Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435742 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2012, 10:57:09 »
Ik dacht meer dat JA van achter naar voor ook weer AJ is :)

Dus als in de volgende aflevering de JA weer als AJ naar voren komen bij spanje (want de aflevering heet niet meer van achter naar voren natuurlijk) dan is het duidelijk :D

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2012, 23:42:36 »
Tijd geleden dat ik hier heb gepost, maar het viel me op dat dit (volgens mij) nog niet gemeld was in combinatie met Anne-Marie:

Tijdens de test van aflevering 5 zie je na de beelden van Marit achter de PC snel wat shots van twee katten: eerst een zwarte, daarna een witte. Van allebei de katten zie je de reflectie in het water. Vervolgens komt Anne-Marie aanlopen in een zwarte jurk met witte stippen, met ook weer haar reflectie in het water. Kan gewoon een mooie montage zijn, maar vond het wel erg opvallend (al kan ik er nog geen Mol-connectie bij vinden).

Wat denken jullie hierover?

Ja, dit was me ook al opgevallen. Vooral ook het feit dat net Anne-Marie daarna aan de beurt is. Dat zwart-witte, daar was ik extra op aan het letten vorige aflevering en tot mijn grote verbazing kwam er dat beeld met die zwarte en wit-zwarte kat.

Wat nog straffer is, Anne-Marie draagt tijdens elke test/executie of soms de hele aflevering wel iets zwart-wit. Tot nu toe was dat elke keer een zwart item met een wit accent, zoals nu met die witte bollen.

Afl. 1: zwarte sjaal met witte bolletjes
Afl. 2: zwart-witte handschoenen
Afl. 3: zwarte top met witte strik (en een streepje rood)
Afl. 4: zwart bloesje met witte strepen
Afl. 5: zwarte jurk met witte bollen
Afl. 6 (preview): zwarte top met witte bolletjes

Ik zie het meer als een vermomming. Een soort camouflage. Zie het als kleurensymboliek. Anne-Marie draagt zwart, en doet met die witte accenten alsof ze bij de groep hoort. Je bent ofwel kandidaat (zwart, ofwel wit), ofwel De Mol (zwart-wit). Met haar kledij wil ze deze tegenstelling misschien wel duidelijk maken.

Nu, ofwel draagt ze die kleuren gewoon heel graag en steekt haar kast vol met zwart-wit. Ofwel is ze De Mol en is dit een stiekeme hint. En als er al een kledinghint inzit vind ik deze toch wel redelijk aanvaardbaar. Daarbij gaf ze zelf ook nog eens aan "the worst fashion Mole ever" te zijn. Dat kan erop wijzen dat we op haar kleding moeten letten?! Geef toe, het is toch raar dat ze nu al elke aflevering zo prominent in het zwart-wit gekleed is.

Enja, dat die kat daar rondliep hadden ze niet echt kunnen voorspellen, waarschijnlijk was dat erg handig en toevallig voor de montage later. Maar ik blijf het intrigerend vinden. Bij Marit verscheen trouwens een zwarte kat. Vlak erna kwam die wit-zwarte in beeld, en dan Anne-Marie. Misschien toch een soort kattenhint? Hoe zit het met bijgeloof in Spanje? Want niet overal betekent een zwarte kat ongeluk, in Engeland bv. is die eer weggelegd voor een witte kat. Maarja hier neem ik aan dat dat een zwarte kat is, want Marit vloog er onherroepelijk uit nadat die zwarte kat kwam piepen. Misschien moeten we zoeken in de richting van bijgeloof. We zagen eerder in IJsland ook al een volle maan.

Die reflectie van Anne-Marie vond ik ook nogal vreemd, het was alsof ze naar zichzelf keek. Anne-Marie zat voor de laptop en haar reflectie kwam vanboven in beeld en kreeg daardoor bijna een yin-yang effect. Kijk, yin yang / zwart wit ... De complete kandidaat, of toch weer niet?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2012, 00:03:26 door FenikXII »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2012, 23:53:07 »
Geen idee hoe ik ze in één post krijg maar hier ook nog Anne-Marie in afl. 5 en 6. Weer in het zwart-wit. 't Is op zijn minst opmerkelijk te noemen.
 


« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 23:57:36 door FenikXII »

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #223 Gepost op: 8-02-2012, 10:02:57 »
Is AM echt zo moe in het vliegtuig, of beeld ze nou het schilderij over Marie Terese uit?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #224 Gepost op: 8-02-2012, 10:36:14 »
Qua kleur i.i.g. niet ;)

Zwart/witte kleding is wel erg makkelijk met elkaar te combineren en daarbij past die rode lippenstift ook erg goed.Zwart kleedt ook mooi slank af ;D Ik vind dat AM er goed gekleed uitziet en zou het toch ook wel leuk vinden als er een hint inzit.
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #225 Gepost op: 8-02-2012, 10:40:16 »
Of had ze een blauwe (onder)broek aan? Want nu ik beter kijk zie ik toch een soort zwart/witte doek of sjaal over haar bovenlichaam gedrapeerd. ::oink::
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #226 Gepost op: 8-02-2012, 11:12:12 »
Ik plaats dit even hier, omdat ik de opmerking dat de getoonde aangeklikte testvragen in aflevering 5 allemaal op Anne-Marie kunnen slaan hier nog niet ben tegengekomen:

Afl. 3) De antwoorden die we bij de test aangeklikt zien worden kunnen allemaal op Liesbeth slaan. In welk team zat de Mol tijdens de Riverjetopdracht? -> Het tweede bootteam. Tijdens de rondleidingsopdracht zat de Mol in een groep van: -> Zes personen. Wat pakte de Mol tijdens de Jokeropdracht? -> Een joker. De Mol is een: -> Vrouw. (Door Marcoach)

Afl. 5) Erik TKS merkt op dat de antwoorden die we bij de test van aflevering 5 aangeklikt zien worden allemaal op Anne-Marie kunnen slaan. Als de stewardess in het vliegtuig met haar rug tegen de cockpit aanstond, zag zij de Mol: -> Rechts van het gangpad.  Wat verdiende de Mol bij de Western-opdracht? -> Niets. Kreeg de Mol een herkansing bij de Western-opdracht? -> Ja. Heeft de Mol meerdere molboekjes? -> Nee. Heeft het team van de Mol een testvraag gevonden tijdens de Kasteel-opdracht? -> Nee. (Dat Anne-Marie maar één molboekje heeft blijkt uit dit MolMail-filmpje.)

Gebeurt dit nog een keer bij een andere kandidaat dan zou het een hint naar de drie finalisten kunnen zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #227 Gepost op: 8-02-2012, 11:14:11 »
Ik plaats dit even hier, omdat ik de opmerking dat de getoonde aangeklikte testvragen in aflevering 5 allemaal op Anne-Marie kunnen slaan hier nog niet ben tegengekomen:

Afl. 3) De antwoorden die we bij de test aangeklikt zien worden kunnen allemaal op Liesbeth slaan. In welk team zat de Mol tijdens de Riverjetopdracht? -> Het tweede bootteam. Tijdens de rondleidingsopdracht zat de Mol in een groep van: -> Zes personen. Wat pakte de Mol tijdens de Jokeropdracht? -> Een joker. De Mol is een: -> Vrouw. (Door Marcoach)

Afl. 5) Erik TKS merkt op dat de antwoorden die we bij de test van aflevering 5 aangeklikt zien worden allemaal op Anne-Marie kunnen slaan. Als de stewardess in het vliegtuig met haar rug tegen de cockpit aanstond, zag zij de Mol: -> Rechts van het gangpad.  Wat verdiende de Mol bij de Western-opdracht? -> Niets. Kreeg de Mol een herkansing bij de Western-opdracht? -> Ja. Heeft de Mol meerdere molboekjes? -> Nee. Heeft het team van de Mol een testvraag gevonden tijdens de Kasteel-opdracht? -> Nee. (Dat Anne-Marie maar één molboekje heeft blijkt uit dit MolMail-filmpje.)

Gebeurt dit nog een keer bij een andere kandidaat dan zou het een hint naar de drie finalisten kunnen zijn.

Ah! Interessant en makkelijk genoeg om een hint te kunnen zijn. Hopelijk weten we morgen meer!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #228 Gepost op: 8-02-2012, 11:17:26 »
Gebeurt dit nog een keer bij een andere kandidaat dan zou het een hint naar de drie finalisten kunnen zijn.

Hmm, klinkt goed  ::vergroot:: . Ik neem aan dat de andere afleveringen al gecontroleerd zijn ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #229 Gepost op: 8-02-2012, 12:11:05 »
Ik ben de dagboeken van de Mol nog eens goed gaan doorlezen. Bij dagboek 2 zag ik ineens heel mooi "I AM" staan:

Citaat van: De Mol
Dachten ze nou echt dat ze ermee weg zouden komen? Ik bedoel met dat doorscheuren van dat briefje van -500 euro? Ik niet en gelukkig Art ook niet. Maar goed, op de valreep van aflevering 2 is het eerste geld toch binnen. (..)

