Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317506 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #240 Gepost op: 12-01-2014, 10:34:39 »
We zien niet dat het touw de emmer (bijna) reikt...

inderdaad, dat zien we niet. Ik zie wel Daphne kijken...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

en hier hoe JW het touw ophijst (het touw zou naar beneden vallen (als JW het touw zou inkorten) en dat had Daphne dan moeten opvallen):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

vrijwel onmogelijk om daar te mollen als iemand constant zou kunnen zien wat jij aan het doen bent. Kees stond achteraan en niemand kon hem zien trekken...desalniettemin deed ie net alsof om te voorkomen dat wij hem zagen of dat de dames voor hem achterom zouden kijken. dat kun je in dit geval bijna niet faken. wat wel kan is dat ie bewust heeft gewacht met het ontknopen van het touw. Ik zou namelijk dat hele touw alvast gaan zitten ontknopen in die minuten dat ik geen respons kreeg van Owen...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #241 Gepost op: 12-01-2014, 11:41:20 »
Ik begin na afl. 2 ook steeds meer JW te verdenken. Die scene met dat touw doet me heel erg denken aan Kees Tol van vorig seizoen. Volgens mij was dat touw wel lang genoeg. Daphne kon in ieder geval niet zien wat hij deed.
helemaal waar, eigenaardige toestand.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #242 Gepost op: 12-01-2014, 12:13:33 »
Wanneer Jan-Willem op de markt loopt, is hij een opsomming aan het doen:
rode dingen, gele dingen, groene dingen en zwarte dingen.
Overal zien we lokale verkoopsartikelen van op de markt verschijnen,
enkel bij zwarte dingen zien we de zwarte vrijstelling (en de tekst De Mol) verschijnen.

Zou dat iets zijn?


klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #243 Gepost op: 12-01-2014, 12:15:10 »
Zou dat iets zijn?

Een gaaf stukje montage, dat sowieso.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #244 Gepost op: 12-01-2014, 12:18:58 »
Bij Jon was dit een tip. Misschien nu ook?

Oftewel schieten ze het om te tonen dat Jan-Willem er compleet overgekeken heeft.(zou wel leuke montagegrap zijn)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 13:21:13 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #245 Gepost op: 12-01-2014, 14:39:29 »
Ik lees dt veel hem te opvallend vinden om een goeie mol  te kunnen zijn, maar ligt het er ook niet een beetje aan dat er voor de rest eigenlijk vrijwel niemand zich verdacht gedraagt? Dan lijkt het er al snel te dik bovenop te liggen...

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #246 Gepost op: 12-01-2014, 14:41:47 »
Van Jan-Willem, een mogelijke mol, biecht tijdens zijn tweede test van aflevering 1 dat er veel hem 4 mollen in 'de hotseat' zitten, namelijk Maurice, Owen, Jennifer en Aaf. Wat daaraan opvallend is, is dat Maurice en Owen zijn afgevallen.

Als JW de mol niet is, kun je misschien zeggen dat hij gered is in afl. 1 door de vragen die hij met Jennifer en Aaf beantwoordde. Wellicht wat kort door de bocht, maar zou Jennifer of Aaf dan de mol zijn?

Aan de andere kant: vragen die JW op een van hen beantwoordde kunnen natuurlijk op meerderen slaan.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #247 Gepost op: 12-01-2014, 19:35:16 »
Van een ander Forum (widm.nl, moffel mol):

Bij de markt-opdracht zegt JW kraaltjes, rotsjes, maar dan zegt hij Groene dingen (vrijstelling) blauwe dingen (500 euro briefje) gele dingen (100 euro briefje) zwarte dingen (zwarte vrijstelling) DIE HAAT IK!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #248 Gepost op: 12-01-2014, 19:57:01 »
Bij de markt-opdracht zegt JW kraaltjes, rotsjes, maar dan zegt hij Groene dingen (vrijstelling) blauwe dingen (500 euro briefje) gele dingen (100 euro briefje) zwarte dingen (zwarte vrijstelling) DIE HAAT IK!!!

Dat is een nogal vrije interpretatie van tekst en beeld.

Dit is wat Jan-Willem zegt: "Groene dingen, blauwe dingen, gele dingen, zwarte dingen. Dit is zo niet mijn ding. Details. I hate them." Bij de opsomming zien we per kleur deze vier beelden (zoals wouterv hierboven al meldde):

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #249 Gepost op: 12-01-2014, 20:22:05 »
Dat is een nogal vrije interpretatie van tekst en beeld.

Dit is wat Jan-Willem zegt: "Groene dingen, blauwe dingen, gele dingen, zwarte dingen. Dit is zo niet mijn ding. Details. I hate them." Bij de opsomming zien we per kleur deze vier beelden (zoals wouterv hierboven al meldde):
het blijft opmerkelijk dat die kleuren precies de kleuren zijn van de objecten waar de mol een hekel aan zou moeten hebben... :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #250 Gepost op: 12-01-2014, 20:22:42 »
Dit is wat Jan-Willem zegt: "Groene dingen, blauwe dingen, gele dingen, zwarte dingen. Dit is zo niet mijn ding. Details. I hate them."
Precies, echt een mol die praat met de kijker... de meeste kandidaten zijn niet zo bewust bezig met de productie, de mol zeer wel, die is incrowd. Weer een sterke aanwijzing dat JW de mol is ::ok::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #251 Gepost op: 12-01-2014, 21:12:50 »
het blijft opmerkelijk dat die kleuren precies de kleuren zijn van de objecten waar de mol een hekel aan zou moeten hebben... :P
Waarom zou de Mol ook een hekel hebben aan de zwarte vrijstelling, dan?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #252 Gepost op: 12-01-2014, 22:23:36 »
Precies, echt een mol die praat met de kijker... de meeste kandidaten zijn niet zo bewust bezig met de productie, de mol zeer wel, die is incrowd. Weer een sterke aanwijzing dat JW de mol is ::ok::.

