Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435789 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #800 Gepost op: 8-03-2012, 15:36:47 »
Heb nog een leuke hint gevonden richting Anne-Marie de uil Mol, geen idee of die al genoemd is. Maar ik zit alles nog eens terug te kijken en bij de 'drie bruggen' opdracht heeft Anne-Marie een wit bloesje aan met zwarte sterren, en daarop een rode uil. Uilen zijn de natuurlijke vijanden van mollen. Net wanneer ze in de lucht moet hangen trekt ze dus iets aan met een uil op getekend. Vermomt de Mol zich hier als een uil omdat dit niet zijn natuurlijke habitat is? Daarbij schreeuwt ze het bijna uit als ze de reling moet loslaten, "Dit is zo onnatuurlijk". Vind het best wel een grappige hint als het er een is. ;D


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #801 Gepost op: 8-03-2012, 15:50:46 »
Volgens mij slaan de bloemen meer op het nummer van 'Bloem', wat 'Even aan mijn moeder vragen' heet. De vraag over hoe de moeder van de mol heet (de vrouw op de foto) wordt dus niet beantwoord met een van de namen die we in de test zagen, maar door 'Anne-Marie', wat ook in de tekst van het nummer voorkomt:

Kwam dat nummer ook niet aan bod in serie 3, op die universiteit waar ze liedjes moesten raden?  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #802 Gepost op: 8-03-2012, 15:56:19 »
rationeel misschien niet logisch is om tegelijk te schieten, maar irrationeel gezien wel
Tja dat is dan typisch een mollendingetje om van dat irrationele misbruik te nemen. Maar ik vind het eigenlijk logischer om in 1e instantie samen te gaan schieten, zoals je dat in speelfilms wel ziet en AM kan het daarna gewoon verkopen als "ja leek logisch zo maar als je erover nadenkt kan je inderdaad beter om en om".
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 15:57:58 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #803 Gepost op: 8-03-2012, 16:02:52 »
Daarbij schreeuwt ze het bijna uit als ze de reling moet loslaten, "Dit is zo onnatuurlijk". Vind het best wel een grappige hint als het er een is. ;D

zo'n opmerking maakt ze ook tijdens de duikopdracht. Dit  is een historisch...... het moment dat ze aan wal kruipen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #804 Gepost op: 8-03-2012, 16:46:16 »
Om een of andere reden dacht ik dat deze al ergens vermeld stond maar ik zie het toch niet terug.

Carl Gustav Jung, de befaamde pupil van Sigmund Freud, is een naamsgenoot van Anne-Marie.
Niet dat ik denk dat dat met zoveel woorden benoemd gaat worden, maar ik vond het wel grappig dat uitgerekend in afl 7 genaamd 'zelf-kennis' - en waar ook kennis van de andere kandidaten zeer van belang was qua inschatting van wie wat deed op de brug, Anne-Marie in de bus in het blad 'Psychologie' zit te lezen. Met op de cover 'Hoe zondig ben jij?'   ::rofl::

ETA: Overigens heeft Jung het met name over de schaduwzijden van het 'ik' (dus ook juist de donkere zijde). Dat zou de vele zwart-wit kleren die Anne-Marie draagt wel verklaren. Al denk ik dus niet dat dit met zoveel woorden benoemd wordt of hooguit in Jip-en-Janneke hapklare brokken voor de gemiddelde kijker.  :P



Dit had ik ook opgemerkt, en vond ik ook heel grappig. Dat het nét Anne-Marie moet zijn die een psychologieboekje aan het lezen is. Ik wist dat het nog niet gepost was en ben het eerlijk gezegd vergeten te posten, zoals zovele dingen dit seizoen. Maar eindelijk post er iemand een screenshot hiervan, die titel 'Hoe zondig ben jij' vind ik ook nog eens perfect van toepassing op een Mol, dat maakt het nog extra humoristisch. ::rofl::

