Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435734 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #540 Gepost op: 27-02-2012, 23:01:32 »
-Wat ik niet zo mols vond van Anne-Marie is dat ze in het vliegtuig niet zo lekker was en toen tijdens het spel sliep. Dat zou een mol volgens mij niet snel doen.
-Bij de westernopdracht vraagt ze net als Marit aan Frits om zijn gepakte geld te laten zien en laat hem vervolgens lopen. Typisch een kandidatenactie lijkt mij. ::zwaai::
- Maar als ze ziek of niet lekker is denk ik dat het mollen haar even gestolen kan worden
- Wat moet ze dan doen als iemand geld laat zien? meteen afschieten en MOL op haar voorhoofd tatoeëren? misschien wilde ze snel een einde maken aan het duel, hoe eerder, hoe minder geld en als iemand dan geen geld laat zien heb je een goede reden.

Offline zwft

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #541 Gepost op: 27-02-2012, 23:31:09 »
Ze heeft de vraag in ieder geval beantwoord en als Anne-Marie de mol is dan heeft ze weinig te doen gehad.
Overigens ben ik het wel eens met dat afschieten en tatoeëren, gewoon hup, net als in Battle Royale (film).
Maar goed, ik ben ook voorstander van een nieuw format: 'wie is de giraffe' met opdrachten die bijna niet kunnen mislukken en dat je moet raden wie de kandidaat is terwijl iedereen zit te mollen. Omgekeerd aan widm dus. WIDG!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #542 Gepost op: 27-02-2012, 23:33:15 »
Ben het wel eens dat als iemand zelf het geld laat zien je die niet kunt afschieten. Ik zag dat ze zelf erom vroeg (net als Marit) en dat vind ik typisch kandidaats. En Anne-Marie moest later tegen William en pakte toen ook twee keer geld. Ze kon niet weten dat William haar snel 3x zou wegdrukken lijkt mij (waarom ging zij niet zo snel mogelijk William wegdrukken?) Maar goed wij zitten in andere tunnels en als je daar inzit dan kun je alles wat ik over AM zeg weer fel ontkrachten. Bijv, hoe fanatiek ze in die speedboot was o.a. en ook tegen Marit en William die de verkeerde kant opfietsten bij die loodsen (laat lekker gaan zou ik zeggen als mol) Ik denk er nu eenmaal zo over maar ik zeg absoluut niet dat ik zeker weet wie de mol is. En dat is in dit stadium natuurlijk wel heel leuk. Ik denk alleen niet dat het Anne-Marie is....
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 23:41:34 door Lonneke4263 »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #543 Gepost op: 28-02-2012, 00:26:58 »
Ben het wel eens dat als iemand zelf het geld laat zien je die niet kunt afschieten. Ik zag dat ze zelf erom vroeg (net als Marit) en dat vind ik typisch kandidaats. En Anne-Marie moest later tegen William en pakte toen ook twee keer geld. Ze kon niet weten dat William haar snel 3x zou wegdrukken lijkt mij (waarom ging zij niet zo snel mogelijk William wegdrukken?) Maar goed wij zitten in andere tunnels en als je daar inzit dan kun je alles wat ik over AM zeg weer fel ontkrachten. Bijv, hoe fanatiek ze in die speedboot was o.a. en ook tegen Marit en William die de verkeerde kant opfietsten bij die loodsen (laat lekker gaan zou ik zeggen als mol) Ik denk er nu eenmaal zo over maar ik zeg absoluut niet dat ik zeker weet wie de mol is. En dat is in dit stadium natuurlijk wel heel leuk. Ik denk alleen niet dat het Anne-Marie is....

Ik zit in geen een tunnel, ik ben zoekende :)

Misschien had ze niet moeten vragen om geld maar meteen moeten schieten. Maar als ze vraagt om geld en ze kunnen niets laten zien en je schiet dan hoef je jezelf niet te verdedigen als mol.

Misschien had de mol bij de westernopdracht wel een pak aan wat niet geraakt kon worden, vandaar dat ze geld pakte, het zou toch nooit in de pot komen (ik speculeer maar wat).

Ben het verder compleet oneens met diegene die boven jouw post dat de mol altijd moet mollen ongeacht wat. De mol moet ook redelijk verborgen blijven uiteraard anders is het gelijk de laatste opdracht waarbij je je mede-kandidaten voor de gek kunt houden en zal er nog een hoop geld verdient worden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #544 Gepost op: 28-02-2012, 07:37:13 »
Bij de westernopdracht: Anne-Marie schiet op Frits, tot hij zélf roept dat hij geld heeft. Dan roept ze "Echt niet, laat zien!" Toen hij dat vervolgens deed, hield ze pas op met schieten.

En in haar duel met William... Ja, áls ze de mol is (ik zeg uitdrukkelijk niet dat ik het zeker weet), dan vind ik toch dat ze dat slim gespeeld heeft. Door juist in te schatten dat een kandidaat altijd voor de eigen overwinning zal gaan in het directe duel, ook al heeft z'n tegenstander geld gepakt. Risicovol gespeeld misschien, maar niet per se onmols.

