Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435712 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #600 Gepost op: 2-03-2012, 14:03:57 »
Toch bizar dat mensen denken dat Anne-Marie in het verkeerde team zat op de gletsjer en daar niet gemold heeft. Dan is toch je beeld van hoe er gesaboteerd kan worden te beperkt, denk ik. Ten eerste: de mol wilde waarschijnlijk sowieso geen vrijstelling hoeven verdedigen op de brug. De enige manier om dat te sturen is om in groep 1 te zitten.
Ten tweede: in groep 1 kun je er voor zorgen dat je partner helemaal geen kokers kan vinden.  Da's niet zo slecht. Er wordt dan tenminste 1 koker met geld zéker niet gevonden. Bovendien kun je je partner de schuld geven van het niet kunnen vinden van de kokers.

Dus hoezo, verkeerde groep?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #601 Gepost op: 2-03-2012, 14:08:54 »
Toch bizar dat mensen denken dat Anne-Marie in het verkeerde team zat op de gletsjer en daar niet gemold heeft. Dan is toch je beeld van hoe er gesaboteerd kan worden te beperkt, denk ik. Ten eerste: de mol wilde waarschijnlijk sowieso geen vrijstelling hoeven verdedigen op de brug. De enige manier om dat te sturen is om in groep 1 te zitten.
Ten tweede: in groep 1 kun je er voor zorgen dat je partner helemaal geen kokers kan vinden.  Da's niet zo slecht. Er wordt dan tenminste 1 koker met geld zéker niet gevonden. Bovendien kun je je partner de schuld geven van het niet kunnen vinden van de kokers.

Dus hoezo, verkeerde groep?

Omdat je in de 2e groep bewust een koker met -500 kan pakken. Dit kan in de 1e groep niet (ik geloof dat dit de algemene opvatting is qua beste positie van de mol). Maargoed: ze lopen alleen naar een groep kokers. Dat je hier niet mag graven, wil niet zeggen dat ze niet in iedere koker van die groep een briefje -500 stopt (om maar iets te noemen).

Offline mollenkom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kiekeboe!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #602 Gepost op: 2-03-2012, 14:11:31 »
Jung = de mol  ::regenboog::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #603 Gepost op: 2-03-2012, 14:12:38 »
@ PacMol

Bij de onderhandelingen was er 2x rood en 3x groen gestemd.
Ik denk dat er als volgt is gestemd:
Hadewych > Groen
Anne-Marie > Rood
Frits > Rood
Tim > Groen
Liesbeth > Groen
___________
Hadewych stemde groen. Kan je zien in HD en ze gaat voor het groepsbelang.
Anne-Marie zegt groen te hebben gestemd en beticht de anderen ervan rood te hebben gestemd.
Ik denk dat Anne-Marie rood heeft gestemd.
Frits heeft na eigen zeggen rood gestemd en daar kan ik mij wel in vinden.
Tim en Liesbeth zijn dan een gok, maar moeten groen hebben gestemd als AM rood heeft gestemd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is niet de mol
« Reactie #604 Gepost op: 2-03-2012, 14:13:43 »
Dropping: Vliegtuig als eerste vinden, Frits en William erop wijzen, waarna William nog meer
Voorkennis dat uitgerekend zij als eerste was? William gaat zoeken, maar zij doet daarna eigenlijk niks nuttigs. Opdracht lukt ook niet.

Gletsjer: Verkeerd team
Zelfde geldt voor Hadewych. Bovendien is dit wel het verkeerde team? Je kunt ervoor zorgen dat je de vrijstellingen niet pakt (voorkennis), vrijstellingen die ze nadrukkelijk ontloopt.

Brug1: 3 mensen op hoogste bedrag zetten

Maar wel met 1500 uit de pot, doordat die drie mensen -waaronder zijzelf als laatste- worden afgeschoten.


Jeeps: V, I en N herkennen, Frits vebeteren over auto rechts/links

Kan ik niet echt plaatsen, feit is wel dat het niet geraden werd. Ze ging uiteindelijk mee in de foute suggestie van Maarten

Seinen: Niet de pufjes tellen en daardoor geen kans meer op slagen en dus falen.
Dat gekloot van Dio was voor niemand wat van te maken. Plus dat Tim en Dio het eerste cijfer fout lazen.  Ineens de juiste code noemen zou haar wel heel verdacht maken.


