Auteur Topic: De komende aflevering  (gelezen 102798 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De komende aflevering
« Reactie #40 Gepost op: 30-12-2011, 14:04:34 »
Natuurlijk wel! Als we volgende week donderdag 20:25 op de bank zitten wetende dat er weer WIDM is over 5 minuten, da's toch wel een stuk cooler hoor!
Daar heb je natuurlijk gelijk in... Maar op dit moment is er niet veel dat cooler is dan te weten dat over iets meer dan 150 uur de Mol weer begint!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De komende aflevering
« Reactie #41 Gepost op: 30-12-2011, 21:28:11 »
Laat ik dan eens gokken op Canada als tweede land. Dat kan in mei best lekker warm zijn, ligt eraan in welk gebied ze zitten. Ik heb eind mei (1987) in Montreal eens op de Jacques Cartier-brug gestaan, kijkend naar een vuurwerkfestival (samen met 500.000 anderen).


Het was elf uur 's avonds en tegen de dertig graden.
Zou wel leuk zijn als ze weer naar Canada gaan, om nu een ander deel van dat land te laten zien. Maar ik blijf gokken op een tropisch land, vanwege dat blauwe water in de intro waar gedoken gaat worden. Maar welk land tsja.. geen flauw idee :P

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De komende aflevering
« Reactie #42 Gepost op: 31-12-2011, 16:04:48 »
Heb als voorbereiding net afl. 1 van vorig seizoen gekeken. Vreemd genoeg vond ik het ineens raar om Art als kandidaat te zien, gezien hij Fort Boyard presenteerde en dit jaar WIDM ... een nieuwe rol went snel ?

Ook grappig dat de aflevering erg toepasselijk was voor vandaag
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De komende aflevering
« Reactie #43 Gepost op: 1-01-2012, 14:17:26 »
Als je je nog afvraagt wat die atletiekbaan in de WIDM-promo betekent:
...óf niet!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De komende aflevering
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2012, 10:14:33 »
Als je je nog afvraagt wat die atletiekbaan in de WIDM-promo betekent:

Vind het eigenlijk best leuk gedaan. Past misschien niet bij de bijbehorende programma's maar wel bij elkaar waardoor het een leuk geheel wordt.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: De komende aflevering
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2012, 11:51:55 »


Zo is het een prima promo, maar door er een klein stukje van te gebruiken in de promo van de mol valt het effect weg en wordt het vaag, vind ik dan.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De komende aflevering
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2012, 16:50:56 »
Er wordt al veel afgevraagd of Art weet wie de mol van 2012 is. Dit zal in aflevering 1 bekend worden gemaakt. Ik denk dat dit aan de hand van een spelletje gaat gebeuren. Ik stel me er iets van bij voor dat Art de kandidaten moet overhoren of iets dergelijks en dat hij dan moet raden wie de mol is. Raadt hij het goed, dan komt er geld in de pot, anders gaat er geld uit de pot.
Dan kan er 2 dingen gebeuren: Of Art noemt de naam en we weten pas in de laatste aflevering of hij het goed had, of er wordt getoond dat er wel of geen geld in de pot is bijgekomen en  we horen in de laatste aflevering pas welke naam Art heeft genoemd. In het laatste geval zullen we in aflevering 1 te weten komen of Art weet wie de mol is.



Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De komende aflevering
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2012, 18:59:20 »
In de introductie opdracht moeten de kandidaten op tijd zijn bij 'de bom' die we in verschillende promo filmpjes zien. Ik vraag me af: alle 10 de kandidaten worden in hun eentje gedropt, dus we zien ook een beeld van de mol die allang weet waar de bom ligt.

Maar wat is de beste strategie voor de mol in deze opdracht: op tijd komen en vertrouwen wekken, aangezien de kans bestaat dat er toch wel mensen te laat zijn waardoor de mol buiten schot blijft, of lekker te laat komen, doen alsof je het niet begreep(wat niet meteen verdenking hoeft op te leveren aangezien er meerdere mensen zijn die het niet meteen snappen) want het gaat wel om  het grote bedrag van 2500 euro.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De komende aflevering
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2012, 19:44:39 »
een mol moet mijn inziens zo veel mogelijk geld uit de pot houden op een zo sneaky mogelijke manier....