Overigens vind ik ook Hadewych verdacht bij deze opdracht.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #545 Gepost op: 28-02-2012, 08:11:30 »
Anne-Marie is na het zien aflevering 1 voor mij geen mol.

In het begin van aflevering 1 zien wij Art de mol afzetten bij het vliegtuig. De mol loopt naar het vliegtuig toe en verzet de klok van 2:55 naar 1:55 (wellicht gefilmd door de mol zelf) waardoor de kandidaten een uur minder de tijd hebben om het vliegtuig te bereiken. Rond die tijd worden de overige kandidaten gedropt, ver genoeg want de mol mag natuurlijk niet gezien worden bij het vliegtuig. De mol moet nog naar de wagen teruglopen en naar de plaats van bestemming worden gebracht en zal dus een stuk later dan de overige kandidaten op zijn plek aankomen (maar uiteraard zijn de beelden gemanipuleerd opdat wij zouden geloven dat iedereen tezelfdertijd gedropt werd). De regie weet goed waar de andere kandidaten gedropt zijn, de mol moet op een plek uit de buurt van de kandidaten gedropt worden om niet ontdekt te worden. De mol zal dus niet snel een andere kandidaat tegenkomen.

Wij zien William Anne-Marie snel tegenkomen, volgens William al na zo’n 500m lopen. Dit kan kloppen want vlak daarvoor wees de klok 1:46 aan. Op dit moment wordt de mol waarschijnlijk nog naar zijn plek gebracht. Op die basis kun je Anne-Marie uitsluiten als mol.


Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de regie dit zelf zo gemonteerd heeft zodat het lijkt dat "de mol" dit direct heeft gedaan. Alle kandidaten en mol hebben een foto gekregen hier moeten ze "iets" mee. Alle kandidaten gaan hier anders mee om. De mol weet precies wat ie moet doen en waar ie naar toe moet, recht op zijn doel af, klok terugzetten en weer verder met het spel. En als Anne-Marie de mol is komt ze gewoon als eerste bij het vliegtuig aan en verzet dan de klok. Alleen wordt er anders gemonteerd, zou lekker zijn als we de preciese tijd zouden zien waarop de klok een uur wordt verzet. Ik denk dat het er om gaat dat we weten dat de mol de klok gewoon terug gezet heeft, maar wanneer.......? 

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #546 Gepost op: 28-02-2012, 20:37:59 »
Ik kwam een aantal pagina's de aanwijzing voor de afleveringnaam en de kwartetten tegen en vond hem wel erg sterk. Staat ook op YouTube
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 23:54:20 door Lukie4, Reden: youtube link aangepast »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #547 Gepost op: 1-03-2012, 11:49:52 »
Wat ik me nu al steeds afvraag... min 0,5... geven ze je daar überhaupt wel een bril voor? Het is maar een hele kleine afwijking. Mijn moeder heeft -1 en die heeft eigenlijk al nauwelijks een bril nodig.
Ik bedoel, is het als brilsterkte sowieso al een beetje ongeloofwaardig?

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #548 Gepost op: 1-03-2012, 11:56:36 »
Wat voor Anne-Marie pleit is dat zij de enige is die niet is vrij gezet in de beelden van alle afleveringen. Iedere kandidaat is wel eens in kleur vrij gezet, terwijl de achtergrond zwart/wit was.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #549 Gepost op: 1-03-2012, 12:01:14 »
Wat ik me nu al steeds afvraag... min 0,5... geven ze je daar überhaupt wel een bril voor? Het is maar een hele kleine afwijking. Mijn moeder heeft -1 en die heeft eigenlijk al nauwelijks een bril nodig.
Ik bedoel, is het als brilsterkte sowieso al een beetje ongeloofwaardig?

Als je gewend bent om scherp te zien ook al is je afwijking klein wil je scherp blijven zien. Ik had nooit een bril - 0,75, maar ik ben lenzen gaan dragen, als ik nu geen lenzen in heb lijkt het wel alsof ik half blind ben tegenwoordig. Gewoon een kwestie van gewenning.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #550 Gepost op: 1-03-2012, 12:20:09 »
Wat ik me nu al steeds afvraag... min 0,5... geven ze je daar überhaupt wel een bril voor? Het is maar een hele kleine afwijking. Mijn moeder heeft -1 en die heeft eigenlijk al nauwelijks een bril nodig.
Ik bedoel, is het als brilsterkte sowieso al een beetje ongeloofwaardig?

Dat ligt aan je definitie van 'nodig', maar geloofwaardig is de sterkte wel :)

Ten eerste kunnen er, los van de sterkte, ook cilindrische glazen in de bril zitten. Het technische verhaal is misschien niet zo interessant, maar de basis is hier te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Astigmatisme_%28optica%29. Niet alleen de brilsterkte is dus bepalend voor hoeveel het zicht vooruit gaat met een bril.