Vol spanning heb ik verder gezocht in de dagboeken, maar heb helaas niet meer zulke mooie "I AMs" gevonden. Wel:

1. Ik ben er in ieder geval best wel trots op, dat mag je gerust weten. (..) Maar goed, dat was ze dus ook niet. Want ik ben het...
3. Ik heb ze gemist hoor. Ben benieuwd wie er baat bij zal hebben, de volgende test.
4. Maar toch: ik ben er trots op.

Natuurlijk is het niet gek om "ik ben" in je dagboek te schrijven, dus erg sterk vind ik de laatste vier vondsten zelf niet. Ook heb ik ter vergelijking nog even gescand hoe vaak er vorig jaar "ik ben" in het dagboek van de Mol stond. Dat was twee keer. Pas in de laatste twee dagboeken.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 13:29:11 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #230 Gepost op: 8-02-2012, 12:27:59 »
@Heinz, in een tunnel?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #231 Gepost op: 8-02-2012, 12:47:28 »
Ik heb n.a.v. Heinz de ondertiteling er bij gepakt en gecheckt hoevaak Anne-Marie en/of Art 'ik ben' gezegt/uit gesproken heeft. Dit is het overzicht:

Aflevering 5. Art:
Ik ben in een gulle bui vandaag.
Ik ben op zoek naar een koelbloedig type.
Dan krijgen ze een aanwijzing naar het huis waar ik ben.

Aflevering 4. Art:
Ik ben op zoek naar zes mensen.

Aflevering 3. Anne-Marie:     
Ik ben bang voor wat er in die envelop zit.

Aflevering 2. Anne-Marie:
Er zijn ook mensen die ik beneden wil.

Aflevering 1. Anne-Marie:
Ik ben Anne-Marie Jung, 35 jaar.
Ik ben actrice en zangeres.
Ik ben via die heuvel gegaan en mijn koffer is veel zwaarder

Opmerkelijk is dat de eerste drie afleveringen Art geen enkele keer 'ik ben' uitgesproken heeft. Anne-Marie daarentegen wel. Vervolgens wisselt dit om en vanaf aflevering 4 is het ineens Art, die begint met 'ik ben'!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #232 Gepost op: 8-02-2012, 12:50:11 »
Vervolgens wisselt dit om en vanaf aflevering 4 is het ineens Art, die begint met 'ik ben'!

Is Art dan toch de mol? ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #233 Gepost op: 8-02-2012, 12:52:53 »
Is Art dan toch de mol? ;D
Als het een hint is, denk ik meer dat ze bij de productie de focus wat minder bij Art wilde leggen in de eerste afleveringen. Er wordt namelijk door alle kandidaten gestrooid met 'ik ben's. Daarnaast heb je ook nog de 'jungis' hint, die Art ook al moet volbrengen. Dus hij heeft het druk...

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #234 Gepost op: 8-02-2012, 13:05:06 »
@Heinz, in een tunnel?

Nee, ik zeg er toch bij dat ik de vier "ik bens" niet sterk vind? Je moet wel kritisch blijven. Al die "ik bens" van Anne-Marie en Art die je opsomt zijn volgens mij helemaal niet interessant. Ook "jongens" = "Jung is" geloof ik trouwens niet, maar vind ik wel erg leuk gevonden (ontstaan als een grapje van tureluurs), zeker met het filmpje erbij wat je gemaakt hebt. :D

Kortom: lekker op zoek naar hints blijven (vaak met je eigen Mol in gedachten, dat is logisch en onvermijdelijk) maar wees wel een beetje kritisch. ;)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 13:45:13 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #235 Gepost op: 8-02-2012, 13:13:25 »
Dan krijgen ze een aanwijzing naar het huis waar ik ben.

Ik keek de aflevering even terug en wat blijkt. Deze zin correspondeert niet met wat Art zegt. Ondertiteling fail?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #236 Gepost op: 8-02-2012, 14:53:42 »
Kortom: lekker op zoek naar hints blijven (vaak met je eigen Mol in gedachten, dat is logisch en onvermijdelijk) maar wees wel een beetje kritisch. ;)

Hee, dat klinkt als een zekere column. :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #237 Gepost op: 9-02-2012, 20:51:18 »
anne-marie
2500 euro verdiend dus een streep.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #238 Gepost op: 9-02-2012, 21:27:19 »
anne-marie
2500 euro verdiend dus een streep.

Jep. Maarr..... de aflevering heet wel "Rookgordijn" natuurlijk. :-\\

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #239 Gepost op: 9-02-2012, 21:46:14 »
Jep. Maarr..... de aflevering heet wel "Rookgordijn" natuurlijk. :-\\

Zo kun je naar excuses blijven zoeken --'