Poll

Welk land is de beste WIDM-setting?

Australië
8 (7.5%)
Schotland
5 (4.7%)
Portugal
11 (10.3%)
Canada
4 (3.7%)
Indonesië
3 (2.8%)
Argentinië
17 (15.9%)
Thailand
6 (5.6%)
Mexico
9 (8.4%)
Noord-Ierland
3 (2.8%)
Jordanië
6 (5.6%)
Japan
21 (19.6%)
El Salvador
5 (4.7%)
Nicaragua
1 (0.9%)
IJsland
8 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 107

Auteur Topic: IJsland  (gelezen 37042 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
IJsland
« Gepost op: 14-12-2011, 17:47:36 »
Dit jaar saboteert de Mol in IJsland! IJsland is een eilandstaat dat ten noordwesten van het Europese vasteland ligt. De hoofdstad Reykjavik is 's werelds meest noordelijke hoofdstad terwijl IJsland zelf het meest westelijk gelegen land van Europa is. De oppervlakte bedraagt 103.000 km² en op 1 januari 2011 telde het land 328.452 inwoners.

Het eiland is geologisch zo'n 20 miljoen jaar geleden ontstaan door vulkanische activiteit in de Atlantische Oceaan; het bleef echter lange tijd onbewoond. Volgens de overlevering was de Noor Ingólfur Arnarson, die in 874 arriveerde, de eerste permanente bewoner van IJsland.

Het merendeel van de IJslanders stamt af van Noorse en Ierse kolonisten en de cultuur van IJsland is sterk beïnvloed door de Noorse cultuur. Het IJslands behoort tot de Scandinavische talen, maar wijkt wel af van de talen van het Scandinavische vasteland.

bron: Wikipedia

« Laatst bewerkt op: 14-12-2011, 18:56:05 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #1 Gepost op: 14-12-2011, 18:29:29 »
Wat verwachten jullie van IJsland als setting voor WIDM?

Wat vinden jullie het beste Molland aller series?
2024: wie is de Mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: IJsland
« Reactie #2 Gepost op: 21-12-2011, 11:24:56 »
Ik denk dat IJsland een perfect molland is. Wat ik van plaatjes weet, lijkt het wel wat op sommige gebieden van Schotland. En het land is dusdanig groot (en volgens mij ook afwisselend) dat je er gerust een hele serie kan houden!)

Hmm, het beste molland aller series? Ik neig naar het mystieke van Japan, maar Nicaragua en Australië scoren ook hoog!)

PS: misschien zou je daar een poll van kunnen maken!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #3 Gepost op: 21-12-2011, 13:14:41 »
PS: misschien zou je daar een poll van kunnen maken!)

Goed idee ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: IJsland
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2011, 13:54:45 »
Ik ben voor Japan gegaan. Vind ik het meest bij een mysterieus spel als WIDM passen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2011, 14:12:19 »
Ik kan niet over IJsland oordelen, omdat ik daar pas volgend jaar naartoe ga. Aners had ik het land wellicht in mijn afweging meegenomen. Maar qua mysterie en setting vind ik Portugal toch ook best hoog scoren.

Vandaar dat dat mijn keuze is geworden.

Inmiddels weet ik ook dat de destijds bezochte lokaties in werkelikheid zeer de moeite waard zijn.



Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: IJsland
« Reactie #6 Gepost op: 21-12-2011, 15:02:41 »
Wat de voorgaande series betreft, Japan was inderdaad mooi, verder staat Thailand me ook bij als erg mooi. Maar in elk land zat wel iets bijzonders vond ik. Helaas ken ik de voorgaande seizoenen niet heel goed meer, dus ik kan niet echt een goede keuze maken.

Edit: Jordanië was ook mooi.

IJsland lijkt me een prachtige setting. Juist omdat het zo dunbevolkt is (ongeveer evenveel inwoners als Almere...) heb je denk ik heel veel "kaal land". Een beetje zoals de zoutvlaktes destijds in Mexico of de vulkanen in Nicaragua, zul je hier ijsvlaktes hebben, maar ook mooie berglandschappen en gletsjers. Ik denk dat je daar echt hele vette opdrachten kan doen. En de kou waar de kandidaten van spreken, maakt het ook zwaarder voor de kandidaten en dat is ook wel weer een leuke afwisseling van de tropische oorden.

Wat dat betreft heb ik van IJsland hoge verwachtingen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: IJsland
« Reactie #7 Gepost op: 21-12-2011, 15:20:42 »
Ik vind Japan, Mexico, IJsland en Schotland echt heel mooie landen.
Japan heeft coole tekens, manga en Pokémon, Mexico heeft piñata's, sombrero's en tequila, IJsland heeft gewoon een prachtige natuur en Schotland... heeft doedelzakken!

