Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435709 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #340 Gepost op: 19-02-2012, 13:43:12 »
Wat echter toch wel jammer is, is dat in aflevering 1 Maarten op de gletsjer zei "wie ben ik dan om te zeggen: dat is verkeerd".

Die had geen vraagteken achter z'n "wie ben ik". Het spelletje op TV is Wie ben ik?, met een vraagteken dus, de tweets en het dagboek ook allemaal "Wie ben ik?"  met een vraagteken.
Dat Maarten dat zei is gewoon toeval.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #341 Gepost op: 19-02-2012, 13:47:47 »
waarom denken zoveel mensen trouwens dat zij eruit gaat?  degene die haar verdenken, vullen haar niet als afvaller in en degenen die tim verdenken ook niet omdat anne-marie als enige op hem zit.  er is een grotere kans deat AM of tim de mol is dan dat liesbeth ofhadewych de mol is. en toch staat zei het meeste ingevuld als afvaller  ???

Wat mij ook verbaast is dat zij op TV nogal onverdacht overkomt blijkbaar, maar de kandidaten in het spel denken daar heel anders over. Hebben zij dingen gezien die voor ons, kijkers, een beetje verborgen blijven?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #342 Gepost op: 19-02-2012, 13:49:32 »
Wat mij ook verbaast is dat zij op TV nogal onverdacht overkomt blijkbaar, maar de kandidaten in het spel denken daar heel anders over. Hebben zij dingen gezien die voor ons, kijkers, een beetje verborgen blijven?

Dat is wel vaker zo geweest, dat de kandidaten iemand verdenken die het publiek niet verdenkt. Uiteraard zien zij andere dingen door intensief met elkaar om te gaan en sowieso de paranoïde sfeer die er hangt.
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #343 Gepost op: 19-02-2012, 13:54:45 »
Dat is wel vaker zo geweest, dat de kandidaten iemand verdenken die het publiek niet verdenkt. Uiteraard zien zij andere dingen door intensief met elkaar om te gaan en sowieso de paranoïde sfeer die er hangt.

Precies. Maar als het een kandidaat betreft, zou je verwachten dat de regie daar meer in mee zou gaan en zo iemand zo verdacht mogelijk voor te stellen in de uitzending. Mogelijke molacties uitvergroten, verdachtmakingen in biechts, enz.
Het is duidelijk dat de kandidaten A-M verdenken, maar het wordt ons niet duidelijk gemaakt waarom dan precies.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #344 Gepost op: 19-02-2012, 14:02:18 »
Zo gecombineerd vind ik de "I AM" met "Wie ben ik?" hint nog mooier! De mooiste potentiele hints wijzen wat mij betreft absoluut naar Anne-Marie. Al maak ik mijn molkeuze niet op basis van hints.

Ik zal ook eens eens lijstje maken met haar molacties. Al kan dat nog even duren want ik ben ziekig en dan ligt de drempel bij mij veel lager om heel vergezochte speculatie te accepteren als waarheid.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #345 Gepost op: 19-02-2012, 14:08:55 »
Precies. Maar als het een kandidaat betreft, zou je verwachten dat de regie daar meer in mee zou gaan en zo iemand zo verdacht mogelijk voor te stellen in de uitzending. Mogelijke molacties uitvergroten, verdachtmakingen in biechts, enz.
Het is duidelijk dat de kandidaten A-M verdenken, maar het wordt ons niet duidelijk gemaakt waarom dan precies.

Ik herinner me nog in S3 dat Karen zo verdacht werd door iedereen en dat heb ik ooit nooit begrepen. Dat heb ik vaak wonderlijk gevonden, dat de verdenkingen tussen de groep en op TV zo ver uit elkaar kunnen liggen.
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #346 Gepost op: 19-02-2012, 14:14:10 »
Ik herinner me nog in S3 dat Karen zo verdacht werd door iedereen en dat heb ik ooit nooit begrepen. Dat heb ik vaak wonderlijk gevonden, dat de verdenkingen tussen de groep en op TV zo ver uit elkaar kunnen liggen.
Mee eens.  ::jaja::
Ik geloof bijvoorbeeld ook niet dat Nadja bij een enorme groep erg verdacht was op de fora, en toch zat een flink aantal van de kandidaten op haar.

