Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317470 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #640 Gepost op: 31-01-2014, 12:32:33 »
Ik hoorde in een ander topic al dat in de andere boot Freek ook papier bij zich had. Grote kans dat het door de productie gegeven is. Dat maakt de situatie heel anders dan als hij toevallig ergens als enige papier vandaan tovert. Ik zoek er zelf ook niet heel veel meer achter.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #641 Gepost op: 31-01-2014, 13:08:22 »
Als het een hint is dat degene waar JW op zit steeds eruit gaat zijn we gewoon terug bij seizoen 1! En dan kijk ik nooit meer zeg, gepruts.
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #642 Gepost op: 31-01-2014, 13:17:40 »
Als het een hint is dat degene waar JW op zit steeds eruit gaat zijn we gewoon terug bij seizoen 1! En dan kijk ik nooit meer zeg, gepruts.

Dit...  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #643 Gepost op: 31-01-2014, 13:39:05 »

Uitstekende Molactie van JW; met nog 1:30 op de klok een net iets te grote omweg willen maken waardoor je zeker te laat bent. Als kandidaat Aaf dan toch persé terug wil over dezelfde weg dan kost dat in ieder geval extra geld ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #644 Gepost op: 31-01-2014, 14:02:02 »
Jan-Willem lijkt zo vriendelijk en komisch, hoop niet dat ie de mol is.
Behalve bij de laatste opdracht deze aflevering. Arme Aaf.
Als ik Aaf zou zijn geweest, zou ik allang die porto uit z'n handen gegrist hebben.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #645 Gepost op: 31-01-2014, 14:20:32 »
Oh en ik vind JW als kandidaat helemaal niet leuk :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #646 Gepost op: 31-01-2014, 14:24:59 »
Oh en ik vind JW als kandidaat helemaal niet leuk :-X

Je bent niet de enige.
No Milk today???

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #647 Gepost op: 31-01-2014, 14:25:52 »
Oh en ik vind JW als kandidaat helemaal niet leuk :-X

Ik wel. Ik vind hem top, maar misschien komt dat wel omdat ik ook een radio-dj ben.

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #648 Gepost op: 31-01-2014, 16:14:44 »
Ik las net in de EO-Visie van volgende week dat Jan-Willem gelovig is. 'Een heilige aanwijzing'?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #649 Gepost op: 31-01-2014, 16:50:01 »
Mja, daar kreeg ik dat gevoel ook bij. Het is allemaal onder voorbehoud en wederom geldt hier: assumptions are the.. ;) Maar toch: het is wel iets te toevallig dat J-W bij elke test als verdachte invult degene die kort daarop zal afvallen. Op dat moment zal de mol lijkt mij van dat feit nog niet op de hoogte zijn, want het shot 'de mol doet alsof ie de test maakt'  gebeurt ten tijde dat alle kandidaten de test moeten maken. En zo snel kun je nooit de mol inlichten en hem influisteren 'X is de nieuwe afvaller en dus jouw verdachte'.


Persoonlijk dat ik dat het wel degelijk mogelijk is om een aflevering zo te monteren dat het lijkt dan JW telkens de afvaller kiest. Mits hij meewerkt natuurlijk, wat hem dus toch de mol zou maken. Immers de voice-over en biechten kunnen best na het uitrekenen van de afvaller opgenomen worden en een shot van een scherm waar er me een muis op Jennifer wordt geklikt is natuurlijk ook heel makkelijk achteraf nog te maken.

Brengt me toch weer bij mij bijbeltheorie. Had h'm al in het algemene topic van de 'heilige aanwijzing' neergezet:

Bij heilig heb ik al snel de link naar de bijbel;
Eén van de codes op de boten was LK 0980.
 - LK is de afkorting voor Lukas
 - 0 kan voor niks staan, daarnaast zag het er in de gebruikte lettertype uit als ()98().

Brengt mij dus bij Lukas 9 vers 8:

"En van sommigen, dat Elias verschenen was; en van anderen, dat een profeet van de ouden was opgestaan."

En JW is natuurlijk nu onze profeet met zijn verdachten...



Nog wat anders: op wikipedia wordt het volgende over de profeet Elias gezegd:

"Sommige christenen denken namelijk dat hij één van de twee getuigen zal zijn, in de eindtijd tijdens de regeerperiode van de antichrist."

Als we dan de mol als de antichrist beschouwen, dan zou JW dus in de finale komen te staan als één van de twee getuigen.

