Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 90372 keer)

Offline Trex

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2013, 22:35:54 »
Heeft ook iemand door dat in het fragment van volgende week, waarin een rood scherm wordt getoond, Art wel heel erg naar Tim kijkt? Lijkt mij dus dat Tim er volgende week wél uit gaat..(helaas)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2013, 22:36:30 »
Bedenk hier ook dat alleen Kees' z'n kooi geopend kon worden voordat ze bij Tim kwamen. Daardoor hoort Kees ook bij de verdachten.

Klopt, maar Kees kon niet lopen door het gebied en zichzelf niet vinden. Zarayda en Paulien moesten dus eerst Kees vinden, en daar had Kees geen invloed op.
Als de productie per se wilt dat Tim terug komt, laten ze de Mol (Zarayda of Paulien in dit geval) naar Kees lopen en dan naar Tim.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline mvdb1990

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2013, 22:37:18 »
Heeft ook iemand door dat in het fragment van volgende week, waarin een rood scherm wordt getoond, Art wel heel erg naar Tim kijkt? Lijkt mij dus dat Tim er volgende week wél uit gaat..(helaas)

Daar hebben ze ons vorig jaar ook mee ge"vacht", dus dat zou ik met een korreltje zout nemen

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2013, 22:37:29 »
Moesten ze alle kandidaten nou bevrijden of alleen foto's maken? Dan hadden ze gewoon een foto van Tim kunnen maken en hem niet bevrijden, en dan de opdracht laten slagen.

Maar de vraag blijft, waar komt dan het geld vandaan?  ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2013, 22:38:07 »
Man, wat een aflevering weer! De executie, wat was me dat  ::bravo:: Heel spannend!
Voor de rest een prachtige aflevering, mooie beelden, leuke opdrachten en de kandidaten zijn ook zo leuk!
Kees wordt nu ook echt wel als mol in beeld gebracht, wat ik best raar vind. Het wordt mij allemaal net iets te doorzichtig, weet echt niet wat ik met deze aflevering moet. Iedereen is wel een beetje aan het mollen. En kandidaten die ik eerst niet verdacht, verdenk ik steeds meer.
Ongelofelijk, moet het allemaal even verwerken  ;D

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2013, 22:38:19 »
Bovendien was Kees de enige die een beetje tegensputterde bij het openen van de kooi. Hij stelde tenminste vragen aan Tim. Dit had misschien ertoe moeten/kunnen leiden dat er minder geld/kokers verdiend werden. Bovendien hield het de opdracht nog een klein beetje spannend, net als bij het openen van de kokers waar hij wat tegengas geeft. Dat brengt wel wat meer spanning dan wanneer de andere kandidaten als een kip zonder kop alles openen. Ik vanuit mijn Keestunnel vindt het lijken alsof hij hier voorkennis heeft.

Offline vleermuizen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • een mol is géén vleermuis & een vleermuis géén mol
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2013, 22:39:00 »
Bedenk hier ook dat alleen Kees' z'n kooi geopend kon worden voordat ze bij Tim kwamen. Daardoor hoort Kees ook bij de verdachten.

tuurlijk niet want als ze eerst alle sleutels gingen ophalen en daarna willekeurig iedereen er gingen uithalen. hoeven ze niet persee eerst kees uit z'n kooi te halen, om Tim te bevrijden.
mindfuck & tunnelvisie = WIDM

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2013, 22:41:31 »
Over de onderhandelingen: Ik denk dat Tim niet weet/wist wat erin zaten. Wat de productie denk ik verwacht had was dat ze bij Tim zouden komen en zoiets hebben, van waarom zouden we jou eruit laten? Dan kon hij kokers bieden en dreigen ze weer mee naar huis te nemen als hij er niet uit mocht. Nu hij eruit is heeft hij zelf ook belang bij een hogere pot, en deelt daarom alsnog de kokers. Er vanuit gaande dat er dus onontwikkeld geld in die kokers zit, is het juist níet verdacht om hem eruit te laten. (Ze hadden ook kunnen denken dat ze iedereen moesten bevrijden om geld te verdienen en daarom zonder teveel tijdsverlies hem bevrijden?)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 22:49:50 door Yaco »

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2013, 22:42:17 »
Maar waarom had Art het dan over 'geen geld gezien'?
Of zat 'ie met ze te f*cken aangaande die kokers, moest het een hint zijn ofzo?  ???

Vaag..

Ik denk dat als ze Tim hadden laten zitten, dat Art dan de kokers aan Tim had teruggevraagd, dan werd het fotopapier ontwikkeld in een doka en zouden de kandidaten zien dat het geld was, waarmee ze de waarde van de kokers zouden snappen. Uiteindelijk (misschien komen er nog meer kokers in het spel) zou het dan om veel geld kunnen gaan. Waarbij er voor de mol natuurlijk een nieuwe uitdaging zou komen : de kokers proberen te ontvreemden of proberen geopend te krijgen. En voor de kandidaten : wie vertrouw je wel of niet om op de kokers te passen. En voor de nepmollen een extra mogelijkheid jezelf verdacht te maken.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2013, 22:42:41 »
Kees nam gelijk het kaartje in handen en stuurde eerst de verkeerde kant uit, waarna Paulien hem corrigeerde. Later bij Tim liep hij juist expres de kant van de kooi op. Opdracht van de productie?
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2013, 22:43:57 »
Ik vanuit mijn Keestunnel vindt het lijken alsof hij hier voorkennis heeft.

