Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435821 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #480 Gepost op: 24-02-2012, 19:16:57 »
+ Iemand Anders;
I M;
I am

Weet even niet of het al vermeld was, vrees van wel, sorry ;)
Omnia vincit amor

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #481 Gepost op: 24-02-2012, 21:10:03 »
Misschien moet ik toch maar weer terug verhuizen naar deze tunnel. Mijn koffers zijn al ingepakt. Gelukkig niet noodgedwongen, want ook Hadewych zit nog steeds in het spel. En dat ze er nog in zit geeft toch hoop dat zij het misschien tóch is.

Maar als ik dan kijk naar Hadewych die tot twee keer toe onnodig eigenhandig geld binnensleept (heel weinig, maar toch, onnodig) tegenover een Anne-Marie die de laatste twee afleveringen bijna onopgemerkt toch weer veel verkeerd doet .. en dan de geweldige hints naar Anne-Marie (Wie ben ik, I AM, 'Iemand Anders', de afleveringtitels van o.a. deze en vorige week), tegenover eigenlijk niets wat me bij gebleven is aan serieuze hints over Hadewych ('Kijk omhoog' .. maar verder?) ... opgeteld met dat ik met name in de eerste afleveringen meende af te leiden dat Anne-Marie voorkennis had ... en met haar blije gezicht na de onderhandelingsopdracht .... dan is Anne-Marie toch eigenlijk duidelijk de meest 'Mollige' 'kandidaat' van de twee.

Één ding weet ik wel zo goed als zeker: het is niet Liesbeth. En dat vind ik al heel wat. Aan de ene kant is het erg leuk dat mijn twee grootste verdachten, vanaf pak 'm beet, afleverign 3 of 4 allebei in de finale zitten ... maar het maakt dt ik nog steeds geen knoop durf door te hakken. Misschien moet ik ook maar gewoon wachten en gaan genieten van de komende twee afleveringen want wie van de twee het ook is, ze is een geweldige Mol! :-)

PS - hou een plaatsje voor me vrij, want terwijl ik dit typ ben ik al op zoek naar de uitgang.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #482 Gepost op: 25-02-2012, 14:26:43 »
Naar mijn idee loopt de man met witte bandana al veel eerder in het doolhof als AM aan de beurt is.
Vóór zij de envelop heeft is hij al halverwege zowat.
Ik meen dat bij de andere 3 pas na het pakken van de envelop de man de arena binnentreedt?
Dus meer kans voor AM om eerder gepakt te worden? Is hulp ad Mol?

Biecht AM na behalen vrijstelling is imho niet oprecht.
"Zie je deze glimlach?" etc...
Of ze moest het nog een x overdoen waardoor sponaniteit wat verdwenen is, of gewoon mollerig nep.


Omnia vincit amor

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #483 Gepost op: 25-02-2012, 17:01:07 »
@Heinz Goed doordachte analyse met Anne-Marie als Mol. Echter, als ik naar A-M kijk na het eerste rood, dan blijft haar gezicht strak en vervolgens draait zij eerst richting Tim (alsof ze denkt 'was jij het?'), wat aansluit op haar verdenking van Tim. Aan hem is niet veel te zien dus daarna kijkt ze naar Hadewych, de andere persoon met wie ze direct gesproken heeft om het groene cirkeltje rond te krijgen. De close up die volgt toont een niet blije A-M (de Mol zou juist blij moeten zijn) die zich kennelijk afvraagt wie hier de boel verraden heeft. Zo zie ik het en sluit volledig aan bij kandidaat Anne-Marie die, misschien tegen beter weten in, toch geprobeerd heeft met een van haar molverdachten een afspraak te maken. En nu dus bedrogen uitkomt.

Het gevaar van hoe een vooraf bepaalde overtuiging, Anne-Marie is kandidaat, de interpretatie van een waarneming kan 'kleuren'. De clue hier is deze zin tussen haakjes "de Mol zou juist blij moeten zijn", dit is een oordeel. Inderdaad, met 1 of 2 keer rood zal de Mol uiteindelijk tevreden zijn. Echter, nu al de derde kaart rood blijkt te zijn onstaat ineens het mogelijke scenario van drie keer rood en een pot die gelijk blijft. Daar is de Mol natuurlijk niet blij mee. Deze uitleg geeft een andere aannemelijke verklaring voor het boze gespannen gezicht van Anne-Marie. Een gedachte die nog niet eerder bij mij was opgekomen.


