Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317908 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #620 Gepost op: 30-01-2014, 22:21:01 »
Van hotseat naar exitseat.... ??? Hoe zou dat nou komen JW? ???
Puur montage werk, je stopt de uitspraak erin en dan is die verdacht gemaakt.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #621 Gepost op: 30-01-2014, 22:23:49 »
Als Jan-Willem de mol is, dan is zijn tactiek: verwarring zaaien waardoor de kandidaten geen geld verdienen voor de pot.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #622 Gepost op: 30-01-2014, 22:25:53 »
Precies Pythonmaniac. Dat denk ik dus ook. En hij doet dat op een mooi onopvallende manier.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #623 Gepost op: 30-01-2014, 22:34:27 »
En dan pontificaal beweren dat iedereen in je 'hotseat' exit gaat en dat dit wel een 'erg goeie mol' is in deze serie..? Please already..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #624 Gepost op: 30-01-2014, 22:39:29 »
Wie verdenkt Jan-Willem nou eigenlijk?

De ene keer zegt 'ie dit, dan weer dat ???
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #625 Gepost op: 30-01-2014, 22:39:40 »
Ik ga geen 32 pagina's terugspitten of het al genoemd is (sorry  ::sorry:: ), maar er viel me iets op in de leader.

In de leader zie je op een gegeven moment een bordje met Zwarte Vrijstelling. Vervolgens komt direct erna de vrijstelling in beeld met daarop "DE MOL" en direct erna komt Jan-Willem in beeld. Kan toeval zijn, maar ja, ik zit nu eenmaal in een soort van tunnel ...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #626 Gepost op: 30-01-2014, 22:44:36 »
Ik ga geen 32 pagina's terugspitten of het al genoemd is (sorry  ::sorry:: ), maar er viel me iets op in de leader.

In de leader zie je op een gegeven moment een bordje met Zwarte Vrijstelling. Vervolgens komt direct erna de vrijstelling in beeld met daarop "DE MOL" en direct erna komt Jan-Willem in beeld. Kan toeval zijn, maar ja, ik zit nu eenmaal in een soort van tunnel ...
Sterker nog, het shot met 'DE MOL' loopt nog een beetje door terwijl Jan-Willem al in beeld is ::vergroot::
(Zie ook bij anderen, daar zie je bijvoorbeeld ook een strand op de zwartachtige achtergrond)
...óf niet!

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #627 Gepost op: 30-01-2014, 22:58:11 »
En dan pontificaal beweren dat iedereen in je 'hotseat' exit gaat en dat dit wel een 'erg goeie mol' is in deze serie..? Please already..  ::)

Hij kan nooit weten wie het spel moet verlaten, ook als mol niet.

En hij blijft momenteel 1 van mijn 4 hoofdverdachten. Afgelopen 2 afleveringen niet zien mollen maar nu wel weer. Bij de boeddha bleef hij continu schreeuwen door de portofoon dat hij niet wist welke. Als hij de mol is, dan was zijn doel dat ze zich op zijn boeddha zouden focussen waardoor de andere beelden een beetje weinig gedetailleerd over bleven. Dan maak je heel snel een fout.

Ook bij de derde opdracht, continu de portofoon vast en maar zijn eigen weg willen gaan. In het begin ging hij lekker, niet fout lopen enzovoort maar in het laatste deel naar het einde wel meer. Dus eerst de kandidaat uithangen en dan overslaan naar mol.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #628 Gepost op: 30-01-2014, 23:01:02 »
Eerlijk gezegd is het imho te opvallend dat hij zegt dat iedere verdachte van hem het spel moest verlaten.
Over the top.
Maakt hem zo makkelijk de Mol;
Wil ik niet aan...





Omnia vincit amor

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #629 Gepost op: 30-01-2014, 23:28:57 »
JW die pen en papier bij had in de boot om de codes op te schrijven? Als je ergens zou kunnen mollen was door het verkeerd onthouden van de codes. En dan gaat JW ze op papier opschrijven... Jammer voor hem, maar hij daalt dan toch echt weer op mijn lijstje. Hij was net aan het stijgen, maar nu keldert hij weer...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #630 Gepost op: 31-01-2014, 00:50:31 »
En dan pontificaal beweren dat iedereen in je 'hotseat' exit gaat en dat dit wel een 'erg goeie mol' is in deze serie..? Please already..  ::)

Mja, daar kreeg ik dat gevoel ook bij. Het is allemaal onder voorbehoud en wederom geldt hier: assumptions are the.. ;) Maar toch: het is wel iets te toevallig dat J-W bij elke test als verdachte invult degene die kort daarop zal afvallen. Op dat moment zal de mol lijkt mij van dat feit nog niet op de hoogte zijn, want het shot 'de mol doet alsof ie de test maakt'  gebeurt ten tijde dat alle kandidaten de test moeten maken. En zo snel kun je nooit de mol inlichten en hem influisteren 'X is de nieuwe afvaller en dus jouw verdachte'.

Jan-Willem vind ik wel leuk opgaan in alle opdrachten, leuke uitspraken hebben en dergelijke. Maar over zijn molschap ben ik nog niet uit. Het kan zeer zeker gewoon J-W zijn, maar er zijn te veel dingetjes waarvan ik zoiets heb: juist daardoor komt J-W te veel in de spotlights en laat de montage nu net de echte mol in de luwte afzijdig houden van alle aandacht... Lastig, lastig...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #631 Gepost op: 31-01-2014, 02:13:52 »
Vond de aanwijzing waar een van de Buddha's naar hem wijst wel sterk. De aflevering heet: Een heilige aanwijzing.
Heeft iemand die foto al gezien, ik kan hem niet posten, pc doet raar

Bedoel je het moment dat Jan-Willem  min of meer omhelsd wordt door de buddha die op de achtergrond staat?
Excuses voor de vreselijke slechte kwaliteit van de foto.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #632 Gepost op: 31-01-2014, 02:37:21 »
Ik bedenk me net een aantal reden waarom een geniale keuze zou zijn.

