Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435811 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #680 Gepost op: 4-03-2012, 14:09:58 »
Tja, dat "ART ZEGT AL?IJD EVE? MIJN 2E NAAM" heeft me toch echt uit de Liesbeth tunnel gekregen waar ik al sinds afl. 1 zat, het enige wat ik me nog afvraag :

Waarom kiest de regie ervoor om aan het einde vd afl. het shot uit te zenden waarin te zien is dat Hadewych door de 2 andere dames wordt gefeliciteerd? Daaruit valt immers maar 1 conclusie te trekken en wel dat AM de Mol moet zijn aangezien Hadewych vol voor AM ging met de vragenronde.

Omdat me dat te obvious leek hield ik me nog vast aan de "niets is wat het lijkt" regel maar nu AM vrijwel zeker de Mol blijkt te zijn snap ik werkelijk niet waarom ze dat dan in dat laatste shot vd afl. toch even hebben willen prijsgeven?   ???

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #681 Gepost op: 4-03-2012, 14:15:33 »
Je kunt daar ook afleiden dat Hadewych wordt gefeliciteerd omdat ze de mol is en de anderen niet op haar stemden. Eigenlijk zeggen die beelden niets, Anne-Marie leek ook blij (omdat ze gewonnen heeft?).

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #682 Gepost op: 4-03-2012, 14:18:41 »
Art zegt altijd even mijn 2e naam trekt mij inderdaad ook bijna de AM tunnel in (het ging voor mij toch al een hele tijd tussen Hade en AM, maar omdat ik Hade al langer verdacht, ben ik maar daar blijven zitten).
Vooral omdat op sommige momenten jongens niet eens meer als jongens klinkt maar als overduidelijk jungis. :(
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #683 Gepost op: 4-03-2012, 15:22:43 »
Vooral omdat op sommige momenten jongens niet eens meer als jongens klinkt maar als overduidelijk jungis. :(

Dat filmpje van Jelsir heeft ons gehersenspoeld; al zou je iets anders willen horen, het lukt gewoon niet meer  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #684 Gepost op: 4-03-2012, 15:34:24 »
Dat filmpje van Jelsir heeft ons gehersenspoeld; al zou je iets anders willen horen, het lukt gewoon niet meer  ;D
::rofl:: Indeed.
(Ik zit net dat stukje in de Arena te vertalen waar hij zich afvraagt of deze aanhef wel gepast is.  :P )

Ik vraag me serieus af wat Art volgend jaar gaat zeggen. Van die associatie kom ik nu bijna niet meer af vrees ik.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #685 Gepost op: 4-03-2012, 15:58:25 »
::rofl:: Indeed.
(Ik zit net dat stukje in de Arena te vertalen waar hij zich afvraagt of deze aanhef wel gepast is.  :P )

Ik vraag me serieus af wat Art volgend jaar gaat zeggen. Van die associatie kom ik nu bijna niet meer af vrees ik.  ;D

Ik hoop niet dat volgend jaar winston gerschtanowitz de mol is ... >:D

Wordt dan heel moeilijk voor Art :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #686 Gepost op: 4-03-2012, 17:00:13 »
Je kunt daar ook afleiden dat Hadewych wordt gefeliciteerd omdat ze de mol is en de anderen niet op haar stemden. Eigenlijk zeggen die beelden niets, Anne-Marie leek ook blij (omdat ze gewonnen heeft?).

Lijkt mij eerder dat de winnaar wordt gefeliciteerd ipv de Mol maar goed afgezien daarvan is (liplezend) te zien dat Hadewych, "bedankt, dat had ik niet verwacht" stamelt (en daar ook nog vol verbazing bij kijkt!), dat zeg je niet (en zo kijk je niet) als reactie op een felicitatie dat jij de Mol bent.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #687 Gepost op: 4-03-2012, 17:30:00 »

Trouwens Anne-Marie's pijl schaal ik nog steeds onder krediet pakken terwijl het haar pijl helemaal niet was. AM deed dit voordurend: gillend krediet opstrijken.


Volgens de beelden zoals wij die hebben gezien schiet AM de pijl vrijwel gelijk af met William.
Ik denk niet dat ze van William de kans zou hebben gekregen om hem dan op te eisen... ::ohno::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #688 Gepost op: 4-03-2012, 17:30:20 »
Lijkt mij eerder dat de winnaar wordt gefeliciteerd ipv de Mol maar goed afgezien daarvan is (liplezend) te zien dat Hadewych, "bedankt, dat had ik niet verwacht" stamelt (en daar ook nog vol verbazing bij kijkt!), dat zeg je niet (en zo kijk je niet) als reactie op een felicitatie dat jij de Mol bent.

