Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317508 keer)

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #140 Gepost op: 6-01-2014, 15:10:45 »
Ik bedoelde ook 'daar komt de bruid', niet de wedding march... Maar je hebt gelijk, het doet er niet echt toe!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #141 Gepost op: 6-01-2014, 16:43:14 »
Als hij de Mol is vind ik het wel slecht gespeeld eerlijk gezegd..  ::) Maar ja, hij is ook geen acteur van beroep, dus dat vergeef ik hem. :P
Het was ook pas de eerste aflevering; hij moest er nog een beetje inkomen (mits hij de mol is natuurlijk).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #142 Gepost op: 6-01-2014, 16:46:10 »
Hij is hier gewoon een beetje aan het geinen met Daphne. Wat Rat al schreef: een ironische opmerking. Als ie de Mol is vind ik dat ie dat niet gek speelt.

Snap dat hij wat aan het geinen was, maar toch is er iets in zijn gedrag wat bij mij raar overkomt.. weet alleen niet of ik het verdacht moet vinden. :P

Het was ook pas de eerste aflevering; hij moest er nog een beetje inkomen (mits hij de mol is natuurlijk).

 ::jaja:: Snap ik, vind het ook niet erg oid maar neemt niet weg dat ik dit stukje slecht gespeeld zou vinden, mits hij de Mol is.. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #143 Gepost op: 6-01-2014, 17:32:02 »
In de MOL-schijnen van Jan-Willem geloof ik niet zo. Op minuut 39.05 en verder zie je hem ook vrij nochalant eerst wat omhoog en omlaag schijnen en vervolgens rondjes, en dat lijkt voor een molloot natuurlijk al snel op ||| O |
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #144 Gepost op: 7-01-2014, 00:44:14 »
Hoewel het hier al aardig druk is, begin ik ook het gevoel te krijgen dat JW best wel eens de mol kan zijn. Hij staat nu even bovenaan op mijn lijstje, maar is nog niet de enige verdachte.

- Ten eerste omdat hij de hele tijd zo apart kijkt, alsof niks hem verrast.
- Ten tweede omdat hij en Maurice in elk geval tot twee keer toe redelijk dicht bij hun enveloppe zijn in de eerste opdracht. We zien ze aan beide kanten van het kruispunt staan waar ze gewoon rechtdoor hadden moeten gaan en volgens mij ook heen gewezen zijn. Daarnaast zegt hij meteen "het zal wel een winkel zijn", terwijl kraampje is en ze gewoon op de markt kunnen blijven. (Ik post morgen nog wat bevindingen over hun tocht tijdens de eerste opdracht in het Locatie topic.)
- Ten derde omdat hij bij de derde opdracht ook niks constructiefs doet, maar wel het goede cijfer "gokt" (weet hij dat het toch al mislukt is?). Daarnaast vind ik dat geslinger met de zaklamp best hint-waardig, hoewel ik me daar niet door laat leiden.

Allemaal niet per definitie molacties, maar toch...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #145 Gepost op: 8-01-2014, 17:25:59 »
In China kennen ze overigens ook bijgeloof:

Karpers, kraanvogels en draken brengen geluk (de fotograferende man maakte een foto van een vijver waarin enkele koi karpers zwommen en hij had een kraanvogel op zijn t-shirt staan, maar zegt uiteraard niets).

De getallen 4, 14, 24 etc. zijn ongeluksgetallen. Het getal 4 brengt dood, je zult niet zo snel een vierde, veertiende of vierentwintigste etage aantreffen in een gebouw. Een soortgelijke betekenis als voor ons de dertien is.

3+4+2+5=14 een ongeluksgetal wat geseind moest worden.
JW had een sterk gevoel voor het getal 4 (zo zei hij het toch??).

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #146 Gepost op: 8-01-2014, 17:44:23 »
En dan is het ook nog eens seizoen 14. Iets om in de gaten te houden.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #147 Gepost op: 9-01-2014, 11:18:55 »
Nog even over dat getal 4 dat hij ineens juist had...

Als het toch een 'de Mol moet wat goed doen' -afleidingsactie is, wat zeker niet uit te sluiten is - waarom dat direct erna een biecht van Daphne dat het raar was dat ze dit wisten omdat ze niks zagen? Zo wordt er wel erg de nadruk op gelegd?

Nu had ik ook zo'n 'huh, waarom?' moment in S13 (Paulien die een breakdown deed van het geld dat individueel op conto kwam voor wie, in afl 4 bij de waterval-opdracht), maar dat was in afl 4 als de meeste mensen al een hoofdverdachte hebben uitgezocht sws..En genoeg krediet opgebouwd is door de Mol om voor de meeste kijkers daarin minder verdacht te zijn.

Nu wordt dat zo al in afl 1 duidelijk belicht. Waarom zouden ze het feit dat hij ineens '4' roept zo duidelijk belichten als hij de Mol is vraag ik me dan af?  ???