Met de opties (en wetenschap) van nu, komt de blik van Anne-Marie in deze komische strip van Rat ook weer in een hernieuwd perspectief. Met de aannname dat de Mol zich wel beter zou kunnen beheersen ligt het er wel heel dik bovenop. Ook is deze glimlach (nog steeds) eenvoudig als zenuwlachje van een kandidaat uit te leggen. Maar toch, wellicht is het inderdaad zo duidelijk en simpel als de echte Anne-Marie tunnelaars altijd al gevonden hebben. Logisch dat zij hier een bevestiging in zien.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 17:15:16 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #484 Gepost op: 25-02-2012, 17:33:30 »
Anne marie is de mol, ze legt haar gewonnen kaarten in de vorm van een M de M van Mol


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #485 Gepost op: 25-02-2012, 17:50:42 »
Of ze bluft hier dat ze de Winnaar wordt. ;)

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #486 Gepost op: 25-02-2012, 20:26:57 »
Kijk vanaf 41:50 de aflevering terug, Anne-Marie gooit haar hoofd naar achteren nadat ze heeft gewonnen. Duidelijk dat ze geen oortje in heeft.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #487 Gepost op: 25-02-2012, 21:29:05 »
Kijk vanaf 41:50 de aflevering terug, Anne-Marie gooit haar hoofd naar achteren nadat ze heeft gewonnen. Duidelijk dat ze geen oortje in heeft.

Wat zou de Mol hier ook met een oortje moeten? De opdracht gaat niet over geld en is dus alleen van belang voor de kandidaten.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #488 Gepost op: 25-02-2012, 22:59:58 »
Wat zou de Mol hier ook met een oortje moeten? De opdracht gaat niet over geld en is dus alleen van belang voor de kandidaten.

Maar als de mol de vrijstelling krijgt dan kan hij daar überhappy over gaan doen waardoor eventuele verdenking wordt weggehaald (à la Patrick)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #489 Gepost op: 25-02-2012, 23:06:21 »
Maar als de mol de vrijstelling krijgt dan kan hij daar überhappy over gaan doen waardoor eventuele verdenking wordt weggehaald (à la Patrick)

Bij Patrick werd er ook geld uit de pot gehouden. Deze keer interesseert het de mol helemaal niets wie de vrijstelling krijgt, er gaat er toch wel ééntje uit ...

Daarom lijkt het me wel een idee dat de mol ook iets kan verdienen als niemand hem ontdekt. Dan kan de mol eventueel kandidaten die hem verdenken eruit proberen te werken en andere kandidaten helpen... >:D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 23:08:19 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #490 Gepost op: 25-02-2012, 23:07:41 »
Bij Patrick werd er ook geld uit de pot gehouden. Deze keer interesseert het de mol helemaal niets wie de vrijstelling krijgt, er gaat er toch wel ééntje uit ...

Absoluut waar maar een slimme mol wil hem winnen om als een kandidaat over te komen ;)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #491 Gepost op: 25-02-2012, 23:09:50 »
Absoluut waar maar een slimme mol wil hem winnen om als een kandidaat over te komen ;)

Of een mol nu heel blij doet als hij de vrijstelling wint of heel teleurgesteld als dat niet lukt, maakt verder niet uit.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #492 Gepost op: 25-02-2012, 23:11:54 »
Of een mol nu heel blij doet als hij de vrijstelling wint of heel teleurgesteld als dat niet lukt, maakt verder niet uit.
Ja dat klopt want dat doen andere andere kandidaten ook.

Het zou alleen wel gek zijn als de mol teleurgesteld gaat doen als hij hem wint.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 23:14:31 door Jordyep »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #493 Gepost op: 26-02-2012, 02:18:43 »
Bovendien is de laatste executie altijd erg zenuwslopend, als de Mol de vrijstelling heeft, hoeft hij niet heel zenuwachtig te gaan doen en niet al te overgeacteerd blij zijn als hij groen krijgt.
The British are not impressed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #494 Gepost op: 26-02-2012, 02:41:47 »
Wat zou de Mol hier ook met een oortje moeten? De opdracht gaat niet over geld en is dus alleen van belang voor de kandidaten.

Bij Patrick werd er ook geld uit de pot gehouden. Deze keer interesseert het de mol helemaal niets wie de vrijstelling krijgt, er gaat er toch wel ééntje uit ...

Daarom lijkt het me wel een idee dat de mol ook iets kan verdienen als niemand hem ontdekt. Dan kan de mol eventueel kandidaten die hem verdenken eruit proberen te werken en andere kandidaten helpen... >:D

Sorry, maar ik snap deze speculaties niet. Wie zegt dat de mol hier geen geld uit de pot speelt als zij de vrijstelling wint? Het is logisch dat dit niet nu al door de regie bekend is gemaakt ('Jongens, we gaan kwartetten. Maar let op; als de mol de vrijstelling wint gaat er 2500 euro uit de pot... - spel begint - Jongens, Anne-Marie heeft de vrijstelling gewonnen: 2500 euro uit de pot... weg spanning!).