Pim-Pam-Pet: Best makkelijk woord, 2 van de 3 borden herkennen (ook spreotrs)
Wordoen wavran de middleste leetters vekreerd staan zjin voor mesnen pirma te lezen :)  Ze noemt wel iets teveel goede opties, maar niet voor veel geld.


Toren: William en Tim tegenhouden, kiezen voor niet naar binnen gaan
Geldt voor alledrie. Voor Hadewych geldt ook nog eens dat ze de telefoon van Tim opmerkt. Ik zou hier eerder kijken naar wie er proberen zo snel mogelijk aan het eind te zijn.


Bunkers: Niet naar de lege bunkers willen, Niet willen dat William naar I Am gaat
Mogelijk speelt ze in op dat Marit precies het tegengestelde van haar wil doen. Zij is volgens mij juist de gene die oppert dat I Am bij William hoort en de verwarring sticht. Liesbeth schakelt zichzelf meteen uit, Hadewych is alleen in de laatste stap aan de beurt. AM is de enige die het verloop negatief kon beinvloeden


Duiken: Bijna goede volgorde noemen
Bijna goed is nog altijd verkeerd

Onderhandelen: Gaan voor volledig groen, niet een van de mogelijke switchers
Geldt ook voor Hadewych. Dit zou Liesbeth de enige mogelijke swicher maken. Onzeker is of de mol inzage had en of het switchen een molactie was of een isnchattingsfout

Vragen: Afzijdig
Ze noemt een verkeerd antwoord en corrigeert pas als anderen zeggen dat het niet klopt. Ze bemoeit zich niet met de rest, vermoedelijk was ze echt ziekig in het vliegtuig. Hadewych is hier verdachter, Liesbeth geeft juist enkel goede antwoorden, maar was bij de onderhandelingen weer de enige die kon switchen.


Western: 500 euro pakken met risico dat William afgeschoten wordt.
500 euro pakken en zich weg laten drukken.

Almería: Goed lopen (?)
Het is uiteindelijk Tim die de straat vind, mogelijk zijn ze er onder leiding van AM al 3 keer voorbij gelopen. Hadewych en Liesbeth sturen de boel uiteindelijk redelijk goed aan (afgezien van mogelijk Hade tegen William op het eind) en hebben een mindere positie omdat zij op de toren elkaar in de gaten kunnen houden.

Boogschieten: Vlot raken
Lijkt er wel op. Mogelijk per ongeluk, mogelijk was het een ander en neemt zij de credits. Hadewych is hier wel het meest verdacht door de afzwaaier.

Vis: Met een goede oplossing komen, in de laatste secondes de balk goed leggen
Tim komt met de goede oplossing. Annemarie is het met Tim eens, maar het is Liesbeth die de discussie met William afkapt. Het is niet Annemarie die de laatste balk in de laatste seconde neerlegt, maar Hadewych -met Annemarie die aan de andere kant van de balk er achteraan sukkelt

Stier: Veel woorden opschrijven
Het is Annemarie die op het hoofd begint te schrijven. Als ze ontdekken dat alles opnieuw moet zijn het Hadewych en Liesbeth die heel fanatiek schrijven wat William opleest. Tim en Annemarie kijken dan alleen toe.





Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #605 Gepost op: 2-03-2012, 14:13:59 »
Schilderijen: Herkenbaar (genoeg) uitbeelden
Geldt voor alle drie. Wat had ze hier als mol dan moeten doen. De enige bekaaide molactie is Liesbeth die het zand aan de verkeerde kant legt en door Hadewych wordt gecorrigeert.

