Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435067 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #320 Gepost op: 18-02-2012, 22:53:38 »
Maar wat nou als die foto van Anne-Marie, gewoon een jeugdfoto van haarzelf is?
Lijkt me erg stug Rat, om eerlijk te zijn.
Of het moet mega bewerkt zijn.
Ik denk dat we er gewoon vanuit kunnen gaan dat dit de mama is van Anne- Marie.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 22:56:35 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #321 Gepost op: 18-02-2012, 23:57:28 »
Misschien heel erg ver gezocht, maar Spaanse flamengo danseressen staan bekend om grote jurken met bolletjesmotieven erop. Nu viel me op dat Anne-Marie sinds ze in spanje zijn in afl 5, 6 en 7 (6 en 7 is hetzelfde, omdat de stierenopdracht na de executie van Frits is opgenomen) iets aan heeft met een bollejtes motief.

Op de bijgevoegde afbeelding is Anne-Marie te zien met de kleding uit afl 5 (6) en 7. Daarnaast ook twee voorbeelden van mogelijke motieven.

Misschien vergezocht, maar kan subtiele hint zijn naar Spanje/voorkennis van de mol dat ze daar heen gingen. (Maar alsnog nog vind ik mijn gevonden 'Oh my lord' = MOL hint bij Tim sterker dan deze hint) maar ik dacht dit toch ff te delen met jullie, omdat het me was opgevallen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 00:03:01 door mollenvanger21 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #322 Gepost op: 19-02-2012, 00:11:45 »
Leuk gevonden  ::ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #323 Gepost op: 19-02-2012, 02:51:34 »
Misschien heel erg ver gezocht, maar Spaanse flamengo danseressen staan bekend om grote jurken met bolletjesmotieven erop. Nu viel me op dat Anne-Marie sinds ze in spanje zijn in afl 5, 6 en 7 (6 en 7 is hetzelfde, omdat de stierenopdracht na de executie van Frits is opgenomen) iets aan heeft met een bollejtes motief.
Toch zeker zo'n 22 seconden lang flamingo's in (prachtig) beeld -begin aflevering-...waarin titel "Zelfkennis" verschijnt...-en verdwijnt-....
Start 02.16 (uitz. gemist).
Edit: (22 seconden is heel lang)!
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 03:38:10 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #324 Gepost op: 19-02-2012, 11:20:34 »
Misschien heel erg ver gezocht, maar Spaanse flamengo danseressen staan bekend om grote jurken met bolletjesmotieven erop. Nu viel me op dat Anne-Marie sinds ze in spanje zijn in afl 5, 6 en 7 (6 en 7 is hetzelfde, omdat de stierenopdracht na de executie van Frits is opgenomen) iets aan heeft met een bollejtes motief.

Op de bijgevoegde afbeelding is Anne-Marie te zien met de kleding uit afl 5 (6) en 7. Daarnaast ook twee voorbeelden van mogelijke motieven.

Misschien vergezocht, maar kan subtiele hint zijn naar Spanje/voorkennis van de mol dat ze daar heen gingen. (Maar alsnog nog vind ik mijn gevonden 'Oh my lord' = MOL hint bij Tim sterker dan deze hint) maar ik dacht dit toch ff te delen met jullie, omdat het me was opgevallen.

Of ze houdt gewoon van bolletjeskleding......



De hele 'Wie ben ik' hint, vind ik overigens wel steeds sterker worden! En zou ook nog goed zijn voor mijn poolpositie :)
Maar of die nou sterker is dan de 3-1=2 hint  :-\\ Vrees van niet.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #325 Gepost op: 19-02-2012, 11:32:20 »
De hele 'Wie ben ik' hint, vind ik overigens wel steeds sterker worden! En zou ook nog goed zijn voor mijn poolpositie :)
Maar of die nou sterker is dan de 3-1=2 hint  :-\\ Vrees van niet.

Misschien is "Wie ben ik" wel een hint in combinatie met de mogelijke "I AM" hint. Dus: Wie ben ik? Ik: Anne-Marie.

Op een rijtje:



- Anne-Marie wordt geplaatst bij het bord "I Am". Frits hoort er uiteindelijk te staan, vanwege "I Amsterdam". Uiteraard kan "I Am" ook het antwoord zijn op de vraag "Wie is de Mol?" en dus een hint naar Anne-Marie (bovendien Anne-Marie) of Frits zijn.

