Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 70673 keer)

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2013, 22:38:29 »
Wat zouden de mensen X die een briefje bij Paulien in de brievenbus gooiden met "ik heb je door" nu wel niet denken  ::rofl::
Slapen kan altijd nog!!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 10
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2013, 22:39:46 »
Ja, in de envelop die hij pakte in het veld, zat 300 euro. Daarvan heeft hij 200,- in z'n zak gestoken.
Daarna kwam hij hijgend binnenrennen.

Van de tafel in de tent is dus geen geld gestolen. Maar Joep had inderdaad gelijk dat er geld ontbrak.

Wij zaten hier echt te roepen: IS ER DAN NIEMAND DIE DE ZAKKEN VAN DE ANDERE KANDIDATEN OP VERSTOPT GELD NAZOEKT? Is zoiets ooit wel gebeurd in de MOL? Ik zou helemaal paranoia zijn en bij de ijzeren bol opdracht gewoon naar Kees zn plek zijn geslopen om hem te betrappen. Leuke groep, heel blij dat Zarayda (verrassend grappig), Daniel, paulien en Carolien er zo lang inzaten, echt genoten van ze.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2013, 22:40:24 »
Ik heb eigenlijk wel een beetje moeite met de opdracht in de trein. Ik vind dat de mensen die onderdeel zijn van de opdracht, dus niet de kandidaten, neutraal moeten zijn en niet beïnvloedbaar. Ik vind het raar dat Spencer opdrachten uitvoert van één van de deelnemers. Als Kees nou had gezegd: geef helemaal geen geld, had hij dat dan ook gedaan? Of als Paulien had gezegd dat hij alles goed moest rekenen? Mwah.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2013, 22:42:50 »
Ik heb eigenlijk wel een beetje moeite met de opdracht in de trein. Ik vind dat de mensen die onderdeel zijn van de opdracht, dus niet de kandidaten, neutraal moeten zijn en niet beïnvloedbaar. Ik vind het raar dat Spencer opdrachten uitvoert van één van de deelnemers. Als Kees nou had gezegd: geef helemaal geen geld, had hij dat dan ook gedaan? Of als Paulien had gezegd dat hij alles goed moest rekenen? Mwah.

Spencer houdt zich wel aan de kaders van de opdracht die hij van de crew krijgt, dus ik had er geen problemen mee. (als hij geen geld zou geven, dan is het dus een ander verhaal.)

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2013, 22:43:41 »
aan degene die vinden dat er teveel hints worden gegeven in aflevering 9 en deze beetje domper vonden, voor jullie zijn er misschien idd 9 afleveringen en door de hints zorgen ze er ook gelijk voor dat je niet naar aflevering 10 hoeft te kijken.

Wat ik alleen niet snap is dat er niks is gezegd over de opdracht met kooien, waar art aan het einde zei: "Ik had gezegd dat er bij deze opdracht veel geld te verdienen was maar schijnbaar hebben jullie iets gemist"
wat was nou de bedoeling bij die opdracht, wat moesten ze doen.
raar dat die niet wordt uitgelegd terwijl dat wel de meest verwarrende opdracht ooit is

Had dat niet gewoon te maken met het feit dat Tim zichzelf vrij had kunnen kopen met de kokers op het moment dat ze hem niet zomaar vrijgelaten hadden?
Triomf!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2013, 22:44:54 »
Spencer houdt zich wel aan de kaders van de opdracht die hij van de crew krijgt, dus ik had er geen problemen mee. (als hij geen geld zou geven, dan is het dus een ander verhaal.)

Dat snap ik wel, maar ik vind die kaders dus in dit geval niet helemaal OK.  :-\\

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 10
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2013, 22:47:44 »
Ik heb eigenlijk wel een beetje moeite met de opdracht in de trein. Ik vind dat de mensen die onderdeel zijn van de opdracht, dus niet de kandidaten, neutraal moeten zijn en niet beïnvloedbaar. Ik vind het raar dat Spencer opdrachten uitvoert van één van de deelnemers. Als Kees nou had gezegd: geef helemaal geen geld, had hij dat dan ook gedaan? Of als Paulien had gezegd dat hij alles goed moest rekenen? Mwah.