Dus meteen vertrouwen wekken zou ik niet zo leuk vinden eigenlijk...
You'll never walk alone

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De komende aflevering
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2012, 19:48:30 »
Ben ik het niet helemaal mee eens Niek. Dat er zoveel mogelijk geld uit de pot moet, oke das waar, maar de mol weet ook goed dat hij/zij 10 of meer afleveringen mee gaat dus genoeg kansen gaat krijgen om er geld uit te halen. De opmerking eerder van dat er sowieso mensen te laat gaan komen is denk ik terecht. Dus als mol zou ik zeggen, het geld komt er toch niet in, ik ga in het begin vertrouwen kweken zodat ik niet na 1 aflevering in de gaten gehouden word en het zo nog moeilijker krijg om te saboteren. wees eens slimme mol in het begin, laat anderen het lekker verpesten en geef hun de schuld, leg hun de verdenking op! Zelf de boel verpesten kan laten nog genoeg!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De komende aflevering
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2012, 19:50:31 »
Ben ik het niet helemaal mee eens Niek. Dat er zoveel mogelijk geld uit de pot moet, oke das waar, maar de mol weet ook goed dat hij/zij 10 of meer afleveringen mee gaat dus genoeg kansen gaat krijgen om er geld uit te halen. De opmerking eerder van dat er sowieso mensen te laat gaan komen is denk ik terecht. Dus als mol zou ik zeggen, het geld komt er toch niet in, ik ga in het begin vertrouwen kweken zodat ik niet na 1 aflevering in de gaten gehouden word en het zo nog moeilijker krijg om te saboteren. wees eens slimme mol in het begin, laat anderen het lekker verpesten en geef hun de schuld, leg hun de verdenking op! Zelf de boel verpesten kan laten nog genoeg!

klopt ook wel... Maar dat zou dan aan de opdracht liggen... Krijgen ze 2500 euro per persoon ( lijkt me wat veel  ;D ) of moeten ze er allemaal zijn, of een bepaald aantal....

We zullen zien !
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De komende aflevering
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2012, 20:11:35 »
klopt ook wel... Maar dat zou dan aan de opdracht liggen... Krijgen ze 2500 euro per persoon ( lijkt me wat veel  ;D ) of moeten ze er allemaal zijn, of een bepaald aantal....

We zullen zien !
Inderdaad, vandaar dat ik ook dat bericht postte en het me interessant lijkt om het gedrag van elke kandidaat te bekijken in die situatie.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De komende aflevering
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2012, 20:15:58 »
2500 per persoon is uitgesloten, 2500 x 10 = 25.000 na 1 opdracht? NEVER! zo hoog is maybe de pot aant eind vant seizoen.
ik ga er voor dat ze er allemaal moeten zijn, lijkt mij het logischt.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De komende aflevering
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2012, 20:20:01 »
2500 per persoon is uitgesloten, 2500 x 10 = 25.000 na 1 opdracht? NEVER! zo hoog is maybe de pot aant eind vant seizoen.
ik ga er voor dat ze er allemaal moeten zijn, lijkt mij het logischt.

In seizoen 2 en 3 hadden ze niet zo'n moeite met die hoge bedragen na opdracht 1.... Maar ik weet ook wel : tijden veranderen
You'll never walk alone

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De komende aflevering
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2012, 21:02:11 »
Er wordt al veel afgevraagd of Art weet wie de mol van 2012 is. Dit zal in aflevering 1 bekend worden gemaakt. Ik denk dat dit aan de hand van een spelletje gaat gebeuren. Ik stel me er iets van bij voor dat Art de kandidaten moet overhoren of iets dergelijks en dat hij dan moet raden wie de mol is. Raadt hij het goed, dan komt er geld in de pot, anders gaat er geld uit de pot.
Dan kan er 2 dingen gebeuren: Of Art noemt de naam en we weten pas in de laatste aflevering of hij het goed had, of er wordt getoond dat er wel of geen geld in de pot is bijgekomen en  we horen in de laatste aflevering pas welke naam Art heeft genoemd. In het laatste geval zullen we in aflevering 1 te weten komen of Art weet wie de mol is.

