Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 227878 keer)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2012, 22:01:33 »
Top aflevering!!!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2012, 22:01:56 »


Maar ben al weer volop aan het zoeken. Even een paar puntjes aan stippen:
Als het rode scherm in beeld is gekomen kijken alle kandidaten verschikt om, behalve William. Als enige lijkt hij 'anders' aangedaan dan de rest.



Ik denk dat hij het niet zo erg vond. Marion deed erg kattig tegen hem vond ik.

Offline Talpa33

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2012, 22:02:51 »
Goede locatie is IJsland. Ben daar ook geweest en er is dus al eerder een Mol op IJsland gesignaleerd. Leuk om bekende plekken te zien. Prachtige aflevering. Ben benieuwd naar de volgende afleveringen.
Erik Mol  ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2012, 22:04:20 »
De mol heeft de klok een uur vooruit gezet zodat de opdracht sneller was afgelopen en waarschijnlijk zullen we dat in de laatste aflevering wel zien:
Art rijdt met mol naar vliegtuig.
Mol zet klok een uur vooruit.
Art zet mol af ver weg van het vliegtuig.

Haha ik snap nu pas die eerste 3 minuten. Je ziet het dus daar de ogen van de mol. Dus Ja, Art weet wie de mol is.

Ik ben zó dom.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2012, 22:04:37 »
er gebeurde te veel wat ik graag wilde onthouden dat ik er niks van kan maken. ik let vooral op frits en tim. Frits is heel veel, maar niet de mol. Ik denk dat hij ver komt, misschien wint, en extreen verdacht word. als mol heb ik nu een beetje hadewych in mijn hoofd, tim als winnar, en en een raar gevoel dat william niet verder dan delaaste 5 komt
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2012, 22:07:25 »
Wat een rare aflevering. Moet nog even laten bezinken wat ik nu verdacht vond en wat niet.
Heb het zelfde!

 ::oink::
Ik ook hoor.

Vooral omdat geen enkele opdracht geld heeft opgeleverd ::oink:: Is het ooit gebeurd, na aflevering één geen geld verdiend? Niet in mijn herinnering. Maar het maakt het ook lastig. Als een opdracht lukt kun je gaan molspeuren, maar als een opdracht mislukt dan kan de mol evengoed hebben gedacht, oh het mislukt toch al. En dan weet je nog niks.

Hoe dan ook.

Die eerste opdracht vond ik echt heel mooi. Ik zou op basis van die opdracht concluderen dat Annemarie de mol niet kan zijn - zij was er het eerst. Marit deed verdacht door te roepen dat er drie uur was. William was erg enthousiast aan het proberen meer mensen te vinden. Frits doet raar in die opdracht.

Tweede opdracht is heel makkelijk te mollen; gewoon de verkeerde koker pakken, het zit zo dicht bij elkaar. Dus ik vind het ook daar lastig om iets te kunnen afleiden. Wie heeft die -500 gepakt? Volgens mij kunnen we dat niet meer achterhalen, want de kokers worden bij elkaar gegooid voor de telling. Hoe dan ook had Frits in die opdracht een centrale rol met het kompas en dat is altijd verdacht.

Het zogenaamd kwijtraken van die -500 was volgens mij een idee van Maarten. Naar mijn idee is hij dus ook sowieso niet de Mol. Althans, als dat wordt goedgekeurd.

De opdracht op de brug ging vooral over die vrijstellingen, dus eveneens weinig uit af te leiden wat molheid betreft, vooral van de drie die een vrijstelling hadden. Alhoewel Marit hier heel raar doet, denk ik niet dat dat al dan niet mols is.

Ik denk dat we echt heel weinig kunnen met deze aflevering, om drie redenen:
  • alle opdrachten zijn mislukt
  • de opdrachten zijn erg moeilijk, en dus erg makkelijk te mollen
  • de derde opdracht gaat om vrijstellingen, dat vertroebelt het beeld enorm.
Ik hoop dat we in aflevering 2 beter molspeur-bare opdrachten gaan zien...

Maar alsvast wat conclusies van mij:
Maarten geen mol.
Marit verdacht.
Frits verdacht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2012, 22:10:08 »
Haha ik snap nu pas die eerste 3 minuten. Je ziet het dus daar de ogen van de mol. Dus Ja, Art weet wie de mol is.

Ik ben zó dom.

Valt wel mee denk ik ... zo had ik 't helemaal niet bedacht. Goed gevonden :-)

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2012, 22:10:55 »
Heeft iemand iets aan mijn antwoord? (Pagina 1)
Ik denk dat die hint namelijk behoorlijk belangrijk is....

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2012, 22:11:08 »
Marit deed verdacht door te roepen dat er drie uur was.
Heeft zij dat geroepen?! alleen de mol kan dat toch weten?? :p

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2012, 22:12:00 »
Citaat
Annemarie de mol niet kan zijn - zij was er het eerst.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Volgensmij had het niet uitgemaakt wie er het eerste was, als je de opdracht al niet begrijpt en de verkeerde kant oploopt, zal je nooit bij het vliegtuig aankomen. De mol kan hier best bij het vliegtuig aankomen, zeker te weten dat de opdracht gaat mislukken. En ja.. dan kan je nog zo hard zoeken.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2012, 22:12:19 »
wat mij opviel, is dat er in een van die tweets van de mol er 3 getallen waren met 20 verschil, dit was ergens anders al opgemerkt..
nu hoor ik de presentator: Art ook zeggen dat het daar 20 uur licht is, en volgens mij zag je ook nog ergens 1920..

misschien klein onderdeeltje van een grotere hint?

