Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 430142 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2012, 00:21:37 »
Bij de trapopdracht werd de brilsterkte van Anne-Marie gevraagd. Zou best een grappige hint zijn, mollen kunnen immers niet zo goed zien. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2012, 00:26:26 »
Bij de trapopdracht werd de brilsterkte van Anne-Marie gevraagd. Zou best een grappige hint zijn, mollen kunnen immers niet zo goed zien. ;)
de brilsterkte was 0,5 als ik het me goed herinner. Dat is best goed zicht hoor ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2012, 00:48:50 »
Ze keek anders wel aardig kippig toen die vraag gesteld werd  ;D

Maar je hebt gelijk; 0,5 stelt eigenlijk niets voor.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2012, 01:27:55 »
Bij het speculeren over hints komt het getal 12, 'wiskunde' en 'min' vaak langs. Hier een suggestie hoe dat op Anne-Marie kan slaat:

Het verbindings streepje tussen Anne en Marie zou je als min-teken kunnen zien.
Als je de letters van haar naam omzet naar getallen en bij elkaar op telt, dan krijg je:

Anne = 1, 14, 14, 5 += 34
Marie = 13, 1, 18, 9, 5 += 46

Dus:
Anne-Marie = 34 - 46 = -12

Ik denk dat niet alleen de ouders van Anne-Marie destijds bij haar geboorte zijn benaderd door het WIDM-team, maar ook de ouders van Frits.
Reken maar na:

Frits = 6 + 18 + 9 + 20 + 19 = 72
72 = 6 x 12
Frits is dus als mol gevraagd voor de 6e serie (hij kon toen helaas niet) en voor de 12e serie.  ;)

Goede jacht!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2012, 07:55:22 »
de brilsterkte was 0,5 als ik het me goed herinner. Dat is best goed zicht hoor ;)
Het ging mij niet om de sterkte, 0,5 is idd niet zoveel. :) Ik bedoel meer dat het over het gezichtsvermogen gaat en dat je er dan bij WIDM altijd rekening mee moet houden dat het een mogelijke molhint is. Dus iemand met een zonnebril op, opmerkingen over niet (goed) kunnen zien, enz. enz., het kan allemaal achteraf uitgelegd worden als een aanwijzing. En aangezien die brilsterkte ook nog de oorzaak kan zijn van de grote afwijking in het aantal traptreden...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2012, 14:35:58 »
Rat, dat valt me van je tegen. Realiseer je je dat de ouders van Anne-Marie bij haar geboorte zijn benaderd door het WIDM team, omdat ze toen al wisten dat ze in 2012 een serie wouden op nemen met hun dochter en dat het dan handig was dat de letters in haar naam zouden kunnen corresponderen met het 12de seizoen.
;D I know. Ik zeg wat ik denk, maar geloof niet altijd in wat ik denk. ;D Ik vond eigenlijk vooral de link tussen de min en het verbindingsstreepje leuk, maar toen kwam die som ineens zo leuk uit dat ik dat erbij gepost heb.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2012, 17:09:23 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anna_%28heilige%29

Omdat Anne-Marie naar beiden is vernoemd, hier nog wat leuke wetenswaardigheidjes betreffende de legende van de Heilige Anna en haar dochter, de alombekende Maagd Maria.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2012, 18:42:43 »
Het valt me op dat Anne-Marie eigenlijk nauwelijks (echt) verdacht wordt op de diverse fora. Ik vroeg me af waarom eigenlijk niet. :)
Zelf verdenk ik haar inmiddels wel. Na aflevering 2 zat ik even op Liesbeth, maar nu denk ik vooralsnog toch dat het Anne-Marie is. Maar ik ben dus wel heel benieuwd naar de argumenten waarom ze niet verdacht wordt. Misschien moet ik m'n mening herzien. ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2012, 19:43:22 »
Zal hier toch ook even m'n lijstje posten. Wie weet zit er iets in... ;)

Opdracht 1 - vliegtuig
Ze vindt als eerste het vliegtuig, als een goede kandidaat betaamt. Maar ja, de eerste opdracht van een serie is altijd tricky. Diverse mollen hebben in de eerste opdracht zelfs juist de held uitgehangen, om zo gelijk de verdenking van zich af te schudden. Zegt dus niet zoveel. Het viel me op dat ze als een van de weinigen wel de opdracht leek te begrijpen ("Dat vliegtuig staat er niet voor niks!") en dan had je ook nog dat vreemde gesprek met William, die haar iets raars had zien doen bij 'een paal'. Het interessante daaraan is dat Anne-Marie in alle toonaarden ontkent. Begrijpelijk als ze de Mol is, maar als kandidate zou ze een gat in de lucht moeten springen. Gelijk verdacht, wat wil je nog meer?

