Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317845 keer)

Offline teuntjah

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #160 Gepost op: 9-01-2014, 22:22:42 »
Ik knal deze ook nog maar eens hierop (ik had hem al bij aflevering 1 staan maar dat topic is nu redelijk afgeschreven, vandaar).
Om de alfabetische volgorde in stand te houden bij de laatste testvraag:

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #161 Gepost op: 9-01-2014, 22:33:09 »
Oooh laat JW niet de Mol zijn..  :-[  :-X
Het ligt er best wel dik bovenop, maar toch negeer ik deze tunnel.. haha
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #162 Gepost op: 9-01-2014, 22:37:36 »
Oooh laat JW niet de Mol zijn..  :-[  :-X
Het ligt er best wel dik bovenop, maar toch negeer ik deze tunnel.. haha

Zelfde geldt voor mij. Zit de hele tijd te 'overwegen' om hem te gaan verdenken, maar ik wil het gewoon niet. Als hij de mol is, BLEH!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #163 Gepost op: 9-01-2014, 22:48:00 »
Vanaf het begin van WIDM hoop ik eigenlijk dat JW het niet zal zijn;
Puur en alleen omdat hij met zichzelf zou moeten bellen in zijn radioshow als Mol zijnde, of er daar veel te veel "op zit".
Vind ik te flauw. Voorspelbaar wat niet bij de Mol past.
Dus (voorafgaande aan aflevering 1, met dit scenario in gedachte), hoop ik van harte; Neen.
Ik keek dan ook vreemd op dat hij mee zou doen dit seizoen.

Blijkt?
Aardige man, geestige opmerkingen, edoch te stil (wat gespannen) en (te) verdacht.
Dat dan weer wel.
Hoop het echter niet (voor mijn eigen plezier, excuus).

PS..in mijn notities staat duidelijk: "JW Stoort, JW molt",   :-\\

Zie jullie in deesch tunnel vast nog wel terug;)






Omnia vincit amor

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #164 Gepost op: 9-01-2014, 22:48:25 »
Een aantal dingen die mij opvielen:

Vond het ook weer een klassieke walkie talkie actie.
Hallo hallo is daar iemand? En dan zegt Owen weliswaar: "ja de anderen gaan voor, want die hebben maar één minuut", maar het is niet duidelijk wanneer dit contact is. Voor hetzelfde geld zijn er dan al 3 minuten verspeeld doordat JW de walkie talkie niet indrukt.
Wel zien we een Sophie die zegt: "Jullie hebben nog 2 minuten", om daar geïrriteerd aan toe te voegen: "waar jullie er 7 hadden!".

Ook is duidelijk dat Daphne de walkie talkie op een gegeven moment heeft afgenomen.
Aangezien Daphne na de eerste test (in afl. 1) kennis heeft van wie de mol NIET is, vind ik het iig verdacht dat zij nu al voor de 2e keer een opdracht met JW doet (schijnopdracht en deze opdracht). Ze had ook nog in aflevering 1 een overleg met JW over wie welke mol had ingevuld. Doet mij iig vermoeden dat ze op JW zit.

Als laatste een subtiele hint die ik hier nog niet had gelezen:
JW die zegt 2x: "ik moet op zoek naar jokers, vrijstellingen en de test". Noemt hij hier bewust niet het 4e onderwerp waar naar gezocht moest worden (nl geld)? Een mol gaat natuurlijk sowieso niet op zoek naar geld ;)...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #165 Gepost op: 9-01-2014, 23:01:17 »
Een soort van Art van dit jaar. Als kandidaat de mol uit hangen. Weet als geen ander welke mindfuck het spel kent en probeert op die manier ons als kijkers erin te luizen. Toch een reden voor mij om hem eigenlijk van mijn lijstje af te strepen...

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #166 Gepost op: 9-01-2014, 23:05:14 »
Heb de rest allemaal afgestreept, maar dat hij zoveel verdacht wordt laat me twijfelen...wt is dit een moeilijk spel!

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #167 Gepost op: 9-01-2014, 23:08:14 »
Hier een hele sterke hint!!!

