Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435854 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #460 Gepost op: 24-02-2012, 10:40:12 »
Ik heb ook net een mogelijke link gevonden tussen de titel van aflevering 8 en Anne-Marie. 'Tim, Anne-Marie, Liesbeth' zijn de rode kwartetten die Anne-Marie weet te scoren tijdens het kwartet spel. Daarom ontbreekt Hadewych in het rijtje.

Erg sterk! ::ok::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #461 Gepost op: 24-02-2012, 11:37:32 »
No offence maar echt sterk vind ik 'm niet, zou nog eerder denken dat hetgeen wat AM draagt op foto 2 en 3 slaat op de hint vd roadshow :  Do you remember, barefoot on the lawn with shooting stars.   ::rofl::

No offense taken. Meestal is het met bewegend beeld (frame voor frame) duidelijker en is het lastig in tekst over te brengen zonder het zelf te zien. Daarbij verdenk jij ook nog eens Liesbeth, dus dan begrijp ik wel dat je het niet heel overtuigend vindt.  ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #462 Gepost op: 24-02-2012, 12:01:05 »
Als AM inderdaad de mol is (wat ik nog steeds niet denk), weten we wel gelijk waarom ze zoveel risico heeft genomen met het kwartetten.  >:(
Of ze wist welke kaarten de anderen hadden dmv een oortje of zo  >:D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #463 Gepost op: 24-02-2012, 13:16:00 »
3-1=2. In de finale 3 personen min 1 mol is 2 kandidaten.

3 personen min de mol Minis, blijven er 2 kandidaten over.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #464 Gepost op: 24-02-2012, 13:20:21 »
Ik heb ook net een mogelijke link gevonden tussen de titel van aflevering 8 en Anne-Marie. 'Tim, Anne-Marie, Liesbeth' zijn de rode kwartetten die Anne-Marie weet te scoren tijdens het kwartet spel. Daarom ontbreekt Hadewych in het rijtje. Toch maar eens nalezen wat er allemaal over de aflevering titels geschreven is!

wederom een sterke hint van een titel naar een kandidaat... zou het dan toch...


en mensen hou eens op met verklaringen zoeken voor 3-1=2, Tim is eruit

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #465 Gepost op: 24-02-2012, 14:01:10 »
 Het viel me ook op dat Anne-Marie zei 'ik laat niet in mijn kaarten kijken' NOG VOOR de kaartenopdracht! :o
Zou het kunnen dat ze in elke afl wel iets zei over een opdracht dat nog komen ging?
Als dat zo zou zijn is dit ook wel een grote hint. ;)
Of is dit misschien al eens onderzocht?  :-[

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #466 Gepost op: 24-02-2012, 14:07:31 »
Aflevering 7. Brug waar je M van Mol van kunt maken, komt alleen bij AnneMarie zo duidelijk op de achtergrond.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #467 Gepost op: 24-02-2012, 14:21:27 »
Het viel me ook op dat Anne-Marie zei 'ik laat niet in mijn kaarten kijken' NOG VOOR de kaartenopdracht! :o
Zou het kunnen dat ze in elke afl wel iets zei over een opdracht dat nog komen ging?
Als dat zo zou zijn is dit ook wel een grote hint. ;)
Of is dit misschien al eens onderzocht?  :-[
Zou op zich wel aardig zijn als dat zo is, is in een van de US molseries ooit als hint gebruikt.
Dat wordt dan wel een beetje verstierd door Hadewych die het in IJsland al over een rode lap op een stier heeft.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #468 Gepost op: 24-02-2012, 18:13:15 »
Als het voorkennis is, had ze die wel al lang op voorhand, want het stukje waarin ze vertelt dat ze zich niet in de kaarten laat kijken, komt duidelijk uit aflevering 6. Vlak nadat ik dat stukje had gezien, zag ik een foto van Anne-Marie uit een biecht in aflevering 6 in het overzicht dat Heinz (?) gepost heeft in een ander topic, en dat is toch echt een en dezelfde biecht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #469 Gepost op: 24-02-2012, 18:15:08 »
AM speelt het kwartetspel wel erg als een mol. Namelijk zonder enige lust om te winnen. Het is al bekend dat de laatste AM-kaart nog in het stapeltje verborgen is. En Tim is op zoek geweest naar de laatste Tim-kaart, die AM op handen heeft. Zij komt direct daarna aan de beurt maar vraagt Hadewych dan om de laatste AM-kaart, erg kleine kans natuurlijk dat die hem er net af getrokken heeft. Blijkt wel zo te zijn en pas dan killt ze Tim.

