Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317517 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #520 Gepost op: 24-01-2014, 09:48:15 »
Dus heeft hij een koker meegenomen die een - was toch?
klaar voor de strijd

Offline sneeuwgors

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #521 Gepost op: 24-01-2014, 10:00:13 »
Met het pokerspel is JW als laatste met ruilen. Als Mol wil je het ene halve geld met iets anders dan de andere helft ruilen, als geld met geld ruilt komt er immers geld in de pot. JH en TG vallen, als je zo kijkt snel af als Mol, want waarom ruil je als allereerste duo 3 jokers voor 3 jokers met de kans dat een volgende duo (onbedoeld) geld voor de pot kan verdienen? De Mol zou immers moeten weten wat er in welke enveloppe zit.

JW wacht rustig af en ziet de kandidaten zelf de kans op geld verspillen en hoeft zelf nauwelijks wat te doen en wisselt met wat overblijft.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #522 Gepost op: 24-01-2014, 10:10:24 »
JW is naar mijn idee niet de mol. Als hij wel de mol was, had hij via de crew wel gehoord dat Tygo de envelop had en ging hij er wel achteraan. Hij wist op wie hij meer druk moest zetten. Nu heeft hij geen enkel idee wie hem gestolen heeft. Ook in deze aflevering werd dat weer duidelijk.

Offline sneeuwgors

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #523 Gepost op: 24-01-2014, 10:18:31 »
Als hij wel de mol was, had hij via de crew wel gehoord dat Tygo de envelop had en ging hij er wel achteraan.

Is het niet zo dat de Mol enkel info krijgt in NL? Op locatie krijgt volgens mij de Mol nooit meer info dan wat de kanditaten krijgen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #524 Gepost op: 24-01-2014, 10:20:54 »
Is het niet zo dat de Mol enkel info krijgt in NL? Op locatie krijgt volgens mij de Mol nooit meer info dan wat de kanditaten krijgen.

Uiteraard niet..
Sommige dingen zijn zeer relevant voor de Mol om te weten.
Je laat je Mol niet in het duister omtrent een belangrijk nieuw spelelement dat geld betreft.
Dan wordt hij geschoten wild.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #525 Gepost op: 24-01-2014, 10:24:33 »
JW is naar mijn idee niet de mol. Als hij wel de mol was, had hij via de crew wel gehoord dat Tygo de envelop had en ging hij er wel achteraan. Hij wist op wie hij meer druk moest zetten. Nu heeft hij geen enkel idee wie hem gestolen heeft. Ook in deze aflevering werd dat weer duidelijk.

Er waren 9 enveloppen in het spel: Owen en Daphne zijn eruit. Freek, Sofie en Aaf hebben er al één verstuurd.
Dus 9-5=4. (Susan,Tygo(2x) en Jennifer).

Maar zolang JW in het spel is, kan Tygo toch geen 2 enveloppen versturen. Want dan komt het direct uit bij iedereen. Dus zolang JW in het spel is, kunnen er nog maar 3 enveloppen verstuurd worden.(Of Freek en Tygo moeten iets afspreken)

En ook al weet hij dat Tygo de dief is, Tygo lijkt hem te vertrouwen. Als mol kan je dan toch ook denken:
Hij vertrouwt mij dus hij gaat er mogelijk snel uit met die enveloppen.

(Hypotheses, dat weet ik ook. maar JW omwille van de enveloppen afschrijven lijkt me voorbarig)
klaar voor de strijd

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #526 Gepost op: 24-01-2014, 10:30:48 »
Ik vond het erg opvallend hoe Jan Willem switchte tijdens de roltrap opdracht.

Waar hij eerst nog hardop Tygo corrigeert, gaat hij later mee met "Emotie" en "Fagot".

Vreemde beslissing ten aanzien van de afloop van het spel ook.

