Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 431013 keer)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #880 Gepost op: 9-03-2012, 17:39:12 »
Ja idd had ik nog niet eens gezien , Ik zag nu die grijze pijltjes pas om te bladeren. Tijd voor een bril  8)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #881 Gepost op: 9-03-2012, 18:05:29 »
Ook de uitleg van annie marie spanje? ik kan alleen maar aanwijzingen vinden die ook in uitzending aan bod kwamen.

"Voor meer geheime aanwijzingen gaat u naar wieisdemol.avro.nl"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #882 Gepost op: 9-03-2012, 18:17:23 »
Even wat ontknopingen bij elkaar:
http://youtu.be/mSS65xuaZso?t=17m30s
http://youtu.be/yAMeV_ZNIzQ?t=13m21s
http://youtu.be/yAMeV_ZNIzQ?t=13m21s
http://youtu.be/_xvAhqWF4V8?t=8m50s
http://youtu.be/ENoQ9y8UE8U?t=9m55s
http://youtu.be/U72ySvAaM-g?t=10m29s
http://youtu.be/VmiXnUEx1E4?t=10m26s
Dan vind ik de reacties van de kandidaten van dit seizoen toch wel een beetje tegenvallen. Niemand verbaast zich erover of zo. :(
EDIT: Ik merk dat de tijden niet kloppen.

Net een stukje van de ontknoping van serie 4 gekeken want dat is alweer een tijdje geleden.
Wel een behoorlijk verschil met hoe het nu gaat eigenlijk, veel meer aandacht voor de molse acties en ook wel voor de hints (meer tijd). Nu waren er in die serie ook echt wel een paar leuke hints, maar er wordt tegenwoordig opvallend veel meer gekletst met alle kandidaten aan tafel, eigenlijk.

Ergens toch wel jammer, omdat je zo alles bij elkaar beduidend minder tijd over hebt voor de Molsacties.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #883 Gepost op: 9-03-2012, 18:19:26 »
Net een stukje van de ontknoping van serie 4 gekeken want dat is alweer een tijdje geleden.
Wel een behoorlijk verschil met hoe het nu gaat eigenlijk, veel meer aandacht voor de molse acties en ook wel voor de hints (meer tijd). Nu waren er in die serie ook echt wel een paar leuke hints, maar er wordt tegenwoordig opvallend veel meer gekletst met alle kandidaten aan tafel, eigenlijk.

Ergens toch wel jammer, omdat je zo alles bij elkaar beduidend minder tijd over hebt voor de Molsacties.

In mijn herinnering waren toen de hints ook ingewikkelder, met een aantal tonen van Für Elise enzo (correct me if I am wrong). Vanaf seizoen 5 zijn de hints eigenlijk lafjes geweest, m.u.v. Dennis's 'Is ego de mol',  die vond ik wel tof en had niemand gevonden.
No Milk today???

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #884 Gepost op: 9-03-2012, 18:34:59 »
Ik vond de 'toen'-hint in 2007 (toen = Thais voor mol, Inge begon elke test met 'toen') ook een leuke hint.  :D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #885 Gepost op: 9-03-2012, 23:20:45 »
Nou ,nou, nou zo enthousiast ben ik niet hoor !
Als jouw top-molactie ( buiten beeld) een krijtje weggooien is........

Het weggooien van het krijtje vond ik een prachtig Molmoment  ;D Verder vond ik Anne-Marie niet zo'n heel goede Mol. Dat er bij de laatste opdracht nog 2500 euro werd verdiend, komt bijvoorbeeld hoofdzakelijk op haar conto. Zij wilde de opdracht laten slagen (http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_molactie_ontvoering) en komt zelf nota bene met de suggestie dat Liesbeth ín de brug van Ronda zit. Dat is on-Mols gedrag, jammer.

