Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 130590 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #380 Gepost op: 12-03-2012, 15:41:33 »
Hoe krijgen ze het trouwens elke keer weer voormekaar om een super verdacht iemand in de finale te krijgen-> liesbeth :P. Dat is toch wel weer toeval dat degene die het meest verdacht is de finale haalt. Het was misschien wel helemaal uber geweest als niet hadewych maar tim in de finale stond. Dan zou de mening hier ook anders zijn denk ik omdat er zoveel tim-verdenkers waren.

Montage. Neem de arena-doolhof opdracht. Hier vier verdachte momenten, die door de montage benadrukt worden. De 'niet' actieve kijker denkt dat Liesbeth hier met de porto klooit. Daardoor gaan ze massaal haar verdenken.
http://www.youtube.com/watch?v=lXmMQqSxP88#t=0h16m31s
http://www.youtube.com/watch?v=lXmMQqSxP88#t=0h17m08s
http://www.youtube.com/watch?v=lXmMQqSxP88#t=0h17m20s
http://www.youtube.com/watch?v=lXmMQqSxP88#t=0h18m17s
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 15:43:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #381 Gepost op: 12-03-2012, 16:07:16 »
Volgens mij heeft dat 3 redenen, waaronder idd ook montage.

1: Montage. Bij het editen van al het geschoten materiaal is al bekend wie de finalisten waren. Dan moeten er wel van alle finalisten mogelijk verdacht materiaal worden uitgezonden of goede acties van sommige finalisten worden verzwegen (bijv Liesbeth die wel geld pakte in de westernopdracht). Je wilt als redactie niet hebben dat het publiek in de finale 2 van de 3 finalisten definitief heeft doorgestreept

2: Verdachte kandidaten hebben meer kans erin te blijven. Hulpmollen is soms een goede strategie, omdat andere kandidaten er dan op jou uitgaan. Edo werd door velen verdacht, Liesbeth heeft anderen doen stranden, Art zette medekandidaten op het verkeerde spoor en ook Frederique en Marc-Marie hadden hun hulmolacties.

3: Finalisten zitten langer in het spel. Behalve dat een verdachte kandidaat er lang in zit, is het ook zo dat als een kandidaat langer in het spel zit je vanzelf redenen gaat zien om ze te gaan verdenken. Zo heb ik Hadewych geen moment verdacht, maar begon ze in aflevering 5 ineens behoorlijk te knipperen op de radar. Paul deed niks molligs, maar zette aan het eind met 1 molactie 2 medekandidaten op het verkeerde been Hoe langer ze in het spel zitten, hoe groter de kans is dat er iets gebeurt waardoor je ze alsnog gaat verdenken. Dan is er na 9 aflevering aan iedereen wel iets verdacht.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #382 Gepost op: 12-03-2012, 19:44:07 »
::rofl:: bedankt D*N

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ome Henk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joh.
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #383 Gepost op: 13-03-2012, 18:41:58 »
@ Qper

Ik denk dat er nog bij komt kijken dat je aan jezelf gaat twijfelen. Ondanks dat ik vaak genoeg goed zit, word ik elk seizoen de laatste 2/3 afleveringen wat onrustig. "Het zal toch niet..."

Op z'n tijd een beetje paranoia worden is toch gezond voor je  ::trots::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #384 Gepost op: 14-03-2012, 12:20:56 »
*D*N helpt Lukie4 een handje omdat ie het al zo zwaar heeft: en weer terug over de finale ( dit seizoen) ::hypocriet::.

Hoe krijgen ze het trouwens elke keer weer voormekaar om een super verdacht iemand in de finale te krijgen-> liesbeth :P. Dat is toch wel weer toeval dat degene die het meest verdacht is de finale haalt. Het was misschien wel helemaal uber geweest als niet hadewych maar tim in de finale stond. Dan zou de mening hier ook anders zijn denk ik omdat er zoveel tim-verdenkers waren.
Dat zal er toch ook mede mee te maken hebben hoe de regie uiteindelijk alles in beeld gaat brengen, en waar men knipt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #385 Gepost op: 14-03-2012, 14:04:51 »
George is misschien de beste mol ooit, maar o.a. Dennis vond ik ook erg goed. Helaas zeg ik dat nu met een wrange nasmaak. Hoe goed zijn die mollen eigenlijk, als ze realtime ingeseind worden, beeld en geluid kunnen zien van andere kandidaten, daar waar ze zelf niet bij zijn. Om iedereen om de tuin te leiden, niet alleen de kandidaten maar ook ons, als kijker ?