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2012, 22:12:36 »
Ik denk trouwens dat dat -500 kwijt schulden gedoe, niet goed gekeurd wordt. In het echte leven kan ik ook die 5 euro kwijtraken, maar mijn 5 euro schuld blijft gewoon. En overal staat gewoon 'Pot -500'.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2012, 22:12:49 »

    de derde opdracht gaat om vrijstellingen, dat vertroebelt het beeld enorm.[/list]


    Er kon ook geld verdiend worden, als de vrijstelling werd afgepakt. De falende schutters zijn dus stuk voor stuk verdacht.

    Offline Sapphire

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    • Molloot in progress
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #33 Gepost op: 5-01-2012, 22:15:18 »
    Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Volgensmij had het niet uitgemaakt wie er het eerste was, als je de opdracht al niet begrijpt en de verkeerde kant oploopt, zal je nooit bij het vliegtuig aankomen. De mol kan hier best bij het vliegtuig aankomen, zeker te weten dat de opdracht gaat mislukken. En ja.. dan kan je nog zo hard zoeken.
    Als ze de mol is, had ze op een gegeven moment ook wel door dat de rest niet ineens erwaren en dat er altijd wel 1tje is die niet zo slim is dat je niet naar dat punt toe moet lopen, maar juist zo dat je precies het zicht hebt  van de foto...
    (Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

    Offline ravelijn

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • niets is zoals het lijkt
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #34 Gepost op: 5-01-2012, 22:15:36 »
    Inderdaad E-ri-Q, dan hadden ze die vrijstellingen wel op de kamers verstopt ofzo.

    Maar ben al weer volop aan het zoeken. Even een paar puntjes aan stippen:
    Als het rode scherm in beeld is gekomen kijken alle kandidaten verschikt om, behalve William. Als enige lijkt hij 'anders' aangedaan dan de rest.

    Marit is het denk ik zeker weten niet, haar reactie dat er geen mollen in Ijsland voorkomen was wel erg oprecht.

    Verder wil ik nog even een paar 'opvul'shots van tijdens de test nader gaan bekijken:
    Allereerst een soort gebedsboekje met Jozef en Maria op de ezel met daarboven geschreven "Af Jesu Liv". Gevolgd door een programmaboekje uit 1920 over Tivoli en het kostte 25 ore (cent).


    Later tijdens de schermen is er achter Dio een partiture zichtbaar, maar heb daar zo even niet een still van. Het viel me op omdat ik dacht dat er 'Dioloog' op zou staan, dat is het overigens niet, maar Ljodalog volgens mij.. Nog even kijken. Iemand hier snel beschikking over screenshots?

    Oeh  ::vergroot:: Ik ben weer op gang  ::tandpastasmiley::


    Edit: 'Af jesu liv' betekent - dacht al zoiets - iets van 'over het leven van Jezus'. Dus niet heel specifiek, maar volgens mij is het Deens en niet Ijslands....

    Dio heeft vanavond over Tivoli getwitterd!

    Offline jellie

    • Forumlid
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #35 Gepost op: 5-01-2012, 22:15:52 »
    Viel niemand de opmerking van Annemarie op tijdens het tekenen?

    Ze zei iets als 'ik mag niet graven, maar ik wil zo graag graven'. En wie wil er altijd graag graven? De Mol!

    Offline Jelsir

    • Forumlid
    • Hij/hem
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #36 Gepost op: 5-01-2012, 22:16:19 »
    Valt wel mee denk ik ... zo had ik 't helemaal niet bedacht. Goed gevonden :-)

    Je ziet dus door de ogen van de Mol, dat de klok terug gezet wordt! ;)

    Dio's grootste hit: Tijdmachine



    Lyric: 'Als ik terug kon in de tijd'

    Klok één uur terug in de tijd?
    Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
    Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

    Offline Penthesileia

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #37 Gepost op: 5-01-2012, 22:17:58 »
    Nouja, zo moeilijk was die gletsjer opdracht toch niet? Als je een pijlkompas goed gebruikt is ie uiterst precies. En had je dus exact kunnen achterhalen welk kokertje gepakt moest worden. Alleen Maarten is diegene die dit zo ongeveer bedenkt, de rest loopt als een kip zonder kop rond  ::niet-ok::

    Oh en inderdaad Lonneke, die conclusie had ik ook getrokken dat het inderdaad ook een natuurlijk reactie van William kan zijn. Maar het viel op die still gewoon zo op!

    Nog ever verder gezocht op dat 'af jesu liv', want vind het nu ineens wel heel raar dat ze een Deens boekje in beeld brengen...
    'Hadewych' was overigens een middeleeuwse dichteres die een visioen zou hebben gehad. Valt overigens in hetzelfde literaire groepje als 'Lanseloet van Denemarken'.... *zucht* Dit is wel erg vergezocht of niet?

    Edit: Mystery-guest dat is een goeie! Net als Ravelijn met die Tivoli. Overigens.. Tivoli is ook een pretpark in Kopenhagen, Denemarken.
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

    Offline jonne17

    • Winnaar WIDM-pool 2013
    • Forumlid
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #38 Gepost op: 5-01-2012, 22:19:48 »
    Leuk gevonden, Jelsir!

    Offline Penthesileia

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    Re: Aflevering 1
    « Reactie #39 Gepost op: 5-01-2012, 22:20:21 »
    Jup, Op het boekje van Tivoli stond 'ore' (met een streepje) dat is Deens of Noors, absoluut geen Ijslands!

    Gokje; Denemarken het 2e land?

    Edit: Even screenshot erbij:
    « Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 22:25:42 door Penthesileia »
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur.