Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131752 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #340 Gepost op: 10-03-2012, 23:21:43 »
Anne-Marie hoort bij mij tot de middenmoot. Wat ik haar kan meegeven is dat ze het supergoed heeft geacteerd, ik heb heel lang onder andere al haar biechts geloofd en pas na de executie van  Tim had ik het door. Wat ze dan weer minder gedaan heeft is dat iedereen in het spel haar verdacht (vanaf Marit heeft iedereen haar wel al dan niet deels als mol gehad en niemand was echt verbaasd bij de onthulling) en haar acties zijn over het algemeen maar matig, al zaten er wel een paar goede bij.

Als je al van bij de tweede aflevering collectief buitenspel gezet wordt bij een opdracht dan heb je grandioos gefaald als Mol. Ze schreef ook nauwelijks in haar mollenboekje... Onvergeeflijke fout! Ik kijk elk jaar uit naar dit spel, maar de laatste 4 mollen zijn echt niet goed. En het lijkt wel elk jaar een stapje verder bergaf te gaan met de mollen. De spoeling wordt blijkbaar heel dun onder de BN'ers.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #341 Gepost op: 10-03-2012, 23:24:59 »
Tja gelukkig zijn de meningen verdeeld ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #342 Gepost op: 11-03-2012, 00:02:59 »
Dat kan en dat mag. Maar ik stel wel voor dat we de definitie voor een goeie Mol dan gaan herschrijven naar "iemand die reeds zeer vroeg ontdekt is door de medekandidaten, die niet of nauwelijks saboteert, meer geld in de pot steekt dan bepaalde andere kandidaten én die zich niet wenst te gedragen als kandidaat."

Dan heeft A-M het prima gedaan! ;D

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #343 Gepost op: 11-03-2012, 09:18:25 »
Dat kan en dat mag. MAAR[...]

::ohno:: Dat kan en mag.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2012, 09:19:59 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #344 Gepost op: 11-03-2012, 09:59:24 »
Mijn 'maar' was niet bedoeld om een tegenstelling ten opzichte van de vorige zin aan te duiden, hoor. ;) Eerder als een gevolg van het blijkbaar overheersende gevoel dat men prima bezig is bij de AVRO met betrekking tot de selectie van de Mollen. Een beetje zin voor kritiek is ook hier wel op zijn plaats. De mensen die dit hier durven zeggen doen dit niet om de sfeer hier te verzieken, maar juist omdat we met z'n allen zo gek zijn op WIDM. We willen aangeven dat het hoog tijd is voor een koerswijziging. Zolang iedereen hier kritiekloos blijft zoals de afgelopen jaren zal de AVRO blijven denken dat we alles prima vinden. Het is niet toevallig dat het uitgerekend na deze finale is dat er hier een nooit eerder gezien debat is losgebarsten over de richting waarin de AVRO uitgegaan is met dit programma. Vier keer na elkaar de mist in gaan met een Mol is gewoon té veel. Iedereen kan zich eens vergissen bij een selectie, maar vier keer? ::ohno::



 

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #345 Gepost op: 11-03-2012, 10:32:16 »
Kritiek is zeker toegestaan.
Persoonlijk zou ik daar de officiële wie is de mol site voor gebruiken. ;)
Het was jammer dat de eerste paar pagina's de kritiek nogal ongefundeerd was en voortgekomen uit een zekere emotie. Pluspunt is dat men zo betrokken is bij de serie. Ander pluspunt is dat een forum er is voor discussie
Jouw stelling dat er nu 4 slechte mollen zijn is een mening die niet door iedereen gedeeld wordt.

Volgens mij komt de kritiek op de volgende punten neer.

De mol heeft te weinig gemold
In deze serie bleek dat de kandidaten heel vaak dingen (on)bewust fout deden. Dat maakt het dan lastig om te mollen. Daarbij was het een erg open groep en dat maakte het ook niet makkelijk

Er zat geen grote hint in het programma
Jongens is toch echt wel een hint die door het hele programma heen loopt. Dit is bevestigd in aflevering 10 (niet zo duidelijk) en nog eens door Art in een Tweet aan Jelsir. Wat mij betreft toch wel een gave hint.