1.Misschien is het al genoemd hoor maar in de Chinese dierenriem is Jan Willem geboren in het jaar van de slang en toevallig is het tot en met de 30ste nog steeds het jaar van de slang.

2.Daarbij komt als we nog 5 afleveringen moeten zien en er een tijdelijke stop zou zijn van widm van 2 weken(van wegen een een of ander sport evenement of zo) dan is het wel mooi 20 maart(de verjaardag van JW).

*moet wel natuurlijk die Olympische stop er in zitten natuurlijk (net als in 2010)

3.dan de vissen (die op susan moeten slaan),maar Jan Willem is het sterren beeld vissen.

4. Jan Willem heeft natuurlijk überhaupt iets met afvallers naast dat hij ze in het programma tijdens de test aan wijst (wellicht de heilige aanwijzing van de titel~spontane gedachte kronkel~). Komen de afvallers in zijn radio programma.

*om hem daarbij even in het kandidaten licht te zetten is het dus ook weer niet zo heel gek, want JW weet op die manier meer van afvallers dan van de mol

5. iets wat ik ook opmerkelijk vindt is dat je vragen voor de afvaller naar MOL[spatie]vraag naar 2222 moet sturen.
Is WIDM niet makkelijker om dat de M en de O beide onder het cijfer 6 zitten?

Het zou natuurlijk ook niet genialer kunnen dan de mol de afgevallen kandidaten te laten interviewen.

Hoe dan ook JW is voor mij nog steeds een verdachte als mol al sluit ik niet mijn ogen voor de rest en hoop ik na volgende week op 2 weken rust(natuurlijk hebben de "Olympische Kampioen"schappen mij al eerder in de tunnelvisie gebracht. dus dan is het nog niet uit te sluiten).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 02:42:06 door Polargust »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #633 Gepost op: 31-01-2014, 03:24:16 »
En dan pontificaal beweren dat iedereen in je 'hotseat' exit gaat en dat dit wel een 'erg goeie mol' is in deze serie..? Please already..  ::)
Als ie nu ook nog een de mol blijkt te zijn dan ga ik echt kotsen idd ::kots::.

Wie verdenkt Jan-Willem nou eigenlijk?

De ene keer zegt 'ie dit, dan weer dat ???
Dat valt mij ook op. Ook dat zijn verdachten niet overeen komen met de aflevering daarvoor. Volgens mij zei hij in aflevering 2 dat hij definitief Aaf meeneemt in de test want dat deed ie in aflevering 1 ook, terwijl hij in Aflevering 1 weer hele andere kandidaten noemt, maar niet Aaf. (Of aflevering 3-2 weet niet meer wanneer precies, maar het is erg vaag)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #634 Gepost op: 31-01-2014, 09:14:44 »
Ik zie er toch ook wel een link in inderdaad dat JW steeds op de afvaller heeft ingevuld en dat de afvaller natuurlijk in zijn radioshow komt.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #635 Gepost op: 31-01-2014, 09:31:24 »
Roodscherm, Roodbeen,Roodshow

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #636 Gepost op: 31-01-2014, 10:02:00 »
Roodscherm, Roodbeen,Roodshow

Red Herring..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #637 Gepost op: 31-01-2014, 10:04:28 »
Roodscherm, Roodbeen,Roodshow

Ik zie ook wel een link ja. De mol geeft ahw zijn kandidaat een rood scherm en die komt later in zijn eigen show...

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #638 Gepost op: 31-01-2014, 11:40:04 »
Ik vond dit één van de weinige opdrachten waarin JW weer fanatiek was (net als bij het zoeken naar mensen voor de Drakenbootrace, die later hun tegenstanders bleken te zijn).
Voor een mol is het handig snel bij het eindpunt te zijn. Je krijgt stress bij degene in de kerk die je begeleidt en je moet rond blijven lopen om niet te snel binnen te zijn, waardoor de kans groot is dat je geld verliest omdat je elkaar kruist/terug moet/andere groep tegenkomt....
En laat dat allemaal precies gebeurd zijn!

Nog iets wat JW verdacht maakt:
élke keer gaat degene die hij als "hoofdverdachte" noemt naar huis. Ik neem aan dat hij veel vragen op deze hoofdverdachte invult. Hij heeft dus veel vragen fout. Dan kan je 1 of 2 keer mazzel hebben dat je er dan toch niet uitligt, maar niet 4 keer.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 15:09:30 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #639 Gepost op: 31-01-2014, 11:53:57 »
JW die pen en papier bij had in de boot om de codes op te schrijven? Als je ergens zou kunnen mollen was door het verkeerd onthouden van de codes. En dan gaat JW ze op papier opschrijven... Jammer voor hem, maar hij daalt dan toch echt weer op mijn lijstje. Hij was net aan het stijgen, maar nu keldert hij weer...

Die codes zijn toch ZO ONTZETTEND DUIDELIJK gecommuniceerd over de porto. Als ie dat nog had verprutst was het klip en klaar voor de kandidaten.