Misschien werd er gezegd dat er niemand op haar zat en dat ze daardoor een goede mol is.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #689 Gepost op: 4-03-2012, 18:06:31 »
Tijdens serie 9 (Jon)was ik niet actief op dit forum, je geheugen moet wel bijzonder goed zijn als je ook mijn posts op de AVRO-site nog weet te herinneren ::tandpastasmiley::


De rol van de mol is altijd een lastige, in het interview met de mol in de avrobode geeft de mol van dit seizoen aan waar ze tegen aanliep tijdens de opnames. Ze zegt in dat interview ook dat ze vooral haar best deed om een goeie kandidaat te zijn. Wat mij betreft is deze misleiding dan ook goed gelukt want zo zag ik Anne-Marie vooral, ze deed erg veel goed waardoor meerdere opdrachten juist slaagden.Ook in de opdrachten waar veel geld werd verdiend.Bij de opdrachten die mislukten en niks werd verdiend is het resultaat aan de andere kandidaten toe te schrijven of deed AM niets anders/beters dan de andere kandidaten (Dropping, gletsjer, verlaten brug, verlaten mijn, schilderij) Daarom vooral ben ik erg benieuwd naar de uitleg in aflevering 10.Het kan zijn dat ik e.e.a. gemist heb of dat we voor de gek gehouden zijn door de montage?

Anne-Marie werd  al vanaf de eerste afleveringen door de kandidaten verdacht.
Dat bleek uit het voorstel van William om de kandidaat die het meest verdacht werd door de groep onderaan de trap te laten staan en de opmerking van Marit bij de rooksignalen dat de groep het had laten gebeuren dat Anne-Marie en Frits samen in een duo kwamen. : “nota bene de twee hoofdverdachten van de groep” aldus Marit. Ook in het onderonsje tussen Dio en Tim kwam Anne-Marie als verdachte ter sprake. Zie ook het gesprek tussen Anne-Marie en Tim bij de onderhandelingen. Bij het maken van de testen wordt Anne-Marie veel genoemd. Met name Tim noemt Anne-Marie en lijkt op Anne-Marie te hebben gestemd .

Een vroege verdenking door medekandidaten werd Jon,Kim en Patrick vaak verweten op de fora. ??? Hoe zit dat dan bij AM?

Deze verdenkingen en het "havikkengedrag" van Marit zal AM best wel in de weg hebben gezeten om voluit te kunnen mollen maar mij is tot nog toe geen bijzonder molgedrag opgevallen, haar verbazing (in eerste instantie) na de stemmingsuitslag bij de onderhandelopdracht doet eerder vermoeden dat het toeval is dat de pot leeg ging.Haar grijns daarna sprak inderdaad boekdelen.....Dat de pot nu historisch laag is komt ook vooral door deze opdracht en ik vraag me oprecht af wat nu de rol van Anne-Marie hierin is geweest.
Nu bij het terugkijken valt het op dat AM vaker grijnst als er iets fout gaat.

Let wel, ik probeer altijd te voorkomen om uitspraken te doen over persoonlijkheden of kwaliteiten als goed of slecht, dat is immers  afhankelijk van perspectief en vind ik niet erg respectvol.Bovendien heb ik respect voor iedereen die de rol van mol op zich neemt.Ik vind het ook prima als Anne-Marie de mol is hoor, ik loop alleen nog niet over van enthousisme, kijk uit naar aflevering 10 en ben benieuwd.


Door fanatieke molspeurders wordt de mol onder een vergrootglas gelegd  en tja dan zijn er altijd wel punten van kritiek te vinden…..Door het gros van de TV kijkers werd Liesbeth als verdachte gezien voor hen is het mogelijk een grote verassing als Anne-Marie de mol blijkt te zijn….



Helemaal mee eens, wat ik er nog aan toe zou willen voegen is het huilincident na de doolhofopdracht, ze zei toen tegen Liesbeth; "je hebt me zien huilen he" naar aanleiding van het feit dat alleen haar min of meer verweten werd dat ze was gevangen terwijl het Liesbeth ook was overkomen, ze was daar kennelijk nogal van overstuur/vond het onredelijk  wat mij dan weer als zeer onmols overkomt.

Anderzijds kan het een Mol natuurlijk ook wel eens te veel worden allemaal! ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #690 Gepost op: 4-03-2012, 18:16:11 »
Tijdens serie 9 (Jon)was ik niet actief op dit forum, je geheugen moet wel bijzonder goed zijn als je ook mijn posts op de AVRO-site nog weet te herinneren ::tandpastasmiley::
Enigszins off-topic maar die herinner ik me inderdaad nog al was ik dat seizoen zelf sws weinig actief op de fora. (Die van jou en die van LdH die ik trouwens dit jaar een stuk minder gezien heb).

