Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95169 keer)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #200 Gepost op: 12-01-2013, 20:39:40 »
De vrouw met de rode lippen en de rode roos in het zwarte haar verwijst naar de opera Carmen. In aflevering 1 hoor je bij de introductie van Tania in het kleine kadertje dat ze zingt: "L'amour est un oiseau  rebelle". En dat is een bekende tekst uit de opera Carmen. Google "opera carmen" op afbeeldingen en je krijgt een vrouw met een rode roos in het zwar
te haar, overeenkomstig het screenshot van Mrrt.
Ik zeg al sinds afl 1 dat Tania de mol is, jullie moeten gewoon naar me luisteren :P
Dit is wel een hint die je Art hoort uitleggen op de reünie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #201 Gepost op: 12-01-2013, 20:48:14 »
Goed gevonden zeg!  ::vergroot::

Ja, mee eens. ::jaja::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #202 Gepost op: 12-01-2013, 21:08:57 »
Ja, de Carmen-hint is wel een goeie.

"In de Staatsoper in Stuttgart, Het operahuis in Riga en op het Glyndeborne Festival is zij een graag geziene Carmen."

http://www.taniakross.com/content/2012/08/Biografie-Tania-Kross (tweede alinea)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 21:12:30 door Avogadro »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #203 Gepost op: 12-01-2013, 21:20:21 »
Zeker een mooie hint, goed gespot ::vergroot::

Dit viel mij nog op bij de herhaling van WIDM. Met deze spiegel was de opdracht vast een stuk eenvoudiger geweest :P

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 2
« Reactie #204 Gepost op: 12-01-2013, 21:22:25 »
Ja, die spiegels zag ik ook staan toen Zarayda over spiegels begon. Maar waarschijnlijk staan die spiegels daar om de laserstralen (die uit één punt komen) meer door de kamer te verspreiden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2
« Reactie #205 Gepost op: 12-01-2013, 22:07:06 »
Je hoorde bij de gedichtopdracht op de achtergrond het lied 'Eleanor Rigby', met als hoofdtekst 'All the lonely people' heeft de Mol geen verbond?
...óf niet!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #206 Gepost op: 13-01-2013, 00:34:50 »
Net gekeken. Mij viel op dat voor de 2de keer heel erg de focus op Daniel ligt met de enveloppen, vorige week met Ewout en nu met Joep.

Tania en Caroline vond ik ook meer verdacht, het laser foutje was mij ook opgevallen maar dat kan je net zo goed bij Tim ook zeggen. Caroline heeft volgens mij als enige niet gerent voor geld en bleef alsmaar in die tent (verdacht omdat ze zo het geld had kunnen pakken zoals Joep al zei!) en Jokers in een dode hoek pakken hadden ze ons niet hoeven laten zien aangezien we dat niet per ongeluk zagen zoals bij Kees (Pleit haar vrij denk ik.) Bjj Kees lieten ze ons niet zien terwijl duidelijk was dat hij ze wel heeft gezien en ik denk ook heeft gepakt, toch pleit hem dit ook vrij.

Ook leuk dat voor de 2de keer bij de afvaller bekend making de zelfde music cue uit Skyfall werd gedraaid, vorige keer bij Tania en nu bij Caroline. Ben benieuwd of dit betekent dat ze ver komen maar dan toch diepe skyfall maken op het laatste moment. 4 personen in de finalen en hun de verliezers misschien.

Nu joep weg is zit er misschien ook hint in de maintitle: De aflevering heet Spiegelbeeld en er word een pijl verwezen richting Ewout en voor Ewout zat Joep, misschien is de volgde afvaller de persoon na Ewout komt en dan de persoon die voor Joep kwam.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 00:40:08 door Pierce_Brosnan »

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #207 Gepost op: 13-01-2013, 00:37:01 »
Dit klopt niet, je ziet hem het openmaken, en hoort hem (in de biecht) zeggen dat hij in totaal 750 euro heeft gepakt.

Maar in de tent zegt hij op een gegeven moment dat hij "maar" 650 euro heeft binnen gebracht (rond minuut 41:50) zag ik in de herhaling. Als dat waar is dan klopt het wel dat er 6 enveloppen zijn namelijk.

er zijn (te zien als joep geld laat zien in de biecht):
1 x 500 euro
3 x 250 euro
5 x 100 euro

als daniel 2 enveloppen met 1x 250 euro en 4 x 100 heeft gebracht zijn er nog 4 briefjes over. Dan zou het wel kloppen. Echter heb ik in de herhaling het totaal enveloppen geteld en kwam ik uit op 7.

joep 1x
tim 2x
daniel 2x
kees 2x

Er is dus niet alleen geld gejat, maar er is een hele enveloppe verdwenen van 1 van de 4.

