Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435855 keer)

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #620 Gepost op: 2-03-2012, 14:51:30 »
De theorie richting AM lijkt toch steeds sluitender te worden?!

Plus het feit dat ze imho toch wel goede molacties heeft gehad.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #621 Gepost op: 2-03-2012, 14:54:22 »
IkBenDeMol Zijn jullie klaar voor de finale? Ik wel! Nog eventjes, en je weet wie ik ben! #widm Ned 1. Nu.

"Wie ik ben!" -> Is ie weer. (En ook "Nu" als verwijzing naar de tijd (AM?) zoals móðir mól eerder mooi opsomde ontbreekt niet.)

Eerder dus:

- @khogeboom Vertel! Ik ben benieuwd! Wie ben ik?"
- Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik?
- Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?
(en diverse keren Wie ben ik?, Ik ben, en twee keer I AM te vinden in het dagboek)

Vergeet niet dat ze hier ook nog eens letterlijk 'Wie ben ik?' speelt als levend schilderij van picasso ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #622 Gepost op: 2-03-2012, 14:54:54 »
De theorie richting AM lijkt toch steeds sluitender te worden?!
::jaja::

Ik had eerder wat reserves over die spiegeling vwb live.avro.nl (i.e. spiegeling van Anne-Marie's foto), maar gezien de gespiegelde beelden in afl 4 met AM in de achtergrond begin ik hier meer in te zien eigenlijk.
Dat hoeft niet eens onderdeel te vormen van de genoemde hints, hoewel ik denk dat I Am / AM wel degelijk een vernoeming krijgt (veronderstellende dat het idd Anne-Marie is dus). Ik denk toch dat het samenhangt en uiteindelijk leidt tot de I Am / AM (initialen en tijsaaanduiding) en 'wie ben ik' samenhang.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #623 Gepost op: 2-03-2012, 15:02:23 »
::jaja::

Ik had eerder wat reserves over die spiegeling vwb live.avro.nl (i.e. spiegeling van Anne-Marie's foto), maar gezien de gespiegelde beelden in afl 4 met AM in de achtergrond begin ik hier meer in te zien eigenlijk.
Dat hoeft niet eens onderdeel te vormen van de genoemde hints, hoewel ik denk dat I Am / AM wel degelijk een vernoeming krijgt (veronderstellende dat het idd Anne-Marie is dus). Ik denk toch dat het samenhangt en uiteindelijk leidt tot de I Am / AM (initialen en tijsaaanduiding) en 'wie ben ik' samenhang.  :)
Die spiegeling zou ik niet te veel achter zoeken... dat gebeurt al jaren omdat het er soms gewoon mooier uit ziet. Hoewel het enige andere voorbeeld dat mij deze serie is opgevallen ook een shot van Anne-Marie is... in het Westerndorp als Hadewych haar wil schieten. Door de spiegeling lijken die beelden logischer. Al moet ik toegeven dat het bij de uitleg van de munitiedepot-opdracht niet zoveel meerwaarde heeft.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #624 Gepost op: 2-03-2012, 15:06:21 »
Die spiegeling zou ik niet te veel achter zoeken... dat gebeurt al jaren omdat het er soms gewoon mooier uit ziet.
Ik zeg ook niet dat het zelf een hint is per se.  :)
Ik bedoel dat het de échte hint zou kunnen ondersteunen gezien de gespiegelde beelden.  ;)
Ik denk dus ook niet dat dit nader uitgelegd wordt in de hints, maar dat dit wel een doel kan hebben voor de molspeurders.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lachebek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #625 Gepost op: 2-03-2012, 15:07:51 »
Omdat hij hier nog niet is gevallen:

De "a" in Spanje knipperde weer aan en uit op twee momenten in deze aflevering. Dat kan alleen nog maar op Anne-Marie slaan.

Volgens mij is de titel van de aflevering hier ook aan gekoppeld.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #626 Gepost op: 2-03-2012, 15:36:57 »
Ja, misschien vergezocht, maar ik zat wel te denken aan de psychologische term Alter Ego. De andere ik.
Om een of andere reden dacht ik dat deze al ergens vermeld stond maar ik zie het toch niet terug.

Carl Gustav Jung, de befaamde pupil van Sigmund Freud, is een naamsgenoot van Anne-Marie.
Niet dat ik denk dat dat met zoveel woorden benoemd gaat worden, maar ik vond het wel grappig dat uitgerekend in afl 7 genaamd 'zelf-kennis' - en waar ook kennis van de andere kandidaten zeer van belang was qua inschatting van wie wat deed op de brug, Anne-Marie in de bus in het blad 'Psychologie' zit te lezen. Met op de cover 'Hoe zondig ben jij?'   ::rofl::

ETA: Overigens heeft Jung het met name over de schaduwzijden van het 'ik' (dus ook juist de donkere zijde). Dat zou de vele zwart-wit kleren die Anne-Marie draagt wel verklaren. Al denk ik dus niet dat dit met zoveel woorden benoemd wordt of hooguit in Jip-en-Janneke hapklare brokken voor de gemiddelde kijker.  :P

« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 15:41:47 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #627 Gepost op: 2-03-2012, 16:18:48 »
twee keer I AM te vinden
Ja en nu dus prominent in beeld in de laatste aflevering. Zoals elk jaar werpt de regie elke schroom van zich af en geeft de meeste zonneklare hints. Gewoon omdat het niet leuk is om al in afl. 5 te weten wie de mol is doen ze dit nu pas.

En zag je ook die smug look van Art toen hij AM's tekst uitsprak ::rofl::. Niet voor tweeerlei uitleg vatbaar sowieso, die tekst.Ik had echt een Dennismomentje toen de regie ook totaal prijsgaf dat hij de mol was, dat lag toen aan Dennis die de schijn niet meer kon ophouden maar dit keer vond ik Art veelzeggend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #628 Gepost op: 2-03-2012, 16:29:25 »
een Dennismomentje...
::rofl::

Die houden we erin.  ;D
Eens voor wat betreft het duidelijk maken voor de 'goed verstaander' aan het einde van de serie, nu al eigenlijk series lang.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #629 Gepost op: 2-03-2012, 16:34:51 »
Hoe meer ik lees en nadenk hoe moeilijker het wordt  ???

wel leuk eigenlijk, gisteren voor de uitzending ging ik definitief voor Anne-Marie en ik heb nu de behoefte om steeds meer richting Hadewych te gaan en ik denk dat ik nog wel een paar keer ga overlopen deze week.

Eigenlijk wel leuk dat mijn Mol (Tim) eruit is gegaan, zonder tunnelvisie zie je meer en ga je van links naar rechts ;-)

Offline TheErwin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #630 Gepost op: 2-03-2012, 18:33:48 »
Is het meer mensen opgevallen dat tijdens het optutten voor de test de foto van Anne-Maries moeder uit de duik-opdracht op het nachtkastje stond. Het is te zien op het moment dat Anne-Marie haar jurk gaat strijken. Het lijkt me niet dat zij die daar zelf weg heeft gezet of zouden de kandidaten de foto's mee hebben mogen nemen? Hoop niet dat het een hint is naar Anne-Marie als mol, want dan heb ik het fout.  ::ohno::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #631 Gepost op: 2-03-2012, 18:36:41 »
Is het meer mensen opgevallen dat tijdens het optutten voor de test de foto van Anne-Maries moeder uit de duik-opdracht op het nachtkastje stond. Het is te zien op het moment dat Anne-Marie haar jurk gaat strijken. Het lijkt me niet dat zij die daar zelf weg heeft gezet of zouden de kandidaten de foto's mee hebben mogen nemen? Hoop niet dat het een hint is naar Anne-Marie als mol, want dan heb ik het fout.  ::ohno::

er was al een screenshot van in het aflevering topic, vind het een vrij sterke hint. Ook omdat die stekker er zo raar omheen zit het lijkt wel of het in beeld MOET komen. En terwijl die in beeld komt heeft Anne-Marie het ook nog eens over opdracht 2 uit aflevering 4 (de snorkel opdracht).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #632 Gepost op: 2-03-2012, 18:56:14 »
er was al een screenshot van in het aflevering topic, vind het een vrij sterke hint. Ook omdat die stekker er zo raar omheen zit het lijkt wel of het in beeld MOET komen. En terwijl die in beeld komt heeft Anne-Marie het ook nog eens over opdracht 2 uit aflevering 4 (de snorkel opdracht).
Hij is ook twee pagina's terug in dit topic te vinden...

De foto komt ook nog eens vol in beeld bij de flashback van de snorkelopdracht, als enige. Ik vond tijdens die opdracht ook al dat deze foto veel duidelijker in beeld kwam als de rest, dat Anne-Marie wel heel direct en heel standvastig zegt "dat is mijn moeder" (wat volgens mij dus wel eens een leugen kan zijn) en het bordje 4 heeft een afwijkende kleur/tint.

::vergroot:: :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #633 Gepost op: 2-03-2012, 19:07:27 »
Is het meer mensen opgevallen dat tijdens het optutten voor de test de foto van Anne-Maries moeder uit de duik-opdracht op het nachtkastje stond. Het is te zien op het moment dat Anne-Marie haar jurk gaat strijken. Het lijkt me niet dat zij die daar zelf weg heeft gezet of zouden de kandidaten de foto's mee hebben mogen nemen? Hoop niet dat het een hint is naar Anne-Marie als mol, want dan heb ik het fout.  ::ohno::

Zo'n 365x pas gezegd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #634 Gepost op: 2-03-2012, 19:19:26 »
En bovendien: Als je niet een mol met voorkennis zou zijn, zou het dan in je opkomen om in een brug te gaan kijken?
Als je niet een mol met voorkennis bent, zou het dan in je opkomen dat IJsland ook een eiland is? ;)

