Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435817 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #140 Gepost op: 24-01-2012, 16:01:24 »
Art zei toch ook dat ze de goede keuze hadden gemaakt.. dus het is vrij duidelijk dat de opdracht mislukt was (lees geen geld) als ze wel naar binnen waren gegaan..
iedereen was blij overigens. .. behalve Tim...

Dan is Tim dus wel een beetje de mol aan het uithangen  ;)
De echte mol doet toch normaal gesproken wel kandidaats als het geld gescoord is : blij dus.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #141 Gepost op: 24-01-2012, 16:05:22 »
Dit vind ik geen aannemelijke verklaring. Er zijn twee mogelijkheden voor de mensen na William. Ten eerste: niemand pakt een enveloppe. Dan heeft William voor niks 1000 euro in de pot gestopt. Ten tweede: iemand na hem pakt een enveloppe. Dan ziet de rest daarna op dat moment wel wat het enveloppescenario is. De spelers daarvoor in de keten hadden de informatie niet nodig want die pakten toch al geen enveloppe. Conclusie: als William de Mol is dan heeft hij voor niks een enveloppe met 1000 euro gepakt.


William pakte als 2de de envelop.. maar hij was wel de enige met de vraag, doordat hij de envelop pakte liet hij zien dat er meerdere jokers waren waarmee hij de kans dat mensen voor jokers gingen groter maakte..  Daarnaast moest de vraag wellicht in het spel komen.. en omdat hij niet vertelde van de vraag verminderd hij de kans dat mensen een envelop pakte weer..
Dus ik zie dat een mol toch wel doen... vooral in combi met het moldagboek..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2012, 16:08:49 »
Dan is Tim dus wel een beetje de mol aan het uithangen  ;)
De echte mol doet toch normaal gesproken wel kandidaats als het geld gescoord is : blij dus.

nouja.. hij doet een beetje expres beteuterd, zo van.. sorry mensen ik zat fout.. hij wordt ook aangesproken door Anne Marie.. die zegt haha jij zat fout, moesten we toch niet naar binnen en daarna wordt ie beetje getroost door haar en william en lacht dan weer wel...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2012, 18:32:07 »
Wil je het nog duidelijker?

WIE IS DE MOL.avro.nl? "I AM", zegt Anne-Marie

« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 18:45:55 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2012, 18:41:11 »
Ik wil het juist minder duidelijk.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2012, 19:42:17 »
ik wacht eerst even de aflevering af.. voor het zelfde geld staan ze allemaal een keer voor dat bord.. dus om daar nu al vanalles achter te zoeken vind ik nog wat voorbarig..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2012, 19:47:16 »
ik wacht eerst even de aflevering af.. voor het zelfde geld staan ze allemaal een keer voor dat bord.. dus om daar nu al vanalles achter te zoeken vind ik nog wat voorbarig..

Dan nog slaat dat 'AM' alleen op Anne-Marie.

Jammer dat het zooo duidelijk in beeld komt, maar dit zou prima zo'n "Iets is wat het lijkt" hint kunnen zijn. Ik blijf netjes in m'n Anne-Marie-tunneltje zitten, 't wordt hier ook best gezellig inmiddels.

(Maar dat dit zoooo obvious in beeld komt zit me niet helemaal lekker)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2012, 19:56:39 »
ow dacht dat er I AM stond.. zouden ook nog ergens de letter W I LL zichtbaar kunnen zijn uiteraard..

 ;D
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2012, 20:03:43 »
ow dacht dat er I AM stond.. zouden ook nog ergens de letter W I LL zichtbaar kunnen zijn uiteraard..

 ;D

Staat er ook ... Dus dan krijg je: Wie is de Mol? I, A.M. :-)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2012, 20:51:02 »
kan nog alle kanten op dus.. las ook al iets over Frits met I Am(sterdam) op zijn shirt..
En is idd wel heeeel duidelijk dan, maargoed dat was het bij ivonne ook met de vlieger MOL..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2012, 21:07:15 »
ik mag toch hopen dat ze het iets subtieler doen na Yvon's vlieger.
En vooral als ze dit zo overduidelijk ook nog eens in de MolMail gooien. Zou wel een beetje te zijn. Maar ja, niets is wat het lijkt, al hoop ik niet op een hele overduidelijke hint, vooral zo vroeg in de serie
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2012, 21:37:16 »
Het kan natuurlijk ook geen hint zijn terwijl Anne-Marie wel de Mol is. Dit was bijvoorbeeld ook geen hint:

Citaat van: archief wieisdemol.net


- We zien Jon door het kasteel lopen richting een muur waarop een intro van Karel van de Graaf geprojecteerd wordt. Dit intro wordt gevolgd door het mollogo. Bij geen van de andere kandidaten zien we dit logo op de muur geprojecteerd. Dit zou een hint naar Jon kunnen zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2012, 00:18:47 »
Het kan natuurlijk ook geen hint zijn terwijl Anne-Marie wel de Mol is. Dit was bijvoorbeeld ook geen hint:


Dit was waarom ik des te hardnekkiger op Jon ging zitten. Iets wat deze molmail waarschijnlijk ook met de Anne-Marie verdenkers teweeg gaat brengen.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2012, 18:03:11 »
Wil je het nog duidelijker?
WIE IS DE MOL.avro.nl? "I AM", zegt Anne-Marie
Oeps! ::oink::

Ik wil het juist minder duidelijk.

