Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317879 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #80 Gepost op: 4-01-2014, 17:51:30 »
Als ik die reactie van die sidekick hoor wanneer Jan-Willem bekend wordt gemaakt als kanidaat
vermoed ik dat ze compleet gek wordt als die de mol zou zijn. ::tandpastasmiley::

Voor wie het nog niet gezien had of er naar op zoek was (staat denk ik nog in het oude board) hier het filmpje: ;D


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #81 Gepost op: 4-01-2014, 18:21:49 »
Ik zit ook op Jan Willem, en eigenlijk heb ik hem in eerste instantie alleen maar gekozen (omdat je niets hebt om op af te gaan) omdat ik dit : http://www.antiqbook.nl/boox/eland/32379.shtml vond toen ik aan het googelen was op de spin anansi (vanwege de skunk anansi hint). Niet alleen heeft de spin op deze afbeelding een rode broek aan (dus rode benen), er staan ook vissen op (sterrenbeeld van JW) en een slang (chinese sterrenbeeld).
En nu vond ik hem in aflevering 1 ook nog de meest verdachte...zou toch leuk zijn als het echt iets te betekenen had  ;D

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #82 Gepost op: 4-01-2014, 18:33:11 »
Denkt iemand dat wat hij met zijn hand doet in de groepsfoto een hint kan zijn?

De crew van WIDM zal niet 2x hetzelfde doen. Dat zou te veel opvallen...

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #83 Gepost op: 4-01-2014, 18:50:27 »
Hele goede en sterke JW hints.  Als hij de Mol blijkt te zijn heeft hij zich in een te vroeg stadium prijsgegeven in elk geval voor de oplettende kijker. Zou hij dat schijnen niet gedaan hebben omdat hij in WIDM zit en daarom maar MOL heeft geschenen? En dat de productie mensen dat uitvergroten door dat erin te monteren terwijl het niets betekent?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #84 Gepost op: 4-01-2014, 18:55:28 »
Hele goede en sterke JW hints.  Als hij de Mol blijkt te zijn heeft hij zich in een te vroeg stadium prijsgegeven in elk geval voor de oplettende kijker. Zou hij dat schijnen niet gedaan hebben omdat hij in WIDM zit en daarom maar MOL heeft geschenen? En dat de productie mensen dat uitvergroten door dat erin te monteren terwijl het niets betekent?
Zoiets zou m.i. best kunnen, en daarom was ik na het zien van dat clipje nog niet overtuigd. Elke kandidaat kan in principe zoiets doen.

Maar die uitspraak van Art tijdens de 2e executie (nu "weer met de rest beginnen" terwijl Maurice en Jan-Willem niet tot die 'rest' behoorden) komt van de productie en dat maakt hem voor mij extra sterk als hint.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #85 Gepost op: 4-01-2014, 19:44:58 »
De crew van WIDM zal niet 2x hetzelfde doen. Dat zou te veel opvallen...

Niet? De crew doet ook al 3 jaar iets met de titels van de afleveringen hoor.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #86 Gepost op: 4-01-2014, 20:36:20 »
Maar die uitspraak van Art tijdens de 2e executie (nu "weer met de rest beginnen" terwijl Maurice en Jan-Willem niet tot die 'rest' behoorden) komt van de productie en dat maakt hem voor mij extra sterk als hint.

Het kan best een hint zijn maar stel dat een van de kandidaten die in de eerste ronde een groen scherm kreeg later een rood scherm krijgt dan kan de hint niet uitgespeeld worden. Ik denk niet dat de productie een hint bedenkt die misschien niet eens door kan gaan.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #87 Gepost op: 4-01-2014, 20:54:20 »
Het kan best een hint zijn maar stel dat een van de kandidaten die in de eerste ronde een groen scherm kreeg later een rood scherm krijgt dan kan de hint niet uitgespeeld worden. Ik denk niet dat de productie een hint bedenkt die misschien niet eens door kan gaan.

Als dat gebeurd was hadden ze nog flink wat maanden gehad om een andere hint te bedenken :-)

Ik vind 'm sterk gevonden. Ook omdat de oplettende kandidaat hier wat aan zou hebben gehad, net zoals vorig jaar met de priesterhint bijvoorbeeld.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #88 Gepost op: 4-01-2014, 21:01:19 »
Ik weet niet of het al is genoemd maar ik kijk net de aflevering terug en hoor Jan-Willem tijdens de test echt Mol-rice zeggen ipv Maurice. Dat is rond 52.23. Of hij praat erg binnensmonds, of het was de bedoeling dat hij dit zo zou zeggen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #89 Gepost op: 4-01-2014, 21:11:26 »
Wat mij ineens te binnen schiet en ik weet niet wat er eerder al is opgenoemd, maar hij stemde op Maurice met de test en zat dus helemaal fout... Maar als mol ga je  er natuurlijk nooit uit. Hij stijgt steeds meer op mijn lijstje.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #90 Gepost op: 4-01-2014, 21:12:29 »
Hij zei inderdaad Molrice ipc Maurice.  ::jaja::

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #91 Gepost op: 4-01-2014, 21:20:22 »
Opvallend is dat hij niet 1x maar sowieso 2x de Mol in spiegelbeeld schrijft met de lamp. Ook wanneer hij de aandacht van Daphne probeert af te leiden door te zeggen dat hij de lichtshow aanstuurt, zie je hem M-O-L in spiegelbeeld schrijven.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #92 Gepost op: 4-01-2014, 21:24:56 »
Serieus? Ik zie het hem maar 1 keer doen.. Kan iemand ook dat fragmentje hier misschien als slowmotion neerzetten? Of in ieder geval: Rond welke minuut?

