Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 143582 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2012, 22:18:28 »
Anne-Marie
Precies wat ik ook dacht. Immers, de mol wéét dat er geld op staat. Want 't was niet van tevoren gezegd toch?

Verder is het inderdaad volgens mij niet in beeld dat het haar pijl is. Maar als andere kandidaten het beamen zou ik het echter wel geloven.

Verder vind ik Liesbeth nog steeds ontzettend nep. Ik weet niet waarom maar ze is of een te opvallende mol of een oninteressante kandidaat. Kan er helaas weinig anders van maken...

Die derde opdracht was raar. Die andere twee opdrachten waren wel heel mooi, vooral die met die lichten. Alleen jammer dat het weer zo'n alles of niets opdracht is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 6
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2012, 22:18:46 »
Niemand gezien dat de leader veranderd is?  :-X

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2012, 22:19:50 »
Niemand gezien dat de leader veranderd is?  :-X
zie het aparte topic ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Timbles

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2012, 22:21:36 »
Mooie aflevering en ik denk -als één van de weinigen- dat William de mol is. Het begon met dat zoeken van de jokers in het hooi in afl.1 (en meer), maar ook nu lijkt het of hij zijn best doet. Ja bij het eerste deel van de visopdracht (ik zag ook geen vis maar ja) deed hij heel fanatiek zijn best. Toen moest de rest nog komen. Al er daarna pas geld te verdienen is probeert hij verwarring te zaaien wat tijd kost en nog net op tijd leggen ze de vis goed op de manier zoals Tim al meteen had voorgesteld. Voor mij vallen Hadewych en Annemarie af. Tim en Liesbeth waren ook niet geheel onverdacht deze aflevering. Spannende serie vind ik, het lijkt of er deze keer heel veel molloten flink twijfelen.....Is iets wel eens wat het lijkt?? ::)

Nog sterker. William gedraagt zich hier helemaal als mol. Zijn oplossing is namelijk ook goed. Een mol weet dat er meerdere oplossongen zijn.

De bedoeling voor de mol lijkt:
Los puzzel 1 op zodat mensen die de puzzel niet zien/snappen jou vertrouwen.
Wacht tot iemand anders een oplossing voor de (makkelijkere!) puzzel 2 aandraagt
Draag vervolgens de alternatieve goede oplossing aan



Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2012, 22:26:52 »
Ga jij er dus vanuit dat de pijl van AM was. sinds wanneer geloven we de Mol op haar woord? :D

als ik de Mol was zou ik in deze opdracht meteen de pijl claimen no matter what! het leed is toch al geschied en met wat geluk haal je alle verdenkingen van je af zonder dat je iets goeds gedaan hebt. een mooier ROOKGORDIJN kan niet
Ik geloof haar ook niet op haar woord, maar acht de kans dat het echt haar pijl was  wel aardig groot. Als William dacht dat het zijn pijl had kunnen zijn had hij dat echt wel geroepen.Het lijkt echt onwaarschijnlijk dat Hadwych hem raakt omdat je in bijna elk shot ziet dat haar pijl op één of andere manier alle kanten op zwabbert. Blijft alleen mischien Tim over, maar die hoor je ook zeggen dat het A-M was als William ernaar vraagt.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 22:28:36 door Yaco »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2012, 22:31:53 »
nu zitten al mijn molhoofdverdachten er nog in.. + hadewych
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2012, 22:34:26 »
Wauw, gave aflevering :D Ik ga er maar vanuit dat het Anne-Marie dus niet is, aangezien ze die pijl derin schoot. Ik vind Hadewych ook steeds verdachter worden, die sneakt er een beetje tussendoor. Liesbeth is gewoon te duidelijk, als zij de mol is is het niet zo'n leuk spelletje meer.

En, zag ik dat nou goed? Gaan ze volgende aflevering naar Sevilla? Dacht een straatje te herkennen uit mijn vakantie. Zou leuk zijn, is een leuke stad!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2012, 22:38:27 »
Liesbeth is het gewoon 100%, wel jammer dat de mol zo opvallend is dit jaar..

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2012, 22:40:32 »
Liesbeth is het gewoon 100%, wel jammer dat de mol zo opvallend is dit jaar..

Nooit de huid verkopen voor de beer ge... Precies.
Tell me what your telescope says

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 6
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2012, 22:41:35 »
Het was inderdaad Hadewych die aftelde.

