Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 227891 keer)

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 5-01-2012, 22:45:01 »
Dan zie je nog steeds 't dagboek van de afvaller onder.. Vorig jaar kreeg je een aparte pagina met de aflevering en een algemene tekst en 'Door naar de normale site'-linkje.. Heb 't op Facebook gevraagd, vanaf morgen komt 't blijkbaar wel.
Ik las net op de Facebook dat dat scherm er vanaf morgen weer op gaat, dus volgende week moet dit niet nog een keer kunnen gebeuren!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 5-01-2012, 22:45:11 »
Als Marion stemde op 2 van de 3 vrijstelling hebbers, zou het dan niet logisch zijn dat ze daarvoor het duo Tim/Frits heeft gekozen ? In dat geval zijn die 2 niet de Mol ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 5-01-2012, 22:47:07 »
jeee ja NYS-fan klopt, tijdmachine is een liedje van Dio.... Hmmm die houdt ik in gedachten...
Jaja Art weet wel wie de mol die, want in het beginstukje zet hij volgens mij de mol met de auto af in die woestijn achtig iets...!
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 23:41:20 door Dolfie »
Keep Watching

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 5-01-2012, 22:48:01 »
Als Marion stemde op 2 van de 3 vrijstelling hebbers, zou het dan niet logisch zijn dat ze daarvoor het duo Tim/Frits heeft gekozen ? In dat geval zijn die 2 niet de Mol ?
Voor de groep waren er drie mensen die een vrijstelling hadden gevonden. Marion (en de rest) wisten niet dat Frits en Tim de 3e vrijstelling weggegeven hebben.

Offline Timbles

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 5-01-2012, 22:48:28 »
Bij het herkijken leek de mol inderdaad met een afstandbediening de tijdklok een uur terug te zetten. Zou iemand een still van dat shot kunnen maken. Ik heb namelijk het idee dat we die afstandbediening ooit nog op een hotelkamer gaan aantreffen ...

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 5-01-2012, 22:48:51 »
Het lijkt mij ook dat Art de mol persoonlijk bij het vliegtuig afzet, met op zijn foto het vliegtuig zelf.
En vervolgens kort de mol de tijd een uur in.

In de leader is Dio alleen te zien bij het vliegtuig. Maar we hebben hem niet verder van het vliegtuig af gezien, en ook niet gezien wat er op zijn foto stond.
Dat maakt Dio voor mij verdacht.

Kijk dat is een mooie! ::ok::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 5-01-2012, 22:49:39 »
@Nys-fan;

IJsland "alleen" maar (328.452) "blanken"?
Hoop het voor de IJslanders van niet.
Hoe kom je aan die wijsheid als ik vragen mag?

Lijkt me wel heul erg saai!

-Toch zijn er aardig wat goeie hints richting Dio-
Omnia vincit amor

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 5-01-2012, 22:49:48 »
Voor de groep waren er drie mensen die een vrijstelling hadden gevonden. Marion (en de rest) wisten niet dat Frits en Tim de 3e vrijstelling weggegeven hebben.

Maar ze wist wel dat die 2 een duo waren  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 5-01-2012, 22:51:55 »
Hmm Dio heeft ook een album met de naam 'Begin twintig'. Daar hebben we die 20 weer... Er is geen aflevering 20 toch?

Of... überhaupt de 20ste aflevering van de mol? Seizoen 2 ofzo...?

Edit: de 20ste vraag in de test is natuurlijk dé vraag...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 5-01-2012, 22:52:33 »
oke dus betreft de klok die terug gezet wordt zijn de meeste hints naar Dio
iemand andere ideeën over wie dit heeft gedaan, of hoe?
Keep Watching