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #93 Gepost op: 4-01-2014, 21:29:22 »
Niet? De crew doet ook al 3 jaar iets met de titels van de afleveringen hoor.

Dat klopt, maar als ze elk jaar de M doen is het te opvallend. Achter de titels moeten we zelf een verhaal verzinnen  ;)

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #94 Gepost op: 4-01-2014, 22:04:40 »
We zien op 48:52 een man een foto maken van vissen en daar is het widm "foto" geluidje bij te horen. Hint dat de mol een vis is? Jan-Willem heeft als sterrenbeeld vis. (net als Aaf en Susan is natuurlijk een visser..)

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #95 Gepost op: 4-01-2014, 22:40:44 »
Als JW de mol is, nog een mol actie:

- Aan het begin van de marktopdracht stelt hij aan Maurice voor een kwartier zoeken naar het geld en dan het politiebureau. Klinkt alsof je graag voor geld in de pot speelt, maar als mol weet je dan dat een kwartier zoeken zinloos is.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #96 Gepost op: 4-01-2014, 23:23:04 »
Ik zit een beetje in een JW-tunnel, maar er is een grotere zijtunnel die naar Owen leidt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #97 Gepost op: 4-01-2014, 23:25:11 »
Als dat gebeurd was hadden ze nog flink wat maanden gehad om een andere hint te bedenken :-)

Ik vind 'm sterk gevonden. Ook omdat de oplettende kandidaat hier wat aan zou hebben gehad, net zoals vorig jaar met de priesterhint bijvoorbeeld.

Huh? Als degene die in de eerste executie een groen scherm had (bijvoorbeeld Owen), in de tweede executie een rood scherm krijgt dan hebben ze toch geen 'maanden om een nieuwe hint te bedenken?' Dan gaat een hint gewoon verloren. Stel dat de hint bedacht is door de productie dan is hij afhankelijk van het verloop van de beide executies. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, waarmee ik niet zeg dat het niet KAN. Gewoon minder waarschijnlijk en niet heel sterk, maar wel leuk gevonden en goed denkwerk  ::ok::.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #98 Gepost op: 5-01-2014, 01:49:11 »
Huh? Als degene die in de eerste executie een groen scherm had (bijvoorbeeld Owen), in de tweede executie een rood scherm krijgt dan hebben ze toch geen 'maanden om een nieuwe hint te bedenken?' Dan gaat een hint gewoon verloren. Stel dat de hint bedacht is door de productie dan is hij afhankelijk van het verloop van de beide executies. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, waarmee ik niet zeg dat het niet KAN. Gewoon minder waarschijnlijk en niet heel sterk, maar wel leuk gevonden en goed denkwerk  ::ok::.
Heb jij het nou alleen over 'groen is het nieuwe rood' of ook over de vreemde uitspraak van Art (nu weer de rest)? Voor het laatste zou het helemaal geen probleem zijn en voor 'groen is rood' eigenlijk ook niet, denk ik. Dat de hint niet helemaal consistent zou zijn heeft ze nooit eerder weerhouden.Ik bedoel: het zou dan alleen niet meer op degene slaan die niet is afgevallen, maar dat boeit niet.  Bovendien zou men daar dus inderdaad ook iets anders voor hebben kunnen verzinnen inde tussentijd.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 02:02:35 door Jayne »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #99 Gepost op: 5-01-2014, 02:19:13 »
Hij zei inderdaad Molrice ipc Maurice.  ::jaja::

Mja dat vind ik dus een typisch hulpmol iets.. niet iets wat de echte Mol zou zeggen en al helemaal niet in aflevering 1..  :-\\
De Mol geeft zelf geen aanwijzingen tenzij het door de productie ingegeven is - en een tweede handenhint gaat sws niet gebeuren omdat we er nu elk seizoen weer alert op zijn dus vind ik dat handgebaar ook niet waarschijnlijk.

Voor wat betreft de 'de rest' hint, mooie vondst.  :)
Toch geloof ik niet zo dat er een zodanige betekenis aan de woorden van Art gehecht moeten worden in die zin. Dit is wel iets wat bij uitstek kan worden bedacht - als Molhint maar ook als red herring en laten we eerlijk zijn, die zijn er genoeg in widm in elke serie weer. Moet ook anders valt er niks te speuren, immers.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)