Er word een script gedraaid en als daar staat, "de pot moet leeg"; komt er een opdracht waar de opdracht vrijwel zeker leeg gaat; er word niets aan het toeval overgelaten. Dit zie je bij AM en het stemmen rood/groen opdracht , maar ook in o.a. 2007, op Thailand, waar weinig verrassen de pot leeg gaat bij een veiling van jokers, vrijstelling/hotel etc.
Dat is nog niet het ergste, de Graaf/team verlult zich en zegt "de mol heeft er prima voor gezorgt dat de jokers niet bij 1 kandidaat terecht zijn gekomen. HUH? hoe kan dat, als de mol tussen de anderen staat, elkaar niet kunnen zien en spreken en alleen stemmen door de hand op te steken ? Juist, doorgestoken kaart van de programmamakers die blijkbaar de Mol realtime kunnen inseinen of tussendoor geniepig alle beelden laten zien wat de andere kandidaten bespreken/gaan doen.

Tja, zo word het kinderlijk eenvoudig om De Mol "slimme acties" te laten uitvoeren. Dat vind ik bedrog van de kijkers en eigenlijk ook de kandidaten, die, hoezeer ze ook hun best doen, door deze "sluwe spionage" gewoon niet kunnen winnen. Het spel word daarmee vertroebelt op een in mijn ogen onwenselijk manier zodat we allemaal op het verkeerde been worden gezet. Het spel word vals gespeeld, maar dan vooral door de programmamakers. Als ze btw niet willen dat er X bedrag kan worden verdiend, moeten ze die kluif ook niet voorhouden. Flauw hoor; als iedereen goed gespeeld had zou je 150.000 euro kunnen winnen. Wat een farce, want zover zal het dus nooit komen, met die spionage acties.

Kandidaten btw, die vaak geen malle moer geven om "de pot", het geld wat ze kunnen winnen en zonder blikken en blozen zo opbieden tot 5000 euro of meer voor een vrijstelling, zodat ze een dagje langer mee mogen doen. Dat ze dan misschien een uitgeholde pot winnen, boeit blijkbaar niet. Het helpt natuurlijk, dat het BK'ers zijn, slim van de programmamakers. Die hebben zowiezo een leuk prijsje niet echt nodig.

En zo staat de pot dus regelmatig op nul, waar het script de Mol even de boel laat gaan/helpt om de pot weer wat te spekken en daarna er weer vanaf gaat snoepen. Dat word idd voorspelbaar. Jammer dat ik na 12 seizoen "de Mol" nu toch heel anders tegen het programma aankijk. Nu kijk ik met een nasmaakje en vind het helemaal niet vreemd, dat ik weer de verkeerde mol in gedachten had. Met dat bedrog erbij worden we nml. allemaal bij de neus genomen.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #386 Gepost op: 15-03-2012, 00:18:33 »
Best wel eens met de vorige schrijver.
Anders gezegd : WIDM zou (volgens mij) vooral een psychologisch spelletje moeten zijn tussen mol en kandidaten (en in 2e instantie met de kijkers), en dan dus niet of zo min mogelijk gebaseerd op voor-informatie of hulp vanuit de productie aan de mol. M.a.w. de mol moet zijn rol zoveel mogelijk invullen o.b.v. zijn eigen mensenkennis en inschatting van de groepsdynamiek.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #387 Gepost op: 15-03-2012, 07:15:24 »
Heb seizoen 3 nog even teruggekeken, en ik moet zeggen dat ik George helemaal niet zo'n geweldige mol vind.
Oke, hij kon goed acteren maar de kandidaten maakten het hem ook wel erg gemakkelijk; niemand die iemand aansprak op zijn "molzijn"; liep te vissen etc. Niemand, die het licht zag; een "kandidaat", atletisch gebouwd, sportief, die bijna een paniek aanval krijgt bij de eerste opdracht "met trillende lippen, zwetend als een rund" maar wel naar benenden ging...zeer traag, wat een held. Die een paar dagen later als een echte dare-devil moeiteloos en ranzedsnel achter een speedboot hangt. Die weer even later, doodleuk met een "normale" hartslag van slechts 130 op het koordje staat, boven een afgrond.  Alleen dat al, zou hem moeten ontmaskeren. Slechts 1 kandidaat zegt tegen hem "je hebt je hoogtevrees toch niet gefaked, he!" , wat diezelfde kandidaat later zelf niet eens meer weet, dat hij dat gezegt heeft.

