Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435052 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #760 Gepost op: 7-03-2012, 23:58:31 »
Je bent er m.i. nog eentje vergeten. Bij de kruizenopdracht in Almeria, nadat Art heeft gevraagd om "twee kandidaten met een scherpe blik", draait Anne-Marie zich om en hoor je haar zeggen "Nou, ik niet in ieder geval".

-BLIND  8)

Verder tof filmpje weer!  ::ok::

Ik vind het weinig overtuigend, maar dat verbaasd je vast niet... ;D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 00:02:49 door Whiskers »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #761 Gepost op: 8-03-2012, 00:01:24 »
Je bent er m.i. nog eentje vergeten. Bij de kruizenopdracht in Almeria, nadat Art heeft gevraagd om "twee kandidaten met een scherpe blik", draait Anne-Marie zich om en hoor je haar zeggen "Nou, ik niet in ieder geval".

-BLIND  8)

Verder tof filmpje weer!  ::ok::

Ik wilde "Worst Fashion Mole" (aflevering 4) en " Hollands Next Mole"(aflevering 9) nog toevoegen. Maar dat zou wat ver gaan.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #762 Gepost op: 8-03-2012, 00:01:54 »
Ik vind het weinig overtuigend, mar dat verbaasd je vast niet... ;D
Als het alleen dít was, zou ik het ook niet overtuigend vinden, hoor. :P
Ik gaf Jelsir alleen een tip, that's all. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #763 Gepost op: 8-03-2012, 00:04:39 »
Als het alleen dít was, zou ik het ook niet overtuigend vinden, hoor. :P
Ik gaf Jelsir alleen een tip, that's all. ;)

Ik zie zoooo veel vóór en zoooo veel tégen alle kandidaten, dat ik het vooralsnog maar hou op wat ik HOOP  ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #764 Gepost op: 8-03-2012, 00:05:22 »
Als het alleen dít was, zou ik het ook niet overtuigend vinden, hoor. :P
Ik gaf Jelsir alleen een tip, that's all. ;)

Ik vind hem wel goed. Had die nog niet eerder opgemerkt (op het forum.)
Ze bedekt haar gezicht ook echt. Beetje combinatie van Patrick "handenhint" in combinatie met Jon "ik zie het niet".
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #765 Gepost op: 8-03-2012, 00:07:35 »
Ik vind hem wel goed. Had die nog niet eerder opgemerkt (op het forum.)
Ze bedekt haar gezicht ook echt. Beetje combinatie van Patrick "handenhint" in combinatie met Jon "ik zie het niet".
Ik weet zeker dat ik hem wel al eens ergens genoemd had, maar is misschien ondergesneeuwd in het postgeweld. :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #766 Gepost op: 8-03-2012, 00:08:02 »
Ik vind hem wel goed. Had die nog niet eerder opgemerkt (op het forum.)
Ze bedekt haar gezicht ook echt. Beetje combinatie van Patrick "handenhint" in combinatie met Jon "ik zie het niet".

Ik word er echt tureluurs van inmiddels.. Gelukkig duurt het niet zo lang meer voor we het weten  :D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #767 Gepost op: 8-03-2012, 02:51:25 »
De mol volgens Rat :P

Inleiding
Hieronder volgt een lijst met molacties en speculatie die laten zien waarom Anne-Marie volgens mij de mol is. Ik ben niet overtuigd van alles wat ik getypt heb, maar het geeft een goed beeld van de kansen die Anne-Marie heeft gehad en/of gegrepen om te mollen. Ik hoop dat de werkelijkheid er niet ver naast zit.

Bij het speuren naar de mol worden vaak kandidaten met elkaar vergeleken. Dat ga ik in dit geval niet doen. Het kan best zo zijn dat andere kandidaten grotere fouten maken tijden een opdracht, maar dat betekend niet dat Anne-Marie’s acties over het hoofd gezien moeten worden. Het is maar de vraag of die opdrachten wel geslaagd waren als oprechte kandidaten geen fouten hadden gemaakt.
 