En de foto die op de muur is geprojecteerd is idd gephotoshopt maar heeft niets met de mol te maken. http://www.flickr.com/photos/pavel/4019711738/ in die link zie je de foto binnen in het gebouw hangen (weet niet wie het wel is, maar die foto komt uit 2009)

en uit een andere hoek:
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 02:08:32 door killerbee123 »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #208 Gepost op: 13-01-2013, 00:48:24 »
De vrouw met de rode lippen en de rode roos in het zwarte haar verwijst naar de opera Carmen. In aflevering 1 hoor je bij de introductie van Tania in het kleine kadertje dat ze zingt: "L'amour est un oiseau  rebelle". En dat is een bekende tekst uit de opera Carmen. Google "opera carmen" op afbeeldingen en je krijgt een vrouw met een rode roos in het zwarte haar, overeenkomstig het screenshot van Mrrt.

Grappig dat niemand anders meteen aan Caro Emerald dacht ?



http://www.youtube.com/watch?v=74LXx0wSqMI

« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 00:50:18 door Pierce_Brosnan »

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #209 Gepost op: 13-01-2013, 01:26:06 »
Caroline heeft volgens mij als enige niet gerent voor geld en bleef alsmaar in die tent (verdacht omdat ze zo het geld had kunnen pakken zoals Joep al zei!)

ik denk juist dat je als mol een envelop steelt en dan graag even die tent uit gaat;)


edit: @killerbee kees had geloof ik maar 1 envelop
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 01:44:04 door henky »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #210 Gepost op: 13-01-2013, 02:21:55 »
Nog even wat feitjes betreffende de laseropdracht.
In de test worden de volgende starttijden gegeven, die zouden dan bij deze kandidaten horen:

60 : Tania en Zarayda
50 : Paulien en Kees (Paulien gelijk af)
38 : Daniel en Janine (Janine gelijk af)
30 : Tim en Joep (Joep gelijk af)
19 : Carolien

Carolien is dus het langst bezig geweest (en doet de opdracht slagen), daarna Kees (opent 1 luik), dan Tim (opent luik), dan Tania en Zarayda en dan Daniel.
In mijn herinnering (zoals het in de uitzending leek gebracht) deed Daniel enorm zijn best, maar in feite doet hij in die 8 minuten niets dat de anderen veel verder brengt. Kees opent weliswaar 1 luik maar moet ook aangespoord worden door de anderen om door te gaan, blijkbaar treuzelt hij dus nogal.

Degene die de porto hanteert als Tim bezig is, is Daniel. Als Carolien gaat doet de porto het niet; die is op een ander kanaal gezet. We horen Daniel wel de aanwijzing geven op welk kanaal hij moet, maar het zou dus net zo goed kunnen zijn dat hij degene is geweest die in eerste instantie de porto op een fout kanaal heeft gezet. Hebben de anderen het door en geeft hij snel de goede aanwijzing voordat de beschuldigende vingers zijn richting op gaan? En hoe lang heeft het geduurd voordat de porto weer werkte? Ik meen 14 minuten gezien te hebben bij Carolien, dat zou 5 minuten tijdsverlies zijn geweest door een niet werkende porto? (zou ik moeten controleren, als het te controleren is). Dat is best wel veel!

Oef ineens vind ik na het herbekijken van deze opdracht Daniel weer ontzettend verdacht...

Maar het kan natuurlijk ook heel goed Tim of iemand anders die de porto nog in handen heeft gehad zijn geweest.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #211 Gepost op: 13-01-2013, 02:25:07 »
ik denk juist dat je als mol een envelop steelt en dan graag even die tent uit gaat;)


edit: @killerbee kees had geloof ik maar 1 envelop

mijn fout idd klopt wel.

Echter is te zien dat daniel bij zijn 2e envelop 250 + 100 euro pakt en dus is het niet mogelijk dat hij 750 euro heeft opgehaalt.

Er is idd geld gestolen ik weet het nu zeker als het waar is wat Tim zecht in de biecht.

Op het moment dat Janine en Tim terug komen de tent in met de eerste envelop wordt er gezegt hup 250 euro. Dit kan alleen met een brieftje van 250.

Als dat waar is kan Daniel nooit 750 hebben opgehaalt zonder dat er geld is verdwenen want de enige mogelijkheid die hij dan nog heeft om aan 750 te komen is:
met 2 enveloppen 250 + 5x 100 = 6 briefjes en dan blijven er nog 3 briefjes over voor 4 enveloppen.