Aan de andere kant: Als een van de kandidaten weet hoe hij kijkers op het verkeerde been kan zetten, is het JW wel. Krijgt jaarlijks toch wat mee met de Roodshow etc. Zou mij niets verbazen als hij bewust ons loopt te fucken met dit soort uitspraken en de productie vindt het maar al te mooi om dan dergelijke uitspraken erin te zetten...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #253 Gepost op: 12-01-2014, 22:24:40 »
Waarom zou de Mol ook een hekel hebben aan de zwarte vrijstelling, dan?
omdat mensen met een ingezette vrijstelling niet weten of ze goed zitten ja of nee. stel JW zat goed, zonder vrijstelling zou hij meer weten dat hij deels goed zit. Als hij dan zijn molboekje goed bijhoud kan hij daar meer informatie uit halen...met een vrijstelling heeft hij die informatie dus niet. mensen met jokers ook niet. daarom zou een mol niet graag willen dat er iemand dat ding inzet.

bedenk me net dat ik daardoor eigenlijk vertel dat ie dan vrijstellingen wel leuk vind.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #254 Gepost op: 12-01-2014, 22:25:18 »
Aan de andere kant: Als een van de kandidaten weet hoe hij kijkers op het verkeerde been kan zetten, is het JW wel. Krijgt jaarlijks toch wat mee met de Roodshow etc. Zou mij niets verbazen als hij bewust ons loopt te fucken met dit soort uitspraken en de productie vindt het maar al te mooi om dan dergelijke uitspraken erin te zetten...

En dan heeft-ie een heleboel mensen op het verkeerde spoor gezet! Zeker als hij er nog lang in blijft.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #255 Gepost op: 12-01-2014, 22:27:10 »
En dan heeft-ie een heleboel mensen op het verkeerde spoor gezet! Zeker als hij er nog lang in blijft.
inderdaad ja...zou heel slim van hem zijn :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #256 Gepost op: 12-01-2014, 22:29:34 »
Aan de andere kant: Als een van de kandidaten weet hoe hij kijkers op het verkeerde been kan zetten, is het JW wel. Krijgt jaarlijks toch wat mee met de Roodshow etc. Zou mij niets verbazen als hij bewust ons loopt te fucken met dit soort uitspraken en de productie vindt het maar al te mooi om dan dergelijke uitspraken erin te zetten...
Ja, hier houd ik ook rekening mee. JW loopt bovendien steeds veel te praten als hij een opdracht uitvoert, maar misschien is dat gewoon een vorm van beroepsdeformatie, omdat je dat op de radio ook moet doen als er iets 'te zien' valt, terwijl het op tv voor zichzelf spreekt (vergelijk bijv. verslagen van voetbalwedstrijden op de radio en tv).

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #257 Gepost op: 12-01-2014, 22:32:16 »
inderdaad, dat zien we niet. Ik zie wel Daphne kijken...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

en hier hoe JW het touw ophijst (het touw zou naar beneden vallen (als JW het touw zou inkorten) en dat had Daphne dan moeten opvallen):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

vrijwel onmogelijk om daar te mollen als iemand constant zou kunnen zien wat jij aan het doen bent. Kees stond achteraan en niemand kon hem zien trekken...desalniettemin deed ie net alsof om te voorkomen dat wij hem zagen of dat de dames voor hem achterom zouden kijken. dat kun je in dit geval bijna niet faken. wat wel kan is dat ie bewust heeft gewacht met het ontknopen van het touw. Ik zou namelijk dat hele touw alvast gaan zitten ontknopen in die minuten dat ik geen respons kreeg van Owen...

Lijkt wel of Jan-Willem aan het overgeven is op het eerste screenshot  ::rofl::.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #258 Gepost op: 12-01-2014, 22:44:29 »
Hij zegt ook dat het niet erg is dat het touw kort is: 'ik ben lang'.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #259 Gepost op: 12-01-2014, 23:07:50 »
omdat mensen met een ingezette vrijstelling niet weten of ze goed zitten ja of nee. stel JW zat goed, zonder vrijstelling zou hij meer weten dat hij deels goed zit. Als hij dan zijn molboekje goed bijhoud kan hij daar meer informatie uit halen...met een vrijstelling heeft hij die informatie dus niet. mensen met jokers ook niet. daarom zou een mol niet graag willen dat er iemand dat ding inzet.
Dat maakt niks uit. Stel JW zit verkeerd, dan weet hij dat pas zeker op het moment dat hij een rood scherm krijgt. En dan is het te laat. Zo lang je er als kandidaat in blijft zitten, weet je niet of dat komt doordat jij goed zit, of doordat anderen fouter zitten dan jij. Daar heb je geen vrijstelling of joker voor nodig.
The British are not impressed.