Bovendien vind ik hem wel erg aanwezig in biechts en overall, als hij de Mol is? Ik kijk even naar de internationale kijkers en de meesten denken kennelijk aan Tygo, Owen,Susan en ook behoorlijk veel aan Jan-Willem. Dat is toch wel frappant.  ::)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 11:20:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #148 Gepost op: 9-01-2014, 15:15:14 »
ja, maar de wedding march is niet daar komt de bruid daar komt de bruid...dus het doel was wellicht om die laatste te gebruiken maar ging verkeerd. maar goed dat was maurice, en die arme jongen ligt er al uit.

Nou niet alleen Maurice. Eindelijk de tijd om mijn digitale molboek bij te werken en tijdens die mars viel wel iets anders op. Volgens mij doet JW 3 tonen mee waardoor Maurice en die Chinezen in de war raken en die Chinezen niet in de gaten hebben welk liedje dat is. Ik kan er naast zitten.

Offline teuntjah

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #149 Gepost op: 9-01-2014, 18:04:05 »
Voor wie het nog niet gezien had of er naar op zoek was (staat denk ik nog in het oude board) hier het filmpje: ;D



Ik zit nog steeds over die uitspraak aan het einde te piekeren.
Art: "Er komt een mooi seizoen aan."
Jan-Willem: "Ik zou bijna willen zeggen, aan mij heeft het niet gelegen."
Bedoelt hij nu dat hij er naar zijn gevoel niet lang genoeg in heeft gezeten of dat hij geprobeerd heeft er 'geen mooi' seizoen van te maken voor de andere kandidaten?

Offline Grippa888

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #150 Gepost op: 9-01-2014, 20:23:37 »
Denk dat hij de Mol is, waarom:

- 66 komt in beeld, verwijzing naar route 66, hij presenteert de roodshow (spreek uit als the roadshow)
- iedereen komt aan bod bij de uitslag van de proef, behalve JW en Aart zegt na Aaf, zo nu gaan we verder met de rest alsof iedereen aan de beurt is gekomen!
- veel tegenstellingen gebruikt (yingyang)


Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #151 Gepost op: 9-01-2014, 21:31:26 »
Ik krijg nu ook het gevoel dat hij de Mol is. Heb erg op zijn gezichtsuitdrukkingen gelet. Ziet er héél erg gespannen uit?
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #152 Gepost op: 9-01-2014, 21:32:31 »
Jan kon perfect mollen op het dak door zogenaamd niet te weten dat alle knopen uit het touw moesten, en dat dat zoveel werk was. Terwijl ze aan het wachten waren tot ze de emmer hadden gevonden, had ieder ander persoon wel naar het touw gekeken.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #153 Gepost op: 9-01-2014, 21:40:39 »
Ik vind alle biechts die JW doet zo overkomen alsof ze zo uit een molbiecht komen.

Zoals in aflevering twee, dat hij op het dak zoiets zei van: "Ik raapte gewoon maar allerlei spullen op die er niets toe deden. " Waarom zou je zoiets doen/zeggen?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #154 Gepost op: 9-01-2014, 21:44:50 »
In de tussentijd dat ze moesten wachten konden ze inderdaad net zo goed het touw vast uit de knoop halen. Is niet gebeurd, erg verdacht dus van Jan-Willem.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #155 Gepost op: 9-01-2014, 21:45:47 »
Is niet gebeurd, erg verdacht dus van Jan-Willem.
En Daphne :) En sowieso is minimaal één van die twee niet de mol. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #156 Gepost op: 9-01-2014, 21:47:08 »
Hij stuurde Daphne naar de haak die ze al hadden, hij legde de focus op jokers die er niet waren en liep een opdracht binnen, wetende dat er ergens anders nog een opdracht bezig was, vind ik erg verdacht.

* Daisy zit in een tunnel

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #157 Gepost op: 9-01-2014, 21:47:34 »
En Daphne :) En sowieso is minimaal één van die twee niet de mol. ;)

Daphne was druk bezig met over de rand kijken en door de porto praten. Jan Willem deed ondertussen helemaal niks.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #158 Gepost op: 9-01-2014, 21:48:12 »
Hij stuurde Daphne naar de haak die ze al hadden, hij legde de focus op jokers die er niet waren en liep een opdracht binnen, wetende dat er ergens anders nog een opdracht bezig was, vind ik erg verdacht.

* Daisy zit in een tunnel

Mag ik naast je komen zitten? Ik verdenk JW steeds meer en ga switchen van mol ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #159 Gepost op: 9-01-2014, 22:01:12 »
Hmmm, mijn vermoeden van vorige week dat Jan-Willem de mol is, is alleen maar sterker geworden. :-\\

Ik baal er een beetje van, want als hij het is vind ik hem geloof ik helemaal niet zo leuk/geschikt als mol. Die rare gezichten die hij trekt... die biechts die idd, zoals hierboven al gezegd, vaak rechtstreeks uit een molbiecht lijken te komen...

Het is raar, maar ik zat vanavond eigenlijk te hopen dat hij er uit zou vliegen.  :-[ ::rofl:: Dan had ik wel verkeerd gezeten met mijn mol, maar ach... :P

Het is alleen wel zo dat er steeds meer mensen zijn die J-W verdenken, ook in mijn omgeving, en dat kan eigenlijk niet in dit stadium (tenzij er zo'n obvious hint als vorig jaar in zit), dus ik hoop een beetje dat het toch gewoon een slechte nepmol blijkt te zijn.  >:D