Als hij liegt bij de biecht en in werkelijkheid 650 heeft opgehaalt blijven er (250 + 4x100) 4 briefjes over voor 4 enveloppen en dit kan wel.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 02:34:30 door killerbee123 »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #212 Gepost op: 13-01-2013, 03:05:22 »
Ik weet niet of ik de enige ben die dit opviel, maar Cikarolien was toch gewoon af bij de laseropdracht? Ik heb het paar keer terug gekeken, en die laserstraal lijkt haar rug echt te raken? Zou een goede molactie zijn ; Goed bezig zijn, maar niet af kunnen gaan. In het begin elke keer de porto vast, als laatst gaan en dan als held terug komen. Misschien is er volgende aflevering wel een grote kans om geld te verliezen, dus ja.. Ook heeft de ze porto in handen bij de quad-opdracht.

Ik zag het ook hoor maar ik zou dat juist geen goeie molactie vinden want geregiseerd door de crew.

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #213 Gepost op: 13-01-2013, 11:55:57 »
of daniel nu 650 of 750 had maakt denk ik niet eens heel veel uit, als hij 650 had dan was er 300 over voor drie enveloppen. dat is wel heel erg weinig...

Offline J

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #214 Gepost op: 13-01-2013, 12:23:30 »
Bij de laseropdracht gaan als 2e Kees en Paulien. Bij de eerste laser blokt Paulien de laser bij de bron (goede tactiek), waardoor Kees meteen door kan rennen. Zijzelf is daarna wat onhandig en raakt zelf wel meteen af. Het was volgens mij niet zo moeilijk geweest om die spiegel voor de laser-bron te blijven houden, en dan zelf ook door te lopen.
En... Waarom gebruiken de andere kandidaten niet ook die techniek van 'laser blokken bij de bron'? In plaats daarvan gaan ze allemaal moeilijk doen en proberen ze de laserstralen een voor een te blokken.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #215 Gepost op: 13-01-2013, 13:09:56 »
Bij de laseropdracht gaan als 2e Kees en Paulien. Bij de eerste laser blokt Paulien de laser bij de bron (goede tactiek), waardoor Kees meteen door kan rennen. Zijzelf is daarna wat onhandig en raakt zelf wel meteen af. Het was volgens mij niet zo moeilijk geweest om die spiegel voor de laser-bron te blijven houden, en dan zelf ook door te lopen.
En... Waarom gebruiken de andere kandidaten niet ook die techniek van 'laser blokken bij de bron'? In plaats daarvan gaan ze allemaal moeilijk doen en proberen ze de laserstralen een voor een te blokken.


Voorkennis van de mol?? ;D

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #216 Gepost op: 13-01-2013, 13:51:45 »
ik weet niet of iemand het al heeft geplaatst, maar tijdens het maken van de test hoor je de kandidaten zeggen wie ze verdenken.

Kees ; Janine
Zaradya ; Tim
Paulien; Tania
Tim; Janine, Paulien
Janine; Kees
Joep; niet op Paulien, zegt verder volgens mij niets??
Daniël; Janine
Carolien; zegt dat ze niet op Janine, Paulien en Joep zit. maar zegt ook dat ze de mol niet is? beetje verdacht..
WIDM ♥

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #217 Gepost op: 13-01-2013, 15:45:49 »
Nog even wat feitjes betreffende de laseropdracht.
In de test worden de volgende starttijden gegeven, die zouden dan bij deze kandidaten horen:

60 : Tania en Zarayda
50 : Paulien en Kees (Paulien gelijk af)
38 : Daniel en Janine (Janine gelijk af)
30 : Tim en Joep (Joep gelijk af)
19 : Carolien


Toevoeging:

Wanneer Zarayda op aanwijzing van Daniël de porto weer op het juiste kanaal zet, is op de klok te zien dat ze nog iets meer dan 16 minuten hebben.

Carolien heeft nog ruim 7 minuten over op het moment dat ze de kluis openmaakt. Zo gauw ze bij de groep terug is, blijft de klok meen ik stil staan op 7:03. Dit is ook te zien als Art daarna de groep toespreekt.

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #218 Gepost op: 13-01-2013, 17:02:14 »
Wat mij heel erg op viel bij de laser opdracht dat meerdere werden geraakt door lasers op de benen maar niet af gingen. Was dit een fout of hadden de kandidaten hun benen niet hoeven te beschermen maar beter hun buik maar het laser ding van dat vest zat?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #219 Gepost op: 13-01-2013, 17:13:08 »
Wat mij heel erg op viel bij de laser opdracht dat meerdere werden geraakt door lasers op de benen maar niet af gingen. Was dit een fout of hadden de kandidaten hun benen niet hoeven te beschermen maar beter hun buik maar het laser ding van dat vest zat?

Ik heb daar mijn eigen theorie over. Zie topic van Tania.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1484402#msg1484402
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1484738#msg1484738

Update:

Herinner dat Art zei dat dit misschien wel de gemakkelijkste opdracht van het seizoen was!
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 17:20:09 door Avogadro »