Hij heeft al aangegeven dat de 'ervaren' molloot kan zien of hij het weet. En de 3 opdrachten zijn al getypt door Supernova bovenaan op pagina 2. Ik denk dat dit klopt en dan is daar geen ruimte meer voor.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: De komende aflevering
« Reactie #55 Gepost op: 4-01-2012, 13:04:52 »
@Niek
Uiteraard is het geen €2500 per persoon.. Je hebt vorige series ook gekeken neem ik aan..
Dus uiteraard is het het totaalbedrag wat iedereen verdient als ze op tijd hun bestemming bereiken.

En uiteraard probeert de mol eerst het vertrouwen van de groep te winnen. Elke (goede!) mol in het verleden heeft dat gedaan. Je gaat niet op dag 1 je eigen ruiten ingooien op die manier. Als de kans op sabotage zich voordoet en men je toch vertrouwt (zoals bij Patrick het geval was en Inge bijvoorbeeld) dan kan je het overwegen. In principe is dit een opdracht die wrsch moeilijk haalbaar is, want minstens 1 van de tien zal moeite hebben hun bestemming te vinden  - zeker afgaande op de foto die Hadewych te zien kreeg, kaal zonder herkenningspunt.

Je geeft de Mol een moeilijke foto en brieft hem of haar dat het wel of niet aan het lukken is met de anderen. Gesteld dat er idd toch een man of 2-3 moeite hebben hun plek te vinden kan de mol zonder enig probleem ook de plek niet vinden, of juist wel want de opdracht is toch al mislukt (aka Elise en de rode lintjes).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De komende aflevering
« Reactie #56 Gepost op: 4-01-2012, 14:29:35 »
@Niek
Uiteraard is het geen €2500 per persoon.. Je hebt vorige series ook gekeken neem ik aan..
Dus uiteraard is het het totaalbedrag wat iedereen verdient als ze op tijd hun bestemming bereiken.

En uiteraard probeert de mol eerst het vertrouwen van de groep te winnen. Elke (goede!) mol in het verleden heeft dat gedaan. Je gaat niet op dag 1 je eigen ruiten ingooien op die manier. Als de kans op sabotage zich voordoet en men je toch vertrouwt (zoals bij Patrick het geval was en Inge bijvoorbeeld) dan kan je het overwegen. In principe is dit een opdracht die wrsch moeilijk haalbaar is, want minstens 1 van de tien zal moeite hebben hun bestemming te vinden  - zeker afgaande op de foto die Hadewych te zien kreeg, kaal zonder herkenningspunt.

Je geeft de Mol een moeilijke foto en brieft hem of haar dat het wel of niet aan het lukken is met de anderen. Gesteld dat er idd toch een man of 2-3 moeite hebben hun plek te vinden kan de mol zonder enig probleem ook de plek niet vinden, of juist wel want de opdracht is toch al mislukt (aka Elise en de rode lintjes).
Eigenlijk kun je aan de hand hiervan zeggen dat het verdachter is om wél aan te komen ipv niet...

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: De komende aflevering
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2012, 19:31:22 »
Ja, minder dan een uur en dan ... ::hyper::

 :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De komende aflevering
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2012, 20:20:56 »
 ::hyper::

De kriebels slaan weer toe!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De komende aflevering
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2012, 16:20:32 »
Ik zag net de promo voor afl 2 :D

2 opdrachten
1) seinen met vaten waar gekleurde dampen uitkomen (ook al te zien in de vooruitblik in afl. 1)
2) Een trap oplopen, waarbij verschillende rekensommen gemaakt moeten worden om te weten te komen hoeveel treden ze omhoog moeten.

Ook zat Dio aan het einde van de promo, waarin je hem hoort zeggen: "Trust Nobody".
Was hij het ook in de eerste promo en verwijzen ze daarmee naar Dio als mol, omdat Art hem afzette in de promo voor afl. 1?