Auteur Topic: keuze bestemmingen  (gelezen 29798 keer)

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
keuze bestemmingen
« Gepost op: 7-07-2013, 18:06:11 »
JONGENS (en meiden),

Misschien een hele malle vraag, maar: hoe worden de bestemmingen van Wie is de Mol eigenlijk gekozen?
Wat maakt een bepaald land nou een goed "molland"? Zijn er bepaalde criteria waar een land aan moet voldoen?

High five!
« Laatst bewerkt op: 7-07-2013, 18:26:41 door IschaBijl »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #1 Gepost op: 7-07-2013, 18:50:47 »
Dat gaat zo:


Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #2 Gepost op: 7-07-2013, 22:10:03 »
Ik denk dat ze eerst op zoek gaan naar het juiste werelddeel. Ze zijn nu in Afrika geweest, en gaan dus waarschijnlijk (zal een beetje raar zijn) nu niet wéér naar Afrika. Ze kiezen ook niet een land dat al geweest is (Australië een uitzondering)
In een interview van een hoofdredacteur las ik dat hij warme landen fijner vind dan koude. Ook zullen zie niet naar landen gaan waar oorlog/ onrust is.
Zo kun je al heel wat landen afstrepen. En uiteindelijk wordt dan toch het mooiste land voor 2014 uitgekozen  ::jaja::
En ik hoop dat dat Brazilië is  ::trots::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #3 Gepost op: 7-07-2013, 23:13:19 »
Nou, 2x achter elkaar hetzelfde continent is anders al 2x voorgekomen hoor: Europa in 2001-2002 (Schotland-Portugal) en Azië in 2009-2010 (Jordanië-Japan).
Maar dat is waar ook: in 2012 werd er naar IJsland uitgeweken, omdat er in Marokko dus inderdaad die onrust was...
« Laatst bewerkt op: 7-07-2013, 23:17:00 door IschaBijl »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #4 Gepost op: 8-07-2013, 07:52:26 »
Ook proberen ze gebieden waar veel Nederlanders komen te mijden en gaan ze alleen naar landen waar ze met hun eigen ploeg mogen filmen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #5 Gepost op: 8-07-2013, 13:58:09 »


Maar dat is waar ook: in 2012 werd er naar IJsland uitgeweken, omdat er in Marokko dus inderdaad die onrust was...
Dit was vooruitlopen op de zaken. Er is in Marokko amper sprake geweest van onrust. Maar desondanks goed dat ze dat wel hebben gedaan, want hoe gemakkelijk een sfeer omslaat, hebben we nu wel weer in Istanbul en in Egypte gezien.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #6 Gepost op: 8-07-2013, 19:56:54 »
Dat ze bijvoorbeeld in 2010 naar Japan gingen kan ik me voorstellen, dat is een land waar heel veel mensen nieuwsgierig naar zijn. Maar bijvoorbeeld El Salvador/Nicaragua waar ze in 2011 waren kende ik eigenlijk niet en toch was het een fantastisch decor!
Dus wat maakt een land nou een goed Molland? Zijn er bepaalde criteria waar landen aan moeten voldoen (bijvoorbeeld omgeving e.d.)?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #7 Gepost op: 8-07-2013, 20:01:42 »
Dus wat maakt een land nou een goed Molland? Zijn er bepaalde criteria waar landen aan moeten voldoen (bijvoorbeeld omgeving e.d.)?
Er moet in elk geval een goede infrastructuur zijn en -vanzelfsprekend- moet het land niet in staat van oorlog verkeren.

Verder denk ik dat elk land wel zijn charmes heeft wat betreft schoonheid van de omgeving ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #8 Gepost op: 9-07-2013, 07:35:27 »
Daarnaast moeten er natuurlijk in een land voldoende afwisselende plekken zijn waar je interessante opdrachten zal kunnen doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline lprofactory

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #9 Gepost op: 23-07-2013, 12:51:15 »
Ook zei de eindredacteur dat hij liever naar Australië gaat dan naar Azië of Afrika ivm de bureaucratie.
En ze gaan daarnaast natuurlijk geen landen die qua cultuur en/of omgeving vergelijkbaar zijn met het vorige seizoen ( dus geen Namibië in 2014 )  ;)
Hier nog een kaartje met welke landen veilig zijn en welke niet ( volgens de Canadese overheid ).
7 op 2 :p

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #10 Gepost op: 8-08-2013, 19:13:10 »
Ook proberen ze gebieden waar veel Nederlanders komen te mijden en gaan ze alleen naar landen waar ze met hun eigen ploeg mogen filmen.

Dat laatste zorgt er al voor dat Amerika is uitgesloten. Hoe jammer dat ook is.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #11 Gepost op: 8-08-2013, 20:27:04 »
Ik denk echt dat Wie is de Mol? 2014 in Peru is opgenomen.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #12 Gepost op: 8-08-2013, 21:37:32 »
Ik denk echt dat Wie is de Mol? 2014 in Peru is opgenomen.  ::jaja::
Ik ook! :o
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #13 Gepost op: 8-08-2013, 21:40:55 »
Ik ook! :o

Ik hoop het. Peru lijkt mij echt een fantastisch land
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #14 Gepost op: 8-08-2013, 21:52:40 »
Hahaha Jongens het word Seizoen '14 Nederland
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #15 Gepost op: 8-08-2013, 22:02:31 »
Ik denk echt dat Wie is de Mol? 2014 in Peru is opgenomen.  ::jaja::
Waarom denk je specifiek Peru? Ik had wel Zuid-Amerika sowieso verwacht voor t eerst sinds 2006, maar waarom niet Ecuador, Chili of Brazilië bijvoorbeeld :) :P