Heel veel zaken die wij vinden blijken geen hints te zijn/ zijn niet genoemd door de avro in aflevering 10
In aflevering 10 hebben ze maar een uur de tijd. Ze hebben dit jaar (vind ik ook) veel tijd verspeeld door aflevering 9 nog eens dunnetjes over te doen. Een lijst met alleen maar hints opnoemen wordt daarentegen ook saai. Er staat een grotere lijst op de officiële site.
Door een aantal mensen wordt er zo hard gespeurd en men steekt elkaar aan dat het alleen maar kan tegenvallen. Eerder stond deze post in dit topic en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
..... dan moet een mol er voor zorgen dat alle opdrachten falen en er geen cent verdient worden, tegelijkertijd tot in de finale door geen enkele kandidaat verdacht worden, niet opvallen bij de kijkers, maar wel zodanig dat je het had kunnen weten als je goed opgelet had. ::) ???

Het feit dat het programma tussen de 1,5 en de 2 miljoen kijkers trekt op donderdagavond betekent dat ze toch zeker iets goed doen.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #346 Gepost op: 11-03-2012, 10:37:20 »
'Er staat een grotere lijst op de officiële site.' over de hints.

Dat is niet waar? Het enige wat er op de site nog bijstaat zijn de andere uitleggen van de titels van de afleveringen richting de mol, verder niks extra's... ???
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #347 Gepost op: 11-03-2012, 10:37:31 »
Voor volgend jaar graag weer kandidaten die proberen de pot te spekken en mollen die dit proberen te vehinderen.
Nu zijn de kandidaten aan het mollen om maar niet te onschuldig te lijken, en de mol doet zijn best, want anders valt ie op.'Ja, ik heb even gewoon mijn best gedaan om niet te verdacht te lijken."


Het probleem is hier dat het voor de kandidaten teveel loont om niet hun best te doen in een opdracht. Je kunt wel geld in de pot willen, maar dan moet je wel eerst de finale halen om die pot te winnen. Degene die uiteindelijk de pot wint is lang niet altijd degene die er het meest aan heeft bijgedragen. Degenen die veel aan de pot bijdragen worden immers vaak afgeschreven als mol, door niemand verdacht en daardoor eerder uitgeschakeld in een test als ze zelf fout zitten.


Dit komt vooral doordat het vaak een kwestie is van kiezen voor geld of voor jezelf. Of de pot vullen of een joker, of geld voor de groep of een vrijstelling.

Ik denk dat je dit kunt voorkomen door ook opdrachten toe te voegen waarbij kandidaten worden beloond voor het feit dat ze de opdracht laten slagen of goed uitvoeren.

Bijvoorbeeld bij een opdracht waarbij alle kandidaten op tijd bij het eindpunt moeten zijn, krijgen alle kandidaten die wel op tijd komen een joker. Hierdoor wordt een nepmol die expres wegblijft benadeeld. Bijvoorbeeld tijdens een geldzoekopdracht alleen de kandidaten die geld hebben gepakt laten strijden om een vrijstelling.

Dit hoef je niet bij elke opdracht te doen. Men mag best af en toe de keuze tussen jezelf en de groep laten bestaan. De beste manier om nepmolgedrag te voorkomen is echter volgens mij om de kans op individuele beloning bij het goed uitvoeren van een opdracht te vergroten

En dat onbekende Nederlanders niet zouden nepmollen geloof ik niet zo in. Als je meerdere seizoenen hebt gekeken weet je dat het een goede tactiek kan zijn, dus er zijn intussen  volgens mij genoeg onbekende Nederlanders die het ook zouden doen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2012, 10:41:36 door Qper »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #348 Gepost op: 11-03-2012, 10:38:35 »
'Er staat een grotere lijst op de officiële site.' over de hints.

Dat is niet waar? Het enige wat er op de site nog bijstaat zijn de andere uitleggen van de titels van de afleveringen richting de mol, verder niks extra's... ???
Goed kijken, daar staat bij elke opdracht wat AnneMarie heeft gedaan.
In de uitzending werden er maar enkele uitgelicht.
In één van de nieuwere topics hier staan ze ook uitgeschreven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #349 Gepost op: 11-03-2012, 10:48:37 »
Als je al van bij de tweede aflevering collectief buitenspel gezet wordt bij een opdracht dan heb je grandioos gefaald als Mol. Ze schreef ook nauwelijks in haar mollenboekje... Onvergeeflijke fout! Ik kijk elk jaar uit naar dit spel, maar de laatste 4 mollen zijn echt niet goed. En het lijkt wel elk jaar een stapje verder bergaf te gaan met de mollen. De spoeling wordt blijkbaar heel dun onder de BN'ers.