Dit is volgens mij een beetje hetzelfde verhaal als met Anne-Marie en de klok terugzetten, vorig jaar. Deze molactie stond in het script, de taak van Spencer was allang duidelijk, maar het is leuker om te laten zien dat Kees dit "regelt". Dit is de enige molactie waarbij ik echt mijn twijfels heb, om eerlijk te zijn.

Ik moet de molacties nog even laten bezinken, maar tot nu toe is het duidelijk dat Kees beter heeft gepresteerd dan Anne-Marie. Zo vlak na de ontknoping is het lastig om objectief te kijken, want ik ben natuurlijk erg beïnvloed door het feit dat ik goed zat.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 22:49:21 door hetoord »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2013, 22:48:50 »
Omdat veel mensen .nl niet goed kunnen lezen en niet iedereen zin heeft in de bron code te duiken... hier alle molacties zoals genoemd aldaar:

Molacties aflevering 1
Dropping
Binnenkomen met vier van de vijf enveloppen geopend, waardoor € 400,- van de € 500,- verloren gaat.

Bungeejump
Omdat de vrijstellingen na afloop verkocht konden worden aan Art, was het belangrijkste om ervoor te zorgen dat zijn inschatting van Ewout géén vrijstelling zou opleveren. De Mol kreeg zelf ook geen vrijstelling.


Molacties aflevering 2
Laserstraal
De Mol deed erg lang over zijn beurt. Daarna werd hij geraakt door een laserstraal, omdat hij de jokers pakte die op een moeilijke plek lagen.

Dictee
De Mol leverde een perfect dictee in. Het trio dat het dictee ging maken zou waarschijnlijk niet naar zijn dictee kijken omdat taal zeg maar, niet zíjn ding is. Het lag daardoor voor de hand dat zijn suggesties over de spelling van de woorden minder snel zouden worden overgenomen.

Minedumps
Hij pakte een envelop met € 300,- en verduisterde € 200,- uit voordat hij de envelop inleverde.


Molacties aflevering 3
Bootopdracht
De Mol zat in een positie waar hij het verst af van de boot zat. Daardoor heeft hij de boot maar tien minuten gezien omdat die achter een rots verdween. Op het eind kon de Mol weer fanatiek doen, in de wetenschap dat de opdracht ging mislukken.

Watersprong
De Mol verdiende geen geld, maar door hem kwamen er wel vier jokers in het spel.

Safari
De Mol zat in de auto van waaruit niet één dier werd gezien die ook op een envelop stond. De kokers die daarna werden verdiend, moesten voor aflevering 7 worden opengemaakt.


Molacties aflevering 4
Big Five
De Mol was dusdanig in de reeks kooien geplaatst, dat hij sowieso bij de kooi van Tim zou aankomen. Daar moest hij ervoor zorgen dat Tim níet terug in het spel kwam als daar geld tegenover zou staan. Als bij zijn vrijlating bijvoorbeeld was besloten de drie kokers níet open te maken, dan was dat niet goed. Zarayda maakte echter de kooi heel snel open, zodat er niet eens over de kokers is gespróken. Om de kokers zo snel mogelijk onschadelijk te maken, heeft de Mol snel een koker van Tim gestolen om die samen met Tim open te maken.

Kabel lopen
De Mol zat op de laatste positie langs de rivier, recht tegenover een zeer lawaaiige waterval. Daardoor waren zijn woorden moeilijk te verstaan, maar daardoor was de kans ook het grootst dat hij woorden riep die al door één van de drie kandidaten vóór hem waren geroepen. Bovendien koos hij vaak lange, moeilijke woorden. Om zichzelf nóg onverstaanbaarder te maken ging hij ook nog vier meter naar achteren zitten.


Molacties aflevering 5
Puzzelroute
De puzzel was zó gemaakt dat de twee vierkante blokken inwisselbaar waren, maar bij verkeerd plaatsen een verkeerde routekaart zouden opleveren. De Mol heeft eerst geprobeerd om deze blokken om te wisselen. Toen dat niet lukte, heeft hij ervoor gezorgd dat één van de blokken ondersteboven gelegd werd. Helaas had vooral Daniël door dat dit niet klopte en draaide het blok alsnog goed, maar toen waren er weer kostbare seconden verstreken.