Opdracht 2 - gletsjer
Deel 1 - kaart maken: Hier valt op dat ze niet naar de plek loopt die Frits aanwijst. Heel vreemd natuurlijk. Mogelijk wilde ze als Mol voorkomen dat ze zich met de vrijstellingen moest bemoeien. Ten eerste omdat de Mol in opdracht 3 liever een jager is, maar wellicht ook om niet voor de situatie te komen te staan dat ze een medekandidaat moet uitzoeken om een vrijstelling aan te geven (zie ophef over de weggegeven joker vorig jaar).
Deel 2 - kokers zoeken: Liesbeth kan geen kokers vinden met de kaart die Anne-Marie gemaakt heeft(!). Heeft Anne-Marie überhaupt wel kokers zien liggen of heeft ze zomaar wat op die kaart gezet?

Opdracht 3 - brug
Moet samen met Liesbeth en Maarten proberen Frits neer te schieten. Blijft achter de andere 2 en laat zich als laatste, volgens Frits nogal klungelig, afschieten. Goede tactiek voor een mol en het valt zelfs niet uit te sluiten dat ze zelf op haar medejagers heeft geschoten.

Opdracht 4 - trap
Anne-Marie krijgt een vraag over haar gezichtsvermogen (blinde mol) en dat is bovendien 1 van de antwoorden die niet te controleren vallen en waarmee het grote verschil in aantal treden te verklaren is.

Opdracht 5 - auto's
Wat rijden betreft niet veel opgevallen. Raadt later ook het woord niet, maar de vraag is of dat überhaupt te doen viel. Probeert ook niet echt wat (itt tot Maarten).

Opdracht 6 - rooksignalen
Is samen met Frits het laatste duo die die code moet raden en zit daarmee in een heel strategische positie. Je mag aannemen dat de Mol op een of andere manier weet wat Maarten voorspeld heeft en door in het laatste team te zitten kan de Mol de uitkomst bepalen. Alleen denk ik dat Dio hier roet in het eten gooide. Die deed het namelijk zo slecht met die signalen, dat het heel erg vreemd zou zijn geweest als Anne-Marie toch ineens met de juiste code op de proppen was gekomen (en zo Maartens voorspelling niet had laten uitkomen).
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 20:07:27 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2012, 19:49:28 »
Opdracht 5 - auto's
Wat rijden betreft niet veel opgevallen. Raadt later ook het woord niet, maar de vraag is of dat überhaupt te doen viel. Probeert ook niet echt wat (itt tot Maarten).

Huh? Anne-Marie herkent de V ("V of een K") en volgens Maarten in een biecht ook de I. (Achteraf in de bus zegt ze dit zelf ook: dat zij VI zei.) Ook wijst ze rechts van haar een N aan. Het enige wat Maarten (in beeld) zegt te herkennen is de eerste letter als "N" en Anne-Marie zegt dan terecht dat dat niet klopt omdat de streep gespiegeld staat. Hier is Anne-Marie dus behoorlijk goed bezig. Te goed voor een Mol als je het mij vraagt.

edit: En eerder in de auto verbetert ze Frits die hun auto foutief als de rechtse aanduidt. Frits houdt dan wel vol, maar als Mol zou ik mijn mond houden en lekker kostbare tijd (slechts 20 minuten voor de opdracht) laten wegtikken.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 19:52:11 door Heinz »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2012, 19:54:07 »
Huh? Anne-Marie herkent de V ("V of een K") en volgens Maarten in een biecht ook de I. (Achteraf in de bus zegt ze dit zelf ook: dat zij VI zei.) Ook wijst ze rechts van haar een N aan. Het enige wat Maarten (in beeld) zegt te herkennen is de eerste letter als "N" en Anne-Marie zegt dan terecht dat dat niet klopt omdat de streep gespiegeld staat. Hier is Anne-Marie dus behoorlijk goed bezig. Te goed voor een Mol als je het mij vraagt.
Oké, het stond me niet meer zo helder voor de geest, maar dat zou inderdaad niet zo mols zijn, idd. :)
Op zich vond ik het ook wel een redelijk ondoenlijke klus hoor, dat raden van het woord. Na de V en de I was het niks meer, dus sowieso een lastige opdracht om iets uit af te leiden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2012, 21:21:43 »
Opdracht 2 : Het lijkt erop dat Liesbeth op een andere plaats naar kokers aan het zoeken is dan waar Anne-Marie was. Het kan dus zijn dat ze haar verkeerd gestuurd heeft.

