Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 155387 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #500 Gepost op: 8-02-2012, 15:49:52 »
Nee hoor, echt niet. De ervaring leert dat je "niets is wat het lijkt" niet te letterlijk moet nemen.
Mijn eigen ervaring met WIDM leert dat helemaal niet! Maar ja, dit is dan ook nog maar het derde seizoen dat ik volg, dus ik geloof dan -voorlopig ;D- toch maar de doorgewinterde kijkers zoals jullie.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 15:54:43 door jumper »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #501 Gepost op: 8-02-2012, 16:00:22 »
Ik bedoel maar dat niets in "niets is wat het lijkt" wat overdreven is. Ook de WIDM-makers zijn niet heilig en maken soms fouten (spoiler Marit dit jaar is een flinke, maar kan je bijvoorbeeld vergelijken met Sanne en Erik al vroeg in de serie in een kano op de achtergrond van .nl) of hebben misschien niet de invloed gehad op wat de AVRO besloot om als experiment te doen: het al deels online zetten van aflevering 2. Daarnaast is het logisch dat niet alles (elk shot, elk woord, noem maar op) een diepere betekenis heeft.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #502 Gepost op: 8-02-2012, 16:04:33 »
Daarnaast is het logisch dat niet alles (elk shot, elk woord, noem maar op) een diepere betekenis heeft.
Logisch maar jammer. Juist dat gepuzzel is zo leuk!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #503 Gepost op: 8-02-2012, 16:15:44 »
Logisch maar jammer. Juist dat gepuzzel is zo leuk!

Er zitten gelukkig vast weer genoeg echte hints verstopt om dat puzzelen inderdaad leuk te houden! ::jaja::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #504 Gepost op: 8-02-2012, 16:20:55 »
Bijna alles is wat het lijkt. Het is niet zinvol om overal wat achter te zoeken. Je moet je voorstellen dat er ongelooflijk veel mensen/afdelingen aan het eindresultaat meewerken die soms los van elkaar staan en allemaal hun eigen specifieke belangen hebben. Het voorbeeld van de uitzending die later online komt heeft niets te maken met het spelletje zelf. In de mol zitten bijna geen hints, en als ze erin zitten moet de kijker ze achteraf kunnen begrijpen. Het is leuk om daarmee te puzzelen, maar de ervaring leert dat ze aan het eind meestal tegenvallen.
En verder spreekt Heinz wijze woorden: overal worden fouten gemaakt, dus ook in Hilversum. Ze hebben daar nu eenmaal de pech dat wij als molloten nog wel eens een foutje tegenkomen die ze zelf misschien niet eens gezien hebben.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #505 Gepost op: 8-02-2012, 16:30:39 »
maar de ervaring leert dat ze aan het eind meestal tegenvallen.
Ja, dat heb ik ook wel gemerkt. Toch heb ik het idee (na twee hele seizoenen te hebben gevolgd) dat veel dingen die op het forum worden gevonden, en die niet in de laatste uitzending worden benoemd, toch wel degelijk hout snijden. Er lijkt toch een diepere laag in het spel te zitten voor de fanatieke molloten, die niet wordt uitgelegd aan de kijkers omdat dat voor hen veel te ver zou voeren.
Maar ja, misschien is het hier net als met de beruchte tunnelvisie, en zie je gewoon wat je wil zien :D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #506 Gepost op: 8-02-2012, 16:40:03 »
Ja, dat heb ik ook wel gemerkt. Toch heb ik het idee (na twee hele seizoenen te hebben gevolgd) dat veel dingen die op het forum worden gevonden, en die niet in de laatste uitzending worden benoemd, toch wel degelijk hout snijden. Er lijkt toch een diepere laag in het spel te zitten voor de fanatieke molloten, die niet wordt uitgelegd aan de kijkers omdat dat voor hen veel te ver zou voeren.
Maar ja, misschien is het hier net als met de beruchte tunnelvisie, en zie je gewoon wat je wil zien :D

Die diepere laag is een combinatie van toeval met tunnelvisie. Als je wil kun je zo ontzettend veel vinden wat wijst naar jouw mol. Er zitten echt niet bewust meer hints in het programma dan wat wij uiteindelijk te zien krijgen. En soms is dat jammer. Ik vond de kleding van Edo, die alle kleuren van een topito droeg namelijk een geniale hint. Maar het was er geen, want hij was de mol niet. En zo zul je altijd dingen blijven vinden die uiteindelijk niets betekenen.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #507 Gepost op: 8-02-2012, 20:31:23 »
bij Tim hoort het sommetje 3-1=2
Dat "min een" komt er iig in de buurt. Maar als je het over hints naar Tim hebt, lijkt mij dit meer een geval van "uitgestelde executie": Tim had voor aflevering 2 immers een vrijstelling, dus voor hem was er deze keer geen test -en geen executie.
Maar helaas verdenk ik Tim verder niet (meer), dus dan zou het wel heel jammer zijn als deze aanwijzing toch op hem zou slaan. Want dan weet ik het echt niet meer hoor!! Verwarring compleet. :\'(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #508 Gepost op: 8-02-2012, 20:53:43 »
Misschien helemaal geen nieuws maar ik kom er nu (pas) achter dat het cijfer achter de komma van de Olympische zwemtijd van Maarten in aflevering 1 getoond wordt. Inderdaad 6. (Tot nu ging ik uit van een artikeltje op nu.nl.)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #509 Gepost op: 8-02-2012, 21:05:23 »
Misschien helemaal geen nieuws
Nee, beetje mosterd na de maaltijd wel ::rofl:: Maar toch goed gevonden, niemand had dat blijkbaar nog gezien. (Zo zie je maar weer dat op de Avro site toch meer is te vinden dan menigeen denkt  ;))

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #510 Gepost op: 8-02-2012, 21:22:37 »
Misschien helemaal geen nieuws maar ik kom er nu (pas) achter dat het cijfer achter de komma van de Olympische zwemtijd van Maarten in aflevering 1 getoond wordt. Inderdaad 6. (Tot nu ging ik uit van een artikeltje op nu.nl.)