Komaan, een beetje bijdehandte kandidaat had moeten herkennen dat iemand met schijnbare hoogtevrees en een bijna paniek aanval (trillende lippen..etc) dat gefaked MOET hebben, als diezelfde persoon met een redelijke lage hartslag en veel minder gestressed over een koordje boven een waterval "wandelt". Een kandidaat kan dit nml. niet verzinnen/faken, dat kan alleen een Mol doen, die weet wat er gaat komen en weet wanneer die wat gaat doen.
Hier had je George (bij de waterval, op dat koordje) als kandidaat kunnen wegstrepen.

En dan dat fietsen die berg op, hoe knullig allemaal. Ze konden, met minstens 4 man, niet eens tot 10 tellen "oooo, ik/we dacht(en) dat er maar 8x was gewisseld". Niemand met het plan vooraf, om vooral zo weinig mogelijk te wisselen.
DE grote held George, die kinderlijk eenvoudig zijn medekandidaten misleidde met de versnelling en ogenschijnlijke vermoeidheid. Heb je zijn benen gezien? Waren ze zijn acties op het water vergeten ?
Hij reed net zo sukkelig soms als een huisvrouw met overgewicht, en niemand viel het op....hahaha.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #388 Gepost op: 15-03-2012, 07:57:08 »
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg als een mol wat voorkennis heeft, en bijvoorbeeld weet wat de opdrachten gaan worden, zodat die voor zichzelf al een positie zou kunnen bepalen waar het meest te mollen valt. De mol mag van mij ook gerust beelden en interviews en zo van de kandidatien zien, zodat de mol meer inzicht in de kandidaten krijgt. Maar ik vind het wel erg als een mol zoals in deze serie bij het hofdihuis een heeeeel belangrijke rol krijgt toebedeeld om de pot geheel leeg te krijgen. De opdracht was van tevoren al gedoemd om te mislukken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #389 Gepost op: 15-03-2012, 09:29:04 »
opdracht was van tevoren al gedoemd om te mislukken
Het uitgangspunt zal gewoon geweest zijn: de executie is nu gestopt, we spelen een spelletje, en daarna gaan we door met de executie alsof er niets gebeurd is. Geen geld uit of in de pot, William naar huis, that's it. Want unanimiteit was nooit mogelijk met de mol in hun midden dus de logische uitkomst was gewoon verdergaan alsof er niets was gebeurd.

Dat kun je gedoemd te mislukken noemen maar vind ik niet helemaal de lading dekken; ja als je als inzet hebt dat dit een opdracht was waarin geld verdiend kon worden dan was DAT inderdaad gedoemd te mislukken.

Het zijn de kandidaten die de pot leegroofden, de mol had maar 1 stem. Dus de kandidaten hadden er blijkbaar zoveel geld voor over om William mee naar Spanje te nemen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #390 Gepost op: 15-03-2012, 09:46:09 »
Dus de kandidaten hadden er blijkbaar zoveel geld voor over om William mee naar Spanje te nemen.
En de productie weet dat, en heeft het spelletje er op aangepast.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #391 Gepost op: 15-03-2012, 09:56:12 »
@Madrox, Als je er dusdanig op afknapt dat de mol voorkennis heeft en wordt ingefluisterd kun jij volgens mij beter helemaal stoppen met kijken. Dit hoort bij het format en is nooit anders geweest. Alle mollen hebben altijd oneerlijke voorkennis en alle mollen worden wel eens ergens door de productie geholpen. Een van de Vlaamse mollen had zelfs een oortje in bij een opdracht.

Zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen van hoe een mol 'oneerljk' wordt geholpen. George die door iemand van de productie wordt verteld welke antwooden Harry gaf en wat de juiste antwoorden waren om zo precies evenveel goede antwoorden te raden als Harry en geen geld te verdienen; Elise die samen met Ferdi moet voorspellen of een opdracht van de medekandidaten lukt en allang is ingeseind over het resultaat ervan, Yvon die bij het lasergame bijna niet afgeschoten kan worden omdat ze minder raakpunten heeft, Milouska die van te voren weet waar 2x -2000 ligt bij het memoryspel, Inge die bij de ontvoering van Alex is ingeseind dat Alex liegt, Dennnis die bij de volgordeopdracht van te vore precies weet welke envelop hij moet pakken, Jon die is ingeseind dat Dennis en Vivienne een pact hebben om Vivienne verdacht te maken, Kim die bij het onderhandelen weet welk voordeel ze heeft aan kiezen voor een lege koffer en natuurlijk Patrick die zichzelf loot voor de vrijstelling, en AM die mag afluisteren in het hofdi. En dat is nog maar 1 moment per seizoen.

Elk seizoen zijn er wel diverse momenten dat de mol oneerlijk bevoordeeld wordt. Verder weet de mol ook altijd welke keuzes die wel of niet moet maken, welk antwoord bij een vraag hoort, waar een eindpunt van een opdracht is en daarmee vooral precies wat de mol dus niet moet doen. Als je er op afknapt dat een mol dit voordeel heeft, jammer.... Nooit anders geweest, zal nooit anders zijn.

En wat betreft het Hofdihuis. Zo oneerlijk was het voordeel van A.M. niet eens. Doordat anderen na haar spraken en A.M wel het gesprek wist, maar niet de keuze, hadden de kandidaten wel degelijk een kans en A.M. slechts een inschatting. Zoals Frits al aangaf, was het bijna gelukt om de mol te omzeilen. Alleen was Tim hier uiteindelijk dom bezig. Maar gezien Tim hier door een eigen keuze/fout de pot per ongeluk leegroofde en niet de mol en Tim de pot had kunnen behouden is het onzin om te zeggen dat hier bewust is geregisseerd naar een lege pot. Tuurlijk, voor de schok hoop je er als productie op, maar het was te voorkomen.


Oh en 10 jaar na dato zeggen dat George helemaal niet zo'n goede mol is omdat je het daar en daar had kunnen ontdekken is achteraf nogal makkelijk gezegd. Je kijkt nu met de voorkennis dat George de mol is en dan is het idd makkelijk om te zeggen "hier kan je zien dat George de mol is". Maar had je het 10 jaar geleden ook direct door op dat punt, of zou je het als deelnemer door hebben gehad? Een groot deel van de kijkers en van de kandidaten trapten erin destijds. Om dan 10 jaar later met voorkennis te zeggen "hier moet je zien dat George de mol is" is geen eerlijke vergelijking.

Dat is net zoiets als dat ik nu ga zeggen dat ik nu seizoen 6 ga terugkijken en ga zeggen dat Milouska helemaal niet zo'n goede mol is omdat ze 2x -1000 pakt en je hier zeker moet zijn van haar als mol. Of seizoen 8 terugkijken en zeggen dat Dennis helemaal niet zo'n goede mol is omdat je hem door kon hebben toen die de verkeerde envelop pakte.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2012, 10:07:30 door Qper »

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #392 Gepost op: 15-03-2012, 10:50:31 »
Conclusie:

1. Een mol met voorkennis is voor sommige opdrachten noodzakelijk en dus onderdeel van het spel. Dit zal ook nooit veranderen.
2. Je mag alleen een mening over de kwaliteiten van de mol hebben als je destijds de serie helemaal gevolgd heb.

2 punten waar ik het compleet mee eens ben!  ::tandpastasmiley::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #393 Gepost op: 15-03-2012, 11:03:50 »
2. Je mag alleen een mening over de kwaliteiten van de mol hebben als je destijds de serie helemaal gevolgd heb.

Mhoaw, dat bedoelde ik niet helemaal en ben ik het zelf ook niet mee eens. Voor sommigen is het ook niet mogelijk om de oude series 'live' te hebben gekeken omdat ze toen nog niet op de hoogte waren van het bestaan van WIDM of omdat ze te jong waren om het toen echt te volgen.

Ik vind best dat je een mening over een mol mag hebben als je de serie pas later hebt teruggekeken. Alleen moet men zich wel realiseren dat je een mol waarvan je voor het kijken van de serie weet dat het de mol is moeilijker kan vergelijken met een mol van wie je dat niet weet.