Dat is jouw mening, dan. Ik vond Anne-Marie een leuke kandidaat, wist me lang te overtuigen dat ze het absoluut niet was (zelfs al vanaf het eerste moment) en ze heeft wel een aantal leuke/slimme dingen gedaan. Niet geweldig om de reden die je zelf noemt, maar wel een pak beter dan de laatste twee mollen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #350 Gepost op: 11-03-2012, 11:11:16 »
Jungens, mollen zijn ook maar mensen. Dat ten eerste.

Ten tweede denk ik dat verwachtingen soms écht te hoog liggen en dat wij die als kijker eerder bij moeten stellen, dan dat we van IDTV verwachten dat zij een serie maken die aan al onze wensen voldoet. Ze kunnen vast wat met gefundeerde feedback en ik weet zeker dat ze daar naar zullen luisteren, maar je kunt niet verwachten dat de serie zo perfect wordt dat wij er állemaal aan het eind tevreden over zijn. Een serie maken blijft mensenwerk en ik vind het echt fantastisch dat het format al zoveel jaren meegaat en alleen maar meer kijkers trekt.

Ten derde hebben wij natuurlijk niet alle molacties gezien, en dat is jammer, maar zoveel zendtijd is er nu eenmaal niet.

En tot slot, wie heeft er niet genoten van de serie? De zoektocht is toch wat het programma zo mooi maakt? Ik begrijp niet goed waarom de serie ineens zoveel kritiek krijgt als de mol bekend wordt. En dat is niet alleen nu, maar in mijn beleving altijd zo na de ontknoping. Het programma is voor mij niet heilig en ook ik heb echt wel dingen die ik anders zou willen zien, maar van alle negativiteit die ik hier lees word ik niet echt vrolijk. Het programma is en blijft mensenwerk en ik heb in ieder geval genoten van dit seizoen - daar doet de ontknoping niets aan af.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #351 Gepost op: 11-03-2012, 11:26:22 »
Dat is jouw mening, dan. Ik vond Anne-Marie een leuke kandidaat, wist me lang te overtuigen dat ze het absoluut niet was (zelfs al vanaf het eerste moment) en ze heeft wel een aantal leuke/slimme dingen gedaan. Niet geweldig om de reden die je zelf noemt, maar wel een pak beter dan de laatste twee mollen.

'Leuk' ja, wat ben je daarmee als Mol? Ze heeft niet veel kunnen mollen omdat ze zo vroeg al ontmaskerd is. En laat dat nu net hét punt van het programma zijn! Dat is nu net het grote probleem van WIDM sinds de intrede van de celebrities: het moet allemaal 'leuk' en 'gezellig' zijn zodat de gewone Nederlander - die geen fan was van het oorspronkelijk concept - ook lekker meekijkt. De kijkcijfers bevestigen dat dit gelukt is. De prijs die hiervoor betaald is, de uitholling van de kérnwaarde, is veel te groot.  

Het toeval wil nu dat ik de laatste maanden The Mole UK bekeken heb. Dat zal wellicht verklaren waarom ik nu pas ten volle in zie hoe verkeerd het is gelopen met WIDM. The Mole UK is een zware beproeving voor de kandidaten (fysiek veeleisende opdrachten, 's nachts uit hun bed gehaald worden, de productie speelt constant psychologische spelletjes met de kandi's,...). Met bekende mensen kan je dat gewoonweg niet. Die zouden dat allemaal niet pikken. Bijgevolg is het programma geëvolueerd naar een gezellig reisje met 'leuke' mensen die wat proeven moeten afleggen. En oh ja, er is ook nog een Mol. Maar dat is maar bijzaak geworden. Het is zo zoutloos. :(

We moeten ook de hand in eigen boezem steken: we zijn veel te lang kritiekloos meegegaan in de steeds gekker wordende logica van de AVRO. Ik neem het mezelf alvast kwalijk. Niet dat ik de pretentie heb te denken dat jullie allemaal zou kunnen overtuigen, maar ongetwijfeld zou er een kleine minderheid zijn die - op basis van objectieve argumenten - durft aan te geven dat er naast technische vooruitgang (het audiovisuele aspect) evenzeer een proces van graduele uitholling van het concept ingezet is de laatste jaren. Ik pleit dan ook voor een 'return to normalcy'.  

