Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 229720 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #200 Gepost op: 6-01-2012, 14:22:31 »
Nog een opmerking:
(De tip Tivoli kan ook op Tim wijzen, want hij tradt er ook op)

Tim zei tegen een vrouw, weet niet meer wie, bij de eerste opdracht dat hij helemaal niet gezien heeft dat er nog een foto op het kaartje met de opdracht stond naast de zin 'wees op tijd', maar wanneer je beelden bekijkt zie je dat hij het zelfs uit e envelope neemt met de foto naar boven, en dat hij nadat hij de opdracht las, het weer omdraaide en naar de foto keek. Bizar dat je het dan niet gezien zou hebben, toch ? Ook zegt hij nadat hij de enveloppe wegstopt 'Ik zie niets'.

Nog iets, of FB las ik dat er een kaartje te zien was op minuut 1.10 ongeveer met daarop Mol XII met daarachter info over de Mol, ik heb een screen genomen, maar ik kan niet lezen wat erop staat. Volgens de vrouw op FB gaat het over Frits, maar dat kan ik er niet van maken. Jullie wel ?

(De screen kan wellicht nog beter worden genomen zodat die witte flits weg is, maar dat lukte mij niet.

Lomperik..

Offline Wie??

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #201 Gepost op: 6-01-2012, 14:24:02 »
Ik haal er toch echt DOON uit hoor.. of ben ik nu gek?
Dat klopt en die letters komen voor in de naam Diorno.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #202 Gepost op: 6-01-2012, 14:25:18 »
Dat klopt en die letters komen voor in de naam Dirono.

Dio's volledige naam is Diorno.  ::trots:: Maar ik denk niet dat het een hint is. Want anders zouden ze wel alle letters van Diorno neergezet hebben..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #203 Gepost op: 6-01-2012, 14:28:52 »
Natuurlijk zit je ook met het moldagboek: 'De Mol is een daalder'
en de eerste Daalder (een munt) is geslagen in Bohemen. -> Marit van Bohemen ?

Er zijn nu veel tips die naar totaal verschillende kandidaten leiden. Zowel naar Dio, Marit, Tim als Frits voorlopig.
Lomperik..

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #204 Gepost op: 6-01-2012, 14:29:21 »
Nog een opmerking:
(De tip Tivoli kan ook op Tim wijzen, want hij tradt er ook op)

Tim zei tegen een vrouw, weet niet meer wie, bij de eerste opdracht dat hij helemaal niet gezien heeft dat er nog een foto op het kaartje met de opdracht stond naast de zin 'wees op tijd', maar wanneer je beelden bekijkt zie je dat hij het zelfs uit e envelope neemt met de foto naar boven, en dat hij nadat hij de opdracht las, het weer omdraaide en naar de foto keek. Bizar dat je het dan niet gezien zou hebben, toch ? Ook zegt hij nadat hij de enveloppe wegstopt 'Ik zie niets'.

Nog iets, of FB las ik dat er een kaartje te zien was op minuut 1.10 ongeveer met daarop Mol XII met daarachter info over de Mol, ik heb een screen genomen, maar ik kan niet lezen wat erop staat. Volgens de vrouw op FB gaat het over Frits, maar dat kan ik er niet van maken. Jullie wel ?

(De screen kan wellicht nog beter worden genomen zodat die witte flits weg is, maar dat lukte mij niet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Op mijn plaatje was een zin leesbaar die absoluut betrekking op Frits had, iets met de VVD.

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #205 Gepost op: 6-01-2012, 14:30:15 »
Nog een opmerking:
(De tip Tivoli kan ook op Tim wijzen, want hij tradt er ook op)

Tim zei tegen een vrouw, weet niet meer wie, bij de eerste opdracht dat hij helemaal niet gezien heeft dat er nog een foto op het kaartje met de opdracht stond naast de zin 'wees op tijd', maar wanneer je beelden bekijkt zie je dat hij het zelfs uit e envelope neemt met de foto naar boven, en dat hij nadat hij de opdracht las, het weer omdraaide en naar de foto keek. Bizar dat je het dan niet gezien zou hebben, toch ? Ook zegt hij nadat hij de enveloppe wegstopt 'Ik zie niets'.