In mijn ogen molwaardig  8)!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #527 Gepost op: 24-01-2014, 10:42:43 »
Als mol kan je dan toch ook denken:
Hij vertrouwt mij dus hij gaat er mogelijk snel uit met die enveloppen
Ja mooie hypothese hoor, is dus een molactie die hem in de schoot geworpen is ::ok:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #528 Gepost op: 24-01-2014, 10:44:40 »
Ja mooie hypothese hoor, is dus een molactie die hem in de schoot geworpen is ::ok:: 8)

Een molactie door weer niks te ondernemen dus eigenlijk?  :-\\
Idem dito voor zijn rol in het onderhandelingsspel.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #529 Gepost op: 24-01-2014, 10:47:23 »
zijn rol in het onderhandelingsspel
Maar die was toch duidelijk?

Ik vond hem in de eerste helft onmols (op de roltrap, waarom niet Tygo genomen, maar ach, 't gaat om een luttel bedrag) maar daarna pakte hij toch uit.

Eerst een Milouskaatje bij Karel en Angela aan tafel (begon het spel uit te leggen, snapte het als enige). JW deed dat ook door gefrustreerd te wijzen op de zandloper. Kandidaten hebben meestal geen benul van de finesses van een spel, het is anders als je al maanden naar een spel toeleeft natuurlijk ;D :(
Is natuurlijk een gevalletje voorkennis en niet zozeer spel ingrijpen maar zo verloopt het spel nou eenmaal (tot zijn eigen initiele frustratie), zo was het verleden jaar met Kees in het Wakkerdam spel ook.

Trouwens dat eerste moet ik inderdaad corrigeren want dit klopt:
hij beweert later Examen (en Fopspeen) niet gehoord te hebben... vreemd, wij wel   ;D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #530 Gepost op: 24-01-2014, 10:49:59 »
Is natuurlijk een gevalletje voorkennis en niet zozeer spel ingrijpen maar zo verloopt het spel nou eenmaal (tot zijn eigen initiele frustratie), zo was het verleden jaar met Kees in het Wakkerdam spel ook.
Kees had daarin de juiste positie (kandidaat) en was heel duidelijk actief op momenten dat het moest.
Het is niet zo dat het spel allemaal vanzelf verliep - sommige dingen wel andere stuur je.
Ik vind dat JW hier opvallend passief is voor iemand die geen geld in handen heeft. Zou ik iig niet als molsactie zien want: geen invloed op het spelverloop.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #531 Gepost op: 24-01-2014, 10:58:54 »
invloed op het spelverloop
JW doet de eerste zet. Met een verstandige opmerking, over de vrijstelling. Tevens cover want als mol is hij natuurlijk op het geld uit.

Hij geeft dus al direct blijk van spelinzicht, net als Kees verleden jaar een typisch voorkenniszaakje. Aangezien als de wiedeweerga daarna enveloppen uitgeruild worden kan JW er geen poot meer tussen krijgen, startend met die superflirt van Tygo. Dat was niemand gelukt en kan je JW niet aanrekenen. Susan riep zelfs nog wat uit om uitruil te verhinderen maar er was echt niets opgewassen tegen die flirt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #532 Gepost op: 24-01-2014, 11:01:30 »
JW doet de eerste zet. Met een verstandige opmerking, over de vrijstelling. Tevens cover want als mol is hij natuurlijk op het geld uit.
Waarom zou hij deze opmerking niet als kandidaat maken? Iedereen is immers uit op iets goeds te krijgen?
Het opvallende is dat hij daarna niks doet. Gewoon achterover leunt en dan maar afwacht met wie degenen met geld contact sluiten. Dat is mij veel te passief voor de Mol.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #533 Gepost op: 24-01-2014, 11:19:52 »
opmerking maken?
Mijn punt is dat je 2 dingen verwacht; eerst ff stilte, daarna mensen door elkaar kakelend domme dingen roepen. Zo gaat het altijd. In plaats daarvan begint JW direct met een slimme opmerking, helemaal in game. JW wil echt het spel gaan spelen en het dan zo uitspelen dat het geld in elk geval niet in de pot komt. Dat dit mislukt (en toch weer lukt) kan je hem niet aanrekenen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #534 Gepost op: 24-01-2014, 11:31:45 »
Waarom zou hij deze opmerking niet als kandidaat maken? Iedereen is immers uit op iets goeds te krijgen?
Het opvallende is dat hij daarna niks doet.