Er staan ook mislukte molacties tussen. Ik ga er niet vanuit dat de mol kosten wat het kost een opdracht wil laten mislukken. Soms gaat de mol op pad met een subtiele geplande molactie. Als die actie faalt is er niet altijd ruimte om te improviseren. Soms is de kans om daarna onopvallend te mollen domweg verkeken.
Soms is een opdracht al verpest voordat een molactie geplant staat. Is het dan nog nodig risico te nemen?

Ik heb bij elke opdracht geprobeerd een zo bondig mogelijke samenvatting te typen met potentiele molacties, molgedrag en speculatie. Extra uitleg, afbeeldingen, berekeningen en discussie heb ik onder elke opdracht in een spoiler gezet, om de boel enigszins overzichtelijk te houden.

Na de molacties volgt ook nog een lijstje met potentiele hints.
 

Acties & speculatie

Aflevering 1

Tijdens de introductiebiecht heeft Anne-Marie een warme muts op, terwijl het merendeel van de kandidaten nog een dun kloffie aan hebben. Dit lijkt opgenomen voor de eerste opdracht van start ging... waren ze al wel in IJsland? (voorkennis)

De dropping
Anne-Marie stap uit de auto van Art, loopt naar het vliegtuig en verzet de klok (molactie). Vervolgens gaat ze aan de wandel.
Ondanks dat er op haar foto zee te zien is, zien we haar in eerste instantie richting de bergen lopen (onlogisch). Pas als ze William tegenkomt rent ze een heuvel op om rond te kijken en ziet de zee. Na een kort gesprek met William maakt ze rechtsomkeert. Ook William vervolgd zijn eigen weg.
Vervolgen komt AM Frits tegen. AM zegt een vliegtuig te zien, maar Frits ziet hem niet (voorkennis). Ook hun wegen scheiden weer.
Als AM aankomt bij het vliegtuig is er nog een uur te gaan. Twintig minuten later komt William aan. Wat heeft AM in de tussentijd gedaan? William gaat vervolgens hard werken. Hij weet in 40 minuten drie kandidaten naar het vliegtuig te loodsen. AM weet in 60 minuten niemand naar het vliegtuig te leiden (molgedrag).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gletsjer
Op de gletsjer loopt AM in eerste instantie richting  de plek waar de vrijstellingen liggen.* Ze komt (op zijn minst) zeer dicht in de buurt van die plek, maar wijkt vervolgens af van haar route… en niet zo ’n beetje ook. Ze eindigt uiteindelijk ergens in de middle of nowhere op zijn minst 50 meter van de plek waar ze heen gestuurd is. De kokers die ze zegt te vinden krijgen we niet te zien. Ze vindt namelijk geen kokers (molactie).
Ze teken een kaart waar ze willekeurig wat kokers op aangeeft. Logischerwijs kan Liesbeth de kokers niet vinden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 14:43:54 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #768 Gepost op: 8-03-2012, 02:51:49 »
De Brug
AM is een van de drie kandidaten die tegen Frits strijd. Dit duel is het meeste geld waard, €1500. Nadat haar medeverdedigers zijn afgeschoten door Frits, komt AM volledig uit haar dekking en laat zich “op een wat ongelukkige manier (lees onnodig) neerschieten” (molactie).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Aflevering 2

De trap
AM wordt gevraagd naar het aantal piercings dat ze heeft en haar brilsterkte. Allebei vragen waarover ze met gemak kan liegen (molactie).

Jeep
In de jeeps, onder het toeziend oog van wantrouwende Marit en fanatieke William, kan AM niet heel veel doen. Als ze bij de rechterpoot van de N zijn stuurt ze wel even naar links terwijl ze andere instructie krijgt. De impact daarvan is overigens niet zo groot. Dio maakt vervolgens de opmerking: “Jezus hé, alsof ik de jostiband probeer te besturen.”
Bij het ontcijferen ziet AM meteen dat het woord moeilijk te ontcijferen is. Een goed moment dus om kandidaatje te spelen. Ze noemt een paar letter goed (voorkennis), maar laat Maarten vervolgens wel het foute antwoord geven. Dit maakt ze in de bus nog eens goed duidelijk aan haar medekandidaten… zij noemde de juiste letters en Maarten gaf het foute antwoord (molgedrag).

