Poll

Welk land is de beste WIDM-setting?

Australië
8 (7.5%)
Schotland
5 (4.7%)
Portugal
11 (10.3%)
Canada
4 (3.7%)
Indonesië
3 (2.8%)
Argentinië
17 (15.9%)
Thailand
6 (5.6%)
Mexico
9 (8.4%)
Noord-Ierland
3 (2.8%)
Jordanië
6 (5.6%)
Japan
21 (19.6%)
El Salvador
5 (4.7%)
Nicaragua
1 (0.9%)
IJsland
8 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 107

Auteur Topic: IJsland  (gelezen 37039 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #40 Gepost op: 1-01-2012, 20:41:57 »
we kunnen altijd de poll resetten om deze fout ongedaan te maken :P

Neej, laat dat maar :P

Ik heb op Schotland gestemd. Dat heeft mede te maken met dat WIDM Schotland mijn eerste kennismaking met de Mol was. Verder heeft het land natuurlijk iets prachtig mysterieus dat perfect bij de Mol past.

WIDM Schotland was ook de eerste Nederlandse serie die ik zag, kwam er toen zelfs maar toevallig op uit tijdens het zappen.
2024: wie is de Mol?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: IJsland
« Reactie #41 Gepost op: 1-01-2012, 21:20:40 »
Australië, want dat is het eerste molland dat ik meemaakte. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: IJsland
« Reactie #42 Gepost op: 1-01-2012, 21:26:47 »
Australië, want dat is het eerste molland dat ik meemaakte. :)
maar er staat nog steeds 1 stem ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: IJsland
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2012, 15:11:01 »
maar er staat nog steeds 1 stem ::nieuwsgierig::
Nu staan er wel 2 stemmen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vivace

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2012, 15:28:53 »
Ik stem op El Salvador. Ik vind Latijns-Amerika ge-wel-dig!
De cultuur, de mensen, het volk, het weer dat plotseling omslaat...
Ik vond vorig jaar de opdracht op het plein waarbij ze een voorstelling moesten geven aan minimaal 200 mensen, die ze zelf bij elkaar moesten trommelen geweldig! Ook waren veel opdrachten buiten, in de natuur, op koeien, paarden, smalle straatjes en mooie, oude en soms vervallen gebouwen. (het ziekenhuis met de ninjamannetjes.)

In Thailand en Japan zaten ze meer in de grote steden. Ook dat vond ik leuk, maar toch minder.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: IJsland
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2012, 15:32:19 »
Nu staan er wel 2 stemmen...
haha ja dacht al ::). Ik heb wel Australië gestemd :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Addie

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2012, 15:37:59 »
Ik vind Latijns-Amerika ook helemaal geweldig, ik heb op Argentinië gestemd. Geweldige natuur, cultuur en Buenos Aires, afwisseling van steden en natuur helemaal geweldig!

Het minste land vond ik denk ik.... geen, alles heeft wel wat, alleen denk ik dat het bij IJsland toch vooral natuur wordt, wat afwisseling zou wel leuk zijn!
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: IJsland
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2012, 16:29:48 »
Het minste land vond ik denk ik.... geen, alles heeft wel wat, alleen denk ik dat het bij IJsland toch vooral natuur wordt, wat afwisseling zou wel leuk zijn!
Dat is een goede, wat vond ik het minste land? Echt mindere landen waren er niet, maar het land wat mij het minst kon bekogen was... Portugal. Ik had daar gewoon het minste gevoel bij...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2012, 17:07:29 »
Dat is een goede, wat vond ik het minste land? Echt mindere landen waren er niet, maar het land wat mij het minst kon bekogen was... Portugal. Ik had daar gewoon het minste gevoel bij...

Dat meen je niet! ::oink:: voor mij is de Portugal-serie en Portugal als land één van de toppers! ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: IJsland
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2012, 17:21:41 »
Dat meen je niet! ::oink:: voor mij is de Portugal-serie en Portugal als land één van de toppers! ::jaja::

Ik had portugal niet eens gezien.  :-[ Excuus, excuus.
Why don't I ever listen to me?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: IJsland
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2012, 17:23:17 »
Ik denk eerder aan Noord-Ierland als de minste. Vond het niet zo'n molachtig/indrukwekkend land.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vivace

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2012, 17:35:32 »
Ik denk eerder aan Noord-Ierland als de minste. Vond het niet zo'n molachtig/indrukwekkend land.
Ik vond dat juist wel een echt molland! Het heeft, net als Schotland, iets mysterieus. Rotsen, groene weilanden met schapen, schuin aflopend, grauwe lucht, onstuimige zee... Heerlijk!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: IJsland
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2012, 22:16:57 »
Het minste land vond ik Canada, tenminste van wat in de serie kwam. Maar zo heel slecht was hij niet. Elk land is geschrikt voor de mol - anders zouden ze het niet uitkiezen. ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2012, 02:11:21 »
Ik denk dat dit in hoofdzaak toch een kwestie van 'appels en peren vergelijken' is.
Je kunt welhaast de groepsinteractie en dynamiek + mol bijna niet loskoppelen van de Mol en de opdrachten/ uitwerking.
Ieder heeft sws een voorkeur qua land/ cultuur dat hem/haar interesseert, en vwb het soort Mol dat aanspreekt.
Daarnaast spreekt de groepsdynamiek ook een rol sws.

