Auteur Topic: Wie is de Mol? special  (gelezen 21263 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #40 Gepost op: 21-11-2013, 17:46:51 »
De opvallendeste executie vond ik toch, ondanks de misslukking, die van seizoen 3 met de parachute  ::trots::
Of is dat geen echte executie?

Er ging niemand weg, dus zou ik het geen executie noemen. Eerder een ontknoping...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #41 Gepost op: 21-11-2013, 22:56:33 »
Beste Molactie: George die alom wordt bejubeld wanneer hij de berg opfietst, terwijl hij stiekem met de versnellingen heeft lopen prutsen. Prachtig.

Beste Mol: George. Without a doubt.

Mooiste land: IJsland.

Beste opdracht: Pfffff... mag ik afhaken? Wat een dilemma's! De opdracht met de wijnvaten in Porto heeft destijds diepe indruk op me gemaakt, net als de opdracht met het gedicht en attributen in serie 3. En dan stiekem ook nog de opdracht met al die botten en zieke kinderen en de overvliegende utterly butterly. En de overhoring door Jantien midden in de nacht! Eigenlijk was die hele serie gewoon de meest fantastische ooit. De foto-opdracht met duizenden foto's in serie 8 was trouwens ook super indrukwekkend. Die staat zeker in mijn top 5. :)

Beste winnaar: Petra uit serie 1. Ze kende het spel totaal niet van tevoren maar won het wel. Alle anderen na haar hadden al meer kennis bij de start.

Beste runner-up: Absoluut Yvonne uit serie 2. Wat een topwijf was dat.

Grappigste uitspraak: "Ja, Isabelle is bijdehand, en doof ok!" Marc-Marie en Isabelle in serie 5. Hilarisch!

Leukste kandidaat: Wow. Onmogelijke vraag. John uit serie 3 dan maar, omdat ik in die tijd stiekem verliefd op hem was.

Beste biechter: George. Dat geniepige lachje in de terugblik is onbetaalbaar.

Beste kandidaat die de finale nooit gehaald heeft: Yvonne van den Hurk uit serie 5.

Beste nep-Mol: Frits Sissing, die heeft me behoorlijk in de war gebracht!

Opvallendste executie: De executie van Prince in serie 3, met alle familieleden erbij. Woooooooow, want heb ik toen lopen gillen! Het begrip tunnelvisie was in die tijd nog niet bij mij bekend en dat heb ik geweten ook... daarna ben ik nooit meer zo naief geweest in mijn molkeuze!

Beste geheime aanwijzing: Nico uit serie 2 die op gehorige schoenen door het museum sloop. De aanwijzing was helemaal niet zo goed, maar die hele opdracht was zo in mysterie gehuld dat ik nog steeds de kriebels krijg als ik er aan terugdenk.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #42 Gepost op: 22-11-2013, 01:52:29 »
Vind het wel toepasselijk om het hier neer te zetten, onder het motto van al 13 jaar WIDM.
Ik pink op dit moment een traantje weg bij het zien van de finale aflevering van 2006,blijft een bijzonder seizoen met frederique. Je zag sommige kandidaten die haar goed kende, ook al sip kijken in die aflevering, toen het erover ging, wetende dat het al gedane zaak was.
Wat een pracht-mens, leuke kandidate, geweldige winnares en ik had haar alles op deze wereld gegund.
:(

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #43 Gepost op: 22-11-2013, 11:54:50 »
Interessant, kun je uitleggen waarom? Ik ben erg benieuwd namelijk, want deze hint heeft dat seizoen voor mij echt verpest, juist doordat hij niet (lang genoeg) geheim is gebleven. De hint was zo doorzichtig en helaas zo overduidelijk. Voor mij is dit daarom een van de slechtste geheime aanwijzingen ooit!

Ik heb 'm toch gekozen om een aantal redenen.

- het is een hint die over meerdere afleveringen zit, zelfs allemaal behalve de reünie
- het is een hint waarvoor je iets extra's moet weten als leek, namelijk gebarentaal
- het is een hint die veel voorbereiding vergt van zowel Inge als de crew, en waarbij veel mis kan gaan
- er zijn zelfs andere hints voor de hint gegeven, geef elkaar de hand, geef Karel de hand etc.
- er is een eerlijke kans om deze hint te ontdekken, wat dan ook gebeurd is

Ook om deze redenen vind ik bijv. de eerste woord hint van de presentator in een van de Vlaamse seizoenen een toffe hint. Dit soort hints, daar wil ik graag naar speuren en mee puzzelen.

En ja hij is ontdekt, maar er is ook een kans geweest dat dit niet was ontdekt. Dat is voor mij geen reden om een hint goed of slecht te vinden. De priesterhint van S13 was een half uurtje voor de 2e aflevering gekraakt, en hij zat ook in maar 1 aflevering, daarmee vind ik die hint wat minder dan de gebarenhint die ergens tussen aflevering 8 en 9 was ontdekt van S7, maar zelfs de priesterhint en de hint met die letters tellen in de woordjes van S13 (TOLISDEMOL) vind ik toffe hints.

Trouwens, als er ook een award moet komen voor de beste hint die geen hint was, dan is dat voor mij het plattegrondje van Amman in Seizoen 9, wat er duidelijk anders uitzag dan andere WIDM plattegrondjes. Ik ben er toen dagen mee bezig geweest om plattegrondjes van allerlei Nederlandse steden te checken :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #44 Gepost op: 22-11-2013, 16:35:52 »
Ik hoop dit jaar op:
 ::niet-ok:: - Géén afvallers theorie!!!
 ::niet-ok:: - Géén hint die het molspeuren té makkelijk maakt (Gebarenhint Inge, Ik Acht, Case is the Mole)
 ::ok:: - Wél op hints met Kataloonse Katonese  ;D Kantonese (hoe je dat ook noemt  :P ) tekens 
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 19:38:17 door JPMoL »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #45 Gepost op: 22-11-2013, 17:18:45 »
Kataloonse :P Je bedoelt zeker Kantonese?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #46 Gepost op: 22-11-2013, 17:36:45 »
Kataloonse :P Je bedoelt zeker Kantonese?

Aangepast  ;D
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? special
« Reactie #47 Gepost op: 22-11-2013, 19:31:56 »
Aangepast  ;D

Klopt nog niet helemaal.  :) KaNtonese. Maar ik ben het wel met je eens dat het leuk zou zijn als daar een hint in zou zitten! Ik ben gek op talen en geschriften.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48