- In het tweede dagboek van de Mol schrijft de Mol: "Ik niet en gelukkig Art ook niet. Maar goed (..)". De drie hoofdletters achter elkaar maken I AM. Dagboek 6: (..)hier in Andalusië met lege handen aankwamen(..)": weer I AM. Daarnaast is ook regelmatig "Ik ben" aan te treffen in de dagboeken van de Mol. En in dagboek 7: "Wie ben ik?" Die vraag zagen we al eerder in tweets van de Mol voorbij komen:



- tureluurs ziet in de tweet "Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?(..)" het antwoord op de vraag bij welke tv-quiz de Mol kans zou maken om te winnen. In dat spel ging het er om "Iemand Anders" (titel afl. 4) te zijn. André van Duin en Ron Brandsteder waren er teamcaptains. Anne-Marie staat samen met hen op de planken.

- "Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik?(..)" Opnieuw de vraag in een tweet van @IkBenDeMol. Het antwoord zou "I AM": Ik Anne-Marie kunnen zijn.

Heinz, als aanvulling hierop : Anne-Marie speelt in afl. 7 feitelijk het spel "Wie ben Ik?" als ze als levend schilderij Marie Therese Walter uitbeeldt. De vraag is alleen op haar van toepassing want ze is als enige van de kandidaten Iemand Anders op dat moment en de kandidaten moeten raden wie.

Tekst en plaatjes van mijn fansite www.wieisdemol.net
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 11:41:20 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #326 Gepost op: 19-02-2012, 11:36:57 »
Heinz, als aanvulling hierop : Anne-Marie speelt in afl. 7 feitelijk het spel "Wie ben Ik?" als ze als levend schilderij Marie Therese Walter uitbeeldt. De vraag is alleen op haar van toepassing want ze is als enige van de kandidaten Iemand Anders op dat moment en de kandidaten moeten raden wie.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #327 Gepost op: 19-02-2012, 11:38:25 »
en de hint als ze door een tunnel rijden en AM het psychologiemagazine leest?
...maar soms even niet :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #328 Gepost op: 19-02-2012, 11:41:47 »
en de hint als ze door een tunnel rijden en AM het psychologiemagazine leest?

Ja, misschien vergezocht, maar ik zat wel te denken aan de psychologische term Alter Ego. De andere ik.

Koppelend aan Marie Therese Walter, Marie zit uiteraard al in haar naam, Therese is een rol die ze heeft gespeeld, in Walter zit het woord alter, keer de w nog om en je hebt een m van mol.

Maar dit vind ik ver gaan, hoewel het wel allemaal klopt  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #329 Gepost op: 19-02-2012, 11:58:46 »
Ja, misschien vergezocht, maar ik zat wel te denken aan de psychologische term Alter Ego. De andere ik.

Koppelend aan Marie Therese Walter, Marie zit uiteraard al in haar naam, Therese is een rol die ze heeft gespeeld, in Walter zit het woord alter, keer de w nog om en je hebt een m van mol.

Maar dit vind ik ver gaan, hoewel het wel allemaal klopt  ;D

Mja Karl Gustav Jung (immers een befaamd naamsgenoot), nog niet zo slecht gedacht in die zin (vwb psych. magazine).  ;)
Hij is echter bekender van zijn (op Freud doorbordurende) theorieen over het collectief onderbewuste , de schaduwzijde van het ego en archetypen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #330 Gepost op: 19-02-2012, 12:06:37 »
Mja Karl Gustav Jung (immers een befaamd naamsgenoot), nog niet zo slecht gedacht in die zin (vwb psych. magazine).  ;)
Hij is echter bekender van zijn (op Freud doorbordurende) theorieen over het collectief onderbewuste , de schaduwzijde van het ego en archetypen.  :)

O ja Tuurlijk!!! Stom dat ik dat zelf niet bedacht heb want ben nogal "fan", heb bijna alles van hem gelezen  ;)

Edit : Met de titel van de aflevering : Zelfkennis! Jung is bij uitstek de man geweest die zich met het belang daarvan bezighield!
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 12:14:30 door tureluurs »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #331 Gepost op: 19-02-2012, 12:18:51 »
O ja Tuurlijk!!! Stom dat ik dat zelf niet bedacht heb want ben nogal "fan", heb bijna alles van hem gelezen  ;)

Edit : Met de titel van de aflevering : Zelfkennis! Jung is bij uitstek de man geweest die zich met het belang daarvan bezighield!