Ze had natuurlijk gratis eerst Tim kunnen killen en daarna de laatste AM-kaart vragen. Dat is in het belang van een kandidaat... een andere kandidaat uit het spel werken.

Kom ik direct bij mijn grootste opmerking, namelijk dat AM al begint tegen het belang van een kandidaat... namelijk haar mol uit het spel werken. Ze begint vol de aanval op Liesbeth die haar all time mol is. Terwijl de uitkomst niet gek is dat Liesbeth de vrijstelling pakt, vanuit kandidaat AM beredeneerd dan. Zij moet alleen zien te voorkomen dat Hadewych of Tim de vrijstelling pakken. En dat is nou net wat ze in deze voorbeelden NIET deed.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #470 Gepost op: 24-02-2012, 18:17:45 »
Denk niet dat de mol het kwartetspel met 'hulp' gespeeld heeft. Dat gezegd hebbende vond ik wel dat AM het als mol speelde. Vooral door haar gewaagde spel. Alleen een mol kan dat risico nemen, zou je denken.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #471 Gepost op: 24-02-2012, 18:21:14 »
Kan iemand een overtuigend argument geven waarom je als mol dat hele kwartetspel überhaupt anders zou spelen dan als kandidaat?

De mol heeft twee missies.
1. geld uit de pot houden
2. niet ontdekt worden
Welke van die twee missies kan gediend worden in de kwartetopdracht? 1 hoe dan ook niet, want er was geen cent gemoeid met die hele opdracht. Dus dan moet het 2 zijn. Kan iemand een uitvoerbare molactie schetsen die in dienst van missie 2 staat? Oftewel, die de kans om ontdekt te worden verkleint? Dan hebben we het daarna nog wel over wie die actie lijkt uit te voeren. Maar ik vind persoonlijk dat alle verdenkingen of vrijpleitingen op basis van die kwartetopdracht gebaseerd zijn op de mijns inziens zéér onwaarschijnlijke aanname dat er überhaupt gemold kan worden in die opdracht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #472 Gepost op: 24-02-2012, 18:24:31 »
Volgens mij is de titel van een van de schilderijen die ze moesten nabootsen ook een hint. "La persistencia de la memoria" kan je ook vertalen als "de hardnekkigheid van het geheugen", en dat doet me sterk denken aan Anne-Marie die plots de titel van "Marie-Thérèse Walter" kon raden omdat ze zich dat herinnerde van op het vliegtuig. Ook al omdat het niet bepaald een titel is die meteen uit het schilderij spreekt.

De aflevering heet dan ook "Zelfkennis," omdat de mol zichzelf herkent.

Eigenlijk lijkt de titel van elke aflevering wel naar Anne-Marie te kunnen verwijzen, en dan meestal in verband met de belangrijkste opdrachten. "Iemand Anders" bij de onderhandelingsopdracht, omdat het niemand uit het trio Frits-Liesbeth-Tim is, "Rookgordijn" omdat ze raak schiet met de pijl (en dat kan trouwens ook door de productie zijn opgedragen, omdat de groep gewoon zo ontzettend slecht scoorde qua geld), "Zelfkennis" voor de schilderijen, en dan de kwartetten, zoals iemand hier al aangaf.

De enige hint die ik niet bij Anne-Marie kan plaatsen is een hint die ik nog nergens op het forum gelezen heb: in aflevering 5 (Van achteren naar voren) zie je twee keer het getal "83". De eerste keer op beide mouwen van het T-shirt van die fluitende man (op de ene mouw 8 en op de andere 3), en de tweede keer op de muur naast Art wanneer hij vraagt wie er een scherpe blik heeft.

Eerst dacht ik dat die hint op William sloeg (hij is geboren op 8/3/83), maar nu vraag ik me af of het niet Liesbeth is, omdat het tenslotte "Van achteren naar voren" is, en 38 Liesbeths leeftijd is.