Kampvuurspel
De Mol hield zich in het begin koest, zodat hij niet zou worden uitgeschakeld door de mollen in dit spel. Zo gauw hij doorhad dat Paulien de enige mol nog in dit spel was, heeft hij ervoor gezorgd over te blijven met één andere kandidaat, dat werd Zarayda. Nu hoefde hij alleen maar níet Paulien aan te wijzen als mol om ervoor te zorgen dat zij zou winnen en er geen geld in de pot kwam. Toen Zarayda dacht dat hij de Mol in dit spel was, heeft hij dan ook niet tegengesputterd.

Sleutel smelten
De Mol heeft veel stukjes metaal gevonden en weggegooid. Die stukjes moesten later worden bijgekocht met geld uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 22:51:28 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2013, 22:49:08 »
vervolg...

Molacties aflevering 6
Meet the Mole
Hoewel hier geen geld verdiend kon worden, zat hier toch een molactie in. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kandidaten een fout zouden maken bij Art, heeft de Mol na de executie van Ewout aan iedereen verteld dat Ewout dacht dat Daniël de Mol was. Hierdoor hadden alle kandidaten de eerste vraag al fout en hoefde de mol aan het orgel niet naar waarheid te antwoorden en bleef zijn identiteit geheim.

Paardenroute
Omdat Tania de pot had verloren, moest er een nieuwe penningmeester komen. Door zelf niet mee te stemmen, kreeg de Mol de meeste stemmen en werd penningmeester. De ideale positie in de helikopter, want op de berg moest de Mol de envelop van de mol pakken om het meeste geld te verdienen. De Mol koos de envelop waarin maar de helft van het maximaal te winnen geld zat.
   

Molacties aflevering 7
Foto’s ontwikkelen
De Mol heeft sinds de safari zoveel mogelijk kokers opengemaakt of open laten maken. In de supermarkt vond hij twee kokers, waarvan hij er eentje heeft verstopt en eentje met het laagste bedrag erin heeft meegenomen naar de donkere kamer. Zo wisten zijn medekandidaten in ieder geval wat ze misliepen.

Helikopter jacht
De Mol heeft de indruk gewekt heel erg z’n best te doen, maar heeft zich op tijd laten afschieten door Daniël. Hij doet echter net of hij dat niet merkt en maakt daardoor een nóg fanatiekere indruk op Carolien.


Molacties aflevering 8
School
Hij ging, geholpen door Carolien, op zoek naar moeilijke woorden in de hoop dat de twee in de klas die woorden niet goed zouden uitspreken. Dit lukt bij twee van de tien woorden.

Postkantoor
Als hij aan een touw moest trekken, dan liet hij het vieren. Als hij het moest laten vieren, dan ging hij trekken. Toen Zarayda, Carolien en de Mol met z’n drieën zo hard mogelijk aan het trekken waren, stond de Mol achteraan en deed helemaal niks. Bovendien hing hij z’n sjaal op bij de porto’s, zodat die door de anderen in eerste instantie niet gezien zouden worden.

Drive-in
De Mol wist in welke auto het geld zat en probeerde deze van het veld af te krijgen. Maar de vragen die gesteld werden waren te duidelijk zodat de auto wel moest blijven staan.
      

Molactie aflevering 9
Bibliotheek
Hier kreeg de Mol hulp van Carolien. Zij pakte zijn boekje, zodat hij zonder problemen de hele opdracht door kon gaan met het zoeken naar zijn eigen boekje en zo geen geld in de pot te brengen.

Trein
In de trein heeft de Mol aan het begin van de opdracht geld dat al in de pot zat aan de barman gegeven. Iedereen die een fout antwoord gaf op een vraag van de barman kreeg een biljet dat al in de pot zat. Iedereen die een juist antwoord gaf kreeg nieuw geld. Op die manier dacht iedereen dat de vragen goed werden beantwoord en zou de naam in het kistje hen misschien op het verkeerde been zetten. De mol beantwoordde alles goed en zag dan ook z’n eigen naam. Hij heeft echter zijn nieuwe bankbiljetten wel weer bij de barman ingewisseld voor oude biljetten die allang in de pot zaten.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2013, 22:54:02 »
Hoewel de ontknoping weinig verrassends inhield heb ik vanavond met een big smile zitten kijken en af en toe dubbel gelegen, m.n. die kop van Kees onder die cape achter het orgel vond ik hilarisch en die best wel gedurfde acties met de kokers in de winkel en het weggooien van de goudklompjes.

