Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317493 keer)

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #220 Gepost op: 11-01-2014, 13:37:15 »
Als JW de mol is,  ligt het (bedenk ik mij net) niet alleen aan JW. Wat dachten jullie van te weinig nep mollen?  Of gewoon kandidaten die over het algemeen klungelig overkomen dat je ze wel moet verdenken. Ik bedoel vorig seizoen had je Paulien, Tim, Carolien en Zarayda die als aandachtafleider functioneerde. Dit seizoen heb je in feite alleen Sofie en Aaf en daar moet je echt zoeken naar mol acties.

Het contrast tussen de mol en nep mol is gewoon groot en dat breekt straks de kandidaten ook op. Wat dat betreft moeten ze allemaal van de presentator leren: als je het even niet weet,  wat in het begin heel erg voor komt gewoon even wat mol acties uitvoeren want als mensen op jou in gaan zetten terwijl jij weet dat je de mol niet bent dan hebben die mensen in elk geval meer fout dan jij.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #221 Gepost op: 11-01-2014, 13:40:32 »
Wat dachten jullie van te weinig nep mollen?  Of gewoon kandidaten die over het algemeen klungelig overkomen dat je ze wel moet verdenken.

Grappig, ik vroeg me hetzelfde af.
Omdat er idd vrij veel fanatieke mensen tussenzitten die het eigenlijk echt niet kunnen zijn.
Misschien wel een verademing, maar ergens ook wel jammer omdat je dan zo weinig kanten uitkan qua opties.  :-[
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #222 Gepost op: 11-01-2014, 14:12:41 »
Houd wel in je achterhoofd dat je pas twee afleveringen gezien hebt. Die aandachtsafleiders komen ongetwijfeld nog wel...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #223 Gepost op: 11-01-2014, 14:21:03 »
Eigenlijk begin ik JW nu minder te verdenken. :P Niet omdat hij niet mols overkomt, maar vooral door overwegingen die Supernova hier ook al een beetje heeft geuit. Ik kan nauwelijks geloven dat de productie hem zou kiezen als mol. Hij komt over als een slecht acterende mol, maar het kan ook wel zo zijn dat hij zich gewoon slecht een houding weet te geven voor een camera. Hij heeft daar natuurlijk ook bar weinig ervaring mee. Toch een slechte nepmol dus? ::)

Ik werd de 'tunnel' ingetrokken door de uitzonderingspositie die hij bij de 2 tests uit afl. 1 had (geen scherm gezien + uitspraak van Art). Maar ja, misschien moet ik me daar niet zo erg door laten leiden.

Ik heb hem zeker niet afgeschreven, maar ben nu wel bewust nog meer op anderen gaan letten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #224 Gepost op: 11-01-2014, 14:35:58 »
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de Mol wel - met veel ophef en verontwaardiging - zou roepen dat er een envelop gestolen was. Wat denken jullie?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #225 Gepost op: 11-01-2014, 14:37:49 »
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de Mol wel - met veel ophef en verontwaardiging - zou roepen dat er een envelop gestolen was. Wat denken jullie?
ik hoor susan al zeggen: "ja jan willem zegt nou wel van eh 'die envelop is gestolen jongens' maarre, ik geloof hem niet zo"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #226 Gepost op: 11-01-2014, 14:38:27 »
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de Mol wel - met veel ophef en verontwaardiging - zou roepen dat er een envelop gestolen was. Wat denken jullie?

Hangt van het type Mol af..?
Maar gezien de keuzes van de afgelopen jaren lijkt me eerder van wel ja.
Misschien was Patrick een beetje een uitzondering hoewel ook hij wel lef getoond heeft op bepaalde vlakken. Maar dat hangt van het type van de Mol af.

Misschien was JW bang voor verdenkingen en heeft het daarom gelaten. Dat staat me sws niet zo aan in een Mol maar mogelijk is het wel..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #227 Gepost op: 11-01-2014, 14:51:49 »
Tja, valide punten. Toch blijf ik twijfelen over die enveloppen-kwestie. Zou de mol zijn envelop laten stelen? Wil de mol niet zelf ook iets uithalen met die envelop? Geld opsturen naar iemand die al afgevallen is, bijvoorbeeld? Zou toch bijzonder tragisch zijn als Tygo met zijn actie nu al een toekomstige molactie om zeep heeft geholpen.
Vragen, vragen, vragen....  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 14:54:34 door Jayne »

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #228 Gepost op: 11-01-2014, 15:58:11 »
Houd wel in je achterhoofd dat je pas twee afleveringen gezien hebt. Die aandachtsafleiders komen ongetwijfeld nog wel...