De makers van WIDM mogen blij zijn met Tim en zeker met Liesbeth, vind ik. Door pech of door knullige acties maakte zij zich bij veel mensen verdacht (onder wie ikzelf). Bij de westernopdracht heeft Liesbeth er echt een potje van gemaakt, hoor. Ze pakte twee jokers en 500 euro (zie een van de wandeltestvragen van Anne-Marie) zonder Frits weg te drukken, terwijl Frits in die tijd zeven kastjes bereikte (zie http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45575.msg1380204#msg1380204). Ik kan er nog steeds niet bij dat je dan zelfs niet één keer Frits wegdrukt, maar goed.

Geen super-Mol deze keer naar mijn idee, maar ik heb erg genoten van de prachtige locaties en de leuke opdrachten. Op naar WIDM 13!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #886 Gepost op: 9-03-2012, 23:58:38 »
Waauw, dus toch Anne-Marie! ::trots:: Anne-Marie speelde uiteindelijk de rol van haar leven! Hoewel ik haar had verwacht als Mol bleek de ontknoping, in het bijzonder het beeld waar je haar naar de Dakota ziet wandelen, voor mij toch een kippenvelmoment.

Het liet me de voorbije week niet los en ik vond dat ik het aan mezelf verplicht was om eindelijk de knoop door te hakken. Gek genoeg, sinds een paar dagen verdween mijn twijfel als sneeuw voor de zon en wist ik het honderd procent zeker. Opeens stond ik op, en werkelijk alles wees naar Anne-Marie. Na alles nog eens terug te bekijken bevestigde het mijn vermoeden. Dus in dat opzicht is deze reeks echt wel goed geweest. Dit seizoen heb ik als nooit tevoren getwijfeld, de zoektocht naar de Mol was niet gemakkelijk! In tegenstelling tot die van de echte kandidaten, zo heb ik de indruk. Maar wat wil je ook, met zo'n open hechte groep.

Ook al is niet iedereen gewonnen voor Anne-Marie als Mol, ikzelf ben van mening dat ze dat super heeft aangepakt, voor zover dat mogelijk was met deze groep. Want dat was de pech van de nieuwe Mol, dat die terecht kwam in een groep fanatieke kandidaten die het spel meer in groep speelde i.p.v. het op een meer individuele manier te spelen. Dat had het voor ons uiteindelijk ook veel interessanter gemaakt als er een paar kandidaten waren geweest die zich wat meer hadden afgezonderd net zoals de tactiek die Anne-Marie waarschijnlijk op voorhand voor zichzelf had uitgestippeld.

Wat ik geweldig vind aan Anne-Marie is dat ze als Mol blijkbaar toch een redelijk vals en bitsig karaktertrekje bezat. >:D Ergens zag ik dat al aankomen in het geval ze de Mol was, ze heeft gewoon zo'n vibe over zich. Zo'n houding had ze soms ook als 'gespeelde kandidaat' t.o.v. Tim en als Mol kwam dat zelfs nog meer uit de verf. Kijk, dat trekt me enorm aan in een Mol, dat inlevingsvermogen. Wat heb ik genoten van haar Molbiechten gisteren, zo heerlijk sarcastisch naar de kandidaten toe. ::rofl::

Over haar molacties ben ik tevreden. Heb geen ethische bezwaren dat ze meeluisterde bij de onderhandelingen. Ook geen problemen met haar andere acties, over het algemeen ben ik dus best een tevreden mens. En ja, die pijl van Hadewych claimen is toch echt wel het toppunt! Dat ze dat ook maar heeft gedurft terwijl ze al zo onder druk stond. Heel stoer hoor! Net zoals dat krijtje dumpen. ;D Dat bewijst eigenlijk wel dat ze zeer goed kan improviseren, dit was ook te zien tijdens haar gesprek met Liesbeth. Daar spiegelde ze meteen Liesbeths gedrag, vond ik echt een sterk staaltje qua acteren. Daar heeft ze toch echt het hoofd koel moeten houden. Iets wat ze is blijven doen de hele reeks, ook al moest ze zo heb ik begrepen onder zeer grote druk presteren.