Aan de andere kant kan "Van achteren naar voren" ook gewoon op de J-A tip slaan en dus Anne-Marie Jung bedoelen. Maar dat verklaart nog steeds niet de 83, die wel een tip MOET zijn, omdat ze zo opvallend in beeld kwam.

Hebben jullie trouwens opgemerkt dat er al een paar aflevering heel wat shots van gele bloemen tussen zaten? Is geel iemands lievelingskleur of zo? In ieder geval zitten er wel zonnebloemen bij het stukje van Liesbeth in de intro.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 18:31:22 door lachebek »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #473 Gepost op: 24-02-2012, 18:25:02 »
Nee, er is niet gemold in die kwartetopdracht. Ik denk alleen dat je misschien uit Anne-Maries gewaagde spel eventueel kunt opmaken dat zij (als mol dan) meer risico kon en durfde te nemen. Voor de mol maakt het immers allemaal niet uit.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 18:27:41 door Jayne »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #474 Gepost op: 24-02-2012, 18:28:02 »
kwartetspel überhaupt anders zou spelen dan als kandidaat?

Nou ja, zoals ik al zei: desinteresse. Een vrijstelling boeit de mol niets. Maar belangrijker: zand in de ogen strooien. Beter kan een kandidaat in het ongewisse blijven van zijn test en dus onzeker zijn over de mol. Beste scenario was dat AM dan de test had gemaakt en er 1 onzekere kandidaat was gebleven, zonder kennis dus van deze test. In het verleden zijn er in dit stadium nog wel eens mensen totaal geswitcht van mol. Dit soort opdrachten helpen daarin.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #475 Gepost op: 24-02-2012, 18:30:34 »
geel is in het Spaans amarillo. Of was dat ook al uitgezocht?
...maar soms even niet :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #476 Gepost op: 24-02-2012, 18:33:17 »
geel is in het Spaans amarillo. Of was dat ook al uitgezocht?
Nee, nog nergens gezien. Wel mooi!  :D

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #477 Gepost op: 24-02-2012, 18:37:20 »
Nee, nog nergens gezien. Wel mooi!  :D
De gele nagellak en de gele bloemen waren wel al opgemerkt, grappig dat niemand nog aan het vertalen is gegaan :)
...maar soms even niet :)

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #478 Gepost op: 24-02-2012, 18:40:24 »
Oei, de bloemen hadden jullie dus al. Sorry voor de herhaling!

Hadden jullie de titel van het schilderij en die 83 al ontleed? Want dan ben ik benieuwd naar jullie theorieën.  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #479 Gepost op: 24-02-2012, 18:51:40 »
Ik ben de dagboeken van de Mol nog eens goed gaan doorlezen. Bij dagboek 2 zag ik ineens heel mooi "I AM" staan:

"Dachten ze nou echt dat ze ermee weg zouden komen? Ik bedoel met dat doorscheuren van dat briefje van -500 euro? Ik niet en gelukkig Art ook niet. Maar goed, op de valreep van aflevering 2 is het eerste geld toch binnen. (..)"

Vol spanning heb ik verder gezocht in de dagboeken, maar heb helaas niet meer zulke mooie "I AMs" gevonden. Wel:

1. Ik ben er in ieder geval best wel trots op, dat mag je gerust weten. (..) Maar goed, dat was ze dus ook niet. Want ik ben het...
3. Ik heb ze gemist hoor. Ben benieuwd wie er baat bij zal hebben, de volgende test.
4. Maar toch: ik ben er trots op.

Natuurlijk is het niet gek om "ik ben" in je dagboek te schrijven, dus erg sterk vind ik de laatste vier vondsten zelf niet. Ook heb ik ter vergelijking nog even gescand hoe vaak er vorig jaar "ik ben" in het dagboek van de Mol stond. Dat was twee keer. Pas in de laatste twee dagboeken.

Aanvulling hierop:

6. Opnieuw een mogelijke "I AM" (als "Ik Anne-Marie" als antwoord op de vraag "Wie is de Mol?"): "(..) hier in Andalusië met lege handen aankwamen (..)
7. Drie vrouwen en één man zijn nog over, maar wie ben ik? -> aanvulling op de Wie ben ik?-hint, zie hier.
8. Ik ben één van hen, maar wie? -> combinatie tussen "Ik ben = I AM" en "Wie ben ik?"
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 19:44:15 door Heinz »