De aflevering heet vindingrijk. Ook wij moeten misschien wel iets zoeken. Kennen jullie Wally? Wally is dat mannetje van de zoekplaatjes. http://www.kinnerton.com.au/Products/ByCharacter/WheresWally/tabid/150/language/en-US/Default.aspx
Die moet je vinden dus, als een soort speld in een hooiberg.
En wie had exact de kleding van Wally aan? Jan Willem.
Ik geloof niet in toeval in dit geval. De kleding is te specifiek. Zoek maar eens op internet. Misschien kan iemand een foto van JanWillem in deze kleding naast een plaatje van Wally plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #168 Gepost op: 9-01-2014, 23:09:42 »
Zoals in aflevering twee, dat hij op het dak zoiets zei van: "Ik raapte gewoon maar allerlei spullen op die er niets toe deden. " Waarom zou je zoiets doen/zeggen?
Dit inderdaad. Dit moet wel een Molbiecht geweest zijn. ::jaja::
🜃

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #169 Gepost op: 9-01-2014, 23:13:10 »
Een soort van Art van dit jaar. Als kandidaat de mol uit hangen. Weet als geen ander welke mindfuck het spel kent en probeert op die manier ons als kijkers erin te luizen. Toch een reden voor mij om hem eigenlijk van mijn lijstje af te strepen...
Ik vind hem niet te vergelijken met Art. Viel me deze aflevering een paar keer op dat JW stond te kijken alsof hij zich heel hard aan het bedenken was wat hij moest doen als mol en wat hij moest zeggen. Viel me met name op in bij de opdracht in het gebouw, toen Owen net had doorgekregen dat de oplossing van het labyrint bij de controlepost moest zijn. JW staat daar heel wazig voor zich uit te staren (naar de oplossing?). Ook bij het bepalen van de volgorde voor de (wat uiteindelijk bleek) test. Hij neemt niet/nauwelijks deel aan de discussie, maar niet alsof het hem niet interesseert, maar alsof hij niet zo snel kan bedenken wat hij moet zeggen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #170 Gepost op: 9-01-2014, 23:16:59 »
Ik ben er 75% zeker van dat hij de mol (de overige 25% zet ik in op Aaf en Freek).
De reactie op zijn groene scherm vond ik ook heel verdacht. Hij leek helemaal niet zenuwachtig of verrast te zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 00:30:13 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #171 Gepost op: 9-01-2014, 23:24:51 »
Ik moet het nog een keer teug kijken, maar volgens mij keek Daphne helemaal niet mee toen hij probeerde die emmer met dat geld op te halen. Hij kan wel zeggen dat het touw te kort is, maarwas at wel zo? Of heb ik een split second zitten slapen en heeft ze wel mee gekeken?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #172 Gepost op: 9-01-2014, 23:36:10 »
Ik vind hem niet te vergelijken met Art. Viel me deze aflevering een paar keer op dat JW stond te kijken alsof hij zich heel hard aan het bedenken was wat hij moest doen als mol en wat hij moest zeggen. Viel me met name op in bij de opdracht in het gebouw, toen Owen net had doorgekregen dat de oplossing van het labyrint bij de controlepost moest zijn. JW staat daar heel wazig voor zich uit te staren (naar de oplossing?). Ook bij het bepalen van de volgorde voor de (wat uiteindelijk bleek) test. Hij neemt niet/nauwelijks deel aan de discussie, maar niet alsof het hem niet interesseert, maar alsof hij niet zo snel kan bedenken wat hij moet zeggen.

Mwuaw, al die nadruk die op zijn acties gelegd wordt. Doen ze nooit bij een mol. Nu ook weer, zo nadrukkelijk willen zoeken naar jokers etc op het dak. Allemaal van dat soort dingen zeg maar. Andere jaren kregen dergelijke actie, als ze van de mol zijn, veel minder aandacht. Verder schijnt hij expres met zijn vingers een m te maken op een groepsfoto en weet ik veel van die 'afgezaagde' dingen die al eerder eens gebruikt zijn als hint. Alles bij elkaar genoeg reden om hem af te strepen voor mij.

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #173 Gepost op: 9-01-2014, 23:38:58 »
[quote author=Looierd link=topic=51209.msg1640755#msg1640755 date=. Misschien kan iemand een foto van JanWillem in deze kleding naast een plaatje van Wally plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar. ::regenboog::

[/quote]