Of Karin en Art vorig jaar bijvoorbeeld.
Nu werd in Art met name in een later stadium wat meer geïnversteerd in termen van verdachtmaking, maar ik zag gedurende de gehele serie echt niet in waarom met name Karin zoveel verdenking op zich kreeg.
Toegegeven ze verdiende weinig maar er waren ook duidelijke signalen dat ze niet de mol was mijns inziens, alsmede waaruit bleek dat ze geen voorkennis had.

Ik denk wel dat het sws anders is als je in het spel zelf zit (en in een evt. tunnel belandt..  :P ).
Karen S3 was zeker een erg goed voorbeeld van hoe dit zowel bij BN'ers als 'reguliere' kandidaten gebeuren kan ja.  :)

ETA:
Een kleine toevoeging.
Mensen hebben vaak de emotionele behoefte om te kiezen, in gevallen van extreme stress en onzekerheid zoals het geval is bij de Mol.
Als de mol zich in het begin een beetje low profile opstelt, valt al snel op wat out of the ordinary lijkt. Zoals Anne-Marie die ineens een vliegtuig herkent en er als eerste aankomt.

Volgens mij is het beter voor de Mol sws niet in het oog te lopen gedurende de eerste dagen (i.e. zoals Anne-marie en Liesbeth wel gedaan hebben) - want als je die verdenking eenmaal op je hebt kom je er lastig weer van af...
Het is dus beter wat minder opvallend te opereren in het begin dan kan je altijd later nog een grotere slag slaan als mensen hun mening al gevormd hebben en het een stuk lastiger is voor ze om van de door hen gekozen 'relatieve zekerheid' biedende (immers ze overleven elke ronde..) richting af te stappen en de zaken te herevalueren.

William deed dit door noodzaak. Het lijkt er echter niet op dat hij tot de juiste conclusie is gekomen, desalniettemin.  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 14:21:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #347 Gepost op: 20-02-2012, 14:03:35 »
Anne is de mol omdat?

AFL1 we zien Art knikken naar de MOL!? als je een stukje verder gaat dan zie je Anne uitstappen en als je goed kijkt zie je dat Art naar achteren kijkt net of dit het moment is dat Art de mol aankijkt !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #348 Gepost op: 20-02-2012, 18:18:38 »
Anne is de mol omdat?

AFL1 we zien Art knikken naar de MOL!? als je een stukje verder gaat dan zie je Anne uitstappen en als je goed kijkt zie je dat Art naar achteren kijkt net of dit het moment is dat Art de mol aankijkt !
Ik vraag mij af hoeveel je hier echt uit kan halen, want die knik van Art lijkt mij los opgenomen te zijn.

Ik kan me nog wel een link voorstellen tussen Anne-Marie en dat knikje als we de "Ja"-theorie weer uit de kast trekken (die ik overigens niet sterk vind). Die theorie komt voort uit die landsnamen, waarbij de A & J of J & A als eerste en laatste verschijnen. Dus AJ=Anne-Marie Jung en JA=Ja. Dat knikje van Art is "ja" in lichaamstaal.

Verder kan je er ook het OK gebaar dat sommige mensen zien is Art's manier om aan te geven dat de groep wederom €0 heeft verdient daar onderscharen. Oke = ja <=> aj = Anne-Marie Jung.

Ik vind het nog altijd te mager en vergezocht, al zeg ik het zelf. Mogelijk weet iemand er nog een aanvulling op te verzinnen die er iets geloofwaardigs van maakt. Al is Anne-Marie natuurlijk al aardig goed bedeeld wat betreft potentiele hints.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #349 Gepost op: 20-02-2012, 18:44:06 »
Wat me trouwens wel opvalt is dat Anne-Marie een van de eerste is die een opdracht snapt. Zoals dat vliegtuig opdracht, ze zag in de verte al meteen een vliegtuig (Frits niet) en stapte er als een van de eerste af. Ze dacht ook al gelijk dat ze daar moesten blijven. En dan natuurlijk die 'flashback' bij dat schilderijenopdracht. 'Hoe zou dit schilderij eigenlijk heten? Oh ja! De vrouw van picasso-' en dan al opdrachten. Ik vraag me af hoe snel je zo'n link legt. Ze zal wel (als Mol) het verplicht moeten vertellen/uitleggen aan de crew voor duidelijkheid.