Wat mij ook interessant leek is welke editie het was. Dat heb ik dankzij die covertitel nu ook gevonden en deed toch mijn wenkbrauwen fronsen. Het is nl. nr.1 van 2011. Het is dus een oud exemplaar. Dat doet mij de vraag stellen waarom ze net dát boekje openslaat. (Ok, ze vond van zichzelf dat ze het spel als Mol op een slimme manier kon spelen en de ondertitel van het magazine is dan wel 'Braintainment', ik durf te betwijfelen of dát de echte reden is aangezien WIDM misschien wel braintainment genoeg is voor een deelnemer. Een Mol daarentegen, die hoeft zich niet zo bezig te houden met zich zorgen te maken dat die eruit vliegt. Die kan dus in principe achteroverleunen en lekker relaxed een psychologieboekje openslaan. Genieten!

Maar nu ik de close-up van de cover zie, staat daar in de rechterbovenhoek: 'Het stiekeme genot van Candy Dulfer, Nicolette Kluijver en Coen Swijnenberg'. Twee ex-kandidaten dus. Het boekje heeft dus naast een connectie met Jung ook nog eens een connectie met het programma.

http://www.questwinkel.nl/afbeeldingen/products/large/QPsycho0111_Cover4.jpg
http://www.questwinkel.nl/tijdschriften/quest-psychologie/quest-psychologie-hoe-zondig-ben-jij/

Je uitleg over dat zwart-witte vind ik ook mooi. Haar zwart-witte kleding heeft dus zoals ik al vermoedde een psychologische inslag. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 16:53:02 door FenikXII »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #805 Gepost op: 8-03-2012, 16:50:32 »
Wat mij ook interessant leek is welke editie het was. Dat heb ik dankzij die covertitel nu ook gevonden en deed toch mijn wenkbrauwen fronsen. Het is nl. nr.1 van 2012 of 2011, kan het niet zo goed zien.
2011... in 2012 was de serie al opgenomen. Hier een linkje http://www.questwinkel.nl/tijdschriften/quest-psychologie/quest-psychologie-hoe-zondig-ben-jij/.

Er is een Quest Psygologie per kwartaal. Dit was dus waarschijnlijk de meest actuele versie tijdens de opnames van de serie.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #806 Gepost op: 8-03-2012, 16:52:20 »
Ach ja, stoem ::dom:: ... ik pas het even aan. Ik kende het magazine niet. De link met Jung en de twee ex-kandidaten blijft wel staande. ;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 17:04:40 door FenikXII »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #807 Gepost op: 8-03-2012, 17:03:20 »
Tja, selectief beelden bij elkaar zoeken en de chronologie veranderen.. Toen ze het busje zagen vonden ze het natuurlijk een prachtding. Eenmaal op weg kwam de vergelijking met de Jaguar van Anne-Marie. Dit zegt ze op het moment dat ze met een slakkengangetje een helling op rijdt (11.10-11.30 van avro.nl/aflevering 9). Het moment dat ze zegt de versnellingsbak om zeep te helpen heb ik niet gevonden. Neemt niet weg dat de standpunten duidelijk zijn: jij ziet een molactie in het bewust in de 1e versnelling rijden op de snelweg; ik wijt het feit dat ze in de 1e versnelling rijden (en later toch doorschakelen) aan de helling die ze op dat moment tegenkomen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je ziet aan de beelden in welke omgeving ze rijden. Het is bochtig en op een gegeven moment zitten ze al erg hoog. Uit ervaring weet ik dat een helling soms minder steil lijkt dan hij in werkelijkheid is en dat je toch flink moet terugschakelen om daar te kunnen rijden en dan vooral met zo'n busje lijkt me.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #808 Gepost op: 8-03-2012, 18:42:18 »
Ik heb de afgelopen dagen last-minute alle afleveringen nog eens herbekeken. Een ware Molmarathon dus. En wat mij opvalt is dat Anne-Marie van in het begin heeft geprobeerd om redelijk subtiel te Mollen, Het voordeel aan zo'n late marathon is dat je alle finalisten intussen kent en dus bijgevolg let je alleen nog op die drie personen en dan valt het toch echt op dat Anne-Marie hier en daar dingen probeert bij te sturen maar dat ze vaak totaal geen vat op de groep heeft.