Nog iets, of FB las ik dat er een kaartje te zien was op minuut 1.10 ongeveer met daarop Mol XII met daarachter info over de Mol, ik heb een screen genomen, maar ik kan niet lezen wat erop staat. Volgens de vrouw op FB gaat het over Frits, maar dat kan ik er niet van maken. Jullie wel ?

(De screen kan wellicht nog beter worden genomen zodat die witte flits weg is, maar dat lukte mij niet.

plaatje van cv

Er komen flitsen van twee CV's voorbij, niet alleen die van Frits. Degene uit jouw post is van Marit van Bohemen. Als je het goed bekijkt, dan zal je dikgedrukt `van Bohemen' kunnen lezen bovenin (in jouw plaatje lastig te lezen, ik heb het zelf op mijn eigen PC eerder gecheckt in een plaatje van iets hogere kwaliteit). Het zou kunnen betekenen dat Frits en Marit allebei de finale halen, het kan ook niets betekenen. ;)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #206 Gepost op: 6-01-2012, 14:34:00 »
Kan je die van op jouw pc eens posten dan aub ? :)

Deze vond ik op FB, en is toch wel érg toevallig:

Art: "In Ijsland komen geen mollen voor" --> Marit: "Och, hou toch op." .. Plus de letters in de kale vlakte. Op de achtergrond op de laatste foto staat de M op de heuvel.

Met bijhorende screen:
Lomperik..

Offline Wissevb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #207 Gepost op: 6-01-2012, 14:35:25 »
DIO:
-Foto wordt in afl.1 niet in beeld gebracht, net als die van Maarten

-Roept: "Ik vertrouwde je blindelings" tegen William. (Mol = Blind)

-Dio betekent god, bij de executie ligt ook een boekje met Jesus erop.

-Tijdmachine, klokje, dat dus. ;)

-Voor de aflevering begint wordt een iPad getoond met de Wie is de Mol site erop. Daarop staat Dio aangevinkt als 'Jou Mol' ...

-Dat boekje waar 'Tivoli'op staat bij de executie is een programmaboekje van Tivoli in Utrecht. Een paar minuten later tweet Dio (@Diorno) 'Onderweg naar Tivoli' of iets dergelijks...

-Op zijn pet (met groene onderkant :o) staat 'Very Special'.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #208 Gepost op: 6-01-2012, 14:38:05 »
Ik denk dat die CV's weldegelijk aanwijzingen zijn. Misschien niet hele makkelijke aanwijzingen 'de CV's zijn de finale kandidaten', maar ik denk dat de makers niet zomaar denken 'Goh laten we eens een heel korte frame doen met een paar willekeurige CV's'...

Waren er in aflevering 1 alleen de CV's van Marit en Frits te zien, of waren het er nog meer?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #209 Gepost op: 6-01-2012, 14:40:11 »
DIO:


-Dio betekent god, bij de executie ligt ook een boekje met Jesus erop.



In hoeverre betekent Dio god? Ik zit nu in het 3e van het gymnasium en ik weet dat deus god is (deo een vervoeging daarvan) en dat Dionyssos een godin is, maar dat betekent nog niet dat Dio god betekent. En Jezus is ook geen god :)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #210 Gepost op: 6-01-2012, 14:41:30 »
In hoeverre betekent Dio god? Ik zit nu in het 3e van het gymnasium en ik weet dat deus god is (deo een vervoeging daarvan) en dat Dionyssos een godin is, maar dat betekent nog niet dat Dio god betekent. En Jezus is ook geen god :)

Dio is wel de genativus-vorm van Zeus. Διο = 'van Zeus'
Dus dan zou Dio naar Zeus moeten wijzen, wat de oppergod is van de Grieken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Wissevb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #211 Gepost op: 6-01-2012, 14:45:18 »
En die jeugdfoto van een meisje bij de intro. Dat meisje heeft een schaakbord voor zich en links onder ligt iets wat lijkt op een paard van een schaakbord. Na even te hebben gegoogled kwam ik erachter dat in de Chinese astrologie een Water-Paard bestaat. Zo heeft iedereen zijn eigen dier met element. Zo ben ik een Vuur-Os en was vorig jaar Patrick een Geit (die toen in de intro te zien was). Ik ga nog even uitzoeken of een deelnemer een Water-Paard is.