Al met al ga ik voor Japan.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2011, 16:39:28 »

doedelzakken!



die zitten bij ons in de werkleiding....... ::rofl:: ::rofl::



Hoe meer ik over de temperaturen op IJsland hoor en lees, hou meer kleding ik mee zal moeten nemen......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: IJsland
« Reactie #9 Gepost op: 21-12-2011, 16:51:24 »
Elke locatie heeft wel iets. Ik heb uiteindelijk gestemd op Portugal. Het is een mooi land en er is vanalles te vinden.  ::jaja::

Maar ik ben heel benieuwd naar IJsland en/of er misschien nog een tweede land bij komt.

« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 20:46:25 door Daisy »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: IJsland
« Reactie #10 Gepost op: 21-12-2011, 18:06:44 »
Heb voor Japan gekozen. Paste perfect bij een spel als Wie is de Mol.

Mijn nummers 2, 3 en 4 zijn Thailand, Jordanië en Nicaragua.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: IJsland
« Reactie #11 Gepost op: 21-12-2011, 18:09:27 »
Heb voor Argentinie gekozen

Dat land heeft en een mooie ongerepte natuur ( zoals ook IJsland heeft ) , maar daarnaast ook grote steden die naar mijn mening ook onmisbaar zijn bij widm
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: IJsland
« Reactie #12 Gepost op: 21-12-2011, 18:13:26 »
Ben ik de enige die voor Australië heeft gekozen ::schaam::.
Ben gewoon verliefd op dat land ::love::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #13 Gepost op: 21-12-2011, 18:26:11 »
Je weet toch dat je daar ondersteboven moet lopen, he? Slecht voor je bloeddruk.

Yep, Down Under heeft zeker wel wat. Mijn neef en zijn vriendin zijn er vorig jaar 5 maanden geweest, en wat hen het meeste trof, waren de idioot grote afstanden, waarbij iemand uit Europa zich eigenlijk nauwelijks iets kan voorstellen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: IJsland
« Reactie #14 Gepost op: 21-12-2011, 22:19:45 »
Canada heb ik ingevuld, maar het zou net zo goed Australië kunnen zijn of Argentinië. Ieder land heeft zo zijn specifieke eigenschappen.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de beelden van het komend seizoen.... de kou...... brrrr....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: IJsland
« Reactie #15 Gepost op: 22-12-2011, 08:04:10 »
Moet iemand mij die vraag nog stellen?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: IJsland
« Reactie #16 Gepost op: 22-12-2011, 11:05:55 »
Moeilijke vraag, maar door Jordanië was ik in ieder geval erg positief verrast !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: IJsland
« Reactie #17 Gepost op: 22-12-2011, 11:33:06 »
Pfoe.. ik ben uiteindelijk voor Jordanië gegaan maar eigenlijk vond ik alle locaties die zijn gebruikt (behalve Thailand) geschikt voor wie is de mol. De makers weten ook steeds lekker af te wisselen tussen Europa, Azië en (Zuid/midden)-Amerika. En aangezien Europa alweer even geleden was (2009) is IJsland een goede keuze.

IJsland vind ik echt een geweldige locatie. Toen het bekend werd dat IJsland de locatie zou worden voor de serie haalde Pac-Mol het ooit eens een quote van mij aan dat ik er op hoopte dat ze een reis door Scandinavië zouden gaan maken, inclusief een bezoek aan IJsland.

In de poll heb ik uiteindelijk gekozen voor Jordanië. Vind het ook erg leuk om deze locaties terug te zien in de Pelgrimscode. Zelf heb ik als droom om ooit eens een bezoek aan IJsland te brengen dus naast op zoek naar de mol, ga ik ook op het landschap letten. Ik heb ook een voorgevoel dat niet de hele serie op IJsland zal afspelen, maar wie weet.. (en wat voor finale locatie zal er dan worden gebruikt ::nieuwsgierig::)
« Laatst bewerkt op: 22-12-2011, 11:35:52 door mollenvanger21 »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #18 Gepost op: 22-12-2011, 17:18:51 »
Zelf vind ik het ook moeilijk om te stemmen, er zijn inderdaad meerdere leuke locaties bij. Bovendien is het niet makkelijk om voorkeursseries en voorkeurslocaties te scheiden.
2024: wie is de Mol?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #19 Gepost op: 22-12-2011, 17:29:00 »

 (en wat voor finale locatie zal er dan worden gebruikt ::nieuwsgierig::)
Bungee jumpen vanaf de gletsjer, of met emmertjes zoveel mogelijk water opvangen van de grootste geyser in het land.