Opdracht 5 : Anne-Marie herkent cruciale letters, maar zou ze mol zijn weet ze ook van een opdracht eerder dat ze behoorlijk verdacht wordt en het misschien tijd wordt iets onmols te doen. Hoewel de letters nauwelijks te herkennen zijn herkent ze er toch een paar. Er wordt helemaal niet naar haar geluisterd. We weten niet wat ze er van had willen maken mocht ze de kans gekregen hebben. "Vik"  is waar ze waren, maar zou niet goed zijn geweest. Wel bijna goed, genoeg misschien wel om verdenking van je af te halen, want je hebt toch je best gedaan. Maarten zag blijkbaar niet een veel langer woord, gezien zijn antwoord.
Als er geld was verdiend, was Anne-Marie onmols bezig geweest. Maar nu kun je dat niet zomaar zeggen m.i.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2012, 21:25:50 »

Als er geld was verdiend, was Anne-Marie onmols bezig geweest. Maar nu kun je dat niet zomaar zeggen m.i.
Ik neig er inderdaad ook meer naar toe dat ze wat eventuele verdenking probeert af te schudden door goed mee te doen, zonder daadwerkelijk het goede antwoord te geven. Het woord was toch min of meer onleesbaar.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2012, 12:07:57 »
Tweet Mol:
"Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet".


"Hoe goed ken ik mijzelf?" verwijst naar de vragen natuurlijk.
"Me" naar de Mol. Het is een tweet van de Mol.
"Wiskundige reeks": 4-2, 6-3 etc. (waren we het een beetje overeens).

Maar, dus ook 1-0,5! (1-0,5 * 2-1 * 4-2 * 6-3 * 8-4 *....).
Stijgende lijn inzetten (lees ook: aanvangen, beginnen): Begin met 1!

"Zie me.." gaat over zien; verwijst naar brilsterkte o.5 van Anne-Marie.
"Stijgende lijn".." is eventueel ook nog de trap waarop dit antwoord werd gegeven.

Zie Anne-Marie, met 0,5 uit ("in") de reeks, op de trap...!
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 12:10:25 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2012, 16:39:08 »
Goed bedacht.

Bovendien blijft Anne-Marie achter bij vraag 6, als je de wiskundige reeks doorzet is het einde daarvan (seizoen) 12 - (vraag?) 6.

Zo is ze aan de gehele reeks te linken  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2012, 18:28:57 »
Leuk bedacht Loebas, maar wel vergezocht in het kwadraat...

Als je namelijk 4-2, 6-3 voortzet naar links dan wordt dat bij mij toch echt

0-0    2-1    4-2    6-3

Ik snap wel wat je bedoelt, dat het eerste getal twee keer het tweede is, maar om dat patroon als relevant te bestempelen vind ik alleen "4263" wat karig... alle rest is naar mijn idee doelredeneren.

"Wiskundige reeks": 4-2, 6-3 etc. (waren we het een beetje overeens).
Ik niet, maar oké. Ik vind dit namelijk al te vergezocht...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2012, 18:34:10 »
Als je namelijk 4-2, 6-3 voortzet naar links dan wordt dat bij mij toch echt

0-0    2-1    4-2    6-3

Bliksem! Ik schrok wakker om half 3 vannacht met deze theorette...
Nu haal je um keihard onderuit. Vrees terecht.
Hihi.
Kijken waar ik vannacht weer mee kom:)
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2012, 22:36:17 »
Voor de Anne-Marie liefhebbers heb ik de volgende theorie in de aanbieding, ergens anders gevonden tijdens de lange minuten dat dit forum eruit lag:

Van Plerikna (Mamaloe) kun je april maken, je houdt drie letters over > 3 april > geboortedatum van Anne-Marie.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2012, 22:38:28 »
Voor de Anne-Marie liefhebbers heb ik de volgende theorie in de aanbieding, ergens anders gevonden tijdens de lange minuten dat dit forum eruit lag:

Van Plerikna (Mamaloe) kun je april maken, je houdt drie letters over > 3 april > geboortedatum van Anne-Marie.

Is wel leuk! Was het ook niet Anne-Marie die heel nadrukkelijk de naam herhaalde?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2012, 22:40:27 »
Voor de Anne-Marie liefhebbers heb ik de volgende theorie in de aanbieding, ergens anders gevonden tijdens de lange minuten dat dit forum eruit lag:

Van Plerikna (Mamaloe) kun je april maken, je houdt drie letters over > 3 april > geboortedatum van Anne-Marie.
Hee, bedankt!  ::ok::

Blijf voor nu denk ik maar even op Anne-Marie als mol, al ben ik echt nog niet helemaal overtuigd. Vond haar vandaag toch wel goed mee doen in die boot enzo. Maar ja, ze hadden bijna allemaal wel van die onmolse momenten. Rare aflevering...  :D