Ik heb en had niks met Milouska als mol. Toch vind ik seizoen 6 mooi wegens de natuur & cultuur, een deel van de opdrachten en
een aantal andere kandidaten. Heeft dat te maken met dat het een 'mysterieus molland' is? Nee waarschijnlijk niet -
gewoon persoonlijke voorkeur.

Ik heb veel minder met Thailand bijvoorbeeld omdat het een heel andere sfeer is - prachtige tempels en lieve mensen maar
geen warme en warmbloedige interactie zoals in Midden en Latijns America zo vaak het geval is...
Inge daarentegen was een prima mol wat mij betreft, maar alle opdrachten werden wel enigszins 'gekleurd' door het zijn in Thailand (bijv door de taalproblemen, gebruik/misbruik van communicatieproblemen of door naar welke tempel men precies moest gaan...)

Ik bedoel hiermee te zeggen dat echt appels en peren vergelijken is.. In de ene serie is dit element beter,
in de andere dat. Ik heb geen 'perfect seizoen' wat dat betreft.. Ik wou dat het Mexico was omdat ik het land zo'n
warm hart toedraag en toch kijk ik met zeer zeer gemengde gevoelens naar deze beelden - deels omdat ik nog steeds de mening ben toegedaan dat Dennis zich grootdeels niet als mol gedroeg - dan is het idd makkelijk om niet als mol ontdekt te worden.. In die zin vind ik dat Patrick meer moed heeft getoond dan Dennis. I don't care what anyone says...

Bewijs me het tegendeel, graag, wellicht verander ik van gedachten (don't hold your breath though..)
Heel jammer omdat ik zo gek ben op Mexico - de mensen zijn er zo ontzettend hartelijk en er is zoveel meer te zien dan wat we in deze serie zien (uiteraard maar goed mijn god, ik voel dat nu eenmaal sterker doordat ik me ermee verbonden voel..)

Ik heb gestemd op El Salvador. Ik zou graag op Mexico gestemd hebben maar de serie reflecteert mi niet wat de sfeer is als je in dat land bent, of hoe mensen je tegemoet treden. Daarnaast vind ik het helaas een eenzijdig beeld van een complex land waarvan ik ben gaan houden en de mol viel me op veel fronten behoorlijk tegen. Ik weet dat velen het op deze site er niet mee eens zijn maar soit ik geloof niet in 'verheerlijking om'.

Ik hoop op meer series in 'echt' Latin America - los van persoonlijke voorkeuren levert dit geweldige beelden en prachtige interactie zoals ik ze zelf ook heb meegemaakt, meermaals.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-01-2012, 02:18:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2012, 13:03:40 »
Ik had portugal niet eens gezien.  :-[ Excuus, excuus.

Dringend kijken dan! :D
2024: wie is de Mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: IJsland
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2012, 14:29:26 »
Dat meen je niet! ::oink:: voor mij is de Portugal-serie en Portugal als land één van de toppers! ::jaja::
Misschien heeft het er bij mij ook mee te maken, dat ik zelf al niet echt warm wordt van Portugal. Daarnaast straalde het in mijn ogen van alle landen tot nu toe het minste uit (maar dat wil niet zeggen dat het een minder seizoen was, integendeel, er zijn geen slechte seizoenen!) Noord Ierland daarentegen vond ik zeer verrassend!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2012, 16:01:11 »
Misschien heeft het er bij mij ook mee te maken, dat ik zelf al niet echt warm wordt van Portugal. Daarnaast straalde het in mijn ogen van alle landen tot nu toe het minste uit (maar dat wil niet zeggen dat het een minder seizoen was, integendeel, er zijn geen slechte seizoenen!) Noord Ierland daarentegen vond ik zeer verrassend!

Tuurlijk, ieder zijn/haar eigen voorkeur ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: IJsland
« Reactie #57 Gepost op: 4-01-2012, 10:44:01 »
Toch voor Mexico gegaan :)

Mooi land, veel te warm en natuurlijk de Spaanse taal (I <3 Español)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: IJsland
« Reactie #58 Gepost op: 4-01-2012, 22:24:31 »
Kunnen we ook stemmen op een land dat nog niet geweest is? Zag afgelopen zondag Floortje Dessing in een filmstudio in Noord Korea en dacht meteen "dit is een mooie locatie voor een opdracht bij Wie is de Mol"...
 ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: IJsland
« Reactie #59 Gepost op: 4-01-2012, 22:26:16 »
Kunnen we ook stemmen op een land dat nog niet geweest is? Zag afgelopen zondag Floortje Dessing in een filmstudio in Noord Korea en dacht meteen "dit is een mooie locatie voor een opdracht bij Wie is de Mol"...
 ::tandpastasmiley::

En jij denk dat dat haalbaar is XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!