Ben blij dat Paulien zo snel op de goede mol zat en het spel heeft mogen winnen, want dat betekende dat een van de meest grappige kandidaten ooit er tot het einde toe in zat, iets dat ik aan het begin van dit seizoen al hoopte. Ook vanavond had ze zo af en toe weer zeer komische opmerkingen  ;D

Alle Keestunnelaars van harte gefeliciteerd en hulde aan de ontdekkers van al die kloppende hints!


::ok::
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2013, 22:54:25 »
De Mol heeft sinds de safari zoveel mogelijk kokers opengemaakt of open laten maken. In de supermarkt vond hij twee kokers, waarvan hij er eentje heeft verstopt en eentje met het laagste bedrag erin heeft meegenomen naar de donkere kamer. Zo wisten zijn medekandidaten in ieder geval wat ze misliepen.

Kees bevestigde voortdurend mijn vermoedens, maar deze koker-actie was toch wel één van de duidelijkste mollenacties voor mij. Een koker vinden in de winkel, omdat dat natuurlijk leuk is voor de ontwikkel opdracht.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 10
« Reactie #111 Gepost op: 7-03-2013, 22:56:12 »
al vanaf dat de priesterhint hier bekend werd gemaakt wist ik dat het Case was. Eén keer eerder zo zeker geweest: bij Inge Iepenburg. Vond het een verademing u eens een serie te kijken dat je ook steeds op je mol kunt letten. En meteen alle andere acties door kunt prikken.
Ik vond Kees in ieder geval een hele leuke en actieve mol, die duidelijk schik had in zijn rol. Niet die overvoorzichtige die mar op de achtergrond blijft om maar niet herkend te worden.

Wel hekel ik al die acties die de groep doet, die toevallig verkeerd gaan, en waarbij er dan gezegd wordt 'ja, ik hoefde helemaal niks te doen.!"

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #112 Gepost op: 7-03-2013, 22:57:12 »
nog even de vetste kandidaat ooit, daniel, ik was helemaal niet bezig tijdens die opdrachten wie nou molacties deed LoL

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10
« Reactie #113 Gepost op: 7-03-2013, 22:58:40 »
Wel hekel ik al die acties die de groep doet, die toevallig verkeerd gaan, en waarbij er dan gezegd wordt 'ja, ik hoefde helemaal niks te doen.!"

Maar daar is toch ook niks aan te doen? Soms gebeuren dingen gewoon. Kees heeft best vaak mazzel gehad bovenop de molacties. En ja, Zarayda  ::rofl::
No Milk today???

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #114 Gepost op: 7-03-2013, 23:00:10 »
Er zat dus niet in elke koker evenveel geld. Dan kan het dus dat er in sommige kokers wel 1000 euro zat.
Dan heeft Zarayda Paulien misschien zelfs nog meer geld gekost.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #115 Gepost op: 7-03-2013, 23:00:44 »
Omdat veel mensen .nl niet goed kunnen lezen en niet iedereen zin heeft in de bron code te duiken... hier alle molacties zoals genoemd aldaar:

Molacties aflevering 1
Dropping
Binnenkomen met vier van de vijf enveloppen geopend, waardoor € 400,- van de € 500,- verloren gaat.

Bungeejump
Omdat de vrijstellingen na afloop verkocht konden worden aan Art, was het belangrijkste om ervoor te zorgen dat zijn inschatting van Ewout géén vrijstelling zou opleveren. De Mol kreeg zelf ook geen vrijstelling.


Molacties aflevering 2
Laserstraal
De Mol deed erg lang over zijn beurt. Daarna werd hij geraakt door een laserstraal, omdat hij de jokers pakte die op een moeilijke plek lagen.

Dictee
De Mol leverde een perfect dictee in. Het trio dat het dictee ging maken zou waarschijnlijk niet naar zijn dictee kijken omdat taal zeg maar, niet zíjn ding is. Het lag daardoor voor de hand dat zijn suggesties over de spelling van de woorden minder snel zouden worden overgenomen.

Minedumps
Hij pakte een envelop met € 300,- en verduisterde € 200,- uit voordat hij de envelop inleverde.