Ik heb seizoen 3 ook pas later gezien, dus ik weet niet of ik er ingetrapt zou zijn. Je ziet dan wel punten waarvan je denkt "dit doet die slim" of "hier had men het kunnen zien". Echter ben ik me wel bewust dat ik seizoen 3 heb gekeken met voorkennis en met 5 of 6 seizoenen ervaring als molspeurder en niet met 2. Tja, dan is het al makkelijk om te zeggen "hier had je het kunnen weten". Maar had je het ook geweten als je het 'live' had gevolgd?

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #394 Gepost op: 15-03-2012, 11:14:59 »
Oké, helemaal geen mening mogen hebben is inderdaad wat drastisch, soms zeg ik echt rare dingen  :P maar je moet wel beseffen dat je mening een hele andere waarde heeft naarmate je voorkennis anders is. Ik blijf het gewoon raar vinden hoe mensen lijstjes maken en mollen vergelijken zonder bepaalde series puur en onbevooroordeeld gezien te hebben...
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #395 Gepost op: 15-03-2012, 13:14:18 »
productie weet dat, en heeft het spelletje er op aangepast
Nee,als je de beelden analyseert snapte alleen Hadewych de clou niet. Tim kreeg de clou perfect uitgelegd door Frits dus was ook overtuigd hoe het spelletje gespeeld moest worden alleen was hij zo'n oelewapper dat hij onder groen stemmen doorgaan van de executie verstond. Dus van de stelling dat de kandidaten geld overhadden om William mee naar Spanje te nemen blijft alleen de kale constatering overeind... maar achteraf sloeg Hadewych zich ook voor de kop. Na een beetje slim spel was er gewoon uitgekomen dat er 4 roodstemmen waren en dus een gelijke pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #396 Gepost op: 15-03-2012, 14:21:06 »
@Madrox, Als je er dusdanig op afknapt dat de mol voorkennis heeft en wordt ingefluisterd kun jij volgens mij beter helemaal stoppen met kijken. Dit hoort bij het format en is nooit anders geweest. Alle mollen hebben altijd oneerlijke voorkennis en alle mollen worden wel eens ergens door de productie geholpen. Een van de Vlaamse mollen had zelfs een oortje in bij een opdracht.
Dat ze alle opdrachten van te voren weten vind ik niet zo erg, dat influisteren tijdens en na opdrachten om zo'n opdracht naar hun hand te zetten wel. Dat werpt een smet op het mollenspel. Valt het je ook op bijv. dat de kandidaten bijv. dit helemaal niet door hebben ? Niemand zegt, wacht ff, de Mol weet precies wat wij hier zeggen nu, sterker nog; hij kan meekijken! Nee, dat zeggen ze niet want dat beseffen ze niet, is mijn indruk. Dat bedoel ik met smet.

Citaat
Zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen van hoe een mol 'oneerljk' wordt geholpen.
Precies, de Mol is niet alleen zeer goed voorbereid (vaak) maar krijgt ook nog zijn eigen spionage-net mee.

Citaat
Elk seizoen zijn er wel diverse momenten dat de mol oneerlijk bevoordeeld wordt. Verder weet de mol ook altijd welke keuzes die wel of niet moet maken, welk antwoord bij een vraag hoort, waar een eindpunt van een opdracht is en daarmee vooral precies wat de mol dus niet moet doen. Als je er op afknapt dat een mol dit voordeel heeft, jammer.... Nooit anders geweest, zal nooit anders zijn.
De voorkennis over wat er komen gaat vind ik niet zo erg, als het realtime influisteren van info over wat de andere kandidaten doen. Dit valt me vooral op, als de pot omlaag of leeg moet; Het seizoen met Kim bijv. was er geeen "we kunnen naar O euro" opdracht: reden: pot was niet hoog genoeg.

Citaat
En wat betreft het Hofdihuis. Zo oneerlijk was het voordeel van A.M. niet eens.
Ja natuurlijk, als alle kandidaten dit door zouden hebben zou er minstens 1 rode stem bij zijn gekomen. Punt blijft: er viel niks te winnen voor de kandidaten. Een opdracht waar ze, hou je het ook bekijkt; alleen maar konden verliezen.
Blijf jij het produktie-team maar verdedigen, ik blijf dit unfair vinden. Opdrachten moeten wel iets op kunnen leveren.
Oja, iemand kreeg een vrijstelling. Uitstel van executie, noem ik dat. Met een lege pot.