Maar wat een gevoel van opluchting gisteren, en zeker voor Anne-Marie. Dat kon je wel voelen, zij heeft echt pech gehad met deze groep kandidaten, had haar een betere groep gegund om in te mollen. Maar dat neemt niet weg dat ik alvast liefhebber ben van haar als Mol. Ik vind haar duidelijk ook een verbetering op de vorige Mollen. Spijtig dat de groep haar op een of andere manier al vroeg te pakken had. Dat is het risico van het spel, maar ze heeft dat vind ik althans nog mooi kunnen ombuigen naar het einde toe.

Ik onthou Anne-Marie als een toffe Mol, iemand die als Mol zeer goed kon improviseren met een groot inlevingsvermogen maar vooral ook een Mol met bakken vol humor. En daar ben ik heel blij om. Want dat doet me zin krijgen om te blijven kijken ... Anne-Marie is voor mij dus een geschikte Mol maar moest haar rol helaas vervullen onder zware omstandigheden. En er is geen enkele zure druif die mij mijn mening zal doen herzien! :P
« Laatst bewerkt op: 10-03-2012, 00:20:25 door FenikXII »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #887 Gepost op: 10-03-2012, 00:17:58 »

FenikXII, ik sluit mij hier volledig bij aan. Het blijft speculeren waarom Anne-Marie al zo vroeg verdacht werd (en in hoeverre dit haar eigen schuld was) maar desondanks heeft ze moedig verder proberen te mollen. Alleen al vanwege het claimen van die pijl vind ik haar al een boeiende Mol. Dat niet iedereen een Mol op dezelfde manier waardeert is (helaas) nu eenmaal zo. Voor mij is ze in ieder geval nu al een van mijn favoriete Mollen.  ::blond::  ::ok::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #888 Gepost op: 10-03-2012, 00:56:35 »
Ook ik sluit me hier volledig bij aan. Sommige teleurgestelde tunnelaars noemen het weggegooide krijtje haar enige molactie. Zij gaan dan voorbij aan het feit dat Anne-Marie al in het begin door de groep verdacht werd. Een goede vriendin zag al bij de eerste uitzending dat Anne-Marie een rol speelde en niet zichzelf was (AD-interview vrijdag). Hadewych zei vrijdag in de Roodshow dat ze al vanaf de eerste test vol op Anne-Marie zat, en Liesbeth zei dat ze vanaf vanaf aflevering 3 of 4 op Anne-Marie zat. Logisch toch dat Anne-Marie dan moet proberen die verdenkingen van zich af te werpen? En dus de kandidaat speelt op de trap, bij het munitiedepot, bij het boogschieten (!) en bij de vliegtuigvragen. Vergeet niet dat er 3 kandidatenbegeleiders zijn en dat Anne-Marie tijdens haar biechten ook geadviseerd wordt over haar te volgen strategie.

Maar neem nou de snorkelopdracht. Ze weet dat Marit niet zal duiken en dus nooit de foto van haar eigen ouders zal zien. Op die foto ziet ze een klein mannetje en ze suggereert aan Hadewych dat dit dus de vader van Tim moet zijn. Die gaat daarin mee. Ze spreekt met Hadewych af om het rijtje steeds te herhalen, zodat Marit hun volgorde (waarin dus 2 fouten zitten) als uitgangspunt zal nemen. Eenmaal bij Art laat ze Hadewych de volgorde vertellen, waardoor die dus deze molactie op haar rekening krijgt. Een goed doordacht plan, en een volkomen geslaagde molactie!

En Anne-Marie heeft ook de nodige humor, en ook belangrijk: duikpak, zwemvest, bontmuts, helm, rode lippenstift of niet, ze kan het hebben!  ::tandpastasmiley::
Goede jacht!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #889 Gepost op: 10-03-2012, 01:53:07 »
Nog een zeer goede aanvulling van Tureluurs in een ander topic:

Ik lees af en toe bij de snorkelopdracht : ze liet Hadewych de fout maken en dat zou slap c.q. gemakkelijk zijn.