Wieowie kan me helpen?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #174 Gepost op: 9-01-2014, 23:39:37 »
Ik heb het over de 'vreemde uitspraak' van Art. Als ik jou hint goed begrijp dan moet de afvaller bij degene zitten die hun scherm niet gezien hebben in de eerste executie, immers: Art zegt: 'Zo, en nu beginnen we met de rest'. Hij heeft eerst de namen van de kandidaten ingetypt die hun scherm in de eerste executie niet gezien hebben. Mocht de afvaller hier al tussen hebben gezeten dan was er dus ook geen hint want dan was er geen rest en dus ook geen vreemde uitspraak. (ook niet als Daphne voor de 2e keer een rood scherm had btw).
Het is toch niet ondenkbaar dat men ook voor die situaties scenario's had klaarliggen? Andere volgorde, andere/geen uitspraak... geen idee. Het heeft denk ik niet zoveel zin om daar over te speculeren. We weten alleen wat we gezien hebben en Jan-Willem is daarin in een uitzonderingspositie gebracht.
Er is in eerdere seizoenen ook vaak over gediscussieerd, maar de dingen die de presentator zegt zijn niet spontaan. Ik ga er dus vanuit dat ook dit zo bedoeld was. Kan zijn dat het een valse hint is, maar voorlopig neem ik hem serieus, aangezien er ook andere dingen zijn die richting Jan-Willem wijzen.
Om hier ook nog even op terug te komen:
Ik bedacht me later pas dat de productie hier ook heel erg goed in heeft kunnen sturen. Door namelijk bij de eerste executie eerst een paar mensen te nemen die al goed gescoord hadden bij de eerste 10 vragen en vervolgens de slechtste (Daphne). De kans dat degenen met een hoge score halverwege, de overige 10 vragen zo slecht zouden maken dat ze alsnog zouden afvallen, zou dan heel klein zijn.

Ik denk dus dat de eerste 10 vragen het beste waren gemaakt door Sofie, Owen, Susan en Tygo, (4/5 antwoorden goed + snelle tijd? Geen idee aan welke aantallen ik moet denken bij de eerste test), terwijl Daphne en de rest er misschien maar 0 of 1 goed hadden. De kans dat één van de bovenste 4 de rest van de test zo verpest dat hij/zij alsnog door alle anderen wordt ingehaald, maak je op die manier heel klein.

Btw, Art zei: "En dan gaan we nu weer met de rest beginnen"
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 23:41:46 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #175 Gepost op: 9-01-2014, 23:44:11 »
Mwuaw, al die nadruk die op zijn acties gelegd wordt. Doen ze nooit bij een mol. Nu ook weer, zo nadrukkelijk willen zoeken naar jokers etc op het dak. Allemaal van dat soort dingen zeg maar. Andere jaren kregen dergelijke actie, als ze van de mol zijn, veel minder aandacht. Verder schijnt hij expres met zijn vingers een m te maken op een groepsfoto en weet ik veel van die 'afgezaagde' dingen die al eerder eens gebruikt zijn als hint. Alles bij elkaar genoeg reden om hem af te strepen voor mij.
Tja, ik ben het er mee eens dat het te duidelijk is, maar ik streep hem zeker niet af.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #176 Gepost op: 9-01-2014, 23:44:51 »
Ik heb bij Jan-Willem na vanavond meer een ongeleid-projectiel-gevoel. Hij doet alsof hij de Mol is, maar er zit geen enkele lijn in. Het is gewoon te opvallend om op het dak iets te pakken wat niks met de opdracht te maken heeft. Dat behoort een Mol toch niet echt te doen.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #177 Gepost op: 9-01-2014, 23:45:11 »
[quote author=Looierd link=topic=51209.msg1640755#msg1640755 date=. Misschien kan iemand een foto van JanWillem in deze kleding naast een plaatje van Wally plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar. ::regenboog::



Wieowie kan me helpen?



Onder elkaar i.p.v. naast elkaar.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #178 Gepost op: 9-01-2014, 23:57:16 »
Ik heb bij Jan-Willem na vanavond meer een ongeleid-projectiel-gevoel. Hij doet alsof hij de Mol is, maar er zit geen enkele lijn in. Het is gewoon te opvallend om op het dak iets te pakken wat niks met de opdracht te maken heeft. Dat behoort een Mol toch niet echt te doen.

Zo denk ik er  ook over. JW zakt juist op mijn verdachtenlijstje.  ::jaja::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #179 Gepost op: 10-01-2014, 00:03:58 »
Maar werd hij nu door de rest dan wel genoemd als verdachte? Anders is dat genepmol allemaal nog voor niks ook. Ik heb er zelf niet zo op gelet bij de test.

Dat is waarom ik tot nu toe niet denk dat het nepmollengedrag is. Het valt (veel) te weinig op bij de kandidaten. In de groep is hij tot nu toe vrij op de achtergrond juist. Wat heeft het voor zin om te doen of je de mol bent, als tot nu toe alleen Daphne het misschien ziet? (en event. Freek bij de eerste opdracht)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 00:06:51 door Jayne »