Voorkennis?
(..al denk ik niet echt dat ze de Mol is..)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 18:47:31 door Kitsune »
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #350 Gepost op: 20-02-2012, 19:34:38 »
Ik blijf erbij dat er voor elke kandidaat wel veel theorieën te bedenken is! Frits Huffnagel zijn initialen die je vanuit de bus zag. Het woord States op t vliegtuig Staat/Staats. I AM , ik anne marie, de letter H die steeds zichtbaar bleef in vis-opdracht kan verwijzen naar Hadewych, 3-1=2 kan verwijzen naar TIM en etc etc

Ik zou het wel raar vinden dat #widm de oplossing op teletekst heeft gezet. Daar staan 9 namen behalve die van TIM

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #351 Gepost op: 20-02-2012, 20:21:12 »
Ik zou het wel raar vinden dat #widm de oplossing op teletekst heeft gezet. Daar staan 9 namen behalve die van TIM
Eens...als de hint van 2012 zou zijn; alle kandidaten behalve dus de Mol stonden op teletext...brrrrr.... ::ohno::
On topic:
Laatste tweet van Art; foto.
Zie topic, aflevering 7.
Script Art te zien.
Opvallend dat Art nu zou zeggen "Welkom Allemaal" i.p.v. (Welkom) "JUNGIS...".
Omnia vincit amor

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #352 Gepost op: 21-02-2012, 13:07:17 »
Vergeten jullie voor het gemak dat Anne-Marie veruit het meeste geld heeft gepakt (met als toppunt natuurlijk het raak schieten in de vlotopdracht)?
Of hebben de aanhangers daar een plausibele verklaring voor? (en plausibel is niet dat ze 'per ongeluk' raak schoot)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #353 Gepost op: 21-02-2012, 13:16:33 »
Vergeten jullie voor het gemak dat Anne-Marie veruit het meeste geld heeft gepakt (met als toppunt natuurlijk het raak schieten in de vlotopdracht)?
Of hebben de aanhangers daar een plausibele verklaring voor? (en plausibel is niet dat ze 'per ongeluk' raak schoot)

Maar dat zou wat zijn, dat de mol per ongeluk het meeste geld heeft gepakt! Oeps!

(En nee, ik geloof niet dat ze de mol is)
No Milk today???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #354 Gepost op: 21-02-2012, 13:21:03 »
Vergeten jullie voor het gemak dat Anne-Marie veruit het meeste geld heeft gepakt (met als toppunt natuurlijk het raak schieten in de vlotopdracht)?
Of hebben de aanhangers daar een plausibele verklaring voor? (en plausibel is niet dat ze 'per ongeluk' raak schoot)
Simpel! Gewoon blijven ontkennen dat het de pijl van AM was. ;D

Als je tegelijk schiet en naast elkaar staat is het best mogelijk om de pijlen door elkaar te halen op 80 meter afstand. Het is zelfs mogelijk dat een kandidaat weet dat AM liegt over haar pijl, maar dat verder verzwijgt en er in mee gaat, om AM niet te veel in de spotlight te zetten.

 ::)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #355 Gepost op: 21-02-2012, 13:30:46 »
Simpel! Gewoon blijven ontkennen dat het de pijl van AM was. ;D

Als je tegelijk schiet en naast elkaar staat is het best mogelijk om de pijlen door elkaar te halen op 80 meter afstand. Het is zelfs mogelijk dat een kandidaat weet dat AM liegt over haar pijl, maar dat verder verzwijgt en er in mee gaat, om AM niet te veel in de spotlight te zetten.

 ::)

Ik zou dat echt het prachtigste scenario vinden...A-M spreekt met de regie af, zodra die baal in de fik gaat, ga ik juichen en roepen dat het mijn pijl is!


Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #356 Gepost op: 21-02-2012, 14:57:33 »
Zou kunnen inderdaad. Wel onwaarschijnlijk, maar zou kunnen...
Maar bij andere opdrachten haalt ze ook veel geld binnen. Uit dat oogpunt zou ze wel de terechte winnaar zijn (maar geen mol  ;))...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #357 Gepost op: 21-02-2012, 15:59:26 »
Zou kunnen inderdaad. Wel onwaarschijnlijk, maar zou kunnen...
Maar bij andere opdrachten haalt ze ook veel geld binnen. Uit dat oogpunt zou ze wel de terechte winnaar zijn (maar geen mol  ;))...
Hoe komen mensen daar toch bij (van dat geld)? Is gewoon pertinent niet waar. De rooksignalen en de vliegtuigvragen konden niet gesaboteerd worden zonder teveel op te vallen. Bedoel je dan die paar tientjes bij Pim-Pam-Pet?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 16:01:00 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #358 Gepost op: 21-02-2012, 17:02:14 »
Een paar mogelijke verklaringen voor de treffer van Anne-Marie bij het boogschieten:
 
(1) Het was de bedoeling dat de mol om de vrijstelling zou strijden en dat deze dat eindspel zou winnen. Er is niet gezegd hoe die finale eruit zou hebben gezien, maar de kans is groot dat het iets met boogschieten van doen had. :P Misschien moesten de 2 finalisten alsnog het vlot in de fik proberen te schieten? Om het spel te winnen heeft Anne-Marie boogschieten geoefend in Nederland, echter bij het begin van het spel gaat het mis en ze zit niet bij de beste 2 kandidaten. Ze besluit vervolgens (i.o.m. de productie?) om haar boogschietkunsten toch te laten zien, al was het alleen maar om het visuele effect van het brandende vlot. (de opdracht is een stuk minder tof en spectaculair als het vlot niet op enig moment in de fik gaat)
 
(2) Anne-Marie heeft wederom geoefend op het boogschieten. Vooraf is afgesproken dat, indien de pot in aflevering 4 volledig leeg zou zijn gegaan, de mol zal proberen het vlot in de brand te steken. Tevens een mooie manier om wat minder verdacht over te komen bij medekandidaten en kijkers (dat laatste is dan goed gelukt, btw! ;D )
 
En dan heb je dus ook nog de ongelukkige toevalstreffer (3) en de onterecht geclaimde treffer (4).
 
Op (4) na allemaal flauwe verklaringen misschien, maar niet ondenkbaar. En zeker niet flauwer dan de excuses die her en der aangedragen worden voor de onmolse acties van de andere 3.
 
Met deze opdracht werd weliswaar een redelijk groot bedrag verdiend, maar het is wel de enige onnodig onmolse actie in de serie waarbij je het gewonnen bedrag op naam van Anne-Marie kunt schrijven (kijk maar na). Blijkbaar worden mensen verblind omdat het bedrag in hun ogen te hoog is, maar ik denk echt dat het onterecht is om Anne-Marie hier op af te schrijven.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #359 Gepost op: 21-02-2012, 20:15:33 »
Ze heeft weliswaar niet direct zelf veel geld gepakt, maar ze heeft ook weinig verspeeld en het lijkt erop dat ze bij iedere opdracht haar best doet om het geld binnen te halen...

AM is in dezelfde aflevering in de laatste seconden aan het sjouwen met een balk bij de vissen. Tuurlijk kan je dit ook weer verklaren met het idee dat anders iemand anders wel was gaan sjouwen, maar ze doet het wel en daardoor is deze 2000 euro voor een groot deel mede op haar conto te schrijven.
Dus sowieso al 4500 euro die je (mede) op haar conto kan schrijven...

Verder is AM in de western-opdracht degene die veel geld gepakt heeft. Stel dat William in het eindspel voor de pot gaat, dan is het natuurlijk niet logisch om al veel geld gepakt te hebben. Tuurlijk weet de mol dat het op het eindspel aankomt en ja, William gaat zeer waarschijnlijk voor de jokers, maar toch komt dit op mij ook over als gedrag van een kandidaat...