Doolhof: Als laatste, geen kans om te sturen of te kiezen voor dure envelop
Maar ze heeft wel de duurste envelop, dus Liesbeth doet als mol met voorkennis iets verkeerd met haar 750 euro buiten de pot en Hadewych haalt het geld zelfs binnen


Ontvoering: Goed rijden, niet communiceren, wijzen op 'in de brug'
Euhm, ze rijdt juist een keer verkeerd. Ook opvallend is dat Annemarie in het begin voor ze in de auto stappen vaak achter elkaar belt, mogelijk om te zorgen dat ze zo weinig mogelijk belbeurten overhouden. En het is welliswaar Annemarie die raadt dat ze in de brug moeten zoeken, maar Hadewych raadt dat ze naar Rhonda moeten. Ook Liesbeth doet eigenlijk niks fout in de opdracht. Op het moment dat Annemarie raadt dat ze de brug in moeten is het nog ongeveer 1 minuut en moeten ze nog uitzoeken hoe ze er in kunnen komen. Ook zie je Hadewych voorop lopen en Annemarie erachteraan. Ik denk dat ze het spannend wilde maken en net binnen de tijd uitkwam ipv net erbuiten.

En bovendien: Als je niet een mol met voorkennis zou zijn, zou het dan in je opkomen om in een brug te gaan kijken?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 14:17:02 door Qper »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #606 Gepost op: 2-03-2012, 14:14:44 »
Omdat je in de 2e groep bewust een koker met -500 kan pakken. Dit kan in de 1e groep niet (ik geloof dat dit de algemene opvatting is qua beste positie van de mol). Maargoed: ze lopen alleen naar een groep kokers. Dat je hier niet mag graven, wil niet zeggen dat ze niet in iedere koker van die groep een briefje -500 stopt (om maar iets te noemen).
Klopt op het eerste gezicht líjkt dit de beste positie van de mol. Een valkuil waar ik duidelijk ook in getrapt ben.  ::rofl::
Punt is, op de keper beschouwd: maar 1 koker per 5 die geld oplevert, en 1 ervan zelfs een negatieve koker (Hoe verontwaardigd Maarten bij die uitspraak kijkt is nog steeds geweldig!  ;D ) . Dus maar 1 op 5 om geld te winnen, zelfs 1 op 5 om geld te verliezen. (De makers dachten dat daar meer geld gevonden en gewonnen zou worden.. ehh hoe dan, gezien de kansen?? Nog even los van alle problemen omtrent de gaten die de positionering behoorlijk lastiger maakten).
De kans dat de rest niks pakt of zelfs iets negatiefs zou pakken was dus sws al behoorlijk groot.

Inderdaad is de molspositie van het kaarttekenen of saboteren op die manier (toch wat subtieler) behoorlijk ondergesneeuwd geraakt.. Maar ik ben zeer benieuwd want ik denk dat juist in deze opdracht - alsmede de trapopdracht - Anne-Marie vrij actief is geweest.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 14:17:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #607 Gepost op: 2-03-2012, 14:19:45 »
@ PacMol

Bij de onderhandelingen was er 2x rood en 3x groen gestemd.
Ik denk dat er als volgt is gestemd:
Hadewych > Groen
Anne-Marie > Rood
Frits > Rood
Tim > Groen
Liesbeth > Groen
___________
Hadewych stemde groen. Kan je zien in HD en ze gaat voor het groepsbelang.
Anne-Marie zegt groen te hebben gestemd en beticht de anderen ervan rood te hebben gestemd.
Ik denk dat Anne-Marie rood heeft gestemd.
Frits heeft na eigen zeggen rood gestemd en daar kan ik mij wel in vinden.
Tim en Liesbeth zijn dan een gok.


zou grappig zijn en ik heb ditzelfde scenario ook wel eens geopperd, maar ze heeft als Mol dan wel heel erg veel geluk gehad

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #608 Gepost op: 2-03-2012, 14:23:30 »
Leuk dat er meteen veel reacties komen als ik een lijstje plaats ::ok::
Ik verdenk Anne-Marie zelf ook, maar je moet er niet zomaar van uitgaan.
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #609 Gepost op: 2-03-2012, 14:25:08 »
Leuk dat er meteen veel reacties komen als ik een lijstje plaats ::ok::
Ik verdenk Anne-Marie zelf ook, maar je moet er niet zomaar van uitgaan.