't Is echt een sterke groep dit jaar. Ze hebben dan wel de historisch laagste pot ooit, toch steken ze vaak stokken in de wielen van de Mol. Als Anne-Marie de Mol blijkt te zijn heeft ze echt een zware tijd achter de rug zeg. En ik zat nog maar aan afl. 3 toen ik me dit bedacht. Verder zie ik dat ze nogal vaak de verantwoordelijkheid voor het mislukken bij de anderen legt, en dat ze vaak zaadjes plant waarduit moet blijken dat ze beter naar haar hadden moeten luisteren. De welbekende: "zie je wel/ik zei het nog" komt vaak voor deze serie. Dat zou een hint kunnen zijn naar haar voorkennis. Maar ondertussen zei ze het wel maar loopt een opdracht toch nog faliekant mis!

Dus bij het herbekijken viel mijn 1 euro-stuk meer bij Anne-Marie dan bij de anderen. Hoewel ik nog steeds vind dat Hadewych een waardige Moltegenstander is, wat heeft zij een heel deel rake molmomenten zeg! En ze laat genoeg mislukken om een goeie Mol te zijn. Als ze geld binnenbrengt is het een miniem bedrag, of zoals Anne-Marie het noemt 'haar magisch getal', € 500. Op zijn mini's dus. ::tandpastasmiley::

Dus ben heel benieuwd of ik misschien toch nog verrast ga worden want op dit moment verwacht ik dat Anne-Marie straks de tijd zal wegzappen in het vliegtuig. Maar ik zou extatisch van vreugde zijn als toch blijkt dat Hadewych die klok mocht saboteren. Want ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, stiekem denk ik nog altijd dat zij straks uit haar schaduw gaat treden en haar valse Mol-lach laat schijnen over haar twee tegenstanders. ;)

Offline njil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #809 Gepost op: 8-03-2012, 18:54:29 »

die rode sjaal die AM draagt op de groepsfoto op de widm site, staan daar geen kleine zwarte molletjes op?


(Sorry als het al eerder is gepost, maar kwam het met de zoekfunctie nog niet tegen)

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #810 Gepost op: 8-03-2012, 21:26:18 »
Zie je nou dat het niet de pijl van AM was. :P
Hadden we dat toch ook verdomd goed. xD
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #811 Gepost op: 8-03-2012, 21:26:50 »
Gefeliciteerd Jungis!
Omnia vincit amor

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #812 Gepost op: 8-03-2012, 21:28:30 »
hahahahahahaha het was dus , zoals ik zei, Hadewych die raak schoot Iedereen die ,net als ik, Anne als mol had, GEFELICITEEEEEEERD

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #813 Gepost op: 8-03-2012, 21:29:29 »
Geweldig die pijl ! Ik ging echt stuk van het lachen !

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #814 Gepost op: 8-03-2012, 21:32:11 »
Je bent een toppertje Jungs!
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #815 Gepost op: 8-03-2012, 21:56:56 »
Mol met cohones (op z'n Spaans  ::tandpastasmiley:: ) en toch best wat molse acties op haar naam.

Job well done, vind ik!  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #816 Gepost op: 8-03-2012, 22:01:34 »
Nou ,nou, nou zo enthousiast ben ik niet hoor !
Als jouw top-molactie ( buiten beeld) een krijtje weggooien is........
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 22:10:22 door Molle Pietje »

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #817 Gepost op: 8-03-2012, 22:03:24 »
Nou ,nou, nou zo enthousiast ben ik niet hoor !
Als jouw top-molactie ( buiten beeld) een krijtje weggooien is........
::rofl::
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #818 Gepost op: 8-03-2012, 22:10:59 »
::blond:: ::bravo:: ::trots::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #819 Gepost op: 8-03-2012, 22:11:57 »
Nou ,nou, nou zo enthousiast ben ik niet hoor !
Als jouw top-molactie ( buiten beeld) een krijtje weggooien is........

En zelfs dat had geen enkele invloed op de uitslag..  ::ohno::