(Erik sluipt stilletjes naar de uitgang van deze tunnel...)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #154 Gepost op: 27-01-2012, 01:36:55 »
Ik wil het juist minder duidelijk.
En toch vind ik Frits met zijn shirt té geproduceerd.
En kan juist daardoor dit een neven-hint zijn.
Titel is :
"Iemand Anders"! Wellicht dus niet degene die je denkt...Frits....NOT.
Toch A.M. ? :)

-zou het zo leuk vinden-!
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2012, 01:39:11 »
Wie is de Mol?

"The worst fashion Mole"? (@17.06 Avro replay).

Anne-Marie!

Het bereik wordt minder, ik ga een tunnel in.... :)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 04:05:37 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2012, 16:10:03 »
Frits, Tim en Liesbeth komen als hoofdverdachten uit de bus bij de onderhandelingen, want het lijkt er op dat een van hen van rood naar groen gegaan is. Anne-Marie en Hadewych lijken onverdacht omdat ze doen wat ze zeggen.

Toch schrijf ik Anne-Marie nog niet af.

Stel eerst eens dat Anne-Marie niet de Mol is, maar kandidaat. Dan verdenkt ze op het moment van onderhandelen Tim. Dit blijkt uit de biechts van Anne-Marie bij de test van afl. 4. O.a. de uitspraak: "Tim. Mol met kandidatenacties." Echter, in een biecht na het onderhandelen zegt Anne-Marie "haar best te hebben gedaan de groene cirkel rond te krijgen met Hadewych en Tim". Het is erg vreemd dat kandidaat Anne-Marie er nu opeens op vertrouwde dat haar Mol Tim ook wel groen zou stemmen. Hier klopt iets niet.

Stel nu dat Anne-Marie de Mol is en dat ze het spel moet spelen zonder extra kennis van wat de anderen afspreken. Dan zou haar gedachtegang bij het onderhandelen kunnen zijn: zoveel mogelijk groen en er op vertrouwen dat minstens één iemand maximaal twee toch rood kiezen.

- A-M tegen Tim: Ik ga groen stemmen, doe mee met unaniem groen. Tim gaat akkoord terwijl hij er op wijst dat dit met een Mol in het midden niet gaat lukken.
- A-M tegen Hadewych: ik ga groen stemmen, Tim ook. We doen unaniem groen. Hadewych: Liesbeth en ik ook.

Mogelijk denkt A-M nu: Hadewych en Liesbeth gaan groen stemmen. Maar Tim niet. Die gelooft niet in unaniem groen. Wellicht verwacht ze zelfs een afspraak van maatjes Tim en Frits om samen rood te stemmen omdat de Mol dat ook doet. Dus A-M denkt: GROEN (Hadewych), GROEN (Liesbeth), ROOD (Tim), FRITS (GROEN/ROOD) en moet zelf doen wat ze zegt om de pot sowieso te legen: GROEN stemmen.

Wat A-M niet wist is dat Liesbeth (waarschijnlijk) van GROEN naar ROOD zou gaan in haar afspraak met Frits. Dit zou 3X ROOD, 2X GROEN = pot blijft gelijk betekenen. Dat het toch voor Mol Anne-Marie goed uitpakte kan dan komen doordat Tim (zenuwachtig en twijfelend over afspraak met Frits) toch GROEN stemde. Waarom? Misschien achtte Tim het beter om niet mee te gaan met Frits. We zagen al eerder aanwijzingen dat vooral Frits het verbond met Tim wil vasthouden terwijl Tim wat terughoudend reageert (joker van Frits afslaan in afl 3., de "boks" van Frits afslaan bij de executie van afl. 4).

Ik weet het: het is maar één van de 1001 scenario's en het is absoluut geen scenario waarin Anne-Marie als Mol alles onder controle heeft, het hangt van meerdere toevalligheden aan elkaar. Maar voor mij is het mogelijk nog onwaarschijnlijker dat kandidaat Anne-Marie oprecht dacht dat zelfs met Mol Tim erbij een groene unanieme cirkel wel zou lukken. Letterlijk: "Nou een grote shock. Hoe kon dat? Ik had heel erg mijn best gedaan met Tim en Hadewych om zeg maar de groene cirkel rond te krijgen."

(Ook zie ik in haar reactie een soort opluchting dat het gelukt is, maar hee, tunnelvisie.)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 20:01:08 door Heinz »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2012, 16:48:43 »
Anne-Marie is ook mijn mol, maar haar reactie samen met Hadewych zag er wel heel oprecht uit moet ik zeggen..

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2012, 17:27:44 »
@Heinz Goed doordachte analyse met Anne-Marie als Mol. Echter, als ik naar A-M kijk na het eerste rood, dan blijft haar gezicht strak en vervolgens draait zij eerst richting Tim (alsof ze denkt 'was jij het?'), wat aansluit op haar verdenking van Tim. Aan hem is niet veel te zien dus daarna kijkt ze naar Hadewych, de andere persoon met wie ze direct gesproken heeft om het groene cirkeltje rond te krijgen. De close up die volgt toont een niet blije A-M (de Mol zou juist blij moeten zijn) die zich kennelijk afvraagt wie hier de boel verraden heeft. Zo zie ik het en sluit volledig aan bij kandidaat Anne-Marie die, misschien tegen beter weten in, toch geprobeerd heeft met een van haar molverdachten een afspraak te maken. En nu dus bedrogen uitkomt.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2012, 18:59:43 »
Rond 33:40 net na de test van Marit komt de naam van een schip in beeld.
De letters A J zijn licht geel of worden licht geel.
A J = Anne-marie Jung.