Rooksignalen
AM weet natuurlijk wat Maarten heeft voorspelt* en wil dat de opdracht lukt. AM krijgt echter geen kans om de opdracht te laten slagen. De voorspelling van Maarten komt uit en er wordt geld verdient voor de pot.
AM doet echter wel haar best om de opdracht te laten lukken: Bij het eerste cijfer telt ze er 3 of 4. Frits gaat mee met 4, waarna AM hem niet verder hoeft te bespelen. Daarna komt ze ook nog met de 2, maar dan blijken Tim en Dio al klaar te zijn. Als je dan nog met 4263 op de proppen komt is dat natuurlijk wel erg verdacht. Dus een mislukte molactie dankzij het geklungel van Tim & Dio.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Aflevering 3

Riverjet
AM lees in eerste instantie maar één bord in zijn geheel voor en ziet bij een andere alleen maar de ‘M’. Op de terugweg ziet ze ook de ‘C’ op het bord van William en noemt ze ‘Europese steden’. Er is dan nog weinig tijd om antwoorden te bedenken en op te schrijven (molactie).
Ze kiest zelf voor dieren met een B, een letter die niet veel punten oplevert. Het aantal dieren met een B valt ook vies tegen.

Jokerspel
De mol pakt natuurlijk geen envelop met geld (molgedrag) en heeft geen belang bij een tweede joker.

De Toren
AM vraagt tijdens de tocht aan de gids of er tijd verbonden zit aan de rondleiding (voorkennis). Is ze bang dat ze te laat aankomen en sowieso niet meer op tijd de toren in kunnen?
Tim wil op het laatst toch nog naar binnen, maar AM houdt hem tegen. Na de opdracht laat ze dit op een overdreven manier, met wijzend vingertje, aan Tim weten (molgedrag).


Aflevering 4

Munitiedepot
Als Frits en Marit aankomen bij AM is Frits meteen heel overtuigd dat hij bij I AM hoort. AM weet hem en Marit te overtuigen dat William daar hoort (molactie). Ze is helaas zo stom om vervolgens naar het eindpunt te rijden waar het daadwerkelijke bord van William hangt. Daardoor faalt de molactie.
AM & Marit gaan vervolgens het hele terrein over, langs alle lege bunkers. Dit lijkt vooral door Marit te komen, maar maakt AM hier misschien gebruik van omgekeerde psychologie? Wantrouwende Marit gedraagt zich hier als een puber die precies het tegenovergestelde doet van wat AM zegt. Als Marit met William op de fiets stapt lijkt deze omgekeerde psychologie in elk geval te werken, waardoor de opdracht bijna in de soep loopt.
Het kan ook een poging zijn om de verdenking van zich af te schuiven. Marit zegt al vroeg de mol (AM) in de smiezen gehad te hebben, maar zou in aflevering 4 waarschijnlijk toch rood hebben gekregen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #769 Gepost op: 8-03-2012, 02:52:11 »
Duiken
AM (en Hadewych) dreunen continu heel duidelijk hun rijtje op (voorkennis). Ze hebben uiteindelijk het rijtje met de minste fouten, maar fout is fout bij deze opdracht. Doordat ze het zo duidelijk genoemd hebben, neemt Marit dit lijstje als basis voor het herschikken van de bordjes (die AM op dat moment blijkbaar niet meer zo wantrouwt)*.
Zelf leggen AM en Hadewych een plankje goed en een plankje fout. De fout die ze maken zijn zeer tactisch (molactie). Ze verwisselen Tim met Marit. Alle snorkelaars zullen hun eigen ouders herkennen, maar dit is niet het geval voor de ouders van Marit. Door haar te verwisselen met een foto die ze zelf moeten plaatsen (die van Tim), maken ze de kans zo groot mogelijk dat Marit uiteindelijk niet met de juiste volgorde komt. Tegelijkertijd komt het relatief onverdacht over.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hodfihuis
Doordat iemand (Tim) geswitcht is, is er amper aandacht voor het feit dat rood stemmen en rood afspreken minder verdacht is dan voor unaniem groen gaan! Ondanks dat Tim oppert dat de mol misschien wel zal switchen weet AM hem te overtuigen toch voor unaniem groen te gaan. AM weet uiteindelijk twee kandidaten mee te krijgen met groen (molactie). Ze zit echter niet in de positie waarin ze zeker kan zijn van haar zaak. Uiteindelijk lijkt de molactie dan ook te falen als Frits Tim er van overtuigd ook rood te stemmen.  Gelukkig besluit iemand, om wat voor reden dan ook, te switchen naar groen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Aflevering 5