In retrospect vallen me die dingen aan Anne-Marie ook op, maar voor het grootste deel van de serie ben ik er, zoals velen denk ik, echt ingetrapt..  ::jaja::

Voor wat betreft molsacties, het enige wat ik kan zeggen is dat ik liever even de ontknopingsaflevering afwacht voor een oordeel erover te hebben. Maar bijv. het schrijven op het hoofd van de stier en er enorm mee lopen te zeulen i.e. vertragen zou er één zijn (ik kan er nog wel een paar meer bedenken potentiëel maar dat zullen we wel zien). Ik heb dat destijds wel degelijk opgemerkt maar toch genegeerd om één of andere reden.

Ook vind ik het wel knap dat ze ondanks de openheid die er in de groep was qua delen van informatie, zoveel twijfel heeft weten te brengen en voor zover ik kan zien iig een aantal mensen de verkeerde kant uit heeft weten te krijgen (met wat hulp van Nepmollen Liesbeth en Tim, er uitgaande van het AM = Mol scenario uiteraard.

Wat ik wel graag van haar zou willen weten is waarom ze niet iets eerder meegegaan is in het groepsgedrag zoals dingetjes vragen. Dat valt namelijk wel op. Daar kan ik me gezien haar persoonlijkheid ook wel weer iets bij voorstellen. Maar goed ik denk dat de laatste aflevering wel het één en ander zal ophelderen. Ik hoop toch nog wel op een molsactie of twee die ik wellicht toch over het hoofd heb gezien, maar we zullen zien.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2012, 23:06:52 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #691 Gepost op: 4-03-2012, 19:10:41 »
Anne-Marie werd in aflevering 1 al door 3 mensen verdacht en deze verdenkingen werden duidelijk in beeld gebracht
Zouden ze dit wel tonen als ze de mol zou zijn?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #692 Gepost op: 4-03-2012, 19:21:09 »
Anne-Marie werd in aflevering 1 al door 3 mensen verdacht en deze verdenkingen werden duidelijk in beeld gebracht
Zouden ze dit wel tonen als ze de mol zou zijn?

Waarom niet?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #693 Gepost op: 4-03-2012, 21:23:57 »
In aflevering 4 (geloof ik) werd de afspraak gemaakt dat er voortaan minder informatie werd gedeeld. Iets waar Frits tegen was, in zijn eigen woorden 'de vrouwen hebben het gesprekje goed voorbereid'. Voorspellende woorden als je bedenkt dat er 3 vrouwen in de finale staan. Gooiden de vrouwen het al in aflevering 4 op een akkoordje?

Het klopt in lijn met Anne-Marie's moeilijke rol als ze de mol is. In een groep waarin zoveel wordt gedeeld is het voor een mol moeilijk om mee te doen, daarom zondert Anne-Marie zich constant af.

Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijken me dat belangrijke momenten in de serie.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #694 Gepost op: 4-03-2012, 21:59:24 »
@molvankaas: invmat postte net dat met "Trust Nobody" als laatste titel het anagram compleet is. Zie hier.

"Terug in Nederland" ook een logische titel ;)

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #695 Gepost op: 4-03-2012, 23:05:09 »
Bij het terugkijken van afl.3 en dan de opdracht met de joker of envelop word iedereen met naam genoemd behalve Anne-Marie en als Anne-Marie wegloopt hoor je Art "ju" zeggen en dat betekent dat je een dier aanspoort! ;D in dit geval een Mol(Anne-Marie)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #696 Gepost op: 4-03-2012, 23:20:18 »
In aflevering 4 (geloof ik) werd de afspraak gemaakt dat er voortaan minder informatie werd gedeeld. Iets waar Frits tegen was, in zijn eigen woorden 'de vrouwen hebben het gesprekje goed voorbereid'. Voorspellende woorden als je bedenkt dat er 3 vrouwen in de finale staan. Gooiden de vrouwen het al in aflevering 4 op een akkoordje?

Het klopt in lijn met Anne-Marie's moeilijke rol als ze de mol is. In een groep waarin zoveel wordt gedeeld is het voor een mol moeilijk om mee te doen, daarom zondert Anne-Marie zich constant af.

Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijken me dat belangrijke momenten in de serie.

Mee eens Tsu, ik denk dat dat in deze serie een belangrijke rol heeft gespeeld.
Hoewel er altijd wel bondjes zijn en deze en gene wat met elkaar delen (hetgeen juist in klein verband ook erg verkeerd uit kan pakken...Vooral als het bondje met de Mol is..  ;D .. Tenzij je Patrick heet natuurlijk..  ::) ) is het volgens mij, voor zover we na kunnen gaan althans, in geen enkele serie tot nu toe zo sterk voorgekomen.