Enkel die toren-rondleiding opdracht vind ik een groot akward moment van Anne-Marie. Maar soms moet je ook vertrouwen winnen.
Anne-Marie hield in ieder geval niet iemand tegen, zoals Hadewych Tim/William vast pakte bij de arm.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #610 Gepost op: 2-03-2012, 14:32:08 »
@ PacMol

Bij de onderhandelingen was er 2x rood en 3x groen gestemd.
Ik denk dat er als volgt is gestemd:
Hadewych > Groen
Anne-Marie > Rood
Frits > Rood
Tim > Groen
Liesbeth > Groen


Ik denk wel dat we met zekerheid kunnen stellen dat Liesbeth gewoon zoals afgesproken rood heeft gestemd. In het extra beeldmateriaal snauwt ze Tim namelijk toe dat ze "door hele domme fouten" 10 000 euro armer zijn. Dat kan alleen op de onderhandelingsopdracht slaan. Liesbeth kan enkel weten dat Tim naar groen geswitched is als ze zelf op rood is gebleven. (En het feit dat Tim op zo'n steek niet reageert en alleen maar wegkijkt, geeft aan dat hij inderdaad weet dat dat zijn schuld was.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #611 Gepost op: 2-03-2012, 14:33:25 »
Enkel die toren-rondleiding opdracht vind ik een groot akward moment van Anne-Marie. Maar soms moet je ook vertrouwen winnen.
Anne-Marie hield in ieder geval niet iemand tegen, zoals Hadewych Tim/William vast pakte bij de arm.
Maar ja..
Degene die ze tegen probeerde te houden was Tim, die haar juist al vanaf het begin verdacht voor zover we kunnen zien. Die zou dat juist op hebben kunnen vatten als een reden om er wel in te gaan.
Hij twijfelde ook heel erg.

Achteraf zou dit juist door sommigen als een positief punt naar Anne-Marie kunnen worden opgevat, zoals wij het ook interpreteerden (nou ja de meesten van ons  ;D )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline mollenkom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kiekeboe!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #612 Gepost op: 2-03-2012, 14:33:38 »
Mijn scenario;
Liesbeth -> Verliezer  ::joehoe::
Hadewych -> Winnaar  ::bravo::
AM -> Mol  ::love::

Liesbeth -> Winnaar  ::bravo::
Hadewych -> Mol  ::love::
AM -> Verliezer  ::joehoe::

Want, we zien in het volgende week stukje Hadewych heel blij. Maar, daar ging ik in eerste instantie niet vanuit. Maar, waarom de verliezer niet bekend is gemaakt. Is dat omdat, de verliezer bekend is dat iedereen al weet wie de mol is. Bij Liesbeth zou kunnen duiden dat Am de mol is. En als AM de verliezer is zouden we kunnen weten dat Liesbeth niet de mol is en dat Hade de mol is. Rara, welke scenario is de beste?  ::hypocriet::

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #613 Gepost op: 2-03-2012, 14:33:52 »
Leuk dat er meteen veel reacties komen als ik een lijstje plaats ::ok::
Ik verdenk Anne-Marie zelf ook, maar je moet er niet zomaar van uitgaan.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf de opdrachten op een rijtje probeert te krijgen. Jouw lijstje geeft wel zo'n beetje aan waar mensen tegenaan lopen, sommige acties lijken niet erg mols. Het lijstje van Jelsir en Qper vullen mooi aan hoe je ook naar deze opdrachten kan kijken. Daarnaast zijn er een aantal opdrachten waar Anne-Marie inderdaad mee lijkt te helpen, maar geldt dit voor alle 3 de kandidaten. Het zijn dus leuke overzichten om over te discussieren  ::ok::

Qua gletsjer opdracht kan ik er aan toevoegen dat dit voor de mol waarschijnlijk een van de spannendste opdrachten is. Het is de eerste opdracht, en je wilt absoluut niet direct ontdekt worden. Bovendien is alles dan nog 'nieuw', je moet nog groeien in je rol als mol tussen kandidaten. Het lijkt mij dan ook cruciaal dat de mol hier overzicht houdt wat betreft posities van kandidaten en het wel/niet slagen van de opdracht. Met andere woorden: je wilt hier niet als enige kandidaat niet aanwezig zijn. Dit overzicht ontstaat door zelf niet bij het vliegtuig aan te komen, of door mensen bewust verkeerd te sturen/verkeerd te zien lopen. Dat ze hier bij het vliegtuig aankomt is in mijn ogen dus niet per definitie onmols.