De visopdracht:

(Eerste hit bij Google afbeeldingen "fish puzzle")
Oh my! Eindelijk zie ik er een vis in.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2012, 22:42:08 »
Mooie aflevering en ik denk -als één van de weinigen- dat William de mol is. Het begon met dat zoeken van de jokers in het hooi in afl.1 (en meer), maar ook nu lijkt het of hij zijn best doet. Ja bij het eerste deel van de visopdracht (ik zag ook geen vis maar ja) deed hij heel fanatiek zijn best. Toen moest de rest nog komen. Al er daarna pas geld te verdienen is probeert hij verwarring te zaaien wat tijd kost en nog net op tijd leggen ze de vis goed op de manier zoals Tim al meteen had voorgesteld. Voor mij vallen Hadewych en Annemarie af. Tim en Liesbeth waren ook niet geheel onverdacht deze aflevering. Spannende serie vind ik, het lijkt of er deze keer heel veel molloten flink twijfelen.....Is iets wel eens wat het lijkt?? ::)

helemaal mee eens hoor.. Vind William ook nog steeds verdacht en vond hem vooral ook met die visopdracht verdacht..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 6
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2012, 22:44:19 »
De titel kan trouwens alweer slaan op Hadewych. Rook Gordijn, omdat niemand haar verdenkt en ze nu naar voren komt als een klunzig, schattig meisje.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2012, 22:44:31 »
Wauw, gave aflevering :D Ik ga er maar vanuit dat het Anne-Marie dus niet is, aangezien ze die pijl derin schoot. Ik vind Hadewych ook steeds verdachter worden, die sneakt er een beetje tussendoor. Liesbeth is gewoon te duidelijk, als zij de mol is is het niet zo'n leuk spelletje meer.

En, zag ik dat nou goed? Gaan ze volgende aflevering naar Sevilla? Dacht een straatje te herkennen uit mijn vakantie. Zou leuk zijn, is een leuke stad!
Als het goed is gaan ze volgende week naar Sevilla, zag twee dagen geleden ergens op het forum een scan van de avrobode van volgemde week waarin stond nog 5 kandidaten, in de bloedhitte van Sevilla :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2012, 22:46:54 »
William schiet (in beeld) in beide opdrachten als enige met rode pijlen (flights) of rode topping. De Mol?

Bij de lichtopdracht staan aggregaat D en E op dezelfde lijn als lamp 10.
DE + 10e letter van het alfabet = DE J = De Jung = Mol Anne-Marie?

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #54 Gepost op: 9-02-2012, 22:51:29 »
Ah, dat is mooi, dan heb ik tenminste ook een excuus om Tim nog aan te houden als Mol na die laatste opdracht.  ;D ;)

Hij raakte wel heel stiekem snel die balk aan terwijl ze maar een minuut hadden en er 2 oplossingen waren ?  ::)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2012, 22:56:43 »
Hij raakte wel heel stiekem snel die balk aan terwijl ze maar een minuut hadden en er 2 oplossingen waren ?  ::)
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2012, 22:57:31 »
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.

Oei, das jammer voor de Timtunnelaars  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2012, 23:00:09 »
helemaal mee eens hoor.. Vind William ook nog steeds verdacht en vond hem vooral ook met die visopdracht verdacht..

Fishy dus eigenlijk.  ::tandpastasmiley::
Zou op zich wel een mooie hint zijn, teken Vissen met de eerdere astro vragen op de trap.
Klinkt wel als een opdracht waar de mol kan proberen zijn/haar slag te slaan - (mis)lukte ook bijna.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2012, 23:02:22 »
William schiet (in beeld) in beide opdrachten als enige met rode pijlen (flights) of rode topping. De Mol?

Bij de lichtopdracht staan aggregaat D en E op dezelfde lijn als lamp 10.
DE + 10e letter van het alfabet = DE J = De Jung = Mol Anne-Marie?



ik zie niet dat de D op dezelfde lijn zit als de 10, de E kan ik wel volgen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2012, 23:02:41 »
Prachtige aflevering weer! Puntje-van-de-stoel-werk.......vooral tijdens de executie

Verrassend, iig voor mij, dat Frits eruit moest  :(    Heel jammer! Maar, hij gaf zelf aan al, niet scherp genoeg te zijn geweest. Soms leek hij ook tè laconiek.


Opvallend, weer een kruis....in het begin. Dwaalspoortje???
Voor de rest, zal ik e.e.a. eerst nog eens rustig moeten terugkijken.
Twijfel is het begin van wijsheid