Ja dat klopt, je bent pas 2 afleveringen onderweg. Maar ook in die 2 afleveringen hadden wat meer molacties uitgevoerd kunnen worden door de nep mollen.

Vooral van Owen had ik verwacht dat hij wat slimmer zou zijn en zeker niet na 2 afleveringen in een tunnelvisie gaat belanden. Ik snap wel zijn beweegredenen om in die tunnel te belanden, want Tygo heeft niet erg voor bevordering gezorgd. Eerst loopt hij met Freek naar beneden in plaats van boven en daarna wilt hij weer naar beneden gaan voor de gewicht opdracht. Daarnaast heeft hij niet erg actief meegeholpen om het geld binnen te krijgen en ook met de laseropdracht uit aflevering 1 heeft hij niet veel goeds kunnen doen bij Owen. Daarbij optellende dat de eerste opdracht uit aflevering 1 hij samen met Tygo een duo vormde en Tygo overduidelijk geen moeite deed voor het chinees te vragen (mido cafe op zijn chinees uitspreken is niet hetzelfde als cafe vertalen in het chinees).

Maar de reden dat wij allemaal JW verdenken is omdat je beelden ziet nu die normaal gesproken in aflevering 10 pas naar voren komen, zoals het oppakken van de pistool en het grijnzen bij het opnemen van de portofoon.

Nu ik erover nadenk ga ik met de andere mee (supernova?) dat de productie het niet te dik bovenop hoeft te leggen. De momenten waarop hij grijnst hadden ze af kunnen doen door alleen Owen met de porto te laten zien en JW alleen te laten horen. Dan zie je de gezichtsuitdrukkingen niet. Door JW zo vol op in beeld te nemen willen ze uitlichten dat hij de mol kan zijn, maar een echte mol zouden ze nooit in aflevering 2 zo erg verraden.

Mindfucking is begonnen. 

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #229 Gepost op: 11-01-2014, 18:10:59 »
JW deed wel raar in afl2 eigenlijk, vooral bij die ladder  ::jaja::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #230 Gepost op: 11-01-2014, 18:13:13 »
Als JW de mol is,  ligt het (bedenk ik mij net) niet alleen aan JW. Wat dachten jullie van te weinig nep mollen?  Of gewoon kandidaten die over het algemeen klungelig overkomen dat je ze wel moet verdenken. Ik bedoel vorig seizoen had je Paulien, Tim, Carolien en Zarayda die als aandachtafleider functioneerde. Dit seizoen heb je in feite alleen Sofie en Aaf en daar moet je echt zoeken naar mol acties.
Klopt. Maar aan de andere kant: voorgaande jaren werd er geklaagd dat er teveel genepmold werd.
Het perfecte molseizoen maken is best lastig.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #231 Gepost op: 11-01-2014, 18:38:20 »
Als hij erachter komt dat er een envelop mist lijkt hij oprecht geschrokken te zijn, en kijkt hij op een gegeven moment naar iemand achter de camera (regie?). Zou een kandidaat dat doen, of juist een Mol, die veel meer met de regie te maken heeft?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #232 Gepost op: 11-01-2014, 21:25:06 »
Ik begin na afl. 2 ook steeds meer JW te verdenken. Die scene met dat touw doet me heel erg denken aan Kees Tol van vorig seizoen. Volgens mij was dat touw wel lang genoeg. Daphne kon in ieder geval niet zien wat hij deed.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #233 Gepost op: 11-01-2014, 21:29:01 »
Ik begin na afl. 2 ook steeds meer JW te verdenken. Die scene met dat touw doet me heel erg denken aan Kees Tol van vorig seizoen. Volgens mij was dat touw wel lang genoeg. Daphne kon in ieder geval niet zien wat hij deed.
je bedoeld dat ie deed alsof dat ie aan het trekken was...en dat JW misschien wel deed alsof het touw tekort was??

voor mijn gevoel leek het daar niet op...Daphne kon dat de hele tijd zien..en het touw komt wel helemaal onder dat muurtje...
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 21:36:24 door SomeOne_01 »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #234 Gepost op: 11-01-2014, 22:17:20 »
Die Jan-Willem doet wel heel raar hoor.