Ten tweede speelt relativiteit een rol. Stel dat een persoon uit zichzelf goede ogen heeft, waarmee deze 120% kan zien (dit is mogelijk, omdat 100% een gemiddelde is van een groep personen. Dit houdt in dat er een deel beter en een deel slechter ziet). In de loop der tijd kan het zicht teruggaan naar bijv 80% voor veraf (bijziend). Deze persoon kan zonder bril nog prima over straat lopen, en ook zonder problemen de ondertiteling lezen. Dingen die verder af staan worden echter onscherp. Deze persoon zou weer terug kunnen, wellicht naar 120%, door het dragen van een bril. In dit geval is het positieve effect van de bril erg groot (van 80% naar 120% zicht is een toename van 150%), en dus zeker 'nuttig' of 'merkbaar'. Zonder bril kan deze persoon ook veilig over straat en dus is het niet zozeer 'nodig', hoewel het wel 'prettig' is.

Dit brengt mij weer terug bij de eerste zin; het hangt af van de definitie van 'nodig', maar geloofwaardig is het wel.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 12:21:40 door Tunnelbouwer »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #551 Gepost op: 1-03-2012, 15:18:40 »
Ja: een bril voor -0,5 nodig. Ook al is de afwijking zo klein, het is gevaarlijk om niet scherp te kunnen zien in het verkeer, dus alleen daar voor heb je hem al nodig.

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #552 Gepost op: 1-03-2012, 15:22:07 »
Ja: een bril voor -0,5 nodig. Ook al is de afwijking zo klein, het is gevaarlijk om niet scherp te kunnen zien in het verkeer, dus alleen daar voor heb je hem al nodig.


Ik ken genoeg mensen met een kleine afwijking die weigeren een bril te dragen hoor, maar die zijn of ijdel of weten niet wat ze missen als ze alles scherp zien.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #553 Gepost op: 1-03-2012, 15:28:54 »
Ik ken genoeg mensen met een kleine afwijking die weigeren een bril te dragen hoor, maar die zijn of ijdel of weten niet wat ze missen als ze alles scherp zien.

Ah ja, het zou natuurlijk kunnen, maar mij is geleerd toen ik een bril kreeg om hem te dagen als ik ging fietsen oid.
Mijn moeder heeft ook -0,5 en heeft een bril voor autorijden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #554 Gepost op: 1-03-2012, 15:35:33 »
Help! Ik maak een molcrisis door!

Volgens een site heeft een van de testvragen in aflevering 4 Anne-Marie definitief uitgesloten als Mol:


De vraag is:

Hoe vaak zat de Mol op de tandem tijdens de munitiedepotopdracht?

En je kan kiezen tussen 1x, 2x of 3x, terwijl Anne-Marie er 5x op zou hebben gezitten.

Klopt dit, o wijze, ervaren Molloten?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 18:22:29 door Lukie4, Reden: link verwijderd »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #555 Gepost op: 1-03-2012, 15:37:41 »
Ah ja, het zou natuurlijk kunnen, maar mij is geleerd toen ik een bril kreeg om hem te dagen als ik ging fietsen oid.
Mijn moeder heeft ook -0,5 en heeft een bril voor autorijden.

Ik heb iets meer dan -0,5 maar zonder lenzen heb ik bijna het gevoel dat ik blind ben, ik zou er totaal niet meer durven rijden. Het is een kwestie van gewenning zoals ik al eerder zei

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #556 Gepost op: 1-03-2012, 15:39:23 »
Help! Ik maak een molcrisis door!

Volgens deze site heeft een van de testvragen in aflevering 4 Anne-Marie definitief uitgesloten als Mol:


De vraag is:

Hoe vaak zat de Mol op de tandem tijdens de munitiedepotopdracht?

En je kan kiezen tussen 1x, 2x of 3x, terwijl Anne-Marie er 5x op zou hebben gezitten.

Klopt dit, o wijze, ervaren Molloten?

die discussie kun je teruglezen in het topic van die aflevering, Het gaat erom wat je telt als een fietsbeurt, ik denk dat ze bij WIDM vanaf het moment dat je fietst tot je wisselt met iemand tellen als 1 beurt, niet als iemand anders wisselt of als je ergens stopt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 18:23:00 door Lukie4, Reden: in de quote link verwijderd »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #557 Gepost op: 1-03-2012, 15:40:50 »
Help! Ik maak een molcrisis door!

Volgens eeen site heeft een van de testvragen in aflevering 4 Anne-Marie definitief uitgesloten als Mol:

De vraag is:

Hoe vaak zat de Mol op de tandem tijdens de munitiedepotopdracht?

En je kan kiezen tussen 1x, 2x of 3x, terwijl Anne-Marie er 5x op zou hebben gezitten.

Klopt dit, o wijze, ervaren Molloten?
-edit- Zie de (veel) betere reactie hierboven. ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 18:23:19 door Lukie4, Reden: in de quote link verwijderd »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #558 Gepost op: 1-03-2012, 15:53:02 »
Anne-Marie is niet mijn mol, maar ik vind het wel een leuke kandidaat.
Hoe ze afgelopen aflevering gillend wegrende voor die jager.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #559 Gepost op: 1-03-2012, 16:24:31 »
Ok ik stap deze tunnel in, ik moest een keuze maken voor de volgende aflevering, echt overtuigd ben ik niet. Maar meer overtuigd op AM dan op de rest.