Ja, ik vond Kees ook één en al voorkennis uitstralen, in zijn hele houding. ::jaja::

Leuke aflevering wel. Al was ik eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van het gedoe met de kaartjes bij de executie. (Omdat het wel meteen de kans heel groot maakte dat er niemand zou afvallen.)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 22:46:08 door Heinz »

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2013, 22:44:07 »
Er zat een hele rare flashback in waar 3 kandidaten in het kleur waren en de andere kandidaten niet. (ik geloof Daniel, Tania en Zarayda). Ik ga het even opzoeken.

Online Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2013, 22:44:42 »
De opdracht met de kooien leek in mijn ogen erg veel op die in seizoen 6, waarin de groep Richard terugbracht in de groep.. Ik vind het dan ook heel verdacht dat Zarayda zonder blikken of blozen die kooi openmaakt. Richard had namelijk iets in de aanbieding om hem terug te laten komen (meen ik me te herinneren), laat Tim dus eerst uitleggen hoe of wat.... En wat betreft die kokers.. die doen mij ook denken aan een vorig seizoen (zonder bn-ers), waarin die juist niet in daglicht open gemaakt moesten worden. Zarayda wederom die juist wil dat ze er open maken. I.t.t. Edo Brunner denk ik dat Zarayda, naast presenteren, ook heel goed kan acteren en staat ze wel degelijk op t lijstje als mol.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 22:55:07 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2013, 22:44:57 »
Er zat een hele rare flashback in waar 3 kandidaten in het kleur waren en de andere kandidaten niet. (ik geloof Daniel, Tania en Zarayda). Ik ga het even opzoeken.
dat was toen de kokers weer ter sprake kwamen. Volgens mij kwam het groepje dat 2 kokers won in kleur in beeld.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2013, 22:49:07 »
Kees nam gelijk het kaartje in handen en stuurde eerst de verkeerde kant uit, waarna Paulien hem corrigeerde. Later bij Tim liep hij juist expres de kant van de kooi op. Opdracht van de productie?

Als de productie had gewild dat ze niet om Tim heen konden hadden ze denk ik wel zijn kooi dichter naar het beginpunt toe geplaatst, of de mol bij de 1e twee 'lopers' geplaatst. Ik denk dus niet dat Kees ze in opdracht van de productie stuurt...

Citaat
Citaat van: K@ren op Vandaag om 22:44:07
Er zat een hele rare flashback in waar 3 kandidaten in het kleur waren en de andere kandidaten niet. (ik geloof Daniel, Tania en Zarayda). Ik ga het even opzoeken.
dat was toen de kokers weer ter sprake kwamen. Volgens mij kwam het groepje dat 2 kokers won in kleur in beeld.

Dat idee had ik ook

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2013, 22:49:36 »
dat was toen de kokers weer ter sprake kwamen. Volgens mij kwam het groepje dat 2 kokers won in kleur in beeld.

Het is ongeveer rond 18 minuten in de aflevering. Je hebt idd gelijk, maar ik blijf het raar vinden. Art is in in kleur. De winnaars van de koker (Tania, Zarayda en Daniel zijn in kleur en voor de rest is alles zwart wit. Ik zie de logica hier niet van in.  ???

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 24-01-2013, 23:00:04 »


Het zou ge-wel-dig zijn indien Zarayda de mol is. Hup Tim vrijlaten, hup kokers open, En dan haar vacht. Mollenvacht bedoelt ze zeker! Ze heeft ook nog eens geen stuiver bijgedragen aan de pot tot nu toe en niemand verdenkt haar. In de spiegelbeeld aflevering maakte ze een W in de biecht en vanavond een O met haar handen. Oh het zou weer eens zo ouderwets mooi kunnen zijn ...  ::boogie::


Ik zit ook op Zayrada maar ik vind wel jammer dat als ze de Mol mocht zijn dat ze dan niks durft, niet springen, niet bungeejumpen, als een angsthaasje Pauliens hand vast blijven houden, zelfs als ze door hebben dat het niet om de echt big 5 gaat, ik zou dat eigenlijk niet zo heel leuk vinden maar ik vind haar enorm verdacht.

Ook vond ik haar gezichtsuitdrukking opmerkelijk toen ze als eerste naar voren werd geroepen door Art, was iets onwerkelijks aan, ik kan het niet goed onder woorden brengen, zou graag willen weten wat Lightman daar van vind?


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 24-01-2013, 23:04:08 »
Even een veronderstelling bij die 1ste opdracht. Art vraagt niet eens naar de foto's die Paulien maakte.
Ik dacht zelf dat ik het klikgeluid hoorde van het fototoestel net toen ze het fototoestel al naar beneden hield. Wil dit dus zeggen dat de opdracht gewoon niet geslaagd is omdat de 5 foto's niet genomen zijn? Natuurlijk brengen ze dit niet duidelijk in beeld anders wordt Paulien wel heel erg verdacht.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2013, 23:10:41 »
Volgens mij ging die hele opdracht helemaal niet over foto's. Ze moesten gewoon geld vinden (of zo). die hele foto's zijn volgens mij alleen maar een afleidingsmaneouvre van productie.

@WIDmTips, zie topic "groepsfoto's" ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2013, 23:10:48 »
*€645 wordt door Art afgerond naar €680? (woord-opdracht).
*Geen "vraag 14" te zien bij de test.

Wat een heerlijke aflevering!
Omnia vincit amor