Molacties aflevering 3
Bootopdracht
De Mol zat in een positie waar hij het verst af van de boot zat. Daardoor heeft hij de boot maar tien minuten gezien omdat die achter een rots verdween. Op het eind kon de Mol weer fanatiek doen, in de wetenschap dat de opdracht ging mislukken.

Watersprong
De Mol verdiende geen geld, maar door hem kwamen er wel vier jokers in het spel.

Safari
De Mol zat in de auto van waaruit niet één dier werd gezien die ook op een envelop stond. De kokers die daarna werden verdiend, moesten voor aflevering 7 worden opengemaakt.


Molacties aflevering 4
Big Five
De Mol was dusdanig in de reeks kooien geplaatst, dat hij sowieso bij de kooi van Tim zou aankomen. Daar moest hij ervoor zorgen dat Tim níet terug in het spel kwam als daar geld tegenover zou staan. Als bij zijn vrijlating bijvoorbeeld was besloten de drie kokers níet open te maken, dan was dat niet goed. Zarayda maakte echter de kooi heel snel open, zodat er niet eens over de kokers is gespróken. Om de kokers zo snel mogelijk onschadelijk te maken, heeft de Mol snel een koker van Tim gestolen om die samen met Tim open te maken.

Kabel lopen
De Mol zat op de laatste positie langs de rivier, recht tegenover een zeer lawaaiige waterval. Daardoor waren zijn woorden moeilijk te verstaan, maar daardoor was de kans ook het grootst dat hij woorden riep die al door één van de drie kandidaten vóór hem waren geroepen. Bovendien koos hij vaak lange, moeilijke woorden. Om zichzelf nóg onverstaanbaarder te maken ging hij ook nog vier meter naar achteren zitten.


Molacties aflevering 5
Puzzelroute
De puzzel was zó gemaakt dat de twee vierkante blokken inwisselbaar waren, maar bij verkeerd plaatsen een verkeerde routekaart zouden opleveren. De Mol heeft eerst geprobeerd om deze blokken om te wisselen. Toen dat niet lukte, heeft hij ervoor gezorgd dat één van de blokken ondersteboven gelegd werd. Helaas had vooral Daniël door dat dit niet klopte en draaide het blok alsnog goed, maar toen waren er weer kostbare seconden verstreken.

Kampvuurspel
De Mol hield zich in het begin koest, zodat hij niet zou worden uitgeschakeld door de mollen in dit spel. Zo gauw hij doorhad dat Paulien de enige mol nog in dit spel was, heeft hij ervoor gezorgd over te blijven met één andere kandidaat, dat werd Zarayda. Nu hoefde hij alleen maar níet Paulien aan te wijzen als mol om ervoor te zorgen dat zij zou winnen en er geen geld in de pot kwam. Toen Zarayda dacht dat hij de Mol in dit spel was, heeft hij dan ook niet tegengesputterd.

Sleutel smelten
De Mol heeft veel stukjes metaal gevonden en weggegooid. Die stukjes moesten later worden bijgekocht met geld uit de pot.

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::bravo::

Ik zou niet eens weten hoe dat moet (in de broncode kijken)  :-[

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Aflevering 10
« Reactie #116 Gepost op: 7-03-2013, 23:02:15 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

ik weet niet eens wat dat zijn, broncodes...
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #117 Gepost op: 7-03-2013, 23:03:46 »
::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

ik weet niet eens wat dat zijn, broncodes...
Bedankt Rat!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10
« Reactie #118 Gepost op: 7-03-2013, 23:11:21 »
Citaat
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kandidaten een fout zouden maken bij Art, heeft de Mol na de executie van Ewout aan iedereen verteld dat Ewout dacht dat Daniël de Mol was
Zie je wel!

Dat zijn nou mooie molacties.

Edit: vergeet het te zeggen, maar dank Rat voor het hier zetten van het lijstje  ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #119 Gepost op: 7-03-2013, 23:11:55 »
Kees was een lekker actieve, vrij subtiele mol, met veel lef en heeft zo te zien best wel wat gemold (voor zover de opdrachten dat toelieten, want veel opdrachten was nu eenmaal geen geld mee te verdienen of waren nauwelijks te mollen). Zeker één van mijn favoriete mollen!