond was dat hij op de trap met de groep mee naar beneden liep. Dat is me iets te close. Ik vind het leuker als er net iets meer afstand is tussen de kandidatengroep en de presentator.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2012, 16:44:12 »
Ik vond Art een prima presentator. Ik was tijdens de eerste aflevering meteen aan hem gewend en in de praatjes in de finale heeft hij echt goed gedaan! ::ok::

Het enige dat ik niet leuk vond was dat hij op de trap met de groep mee naar beneden liep. Dat is me iets te close. Ik vind het leuker als er net iets meer afstand is tussen de kandidatengroep en de presentator.

Hier sluit ik me bij aan! Dat van die trap viel mij ook direct op. Ik heb dat zelfs tegen Art gezegd, dus hij weet ervan. ;) Ondanks dat ik Pieter Jan als presentator en als persoon echt enorm waardeer heb ik hem niet echt 'gemist' dit seizoen. Hoewel hij van mij gerust nog seizoenen lang door had mogen gaan, want hij deed het gewoon heel goed. Maar ook Art stond er direct als presenator, en niet als ex-kandidaat. Een prima overgang wat mij betreft.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #93 Gepost op: 9-03-2012, 16:46:22 »
Ik miste Angela toen Karel kwam
Ik miste Karel toen Pieter-Jan kwam
Ik heb dit seizoen Pieter-Jan gemist.
En zal ongetwijfeld Art missen als de volgende komt  ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #94 Gepost op: 9-03-2012, 16:50:10 »
Art deed het op zich goed, alleen vond ik af en toe zijn presentatieteksten iets te 'opgezegd' overkomen. Dat gaf me een beetje een gevoel van normaalheid, terwijl het programma juist vooral mysterie mag zijn. Verder in zijn contact met kandidaten goed.
The British are not impressed.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #95 Gepost op: 9-03-2012, 16:51:11 »
::rofl:: er is in ieder geval één verschil tussen deze casual kijker en jullie molloten ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #96 Gepost op: 9-03-2012, 17:17:03 »
Art doet het fantastisch als mol en dat hij vorig jaar meedeed maakt het voor mij alleen nog maar leuker.
Al vind ik Art niet zo goed als PJ, maar dat is ook bijna onmogelijk. Elke keer als ik hem zag, dacht ik aan WIDM. Hij paste gewoon heel goed bij het programma, jammer dat hij gestopt is.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #97 Gepost op: 9-03-2012, 17:23:23 »
Kijk eens wat ik tot mijn grote verbazing vindt in een topic van seizoen 8 waar besproken wordt welke presentator goed bij het programma past:

 ::rofl::

Offline Maurice-FR

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #98 Gepost op: 9-03-2012, 17:48:18 »
Vond Art echt verrassend goed presenteren, volgend jaar vast en zeker weer! :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #99 Gepost op: 9-03-2012, 17:53:11 »
Art heeft het prima gedaan! Ik heb PJ niet echt gemist.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!