Maar de werkelijke molactie was m.i. van een andere orde, het door Hadewych laten herhalen van de foute volgorde toen ze aan wal waren in de wetenschap dat Marit dit zou horen.
Wat iedereen lijkt te zijn vergeten, is dat Marit Anne-Marie volop verdacht, maar Hadewych juist helemaal niet, integendeel, Hade was Marit's vertrouweling! Als Anne-Marie zelf het lijstje fout was gaan herhalen, was de kans groot geweest dat Marit het niet zou overnemen, maar nu ze Hadewych het foute lijstje hoorde zeggen, ging ze daar vrijwel blind op af. Hoezo geen eigen molactie? Hartstikke slim, als je het mij vraagt!.
Goede jacht!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #890 Gepost op: 10-03-2012, 03:07:26 »
Ik vind haar ook absoluut niet de slechtste mol ooit. Ik vind haar sowieso beter dan Kim en Inge.
Ze had alleen veel pech met de kandidaten die alls snel doorhadden.
Maar de kijkers zijn wel goed voor de gek gehouden.

En dat afluisteren. Dat is volgens mij in seizoen 3 en 7 ook al gebeurd bij een bepaalde opdracht, dus ik snap niet echt waarom daar zo verontwaardigd over gedaan wordt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #891 Gepost op: 10-03-2012, 08:38:45 »
Ik denk dat op het allerlaatste moment geswitcht is van Mol. In eerste instantie was Hadewich de mol, die is het slimste en heeft stalen zenuwen. Echter, Hadewich werd zwanger, vlak voordat de opnames zouden beginnen. Toen is besloten Hadewich niet bloot te stellen aan de spanningen van het mol zijn en is Annemarie benaderd, die eigenlijk te veel een zenuwpees is. Die stemde toe en ging in allerijl nog leren pijl en boogschieten.
Een aantal zware opdrachten, zoals midden in de nacht in tenten bivakkeren etc. is geschrapt omdat ook dat te veel risico voor Hadewich zou betekenen. Hadewich was echter al helemaal opgeleid tot mol, en kon dus al snel Annemarie doorzien. Oké, dit was een grapje.

Maar nu serieus:
Ik denk dat bij het in brand schieten van het vlot, Annemarie helemaal door de mand viel. Hadewich - die ook al had getraind met pijl- en boogschieten - raakte het vlot, en Annemarie ging doodleuk verkondigen dat zíj had raak geschoten en niet Hadewich!
Hadewich stond er vlak naast en die wist toen helemaal zeker dat de mol naast haar stond.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2012, 09:16:02 door Run »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #892 Gepost op: 10-03-2012, 08:54:25 »
Ik denk dat bij het in brand schieten van het vlot, Annemarie helemaal door de mand viel. Hadewich - die ook al had getraind met pijl- en boogschieten - raakte het vlot, en Annemarie ging doodleuk verkondigen dat zíj had raak geschoten en niet Hadewich!
Hadewich stond er vlak naast en die wist toen helemaal zeker dat de mol naast haar stond.

De Mol trainde toch juist om mis te kunnen schieten?

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #893 Gepost op: 10-03-2012, 09:05:44 »
Als je weet hoe je net mis kunt schieten, dan weet je ook hoe je raak moet schieten.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #894 Gepost op: 10-03-2012, 09:10:43 »
Als je weet hoe je net mis kunt schieten, dan weet je ook hoe je raak moet schieten.

Maar dat wil je nou net niet als Mol, want dan breng je 2500 euro in de pot.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #895 Gepost op: 10-03-2012, 09:12:37 »
De Mol trainde toch juist om mis te kunnen schieten?