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #16 Gepost op: 8-08-2013, 22:15:55 »
Waarom denk je specifiek Peru? Ik had wel Zuid-Amerika sowieso verwacht voor t eerst sinds 2006, maar waarom niet Ecuador, Chili of Brazilië bijvoorbeeld :) :P

Geen idee, het is ook een pure gok eigenlijk. :P Ik denk wel Zuid-Amerika, dus dan blijven er nog maar een handjevol landen over. Argentinië valt al af, Guyana en Frans-Guyana denk ik gewoon niet, Suriname lijkt me onmogelijk met zoveel Nederlanders en Nederlandstaligen (bovendien niet leuk, taalverschil hoort er altijd wel een beetje bij vind ik!), Colombia en Venezuela te gevaarlijk schat ik. Dan blijven Ecuador, Peru, Bolivia en Brazilië over. Bolivia valt voor mij ook af omdat het, ondanks dat het een prachtig land is, mij toch iets te eentonig. Brazilië denk ik niet omdat het de laatste tijd gewoon heel erg in the picture is, er veel dingen afspelen, en dus populairder is voor Nederlanders. Ecuador en Peru blijven over.. nou, Peru dan maar. Ook een beetje de wens der gedachte, Peru lijkt me fantastisch.  ::jaja::

EDIT: Paraguay en Uruguay vergeten, maar ik weet gewoon weinig van die landen af, dus dan vallen ze voor mij ook al snel af. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #17 Gepost op: 8-08-2013, 22:19:38 »
Na mijn idee vond ik Peru gewoon een Mysterieus land, met die tekeningen bijv, die je alleen vanuit de lucht kan lezen 
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #18 Gepost op: 8-08-2013, 22:24:56 »
Geen idee, het is ook een pure gok eigenlijk. :P Ik denk wel Zuid-Amerika, dus dan blijven er nog maar een handjevol landen over. Argentinië valt al af, Guyana en Frans-Guyana denk ik gewoon niet, Suriname lijkt me onmogelijk met zoveel Nederlanders en Nederlandstaligen (bovendien niet leuk, taalverschil hoort er altijd wel een beetje bij vind ik!), Colombia en Venezuela te gevaarlijk schat ik. Dan blijven Ecuador, Peru, Bolivia en Brazilië over. Bolivia valt voor mij ook af omdat het, ondanks dat het een prachtig land is, mij toch iets te eentonig. Brazilië denk ik niet omdat het de laatste tijd gewoon heel erg in the picture is, er veel dingen afspelen, en dus populairder is voor Nederlanders. Ecuador en Peru blijven over.. nou, Peru dan maar. Ook een beetje de wens der gedachte, Peru lijkt me fantastisch.  ::jaja::

EDIT: Paraguay en Uruguay vergeten, maar ik weet gewoon weinig van die landen af, dus dan vallen ze voor mij ook al snel af. :P
Van Paraguay weet ik niks, van Uruguay weet ik dat er maar 3 miljoen mensen wonen en dat t de eerste Wereldkampioen voetbal is ;D Maar Brazilië zou kunnen, opnames eind mei - half juni (of zelfs begin mei wordt genoemd), de ellende daar begon rond 8 juni ofzo. Als zij Brazilië hebben gekozen als opnameland en ze waren er van 15 mei - 4 juni sluit ik het niet uit. Dat het land in de picture kwam doordat de prijzen van het OV te hoog waren, maar wel geld voor de conf cup 2013, wk 2014 en Olympische spelen 2016. Die rellen daar ontstonden spontaan als demonstratie richting de conf cup. Suriname sluit ik ook niet uit, na Spanje geloof ik alles. In Spanje zitten ook veel Nederlanders, en ik herinner me een opdracht uit seizoen 11 waarin Patrick en Karin in Nicaragua toeristen aanspraken die Nederlanders bleken te zijn. Nederlanders tref je overal wel  ::jaja:: Maar ik ben met je eens dat Peru absoluut een mooie keuze zijn (misschien in combinatie met Chili). Of juist de combinatie Paraguay - Uruguay (hoewel we daar niet superveel van weten :P)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #19 Gepost op: 8-08-2013, 22:35:53 »
Suriname sluit ik ook zeker niet uit, maar door de Nederlandse taal en als status van ex-Koninkrijk der Nederlanden lijkt het me een aan de ene kant juist weer leuke, maar aan de andere kant minder leuke beslissing. Beetje dubbel dus. En bovendien is daar toch ook niet heel veel te beleven? Het grootste gedeelte is jungle..

Chili zou in combinatie met Peru kunnen! Chili alleen weet ik niet zo goed.

Misschien is er heel veel te doen in Paraguay-Uruguay, maar weten we daar gewoon niets van. :P Nou, dan worden we in ieder geval verrast als het zich daar afspeelt!

Maar Peru lijkt me zo'n fantastisch land.  ::ok:: Mysterieus, prachtige natuur, de Macchu Pichu, koloniale steden..

Dus als we ons beperken tot Zuid-Amerika zou ik daarin deze landen nomineren:
Peru, Brazilië, Chili als de best mogelijke landen en verder
Paraguay, Uruguay, Suriname als mogelijke landen, maar minder dan de drie bovengenoemden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48