Ik zou het zelf eigenlijk best een mooie hint vinden!  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #332 Gepost op: 19-02-2012, 12:36:19 »
Ik vind de 'Wie ben ik?'-hint misschien wel de sterkste hint die dit jaar gevonden is richting één van de kandidaten, omdat hij niet alleen sluitend maar ook simpel genoeg is. 

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #333 Gepost op: 19-02-2012, 12:44:30 »
Nog even verder gaand op Carl Gustav Jung/ Marie Therese Walter :

Jung hield zich ook enorm bezig met het belang en betekenis van dromen; in het vliegtuig lag Anne-Marie al slapend alweer Marie Therese Walter uit te beelden, nl. het schilderij : "La Reve" (De Droom).

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #334 Gepost op: 19-02-2012, 13:13:31 »
De hints zijn op zich niet slecht maar ik heb Anne-Marie echt nog geen één molactie zien verrichten. In aflevering 1 had ik van haar wel het idee dat zij de mol was, trouwens.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #335 Gepost op: 19-02-2012, 13:27:59 »
enorme sterke hints, maar het feit dat die hints de enige reden zijn dat ik am nog niet definitief heb weggestreept zegt eigenlijk al of zij mijn mol is.  ze doet voor mijn gevoel erg haar best.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #336 Gepost op: 19-02-2012, 13:35:44 »
Ik ben het met iedereen eens hier. N.a.v. de hints zou het me niets verbazen als Anne-Marie als mol wordt uitgeroepen in de laatste aflevering, maar ik denk dat als het Tim is dat dat toch een betere mol is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #337 Gepost op: 19-02-2012, 13:36:31 »
De hints zijn op zich niet slecht maar ik heb Anne-Marie echt nog geen één molactie zien verrichten. In aflevering 1 had ik van haar wel het idee dat zij de mol was, trouwens.
Maar er zijn toch wel degelijk meerdere mógelijke molacties geweest van Anne-Marie? Geen overduidelijke sabotage-acties nee, maar die horen ook meer bij nepmollende kandidaten. Die wíllen namelijk graag verdacht worden door de rest. In principe probeert de echte Mol het natuurlijk op een manier te doen die niet (direct) door de kandidaten wordt opgemerkt.

Anne-Marie kan héél goed gelogen hebben over haar brilsterkte op de trap. Het is zelfs een van de weinige vragen/antwoorden waarmee het grote verschil in traptreden te verklaren valt (op de niet getoonde vraag na).
Anne-Marie kan zich - als laatste - hebben laten afschieten op de brug. Frits suggereert dat ook een beetje in zijn biecht. Hetzelfde geldt voor de mijnopdracht in Spanje, waar ze ook als een van de laatsten gaat.
Anne-Marie tekent op de gletsjer een kaart waarmee Liesbeth geen kokers kan vinden.
Anne-Marie probeert een verkeerd antwoord te geven op haar vliegtuigvraag en gaat verder liggen slapen.
Anne-Marie gaat met angst en beven toch abseilen, terwijl de Mol dat (wonder boven wonder) ook voorspeld heeft.
Anne-Marie rijdt verkeerd bij de Viking-opdracht.
Anne-Marie probeert de gids en (en daarmee de groep) op te laten schieten bij de rondleiding, door te vragen of er een tijd aan verbonden is.
enz, enz.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #338 Gepost op: 19-02-2012, 13:39:25 »
Ik vind de 'Wie ben ik?'-hint misschien wel de sterkste hint die dit jaar gevonden is richting één van de kandidaten, omdat hij niet alleen sluitend maar ook simpel genoeg is. 
Wat echter toch wel jammer is, is dat in aflevering 1 Maarten op de gletsjer zei "wie ben ik dan om te zeggen: dat is verkeerd".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #339 Gepost op: 19-02-2012, 13:42:15 »
waarom denken zoveel mensen trouwens dat zij eruit gaat?  degene die haar verdenken, vullen haar niet als afvaller in en degenen die tim verdenken ook niet omdat anne-marie als enige op hem zit.  er is een grotere kans deat AM of tim de mol is dan dat liesbeth ofhadewych de mol is. en toch staat zei het meeste ingevuld als afvaller  ???
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"