Vliegtuig
De kandidaten helpen elkaar bij het oplossen van de vragen. Eerst Tim en Hadewych. Al snel voegt Liesbeth zich bij hen en uiteindelijk zitten ze bijna allemaal mee te helpen… behalve AM. Zij ligt lekker te snoezen. Heerlijk!
Als ze dan toch wakker geschud wordt omdat ze zelf een vraag moet beantwoorden, geeft ze een fout antwoord (molactietje). Zodra ze merkt dat haar medekandidaten inzien dat het fout is, zegt ze meteen: “Nee, Nee. Dat was Dio” (molgedrag). William noemt het juiste antwoord.
In de rij geeft AM het juiste antwoord.
Toen bleek dat niet ‘Once Upon a Time in the West’, maar ‘The Good, the Bad and the Ugly’ het juiste antwoord was op de vraag van Frits, zei AM: “Zei ik nog. Ja” (voorkennis)(molgedrag). Maar als ze dat dacht, waarom heeft ze dan niet geprobeerd om Frits naast Hadewych te krijgen, dat scheelt één halvering van het geld.

Western dorp
AM pakt jokers en geld, maar daarvan komt niks in de pot. Naast dat we haar zien rond huppelen onder Tim door, is er verder niet veel verdachts op te merken. Maar was alles dat we nu te zien hebben gekregen ook in beeld gebracht als AM niet de verliezer van de duels was, of waren er dan wat flappen verdwenen op de plek waar ze in aflevering 8 haar vrijstelling vandaan tovert?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kruizen
AM doet een beetje verdacht bij het vinden van Calle Enquento. Ze komen eerst op een achteraf straatje terecht waar ze duidelijk niks te zoeken hebben en zij ontdekt in elk geval niet het juiste straatnaambordje. Verder houdt de mol zich in deze opdracht redelijk gedeisd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #770 Gepost op: 8-03-2012, 02:52:27 »
Aflevering 6

Boogschieten
AM schiet mis, maar niet te opvallend. Zodra een pijl raakt begint ze te juichen en claimt de pijl te hebben geschoten. Dit is een leugen! (molgedrag)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lampen
Als AM bij William aankomt gaat hij met een snoer aan de haal, terwijl zij hem dekt met de lasergun. Niet veel later wordt William afgeschoten. AM kan dat gedaan hebben (molactie).
Verder zien we AM miepen over te korte snoeren en connectiepunten die ze niet kan vinden. Alle focus op deze opdracht is op de fouten van Tim en Liesbeth, maar AM lijkt ook amper iets nuttigs bij te dragen aan de opdracht (molgedrag).
AM is overigens de enige die zonder knipperende lichtjes het speelveld verlaat!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vispuzzel
AM wijst bij de eerste puzzel de verkeerde balk aan als staart van de vis (molactie), William en Hadewych zien echter het juiste antwoord. AM stribbelt eerst nog tegen en wil een balk verplaatsen die moet blijven liggen.
Bij de tweede puzzel zegt iedereen het juiste antwoord te zien. William vertraagt de boel door te gaan discussiëren. Art zegt dat de uitdaging wordt aangegaan als Anne-Marie een balk vast pakt, nadat William deze al eerder heeft aangeraakt(?). Ze hebben dan nog 20 seconden.
Tim tilt in zijn eentje heel snel een balk naar de goede plek. Anne-Marie wacht op hulp, waarna ze heel sukkelend de balk naar de goede plek tilt en nog net binnen de tijd laat vallen (molgedrag).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aflevering 7

Stier
AM loopt een groot deel van de tijd achter de boel te vertragen. AM schrijft woorden op de kop van de stier (molactie). Deze woorden blijken bij de finish afgedekt te worden door de zijpanelen, als ze de stier weer in elkaar willen zetten. Ze moeten alles opnieuw opschrijven, waardoor de tien minuten die ze over hadden voorbij vliegen. Hierdoor komen ze niet tot 100 woorden (waarvoor ze ook kiezen) en verdienen maar €1000.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Drie bruggen
AM voorspeld zichzelf goed, waardoor er €500 uit de pot gaat, in plaats van er in (molactie). Ze weet ook Tim en Liesbeth goed te voorspellen.
AM doet in eerste instantie wat paniekerig en huilerig, maar gaat toch (molgedrag).