Citaat

Oh en 10 jaar na dato zeggen dat George helemaal niet zo'n goede mol is omdat je het daar en daar had kunnen ontdekken is achteraf nogal makkelijk gezegd.
Dat is waar, alleen zie ik meer snuggere kandidaten tegenwoordig die dit wellicht beter hadden doorzien en uitgespeeld.
Maar het zijn wel dingen waar ik doorgaans sterk op let, seizoen 3 heb ik toen idd nooit gezien, wel achteraf nu en de onbenulligheid en naiviteit straalt ervan af; dat kan je wel zien; ook nu. Hij zegt het zelf trouwens ook, dus ala.
Citaat
Dat is net zoiets als dat ik nu ga zeggen dat ik nu seizoen 6 ga terugkijken en ga zeggen dat Milouska helemaal niet zo'n goede mol is omdat ze 2x -1000 pakt en je hier zeker moet zijn van haar als mol. Of seizoen 8 terugkijken en zeggen dat Dennis helemaal niet zo'n goede mol is omdat je hem door kon hebben toen die de verkeerde envelop pakte.
Heb Dennis ook teruggekeken en vind hem nog steeds een goede mol. Hij kampte niet met een fysieke en mentale tegenstrijdigheid wat ik bij George wel zag. Maar goed, ieder mag er het zijne van denken.

Het blijft leuk om de kandidaten te zien stuntelen, maar dit is een zeer unfair spelletje. Iets te als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2012, 14:25:10 door Madrox »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #397 Gepost op: 15-03-2012, 14:32:04 »
dat de kandidaten bijv. dit helemaal niet door hebben ? Niemand zegt, wacht ff, de Mol weet precies
Volgens mij hadden ze het wel goed door. Tim zei al tegen AM dat als zij de mol zou zijn zij dus anders zou stemmen. En Frits zei toen Liesbeth eenzelfde opmerking maakte dat je daar inderdaad vanuit moest gaan en had een perfecte analyse hoe je de invloed van de mol tot een minimum moest beperken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #398 Gepost op: 15-03-2012, 14:43:19 »
De voorkennis over wat er komen gaat vind ik niet zo erg, als het realtime influisteren van info over wat de andere kandidaten doen. Dit valt me vooral op, als de pot omlaag of leeg moet; Het seizoen met Kim bijv. was er geeen "we kunnen naar O euro" opdracht: reden: pot was niet hoog genoeg.
En wat is je bron? Dit is, als ik me niet vergis, pas de 3e keer ooit dat er een 'pot naar 0'-mogelijkheid is, hoor.
De voorkennis over wat er komen gaat vind ik niet zo erg, als het realtime influisteren van info over wat de andere kandidaten doen. Dit valt me vooral op, als de pot omlaag of leeg moet; Het seizoen met Kim bijv. was er geeen "we kunnen naar O euro" opdracht: reden: pot was niet hoog genoeg.
Ja natuurlijk, als alle kandidaten dit door zouden hebben zou er minstens 1 rode stem bij zijn gekomen. Punt blijft: er viel niks te winnen voor de kandidaten. Een opdracht waar ze, hou je het ook bekijkt; alleen maar konden verliezen.
Blijf jij het produktie-team maar verdedigen, ik blijf dit unfair vinden. Opdrachten moeten wel iets op kunnen leveren.
Dat iedereen doorgaat is ook iets te winnen.
Bovendien, als de kandidaten het slim hadden gespeeld, hadden ze gezegd: "Iedereen gaat groen stemmen, en als er rood wordt gestemd weten we dat Mol bij on vijven zit!" En dat had de Mol weer liever niet gewild en stemt misschien groen. (Hoewel het wat zwak zou zijn van de Mol)
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #399 Gepost op: 15-03-2012, 15:52:26 »
En wat is je bron? Dit is, als ik me niet vergis, pas de 3e keer ooit dat er een 'pot naar 0'-mogelijkheid is, hoor.

Oh? Heb ik er een gemist? Ik kan me alleen de veiling uit seizoen 7 en natuurlijk deze Höfði opdracht! Wat is de derde dan? :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!