Ik hoop ook eigenlijk niet in toekomstige series omdat het zorgt dat de Mol wel erg onder druk komt te staan. Ikzelf denk dat Anne-Marie daar veel moediger mee om is gegaan dan bijv Patrick die zelfs flink geld verdiende om maar minder verdenking te hebben etc. Da's een kwestie van smaak, toegegeven. Maar in die zin zie ik in Anne-Marie juist een veel actievere Mol.

Overigens, nog even terugdenkend. Er waren een paar momenten dat ik wel degelijk twijfels bij haar had (maar nooit voldoende om echt te denken dat ze toch de Mol was, omdat ze ook veel redelijk goed leek te doen - al leverde het bijna nooit iets op bijv. Viking.  ::rofl:: Of het zogenaamd geld pakken bij de Western opdracht. Ook in die zin is het rookgordijn dit jaar wat mij betreft echt effectiever geweest dan afgelopen paar jaar.  :) )

o.a.
1. De wijze waarop ze altijd naar anderen leek te wijzen omtrent mogelijke molsacties/ verdacht gedrag in haar biechts. Dat deed ze ook bij Tim trouwens, maar het grappige was dat ik in haar gedrag bevestiging hiervan dacht te zien.. Tim deed vage suggesties oa in de kruisopdracht waar ze samen waren en Anne-Marie léék minder verdacht bezig. Met de Google maps plattegrond in gedachten vwb genomen route vraag ik me af in hoeverre dat eigenlijk echt het geval is geweest.  ::)

2. Het feit dat ze zich versprak toen ze zei dat Tim wel eens een goede mol kon zijn. Iets in de manier waarop ze dat zei heeft me nooit lekker gezeten om een of andere reden, als je iemand zwaar verdenkt verspreek je je daar niet. Klinkt raar misschien maar dan zeg je dat resoluter en ook met meer bewijs waarom je dat denkt.

3. De stierenkop waarop ze schreef en het achteraan bungelen met die stier die ze sjouwde.

Ongetwijfeld nog een aantal momenten, maar meer in dat soort losse kleine dingen. Nu valt me pas op dat het wel erg exaggerated is wat ze zegt maar ik heb dat eerder echt voornamelijk aan haar 'je leeft in uitroeptekens!' persoonlijkheid c.q. Mol-persona toegeschreven. ::schaam::  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #697 Gepost op: 4-03-2012, 23:52:21 »
Los van het feit dat ik Anne-Marie een supertoffe Mol zou vinden en ik haar persoonlijkheid erg waardeer in deze reeks, in die foto van de snorkelopdracht heb ik ook altijd Anne-Marie zélf in gezien. Dat is inderdaad nogal vreemd, ofwel is haar moeder een exacte kopie van haar toen ze jong was. Dat kan natuurlijk, al durf ik daar wel aan twijfelen. Nuja, een mens kan altijd veranderen qua uiterlijk naarmate de jaren vorderen, maar ik vind dat Anne-Marie toch wel erg gelijkt op haar moeder als ik ze zo naast elkaar zie staan.

Maar het is een feit, die foto lijkt wel net de identieke tweelingzus van Anne-Marie, Anne-Marie De Mol heeft duidelijk de opdracht verkeerd begrepen (en zo hoort het ook als ze de Mol is) en een foto heeft meegenomen van ca. twintig jaar geleden en geen uit het historisch familie-archief van haar moeder! Het trekt me bijna over de streep. In combinatie met de 'I AM' hint, het audiofragment dat onze beste Rat kon ontsleutelen, én Art die geen enkele moeite deed om de uitspraak van zijn 'Jung is' te verbergen lijkt het er wel sterk op dat we gaan afstevenen op Anne-Marie als Mol. Nu moet ze enkel nog het duivelsgebaar >:D maken en ik ben helemaal om. ::rofl::

Toch blijf ik Hadewych nog eventjes steunen. ::trots:: Je weet nooit wat je nog kan vinden en verbinden in een paar dagen. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #698 Gepost op: 5-03-2012, 00:05:31 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!    :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #699 Gepost op: 5-03-2012, 00:05:46 »
Waarom zijn een aantal mensen al aan het nabespreken, terwijl de ontknoping nog moet komen? Zo duidelijk is het dit jaar toch ook weer niet... ik bedoel, Anne-Marie verdient €2500 met het boogschieten en €2500 met de allerlaatste opdracht! Ze is de mol wel, daar niet van, maar toch... it ain't over till it's over!  ::trots::


...het audiofragment dat onze beste Rat kon ontsleutelen...
Ontsleutelen is een te groot woord voor wat ik gedaan heb... ik heb met één schuifje zitten slepen, tot ik een pitch had die een beetje op een vrouwenstem leek. Dit was echt niet te vergelijken met de scramble die vorige jaar over Patricks stem heen zat (vermoed ik... ik heb er vorig jaar zelf niks mee gedaan).