Hij komt constant nerveus over, houdt zich een beetje buiten de groep, reageert nooit ergens echt enthousiast op, doet bij de opdrachten niet eens zijn best om enthousiast over te komen...komt bij mij over als een mol die constant nerveus is...

Ook in afl. 2 was hij weer erg raar. Als Owen weggaat, roept hij heel hard - een beetje geforceerd - NEE NEE niet Owen - dan kijkt hij plotseling heel snel richting Art, een seconde misschien, en dan kijkt hij plotseling weer terug richting Owen.

Op het dak doet hij echt totáál geen moeite om serieus over te komen...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #235 Gepost op: 12-01-2014, 03:18:33 »
je bedoeld dat ie deed alsof dat ie aan het trekken was...en dat JW misschien wel deed alsof het touw tekort was??

Voor mijn gevoel leek het daar niet op...Daphne kon dat de hele tijd zien..en het touw komt wel helemaal onder dat muurtje...
We zien niet dat het touw de emmer (bijna) reikt...
Zelfs niet een shot in de buurt van de emmer. Geenszins.
Touw was te kort door knopen. Feit (meen ik).

Door zogenaamnde "woordgrappen" en grimassen in beeld gebracht zouden we in afl. 10 kunnen zeggen: "Zie, JW wist het en speelde er mee als Mol zijnde." Woord Ontknoping etc.
Ligt er (te) dik boven op, vind ik. En zou mij uiteindelijk teleurstellen.
Edoch:

M.i. neemt Daphne niet de moeite JW te controleren, houdt zijn broek vast opdat hij niet naar benee dondert;) *Let wel: dat is zeer vrindelijk*

Maar zij lijkt het imho niet zo veel te kunnen schelen...
Gooit de haak als eerste over de muur.
Mocht JW initiatief nemen hiertoe, had zij dit kunnen stoppen, maar zij heeft uiteindelijk wel de haak in handen.

Heeft iig JW zover gekregen dat hij haar niet meer verdenkt. One down, some more to go...;)
JW lijkt zogenaamd moeite te doen maar slaagt niet. Komt ook niet oprecht over, moet ik bekennen.

Na optellen en aftrekken komt JW mij té mollerig over in deze opdracht, en komt dat Daphne goed uit.
3-2 voor Daphne.

*wishfull thinking*

« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 03:20:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #236 Gepost op: 12-01-2014, 09:50:02 »
Ja die JW en Daphne vind ik tot nu toe ook het meest raar overkomen. Ze hebben ook vaak iets samen (licht schijnen en op dat dak met het touw). Het lijkt dat ze mekaar verdacht proberen te maken of juist net het omgekeerde (goed cijfer raden). Ik zit nu al in een tunnelvisie met die 2. ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #237 Gepost op: 12-01-2014, 10:06:53 »
komt constant nerveus over, houdt zich een beetje buiten de groep, reageert nooit ergens echt enthousiast op, doet bij de opdrachten niet eens zijn best om enthousiast over te komen...komt bij mij over als een mol die constant nerveus is...
Ja klopt. En je ziet dat ook bij randzaken: hij was als enige niet bij Moltalk  ::), en kijk de rechterbalk hier eens: hij twittert niet :-X. Echt mollengedrag, blijft constant ondergronds. Ik heb altijd het idee dat die hele drukke twitteraars het niet zijn en dat klopt redelijk al twitterde Anne-Marie best wel veel. Maar dat ging in elk geval nauwelijks over WIDM terwijl soms kandidaten echt puur als fan enorm veel over WIDM twitteren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #238 Gepost op: 12-01-2014, 10:09:02 »
Waarom zou een Mol niet twitteren? Ik vind het een vreemd verband die je legt tussen het actieve twitteren en de kans op het de Mol zijn... ik zou van die gedachtegang niet teveel uitgaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #239 Gepost op: 12-01-2014, 10:12:24 »
Ja klopt. En je ziet dat ook bij randzaken: hij was als enige niet bij Moltalk  ::)

Het heeft er misschien ook mee te maken dat hij bijna als enige niet in Amsterdam woont waar de studio is.