Hadewich schoot raak. De kandidaat naast haar gaat claimen dat zij raakschoot en daarmee geld in de pot kreeg.
Alleen Hadewich weet dat dit niet klopt. Zij houdt dit voor zich en weet dat zij hiermee een voorsprong kan bereiken.

Toen Liesbeth dit hoorde bij de ontknoping, zag je haar ook bedenkelijk kijken. Ze begreep nu de voorsprong van Hadewich.

Hadewich, niet dom, begrijpt de reactie van Liesbeth en gaat daarna zeggen dat ze al vanaf het eerste begin op Annemarie zat en daarmee is de vrede weer getekend.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #896 Gepost op: 10-03-2012, 09:15:15 »
Dat begrijp ik. En ik begrijp je eerdere post nu ook: Hadewych had als Mol getraind, en nu als niet Mol wist ze dus ook hoe ze juist wel raak moest schieten, deed dat, en had zo door dat Anne-Marie haar pijl claimde. Duidelijk. (Al geloof ik het niet hoor.) :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #897 Gepost op: 10-03-2012, 09:15:48 »
Even voor alle mensen die zuchtend vol blijven houden dat ze maar niet snappen dat er mensen zijn die over voorkennis vd MOL vallen omdat dat eerder ook altijd al gebeurde, want ik heb dat nu inmiddels tig keer voorbij zien komen ;

Dat de Mol voorheen op de achtergrond mee mocht luisteren bij bepaalde opdrachten klopt, dat de Mol voorheen bepaalde handelingen van te voren heeft kunnen oefenen klopt, dat de Mol van te voren werd ingelicht over het verloop van een bepaalde opdracht klopt, MAAR :

Dat de Mol al voor aanvang van de serie is ingelicht dat er ergens in een afl (in dit geval in alf. 4) een opdracht zou zitten waarbij al het geld uit de pot zou kunnen gaan is bij mijn weten toch echt nooit voorgekomen.  

Het kwalijke daarvan is uiteraard dat de Mol tot die tijd in feite totaal niet hoeft te mollen en gewoon de super kandidaat kan uithangen, zoals AM zelf al zei, ze hoefde met de tandemopdracht helemaal niet te mollen want ze wist dat onderhandelingsopdracht een dag later zou plaatsvinden. (waarbij ze ook niet eens heeft hoeven mollen maar dit terzijde, het gaat om het principe mensen!!!)

 
« Laatst bewerkt op: 10-03-2012, 09:17:26 door Miek37 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #898 Gepost op: 10-03-2012, 09:18:06 »
Maar Miek37, Anne-Marie heeft toch wel gemold in de opdrachten voor de onderhandelingen? Alleen bij het munitiedepot niet, en tegelijkertijd was dat ook nog eens wel een goede molactie aangezien Marit haar verdacht en precies het tegenovergestelde ging doen, wat tijd kostte.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #899 Gepost op: 10-03-2012, 09:20:26 »
Volgens mij is dat wel vaker voorgekomen in eerdere afleveringen, dat de mol wachtte op een specifieke opdracht om geld uit te pot te halen en tot die tijd gewoon braaf geld in de pot bracht.

Wat wél nieuw is, is dat de presentator meemolt: namelijk in de eerste aflevering toen de klok is teruggezet. De presentator zegt namelijk dat er drie uur is verstreken terwijl het twee uren waren. Hiermee is in feite de presentator een leugenaar, en dat vind ik moeilijk. De presentator moet namelijk onafhankelijk zijn en niet het maatje van de mol.

Maar misschien is het te prefereren als de presentator meemolt en de kandidaten niet allemaal zwaar zitten te mollen. Dat vond ik dit keer namelijk meevallen.
Dan komt er nooit iets in de pot, als iedereen voor mol gaat spelen.
Dus oké, de presentator mag hulpmol zijn.

Maar het is wel nieuw en volgens mij was het in het verleden zo dat de presentator helemaal niet wist wie de mol was!
« Laatst bewerkt op: 10-03-2012, 09:25:36 door Run »