Zie Foto.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #212 Gepost op: 6-01-2012, 14:46:38 »
Dio is wel de genativus-vorm van Zeus. Διο = 'van Zeus'
Dus dan zou Dio naar Zeus moeten wijzen, wat de oppergod is van de Grieken.
O ja, dan zou het daar naar kunnen verwijzen.
Maar dan betekent het Zeus en geen god en heeft het ook niets met Jezus te maken...

Sorry ik zit een beetje dat hele standpunt te ontkrachten haha.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #213 Gepost op: 6-01-2012, 14:48:26 »
En die jeugdfoto van een meisje bij de intro. Dat meisje heeft een schaakbord voor zich en links onder ligt iets wat lijkt op een paard van een schaakbord. Na even te hebben gegoogled kwam ik erachter dat in de Chinese astrologie een Water-Paard bestaat. Zo heeft iedereen zijn eigen dier met element. Zo ben ik een Vuur-Os en was vorig jaar Patrick een Geit (die toen in de intro te zien was). Ik ga nog even uitzoeken of een deelnemer een Water-Paard is.

Zie Foto.

Dat schaakbord had ik nog niet gezien. Interessant. Maar dat ze een paard vasthoud is niet te zien...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #214 Gepost op: 6-01-2012, 14:49:15 »
Kan je die van op jouw pc eens posten dan aub ? :)

Deze vond ik op FB, en is toch wel érg toevallig:

Art: "In Ijsland komen geen mollen voor" --> Marit: "Och, hou toch op." .. Plus de letters in de kale vlakte. Op de achtergrond op de laatste foto staat de M op de heuvel.

Met bijhorende screen:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/401031_2957234091315_1275367207_33248274_2020929996_n.jpg
Op zich wel sterk, maar ik denk zelf dat je met een beetje fantasie alle namen wel kunt vormen.... Met deze letters van Marit kan je namelijk ook al Tim vormen en al bijna Maarten.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2012, 14:51:10 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 1
« Reactie #215 Gepost op: 6-01-2012, 14:51:42 »
Ik ging trouwens net eens googlen naar daalder omdat de mol zegt: 'de eerste klap is een daalder waard'.
''De daalder is een historische munt, die voor het eerst rond 1500 werd geslagen in Joachimsthal in Bohemen van zilver uit de mijnen aldaar. De naam was aan die plaats ontleend: Joachimstaler of kortweg taler.''

Bohemen.. Bohemen... MARIT DE MOL?
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Wissevb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #216 Gepost op: 6-01-2012, 14:52:00 »
Dat schaakbord had ik nog niet gezien. Interessant. Maar dat ze een paard vasthoud is niet te zien...

Ze houd ook geen paard vast. Links onder in de hoek is het paard te zien. Niet op de foto maar los in het water op een steen.

Uitvergroot:

Offline BJD

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #217 Gepost op: 6-01-2012, 14:53:22 »
Ik vond het wel opvallend dat de eerste woorden van de aflevering worden gesproken door Liesbeth. Daarin zegt ze:"Helemaal alleen ...", even later zegt Art dat er geen mollen zijn in Ijsland en dat er nu dus 1tje is.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #218 Gepost op: 6-01-2012, 14:54:45 »
Ja, maar de volgorde is toch echt wel Marit.

Nu was ik met mijn tips zo overtuigd van Dio, maar met dat van die 'Daalders' en deze screen, verdenk ik Marit toch ook.

Marit, Tim of Dio is de Mol
Frits en Liesbeth kan eventueel
Derest geloof ik niet dat ze mol kunnen zijn.
Lomperik..

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #219 Gepost op: 6-01-2012, 14:58:53 »
Art heeft gezegd dat de mol in de eerste acht seconden te zien is.

Dit klopt. In de eerste acht seconden komt in beeld: wil je meer de mol zien? En dan komt er een groepsfoto te staan.

Boven Dio staat een groen teken met daarin 'jouw mol.' Onderin beeld komt een tweet te staan in het groen van IkbendeMol. Dit kan duiden op Dio. Hij heeft een groen scherm, hij is de mol. Dit zijn de eerste acht seconden van het programma. De tweet zegt overigens: weet jij als hoeveelste ik het verlaten ziekenhuis.... (de rest kan ik niet zo goed lezen)

In combi met Me is de Mol en alle eerder genoemde hints, zou het toch wel opvallend zijn als we het nu al weten. Maar goed, dit zijn de eerste acht seconden...