Dus scenario 1) de mol verdient hier niets als zij de vrijstelling wint
scenario 2) de mol speelt geld uit de pot als zij de vrijstelling wint

In beide scenarios zouden wij hier nu nog niks vanaf weten (pas na de finale).. Dus waarom wordt er nu al als feit gepresenteerd dat de mol hier niets te verliezen heeft en het leuker zou zijn als de mol geld uit de pot kan spelen met deze opdracht?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2012, 02:45:04 door Tunnelbouwer »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #495 Gepost op: 26-02-2012, 02:56:11 »
Ok...
Ook al vind ik dat ze behoorlijk wat verdenking op zich heeft vanaf afl 1, zo'n beetje (merkwaardige keuze van de productie.??  ::) ) .. Ik verkies AM boven Hadewych.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de laatste niet de mol kan zijn, we hebben sws rare mollen gehad, in eerdere seizoenen (en of de gekozen mol pas in Ierland bekend was blijft open ter discussie begrijp ik??).

Als dat laatste niet het geval is, reden temeer om verdenking te koesteren jegens Anne-Marie imo.  8)

Twee dingen die me weerhielden:
1. Veel verdenking vanaf afl 1, veelvuldig in beeld. (alternatieven: Liesbeth,minstens evenveel in beeld en verdacht, Hadewych, zelden in beeld gedurende helft van serie en erna voornamelijk suggestie lijkt het??)
2. Vrij veel exposure over die dingen, die ze gedaan heeft.

Ok goed, de mol wil niet onzichtbaar zijn maar evenmin onzichtbaar lijkt me anders voelt iedereen zich 'bekocht'. Met Hadewych heb ik (edit + acties) het gevoel dat men zich meer bekocht zou voelen dan met Anne-Marie, op dit punt.  ;)

Dus goed, ik ga voor AM, vanwege de potentiële acties, hints en algemeen perspectief.
Hadewych, als jij het bent: Leuk dat je zo weinig verdenking hebt gekregen maar ja, daar is wel een reden voor ja. Je deed namelijk zo goed als niks, hoewel je daar zelfs een goede 'cover' voor had.. Niemand verdacht je dus waarom als Mol dan niet die ultieme Molsopdracht gebruiken waar je het perfecte excuus voor had (i.e. hoogtevrees + zwangerschap)  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #496 Gepost op: 26-02-2012, 03:13:59 »
Toevoeging:
Hade heeft wat mij betreft weinig echte kandidaat-acties getoond.
Toch heeft ze evenmin echt iets gedaan om te saboteren zelfs als het 'bedekt' is, en er voldoende ruimte was om daar wel iets mols te doen, zoals bij de brug.

Als zij de mol blijkt (en op dit punt sluit ik momenteel helaas niks meer uit..) dan wil ik graag van haar horen wat haar mol-uitleg is daarvoor aangezien maar liefst 3 mensen zich daar molser gedroegen dan zij.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #497 Gepost op: 26-02-2012, 10:31:01 »
Maar let op; als de mol de vrijstelling wint gaat er 2500 euro uit de pot... - spel begint - Jongens, Anne-Marie heeft de vrijstelling gewonnen: 2500 euro uit de pot... weg spanning!).
Natuurlijk verrekenen ze in zo'n geval de opdracht pas in aflevering 10... En dat hbben ze wel eens gedaan hoor. Heb je vorig seizoen de busrace gezien? "Als de mol in de winnende bus zit gaat er 3000 euro af. Als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij". De uitslag van die opdracht werd pas in de reünieaflevering verrekend, waarna er alsnog 3000 euro
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #498 Gepost op: 26-02-2012, 11:20:42 »
IDD Het kan best zo zijn dat de MOL (anne) met het winnen van het kwartetspel ook nog eens 2500€ uit de pot haalt. Is volgens mij al eens eerder voorgekomen dat op het moment de winnaar bekend gemaakt wordt er nog een bedrag uit gaat omdat de mol iets gewonnen had en de kandidaten dit nog niet wisten.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #499 Gepost op: 26-02-2012, 11:45:16 »
Het seizoen van KIM!  Op de groepsfoto boven aan Avro widm brande op de plek waar Kim stond een lampje. Wie weet dat nog? Nou is er weer iets met de groepsfoto aan de hand.

William staat achter Anne , William is vervaagt omdat hij uit het spel ligt, MááR!!! Kijk eens goed naar zijn hand en dan vooral naar zijn duim. Het puntje van zijn duim is niet vervaagt en wijst naar Anne, Anne is de mol. of denken de makers dubbel door en wijzen ze hier de winnaar aan!?