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #352 Gepost op: 11-03-2012, 11:27:51 »
Goed kijken, daar staat bij elke opdracht wat AnneMarie heeft gedaan.
In de uitzending werden er maar enkele uitgelicht.
In één van de nieuwere topics hier staan ze ook uitgeschreven.

Maar het ging toch om hints? ;o

In ieder geval vond ik het apart dat Art in de uitzending zei dat er meer op de website zouden staan, terwijl dat gewoon niet waar is.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #353 Gepost op: 11-03-2012, 11:31:13 »
Ik sluit me aan bij de woorden van Lautjuh. Het is dom om iedereen die geen George of Dennis is meteen een slechte mol te noemen.
...óf niet!

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #354 Gepost op: 11-03-2012, 11:40:31 »
Tja, als Liesbeth de mol dan was : Dan hadden we het toch ook allemaal van aflevering 1 geweten. Dus ik snap eigenlijk niet echt wat voor negatieve reacties hier worden geplaatst. Ik ben blij dat Anne-Marie de mol is, Hadewych heeft amper gemold en Liesbeth juist te veel. Dit jaar waren er gewoon weinig opties voor een mol...

Fijn dat je Anne-Marie de beste mol van de 3 vond, maar ik vind het een rare opmerking dat je Hadewych een slechte mol zou vinden, omdat ze amper gemold heeft. Zoals we gezien hebben is ze ook niet de mol, maar gewoon een kandidaat die zelfs het spel het best gespeeld heeft, want ze is de winnaar. Waarschijnlijk zou ze als mol het spel anders gespeeld hebben.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #355 Gepost op: 11-03-2012, 14:33:49 »


Heel veel zaken die wij vinden blijken geen hints te zijn/ zijn niet genoemd door de avro in aflevering 10
In aflevering 10 hebben ze maar een uur de tijd. Ze hebben dit jaar (vind ik ook) veel tijd verspeeld door aflevering 9 nog eens dunnetjes over te doen. Een lijst met alleen maar hints opnoemen wordt daarentegen ook saai. Er staat een grotere lijst op de officiële site.
Door een aantal mensen wordt er zo hard gespeurd en men steekt elkaar aan dat het alleen maar kan tegenvallen. Eerder stond deze post in dit topic en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Het feit dat het programma tussen de 1,5 en de 2 miljoen kijkers trekt op donderdagavond betekent dat ze toch zeker iets goed doen.



Dit is toch eigenlijk al heel lang zo? Al vanaf "de mol vliegert met de molvlieger" vind ik het tegenvallen. Helaas, maar ik ben er niet verbaasd over. Het forum voegt absoluut veel toe, maar kan ook op een bepaalde manier ergens toch de hints (het gebrek eraan, de diepgang) 'verpesten'.
No Milk today???

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #356 Gepost op: 11-03-2012, 16:19:00 »
Iedere mol heeft een strategie. Van deze mol was het laat de groep maar zo veel mogelijk verzieken, dan speel ik wel een goede kandidaat. Zo zag ik het op tv.
Stel je vindt een aanwijzing, maar die kandidaat heeft te weinig molacties op zijn naam staan, tja dan is de aanwijzing ook niet veel waard. De mol moet toch gevonden kunnen worden?
Dan moeten we kunnen zien aan een A en een J op een bood en een gok machine dat Anne-Marie het is? Ik kan me herinneren dat de productie vorig jaar had gezegd of ergens had geschreven dat ze niet kunnen toveren, ofwel ze kunnen niet zomaar ergens boorden op gaan hangen. Dit lijkt me dus typisch zo'n te ver gezochte hint.
Die titel-hints kunnen op iedereen slaan.
Dus uiteindelijk is er maar 1 hint: I AM en verder geen zichtbare molacties.
Maar wel Liesbeth en Hadewych erg verdacht maken, met pijlen en testvragen etc.

Het is dat ik 5 van de 10 kandidaten heel leuk vind, anders vond ik dit een best wel grote tegenvaller.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #357 Gepost op: 11-03-2012, 20:32:07 »
Negatieve reacties zullen er altijd zijn. Ieder mens is anders, ieder mens kijkt anders tegen dingen aan en vanzelfsprekend heeft iedereen dus een andere mening. Gelukkig maar, anders wordt het een saaie wereld. Dat er na de finale-uitzending vooral negatieve reacties worden geplaatst is logisch: mensen met kritiek zijn meer bereid hun mening te geven. Hierdoor ontstaat er een, vanuit de tevreden kijkers gezien, onterecht beeld: zij vonden de serie immers leuk. Gevolg is dat steeds meer tevreden kijkers bereid zijn om tegenwicht te geven aan de kritiek. Hierdoor ontstaat een discussie met positieve en negatieve punten, maar bedenk vooral: men kan niet iedereen tevreden stellen. De 'ideale mol' verschilt per persoon.