Schilderijen
Deze opdracht is te leuk om te vermollen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Aflevering 8

Plein
We zien niet echt een molactie van AM, maar aan fotograferen komen ze dan ook amper toe. Hoewel AM zegt dat ze zich moeten tegenkleden, niet verkleden, lijkt ze ook niet veel moeite te doen om te voorkomen dat Tim in een jurk op dat plein beland.
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Doolhof
AM wordt gepakt in het doolhof omdat ze niet door rent op een plek waar dat wel kon en waar ze even daarvoor nog langs was gekomen (molactie).
De Bandana Man lijkt ook eerder in de arena te zijn dan tegen de andere kandidaten, nog voor AM een envelop heeft gepakt. Hij lijkt ook actiever aangestuurd te worden en loopt sneller.


Aflevering 9

Ontvoering
AM rijdt langzaam in het busje. In Ronda pakt ze een afslag te vroeg en rijdt vervolgens ook nog eens een doodlopende weg in (molgedrag). Het komt er op neer dat ze een rondje rijden. Uiteindelijk komen ze aan bij de brug.
Er zijn meerdere momenten die duiden op voorkennis van Anne-Marie: Ze noemt “Centro Historico,” terwijl dat op dat moment helemaal niet staat aangegeven op de bewegwijzering. Ze noemt de brug en vraagt vervolgens of Liesbeth in de brug (voorkennis).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Voldoende molacties, molgedrag en mogelijk gebruik van voorkennis wat mij betreft!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 03:05:17 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #771 Gepost op: 8-03-2012, 02:52:42 »
Hints

Verwachting: Redelijk vertrouwen
- I AM / Wie ben ik?
Zie topic. Mogelijk zijn het twee aparte hints, waarbij Wie ben ik? een tweet en dagboek hint is.

- Landnaam hint
Bij IJSLAND verscheen steeds de 'A' als eerste letter. Bij SPANJE verscheen de 'J' als eerste letter. AJ zijn de initialen van Anne-marie Jung.

- Aflevering titels
Alle afleveringstitels zijn te koppelen aan acties van Anne-Marie. Of mogelijk is er met de hoofdletters in de afleveringstitels een zin te vormen die Anne-MArie aanwijst als mol.

- Anne-Marie gespiegeld (web hint)
Op live.avro.nl staan portretfoto's van de kandidaten. Dit scherm is ook te zien aan de start van elke uitzending. Anne-Marie staat als enige op het ene scherm gespiegeld t.o.v. het andere scherm.

Verwachting: Hoop ik
- Jeugdfoto van de mol
Tijdens de snorkelopdracht zijn fotos van de ouders van de mol te zien. De foto die bij Anne-Marie zelf hoort is echter een jeugdfoto van haarzelf.

Verwachting: Zou leuk zijn
- Jung'es

Verwachting: Mwah… don’t care
- De duim van William
Op de compilatie groepsfoto op wieisdemol.nl worden afgevallen kandidaten vervaagd. Bij William blijft de duim echter zichtbaar. Zijn duim wijst Anne-Marie aan als mol.

- Lippen van de mol
De mol heeft elke aflevering rode lippenstift op. Ook draagt zij een t-shirt met lippen, heeft ze die op haar molboekje geklad. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de smile van Anne-Marie tijdens een biecht. De manier waarop ze de M voorop haar molboekje heeft geschreven geeft de inspiratie om te bedenken dat de bovenrand van haar bovenlip de vorm van de letter 'M' heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #772 Gepost op: 8-03-2012, 08:47:15 »
Mooie lijst Rat! Wat een werk.

De Brug

Kanttekening over bij het indelen van de groepjes brug onmols bezig. Het klinkt mooi met drie man tegen de duurste te strijden. Maar als je er zelf voor zorgt bij die drie te zitten is het effectief maar 2 of minder dan 2 (want de anderen verwachten rugdekking etc.).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #773 Gepost op: 8-03-2012, 09:00:52 »
Sorry maar op de groepsfoto op live.avro.nl staat ze op precies dezelfde wijze als in de uitzending van afl. 9

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #774 Gepost op: 8-03-2012, 09:03:39 »
De Toren
AM vraagt tijdens de tocht aan de gids of er tijd verbonden zit aan de rondleiding want als ze er vlug zijn geeft dat de torenbewaarders minder tijd om contact te zoeken met de groep.

Ontvoering
AM rijdt langzaam in het busje. In Ronda

In het begin probeert ze ook a la Patrick de bus in de kluts te rijden door op de snelweg in de 1e versnelling te blijven rijden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #775 Gepost op: 8-03-2012, 09:28:23 »
(..)

In het begin probeert ze ook a la Patrick de bus in de kluts te rijden door op de snelweg in de 1e versnelling te blijven rijden.

Om deze conclusie te trekken is het van belang om het hellingspercentage van dat stuk snelweg te weten. Als deze niet steil is dan is het inderdaad een vorm van tijdrekken, maar als de weg steil omhoog gaat is een oud busje niet de enige auto die hier moeite mee heeft en terug zal moeten schakelen naar de 1e versnelling om vermogen over te houden.. Gezien Hadewych hier geen opmerking over maakt denk ik dat het busje echt niet harder omhoog kon.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #776 Gepost op: 8-03-2012, 09:37:42 »
Gezien Hadewych hier geen opmerking over maakt
AM maakt er zelf een opmerking over! Ze verontschuldigt zich naar het busje (alsof het een lief dier is) en klopt op het dashboard als spijtbetuiging van haar ruwe rijgedrag, blijkbaar begon het busje tegen te sputteren en voordat Hade iets kon zeggen greep AM zelf maar even in.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #777 Gepost op: 8-03-2012, 09:43:25 »
Mooi overzicht Rat! ::ok::
Eindelijk zeker van mijn tunnel :)
...óf niet!

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #778 Gepost op: 8-03-2012, 09:55:01 »
AM maakt er zelf een opmerking over! Ze verontschuldigt zich naar het busje (alsof het een lief dier is) en klopt op het dashboard als spijtbetuiging van haar ruwe rijgedrag, blijkbaar begon het busje tegen te sputteren en voordat Hade iets kon zeggen greep AM zelf maar even in.

Ik heb de aflevering maar 1x gezien, maar ik kreeg zelf de indruk dat ze dat zei omdat ze het busje eigenlijk maar een oud barrel vond. We hoeven het over de conclusie niet eens te zijn, wat ik probeerde aan te geven is dat het hellingspercentage van belang is bij de beoordeling van de beelden. Als je een steile helling oprijdt is het niet ongewoon dat een (zeker oude) auto terug moet naar een lagere versnelling. Ik geef hier dus een mogelijke alternatieve verklaring, net als dat ik inschat dat Hadewych het wel had opgemerkt als Anne-Marie met een extreem slippende koppeling zou rijden. Nogmaals: ik claim niet gelijk te hebben, ik schets alleen een alternatief scenario

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #779 Gepost op: 8-03-2012, 10:10:30 »
Citaat
AM is overigens de enige die zonder knipperende lichtjes het speelveld verlaat!

Dat ik dit nog niet eerder gezien/gelezen heb. Hier heb je idd gelijk in. Dit is misschien wel de sterkste in-game aanwijzing.


Overigens in dezelfde aflevering: de rake pijl was volgens mij in elk geval niet van Hadewych. We zien haar voordat het vlot geraakt wordt wel aftellen. Zij schiet echter op dat moment niet. Sterker nog, ze heeft als enige helemaal geen pijl in haar boog daar.

Tenminste, ervanuitgaande dat deze beelden daadwerkelijk horen bij de beurt waar het vlot geraakt wordt.