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #614 Gepost op: 2-03-2012, 14:37:04 »
Om de hints richting AM sluitender te maken...
Is dit wat?

Rode lippen
- Gedurende de hele serie zelf rode lippen
In afl. 8: zie je deze smile?

- Achterop haar T-shirt afl. 8 rode lippen

- Voorop haar mollenboekje: Wie is de mol? En daaronder rode lippen.

Wie ben ik?
- Welke televisieserie maakt de mol kans om te winnen? Wie ben ik.

- Anne-Marie staat op de planken naast Ron Brandsteder en Andre van Duin. Beide heren waren de teamcaptains van Wie ben ik.

- Wie ben ik/ik ben komt regelmatig terug in de dagboeken van de mol.

- I AM (ik ben). Het bord waar Anne-Marie in de bunkers onder stond.

Uitroeptekens
- Art heeft het tijdens de ontknoping over ‘Anne-Marie spreekt in uitroeptekens.’

- Er staan veel uitroeptekens in de tweets en dagboeken van de mol.


 

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #615 Gepost op: 2-03-2012, 14:41:56 »
Mijn scenario;
Liesbeth -> Verliezer  ::joehoe::
Hadewych -> Winnaar  ::bravo::
AM -> Mol  ::love::

Liesbeth -> Winnaar  ::bravo::
Hadewych -> Mol  ::love::
AM -> Verliezer  ::joehoe::

Want, we zien in het volgende week stukje Hadewych heel blij. Maar, daar ging ik in eerste instantie niet vanuit. Maar, waarom de verliezer niet bekend is gemaakt. Is dat omdat, de verliezer bekend is dat iedereen al weet wie de mol is. Bij Liesbeth zou kunnen duiden dat Am de mol is. En als AM de verliezer is zouden we kunnen weten dat Liesbeth niet de mol is en dat Hade de mol is. Rara, welke scenario is de beste?  ::hypocriet::

Eens met scenario 2, als AM de verliezer is is de rest duidelijk, daarom twijfel ik ook zo tussen AM en hade nu, omdat ik denk dat ze daarom de verliezer niet bekend hebben gemaakt.

Daarintegen als ze bekend hadden gemaakt dat Liesbeth de verliezer was, dan kon je nog steeds alle kanten op, je kan dan niet beredeneren wie de winnaar of Mol wordt

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #616 Gepost op: 2-03-2012, 14:46:02 »
Hier incl foto's

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #617 Gepost op: 2-03-2012, 14:47:51 »
Ik heb het hier nog helemaal niet gelezen maar is niemand die I AM hint opgevallen (in een magazine) vlak voordat AM in beeld komt? Zijn zo van die shots waarvan dan later gezegd wordt: zie je dat je de mol kon vinden ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #618 Gepost op: 2-03-2012, 14:48:01 »
Hier incl foto's
Wie ben ik komt ook terug in op zijn minst 1 tweet van de mol... (mogelijk zelfs in 2 tweets)!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #619 Gepost op: 2-03-2012, 14:49:39 »
Wie ben ik komt ook terug in op zijn minst 1 tweet van de mol... (mogelijk zelfs in 2 tweets)!

IkBenDeMol Zijn jullie klaar voor de finale? Ik wel! Nog eventjes, en je weet wie ik ben! #widm Ned 1. Nu.

"Wie ik ben!" -> Is ie weer. (En ook "Nu" als verwijzing naar de tijd (AM?) zoals móđir mól eerder mooi opsomde ontbreekt niet.)

Eerder dus:

- @khogeboom Vertel! Ik ben benieuwd! Wie ben ik?"
- Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik?
- Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?
(en diverse keren Wie ben ik?, Ik ben, en twee keer I AM te vinden in het dagboek)