Maargoed, dat zou dan wel weer een heel ingewikkelde aanwijzing zijn voor een relatief onbelangrijk element als het willen voorspellen van de winnaar en de verliezer. Toch?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #650 Gepost op: 31-01-2014, 16:52:00 »
Die gele telefoon is sowieso een opvallend populaire telefoon. Hier op het strand bij Freek.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #651 Gepost op: 31-01-2014, 17:18:01 »
Persoonlijk dat ik dat het wel degelijk mogelijk is om een aflevering zo te monteren dat het lijkt dan JW telkens de afvaller kiest. Mits hij meewerkt natuurlijk, wat hem dus toch de mol zou maken. Immers de voice-over en biechten kunnen best na het uitrekenen van de afvaller opgenomen worden en een shot van een scherm waar er me een muis op Jennifer wordt geklikt is natuurlijk ook heel makkelijk achteraf nog te maken.
Die biechten en voice-overs worden gemonteerd, zo weten we dat een biecht die na het afvallen van Daphne al is gebruikt in aflevering 1, toen ze haar eerste rode scherm kreeg, en dus nog niet afviel. Als je de kandidaten maar lang genoeg laat praten, heb je voldoende materiaal om er je eigen verhaaltje van te breien.
De 'shots' van de muis in de test zijn overduidelijk nep en in de montage nagemaakt, dit zegt echt niks over wat de kandidaten invullen en of dit überhaupt wel een vraag uit de echte test is.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #652 Gepost op: 31-01-2014, 18:20:12 »
JW is natuurlijk nu onze profeet met zijn verdachten...
Ja, en ik vind hem sowieso Mol 1.0 acteren door middel van kromme zinnen (Jon was daar helemaal de ster in maar alle mollen hebben wel kromme praat zoals Inge met haar beginletter enz.). Met name die Hot seats waar hij het elke keer weer over heeft maar ook die boeddha deze keer die hij elke keer weer volledig bij naam noemde. Bij een gewone kandidaat gaat dat het ene oor in en het andere uit maar JW gebruikt de naam telkens volledig, en herhalend ook (voorkennis). Vreemd taalgebruik allemaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mol24

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #653 Gepost op: 1-02-2014, 08:33:59 »
Persoonlijk hoop ik dat JW niet de Mol is. Ik vind hem niks toevoegen aan de groep, maar dat is natuurlijk mijn mening hè ;)

En ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze de ''leader hint'' van vorig jaar weer opnieuw gebruiken. 

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #654 Gepost op: 1-02-2014, 10:37:01 »
leader-hint mol24? Welke bedoel je? (Ben vorig jaar iets minder actief aan het molzoeken geweest.  ;))
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #655 Gepost op: 1-02-2014, 14:04:19 »
Net de afl. voor 2e maal bekeken en opvallend waar het mis ging bij de Buddha's. Het was Freeks foto weliswaar maar in beeld komt die foute foto als JW aan het begin met Sofie spreekt. Dat zou de Afrikaanse Skunkenenzie zijn waar JW naar vraagt. Pas later wil Freek die reeds gemaakte (foute) foto aan zijn Buddha koppelen maar de fout wordt is dus werkelijk te koppelen aan JW ::tandpastasmiley::

Ook viel weer op hoe snel hij en Aaf lopen, sneltreinvaart. Aaf kan JW met die grote stappers vaak niet eens bijhouden. Mooie molactie. Staat weer tegenover wat ik al eerder zei dat hij Aaf wel erg geagiteerd laat raken. Zelfs met Susan met die enveloppen. JW is nu al 3x van strategie veranderd nadat Tygo zijn envelop stal. Dat zorgt voor onnodige verdenkingen, nu bijv. van Susan. Ik mag toch aannemen dat de productie erbovenop zit en met JW bespreekt hoe de diefstal te behandelen ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #656 Gepost op: 1-02-2014, 14:08:46 »
Pas later wil Freek die reeds gemaakte (foute) foto aan zijn Buddha koppelen maar de fout wordt is dus werkelijk te koppelen aan JW ::tandpastasmiley::

Daar denken ze op dit moment in het Freek-topic heel anders over  ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #657 Gepost op: 1-02-2014, 14:18:26 »
Het was Freeks foto weliswaar maar in beeld komt die foute foto als JW aan het begin met Sofie spreekt. Dat zou de Afrikaanse Skunkenenzie zijn waar JW naar vraagt. Pas later wil Freek die reeds gemaakte (foute) foto aan zijn Buddha koppelen maar de fout wordt is dus werkelijk te koppelen aan JW ::tandpastasmiley::

Het Skunk Anansie boeddha beeld is degene met die hoge wenkbrauwen aan de rechter kant he, niet degene die centraal op tafel ligt (wat idd het beeld van Freek is met de ontbrekende kralen).
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 14:33:56 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #658 Gepost op: 1-02-2014, 14:39:16 »
Daar denken ze op dit moment in het Freek-topic heel anders over  ::tandpastasmiley::
Echt waar? Toegegeven mijd ik die thread als de pest :P ;D. Maar als je de beelden ziet dan spreekt het voor zichzelf toch, ik doel dus op het begin van de wandel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #659 Gepost op: 1-02-2014, 14:41:22 »
Echt waar? Toegegeven mijd ik die thread als de pest :P ;D. Maar als je de beelden ziet dan spreekt het voor zichzelf toch, ik doel dus op het begin van de wandel.
Echt waar. Ik ben geen Freek-verdenker, maar er worden daar wel zinnige dingen geroepen (voor de verandering  ;))

 8)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...