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 5-01-2012, 22:53:02 »
Lijkt erop dat we meteen al wat kandidaten kunnen wegstrepen omdat ze geen vliegtuig op hun foto hadden staan (want dat stond immers op de foto die de mol had gekregen).
Wat ik me afvraag: waarom wordt de mol vlakbij het vliegtuig afgezet en verzet hij de klok al na vijf minuten met een uur? Ze hadden net zo goed die klok al bij voorbaat op twee uur kunnen zetten. Heeft iemand gezien of die afstandsbediening weer terug was gelegd? Dan hadden de kandidaten daarmee de klok misschien ook weer de andere kant op kunnen zetten.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 5-01-2012, 22:55:14 »
heeee OPA! gezellig...
ja maar om meteen al te saboteren, en kijken misschien hoe de rest van de andere kandidaten reageren op het feit dat ze zogenaamd 3uur hebben gelopen...?
tsjah waarom zou de mol ze minder tijd geven,
minder tijd is minder kans dat alle kandidaten het halen dus minder geld in de pot....
Keep Watching

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 5-01-2012, 22:56:01 »
Lijkt erop dat we meteen al wat kandidaten kunnen wegstrepen omdat ze geen vliegtuig op hun foto hadden staan (want dat stond immers op de foto die de mol had gekregen).


De mol kan best 2 foto's gehad hebben.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 5-01-2012, 22:56:26 »
Hmm ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een mooie openingsscène opleverde. Net zoals het feit dat de mol in de bus zat vorig jaar, geen mens die dat ziet, wel een erg leuke manier om de mol aan het eind van de serie bekent te maken. Gaat nu ook gebeuren, aan het eind zien we wie de klok heeft teruggezet: tadaaaa ontmaskering!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 5-01-2012, 22:57:43 »
De klok die een uur verzet wordt blijft een leuk discussie punt voor de komende weken, denk ik. Krijgen we in de laatste aflevering pas uitsluitsel over, vrees ik.

En de foto's samen vormden een panorama gemaakt vanaf het dak van het vliegtuig, dus niemand had een foto van het vliegtuig zelf. Zelfs de mol niet.

Offline umitmann

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 5-01-2012, 22:58:51 »
Hmm Dio heeft ook een album met de naam 'Begin twintig'. Daar hebben we die 20 weer... Er is geen aflevering 20 toch?

Of... überhaupt de 20ste aflevering van de mol? Seizoen 2 ofzo...?

Edit: de 20ste vraag in de test is natuurlijk dé vraag...

Begin Twintig is van de opposites ;)

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 5-01-2012, 22:59:16 »
En de foto's samen vormden een panorama gemaakt vanaf het dak van het vliegtuig, dus niemand had een foto van het vliegtuig zelf. Zelfs de mol niet.

Dat dacht ik dus ook!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 5-01-2012, 22:59:36 »
@Nys-fan;

IJsland "alleen" maar (328.452) "blanken"?
Hoop het voor de IJslanders van niet.
Hoe kom je aan die wijsheid als ik vragen mag?

Lijkt me wel heul erg saai!

-Toch zijn er aardig wat goeie hints richting Dio-


Art zegt: "Al komen Mollen in dit landschap niet van nature voor. Toch zit er 1 onder jullie" Nou, volgens mij komen de zwarten van nature toch van Afrika en niet van Ijsland ? ;)
Ook die tip met dat hij in leader aan het vliegtuig staat en daar wat lijkt te zoeken, maar in werkelijkheid ver weg staat en door William ernaartoe wordt gebracht, is voor mij een duidelijke hint.
Lomperik..

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 5-01-2012, 23:01:06 »
Keer op keer zag ik de klok, en Hans Christian Andersen was een Deen, dat is trialkse logica :)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 5-01-2012, 23:04:03 »
Begin Twintig is van de opposites ;)

Oh.. tsjah.. te snel gelezen. Feit is wel dat bij het voorstellen van Dio op de avro-site dit album dan in elk geval genoemd wordt  ;) (Daar had ik het van) Dus dan is het helemaal verdacht?

P.S. zit je me nou te stangen Trialk?  :P Enfin, ik heb in elk geval wél de exacte plek achterhaald waar ze de test hebben gemaakt, das toch goed detective werk of niet?   ::hypocriet::
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.