Exact, heel opvallend als kandidaat zijnde. Doet niet eens zijn best iets goeds voor zijn joker in ruil te krijgen. Vind ik heel vreemd, zou hij kandidaat zijn. Is hij de mol dan is het prima te verklaren. Op het moment dat Freek en Sofie ruilen hoeft het niet meer.

Je kunt je afvragen of het als mol handig is fanatiek iets in handen proberen te krijgen. Jij weet precies wat degene met wie je onderhandelt heeft en je mag daar niets van laten merken. Dat is moeilijker dan liegen en een voor jou verkeerd aanbod weigeren (jokers!) is meteen verdacht. Echter met jouw ene joker heb je wel een goed aanbod mochten  de geldhouders met elkaar in onderhandeling dreigen te gaan.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 11:33:16 door tureluurs »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #535 Gepost op: 24-01-2014, 11:42:45 »
Exact, heel opvallend als kandidaat zijnde. Doet niet eens zijn best iets goeds voor zijn joker in ruil te krijgen. Vind ik heel vreemd, zou hij kandidaat zijn. Is hij de mol dan is het prima te verklaren. Op het moment dat Freek en Sofie ruilen hoeft het niet meer.

Dat vind ik juist helemaal niet vreemd want dat gedrag vertoont hij continu.
Hij en Aaf zijn niet bepaald de assertiefsten van het stel.
Waardoor ik weer terugkom op het feit dat ik hem een onlogische keuze vind als Mol.
Achteraf heb je een verhaal nodig. Niet: oh ja ik zat erbij en ik zag dat alles al onderhandeld was dus dat het toevallig goedkwam met die 1500 euro.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #536 Gepost op: 24-01-2014, 11:58:18 »
niet bepaald de assertiefsten van het stel
Daarom dus juist zo opvallend dat hij nu de eerste move maakte...

Ik zie hem ook overal super-secundair reageren, op het irritante af. Maar dat was hier bepaald niet het geval.

Helaas dus weer elke opdracht mols, ik hoop serieus een Arjennetje of Pepijntje maar die zijn in nog geen velden of wegen te bekennen :-[ :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #537 Gepost op: 24-01-2014, 12:06:47 »
Daarom dus juist zo opvallend dat hij nu de eerste move maakte...

Oh dat zie ik hem best wel doen, maar follow through daarvoor heeft hij gewoon het overwicht niet.
Dat zie je eigenlijk elke keer bij hem, ook bijv in het onderonsje met Tygo.

Jij beweert dat het Mols is om de onderhandeling op gang te brengen - maar daardoor zou juist ook discussie op gang kunnen komen, oa over het geld. Dat de kandidaten snel voor eigen gewin willen gaan is logisch vandaar dat de focus van de Mol op het geld moet zijn, zsm imho.

Ik zie deze actie echt niet als Mols.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #538 Gepost op: 24-01-2014, 12:11:12 »
Jij beweert dat het Mols is om de onderhandeling op gang te brengen
Ja zoals hij dat doet echt wel (voorkennis).

En hij brengt de discussie toch ook juist op eigen gewin? Namelijk de focus op de vrijstelling, met jokers niet veraf? Mooie bliksemafleider van het geld. Maar goed, blijkbaar kun je erover van mening verschillen ::regenboog:: ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #539 Gepost op: 24-01-2014, 12:20:21 »
Er is een verschil tussen de discussie op eigen gewin brengen en zorgen dat er geen geld in de pot komt.
Bij het eerste loop je namelijk het risico dat de geldclub elkaar toevallig alsnog vindt.
Dat moet de Mol koste wat kost voorkomen imho - je wil niet zomaar 1500 euro op je conto hebben staan omdat je een vage discussie op gang brengt.

En ja, er is idd een heel ander perspectief mogelijk hierop.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)