Het verbaast mij bijvoorbeeld dat er kritiek is op de hints. De A en de J waren toch vrij duidelijk in beeld, en al snel ontdekt door de molloten op dit forum. IJsland en Spanje met de oplichtende letters als grote hint dus. Deze hint is in sommige afleveringen verder ondersteund met de gele letters AJ op het schip (ook op dit forum langsgekomen), en op de gokmachine (niet gezien?). Feit is, dit was duidelijk zichtbaar door het hele programma.

De molloten op dit forum zijn zo creatief dat ze in ieder fragment een hint naar een kandidaat kunnen zien. Ikzelf zie dit vooral als een spelletje: 'ruim' denken en hopen dat je het goed ziet. Zo niet, dan heb je in ieder geval lekker gepuzzeld. Niets meer, niets minder.

Ik kan mij ook niet vinden in een deel van de kritiek op Anne-Marie als mol. Met name het argument 'de mol heeft niet genoeg gemold'. Het doel van de mol is ervoor zorgen dat een opdracht mislukt om geld uit de pot te halen. Als medekandidaten de opdracht al (on)bedoeld hebben verpest dan hoef je als mol in mijn ogen niet nog extremer te mollen. Dat is misschien niet leuk als kijker, maar de kandidaten spelen geen wedstrijd 'wie molt er het meest'.

Bedenk vooral: de kandidaten zijn vrij om te zeggen wat ze zeggen, en te doen wat ze doen. De mol staat dus altijd voor verrassingen en zal hier zo goed mogelijk mee om moeten gaan. Anticiperen op de acties van kandidaten tijdens een opdracht moet binnen seconden gebeuren, en is dus niet zo makkelijk als het misschien op tv lijkt. De deelnemers volgen geen script, en laten we dit zo houden.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #358 Gepost op: 11-03-2012, 21:51:52 »
Ik kan mij ook niet vinden in een deel van de kritiek op Anne-Marie als mol. Met name het argument 'de mol heeft niet genoeg gemold'. Het doel van de mol is ervoor zorgen dat een opdracht mislukt om geld uit de pot te halen. Als medekandidaten de opdracht al (on)bedoeld hebben verpest dan hoef je als mol in mijn ogen niet nog extremer te mollen. Dat is misschien niet leuk als kijker, maar de kandidaten spelen geen wedstrijd 'wie molt er het meest'.

Bedenk vooral: de kandidaten zijn vrij om te zeggen wat ze zeggen, en te doen wat ze doen. De mol staat dus altijd voor verrassingen en zal hier zo goed mogelijk mee om moeten gaan. Anticiperen op de acties van kandidaten tijdens een opdracht moet binnen seconden gebeuren, en is dus niet zo makkelijk als het misschien op tv lijkt. De deelnemers volgen geen script, en laten we dit zo houden.

Als je voor meer dan de helft van de proeven geen deftige sabotage acties kan voorleggen en dan met het flauw excuus komt "jamaar, de kandidaten hadden het sowieso al verpest" dan kan je daaruit twee dingen concluderen:

1) Dan is er eigenlijk geen Mol meer nodig want alles loopt sowieso in het honderd.

2) Op basis waarvan moeten de andere kandidaten de test correct kunnen invullen als er niet gemold kan worden?