Wat opvalt is dat Maarten dat niet exact wist te noemen. Dat zou ik dus wel verwachten.

Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #511 Gepost op: 9-02-2012, 18:18:37 »
Ik kon het niet laten, moest toch vanavond al kijken.  :)

Alles wijst erop dat dit seizoen een belangrijke cijfermatige aanwijzing heeft. In deze aflevering twee keer het getal 69 (nummerbord, en de code 4+2 6+3), vorige aflevering twee keer het getal 82.  (NB op de site zelf allemaal cijfertjes over het aantal verdenkingen naast de deelnemers).
Ik hoop het niet want mijn cijfermatige inzicht is nog erger dan icesave. Maar het lijkt er wel op.

Twee zaken die ik in ieder geval vond na een kwartiertje googelen (en mijn gok dat het de Skogafoss waterval is): Deze toerist telde 382 treden op de trap naar Skógafoss. Maar of die telling zo betrouwbaar is.
http://www.sanmarkotravel.com/en/Vacations/Iceland/Skogar_-_Skogafoss.aspx

Ten tweede komen er twee verwijzingen naar Vikings voor in deze aflevering. Het woord Viking in de jeep opdracht. En de legende dat er een Vikingschat verborgen lag achter de waterval. Maar misschien is dit enkel het motief van het seizoen (net zoals ‘de kruisridders’ in 2009).
http://en.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B3gafoss

Ik zou het trouwens fantastisch vinden als Dio uiteindelijk de mol blijkt te zijn. Iemand kan toch niet zo wereldvreemd zijn, toch? Traplopen … te moeilijk, autorijden in een lege vlakte .. doe maar niet, seinen of geseind worden … snapt ie niet. Geweldige gozer. 

Tot nu toe niet veel aandacht aan cijferaanwijzingen tegen gekomen. Reek 4-2 /6- 3 / 8 -4 / 16/8 ??? Het cijfer 16 kwam wel nadrukkelijk in beeld op het blokje van de tafel waaraan Liesbeth zat.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #512 Gepost op: 9-02-2012, 18:41:05 »
Tot nu toe niet veel aandacht aan cijferaanwijzingen tegen gekomen. Reek 4-2 /6- 3 / 8 -4 / 16/8 ??? Het cijfer 16 kwam wel nadrukkelijk in beeld op het blokje van de tafel waaraan Liesbeth zat.

Nee je moet die cijfercode 'Van achter naar voren' lezen: 4263 wordt 36-24-12. Zo kom je weer op seizoen 12 uit.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #513 Gepost op: 9-02-2012, 18:49:36 »
De getallen vliegen je om de oren, maar als je alles goed zou doen, wat moet je dan met die hele brij aan getallen ?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #514 Gepost op: 9-02-2012, 19:45:53 »
De getallen vliegen je om de oren, maar als je alles goed zou doen, wat moet je dan met die hele brij aan getallen ?


Misschien wel niets, yessie!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #515 Gepost op: 20-02-2012, 19:33:52 »
Ik keek aflevering 2 en toen viel me dit op. Je hoort Art zomaar iets zeggen.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #516 Gepost op: 20-02-2012, 20:08:18 »
Ik keek aflevering 2 en toen viel me dit op. Je hoort Art zomaar iets zeggen.


Het is niet heel vreemd volgens mij, iemand van de productie houdt gewoon bij hoeveel seconden er nog over zijn voor de kandidaten om antwoord te geven, ze moesten immers tijdig antwoorden.

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #517 Gepost op: 5-03-2012, 23:50:59 »
Deze serie van WIDM draait om de mond,kortom let op wat er gezegd word!Bij de trap opdracht zegt Art:
"bij elke tree, waar een vraag gesteld word, laat je 1 persoon achter".

Het komt er dus op neer dat Anne-Marie niet achter had moeten blijven,er is bij haar geen vraag gesteld!

Nee,de Mol is hier gewoon er tussen uit gestapt en waar Liesbeth alleen eindigde daar hadden nog 2 kandidaten moeten staan en moest er gewoon nog een vraag gesteld worden om zo bij Art bovenaan te eindigen.

Doordat de biecht van William er tussen is gemonteerd bleef dit voor de kijkers erg onduidelijk,maar dit moest wel anders hadden we de Mol in afl.2 al gevonden;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #518 Gepost op: 6-03-2012, 00:11:46 »
Deze serie van WIDM draait om de mond,kortom let op wat er gezegd word!Bij de trap opdracht zegt Art:
"bij elke tree, waar een vraag gesteld word, laat je 1 persoon achter".

Het komt er dus op neer dat Anne-Marie niet achter had moeten blijven,er is bij haar geen vraag gesteld!

Nee,de Mol is hier gewoon er tussen uit gestapt en waar Liesbeth alleen eindigde daar hadden nog 2 kandidaten moeten staan en moest er gewoon nog een vraag gesteld worden om zo bij Art bovenaan te eindigen.

Doordat de biecht van William er tussen is gemonteerd bleef dit voor de kijkers erg onduidelijk,maar dit moest wel anders hadden we de Mol in afl.2 al gevonden;D


En dat hadden de kandidaten niet gemerkt natuurlijk??? Volkomen ongeloofwaardig...

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #519 Gepost op: 6-03-2012, 13:03:34 »
Niet alle vragen zijn uitgezonden. Volgens mij bleef Marit ook achter zonder dat we een vraag hebben gehoord.