De ene persoon bedenkt iets wel, de ander niet. Je kan niet zeggen dat een bepaald idee niet bedacht kan zijn door iemand zonder voorkennis. Mensen zijn creatief :)


Eens voor wat betreft het duidelijk maken voor de 'goed verstaander' aan het einde van de serie, nu al eigenlijk series lang.  ::jaja::
Ik denk dat jullie iets zien dat ik niet zie, al series lang, maar hou rekening met de kans dat je gewoon op de juiste mol zat en bevestigd werd in je vermoeden terwijl het helemaal geen patroon is. Mensen zijn namelijk heel goed in patronen zien, ook op plekken waar die er niet zijn. Als je ervan uitgaat dat je elke serie met kans 50% de juiste mol hebt, dan is de kans dat je de afgelopen drie mollen juist had 1 op 23 oftewel 12,5 procent. En als je verdenking klopt, dan is alles dat je kan vinden bevestiging van je vermoeden.

Anders gezegd, correlatie impliceert geen causatie, en gelijktijdigheid impliceert geen correlatie. Oftewel, als twee dingen allebei gebeuren wil dat nog niet zeggen dat er een verband is, en ook al is dat verband er wel dan hoeft dat nog een oorzaak-gevolgverband te zijn.

Ik denk dat je spoken ziet. Temeer om dat Anne-Marie de mol niet is, en ik baseer dat op de door haar geclaimde vuurpijl waar de hele groep het mee eens is, en nu in aflevering 9 ook het laten slagen van de ontvoeringsopdracht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #635 Gepost op: 2-03-2012, 19:44:33 »
Als je ervan uitgaat dat je elke serie met kans 50% de juiste mol hebt, dan is de kans dat je de afgelopen drie mollen juist had 1 op 23 oftewel 12,5 procent. En als je verdenking klopt, dan is alles dat je kan vinden bevestiging van je vermoeden.
Ik zat de afgelopen 3 series in de finale goed. Correspondeert dat ongeveer met je kansberekeningen?  ::hypocriet::  :P
Ik geloof sws niet zozeer daarin aangezien mensen verschillende dingen in oogschouw nemen gedurende de serie - ik in elk geval wel. Ik ben Anne-Marie ook in een ander licht gaan zien, naarmate de serie vorderde. Sommigen hadden dat eerder gezien, anderen zien het later. Dus sja.  :P

Ik weet eigenlijk niet wat je punt is hiermee.  ???

ETA: Bij nader inzien denk ik dat je bedoelt dat die 'gemeenschappelijkheid' leidt tot een soort tunnelvisie daaromtrent ofzo??
Dat zie ik absoluut niet, met name omdat de mol elke keer zo anders is dan de vorige. Daar valt nauwelijks iets 'gemene delers' aan te ontdekken qua karakter en karakteristieken mijns inziens. Toen echter opgemerkt werd dat er een tendens lijkt te bestaan om in de laatste aflevering(en) duidelijke(r) hints richting de mol te geven (bijv Kim met kruis-kettinkje, Patrick die zich 'verraadt' door de vrijstelling te nemen en de manier waarop met name) kon ik het daarmee niet oneens zijn.
Dat heeft echter niks met tunnelvisie te maken mijns inziens, dat is denk ik echt wel hoe het de laatste jaren gegaan is, simpelweg.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 20:03:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #636 Gepost op: 2-03-2012, 23:19:11 »
Om de hints richting AM sluitender te maken...
Is dit wat?

Rode lippen
- Gedurende de hele serie zelf rode lippen
In afl. 8: zie je deze smile?
- Achterop haar T-shirt afl. 8 rode lippen
- Voorop haar mollenboekje: Wie is de mol? En daaronder rode lippen.

En waarom zouden haar rode lippen dan met de mol te maken hebben?

Offline nel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #637 Gepost op: 2-03-2012, 23:38:28 »
Misschien al aan de orde geweest?
waarom heeft Annemarie twee vragen bij de looptest waar ze niet hoeft te kiezen?
De vraag van de trapopdracht en de jeepopdracht, bij beide antwoorden zaten Hadewych en Liesbeth in dezelfde groep!!!

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #638 Gepost op: 3-03-2012, 00:17:16 »
de mol weet en hoeft nooit te kiezen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #639 Gepost op: 3-03-2012, 10:11:30 »
ik zou het persoonlijk jammer vinden als anne marie de mol is
vanaf aflevering 2 wordt ze het meest verdacht door de groep
dio moest zich verantwoorden aan hadewyce liesbeth zei dat het dom was om 2 hoofdverdachten bij elkaar te zetten bij rook opdracht frits en anne marie. vanaf aflevering 3 stemmen alle deelnemers grote deels op anne marie