Deze reeks is echter zo uniek omdat A-M al in een zeer vroeg stadium door de mand is gevallen door haar onkandidaatachtig gedrag (weinig invullen in haar molboekje, ze stelde beduidend minder vragen aan haar medekandidaten om info te verzamelen en te doen alsof naar de Mol aan het speuren was én ze zonderde zich af van de anderen). Niet moeilijk dat ze al bij het begin van de tweede aflevering compleet schaakmat gezet werd door de anderen. Gedurende de hele reeks is dat wantrouwen blijven bestaan. Let er ook op dat er werkelijk niemand verbaasd is dat zij de Mol is. Ik kan nog ergens begrijpen dat kritiek op WIDM gevoelig ligt hier, maar los van het hele BN'ers-gedoe kan je toch onmogelijk beweren dat A-M het goed gedaan heeft? ::ohno:: Daar sta ik nog het meest van te kijken eerlijk gezegd. Hoe 'leuk' of 'tof' je haar ook mag vinden, dat is totaal irrelevant bij het beoordelen van een Mol. Ze was psychologisch niet sterk genoeg voor het molschap, denk ik. En dat hoeft niet te verbazen, want het is ook gewoon heel erg zwaar om drie weken lang in die rol te blijven. Vermoedelijk is de voorbereiding van een BN'er voor het molschap ook een stuk minder intensief dan bij ON'ers. Een celebritie gaat zich echt geen maanden voorbereiden, hoor. Die hebben het allemaal 'druk, druk, druk'. Zij zien de opdracht om Mol te spelen als een rol in een tv-serie. Een goede Mol weet echter dat er veel meer bij komt kijken dan dat. Übermol George zei ooit dat je als Mol moet denken wat je zou doen als je kandidaat zou zijn geweest en dan vervolgens juist op het allerlaatste nippertje de boel in het honderd moet sturen. Wijze woorden van een schitterende kerel!


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #359 Gepost op: 11-03-2012, 22:14:24 »
1) Dan is er eigenlijk geen Mol meer nodig want alles loopt sowieso in het honderd.
Als de opdrachten te moeilijk zijn kun je dat toch moeilijk de mol kwalijk nemen :)

Het is veelal terechte kritiek, maar wordt geuit op de verkeerde persoon.

2) Op basis waarvan moeten de andere kandidaten de test correct kunnen invullen als er niet gemold kan worden?
Mee eens. Dergelijke kritiek heb ik aan het begin van deze reeks geuit in de discussie De opdrachten zijn te moeilijk.


Citaat
kan je toch onmogelijk beweren dat A-M het goed gedaan heeft? ::ohno:: Daar sta ik nog het meest van te kijken eerlijk gezegd.
Ik vind dat Anne-Marie het goed gedaan heeft. Niet perfect. Wel goed. Je mag me voor gek verklaren zoveel je wil, maar ik vind dat, en dat kan ik dus ook beweren. Misschien heeft ze inderdaad in aflevering 1 een paar ontactische dingen gedaan. Tja. Geen mens is perfect. Maar om op basis van een paar fouten te roepen dat ze dus geen goede mol is vind ik te ver gaan, want er staat genoeg tegenover dat wel goed is gegaan.

Citaat
Hoe 'leuk' of 'tof' je haar ook mag vinden, dat is totaal irrelevant bij het beoordelen van een Mol.
Daarover verschillen de meningen :) Humor vind ik bijvoorbeeld wel een meerwaarde. Maar goed ik begrijp het ook wel als iemand daar anders over denkt want het hoort niet bij de rolomschrijving van de mol-rol.

Citaat
Ze was psychologisch niet sterk genoeg voor het molschap, denk ik. En dat hoeft niet te verbazen, want het is ook gewoon heel erg zwaar om drie weken lang in die rol te blijven. Vermoedelijk is de voorbereiding van een BN'er voor het molschap ook een stuk minder intensief dan bij ON'ers. Een celebritie gaat zich echt geen maanden voorbereiden, hoor. Die hebben het allemaal 'druk, druk, druk'. Zij zien de opdracht om Mol te spelen als een rol in een tv-serie. Een goede Mol weet echter dat er veel meer bij komt kijken dan dat.
Dat is speculatie. Waarmee ik niet zeg dat het dus niet klopt, maar je weet het niet. :)

Citaat
Übermol George
Hoe vervelend ik het ook vind dat er zo veel kritiek is op Anne-Marie en vorig jaar op Patrick idem, word ik eerlijk gezegd ook een beetje ziek van dat ge-übermol over George. Ik reageer dat toevallig nu hier af maar heeft verder niets met jou persoonlijk te maken, ik zie het overal op de forums. Sorry hoor, maar die gast wordt hevig overgewaardeerd. Hij was heus een goede mol, dat zal ik niet ontkennen, maar ik krijg steeds meer het idee dat iedereen George alleen maar de hemel inprijst omdat als je kritiek op hem levert dat je dan het hele forum over je heen krijgt. Bovenal vind ik de term "übermol George" erg minachtend overkomen tegenover alle andere mollen. Alsof er maar één oppermol is en alle anderen slechts afgeleiden. En dat is natuurlijk niet zo.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas