Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 254301 keer)

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2014, 23:29:17 »
Sofie viel me heel erg opvallend op al. Was dat afleiding voor alles?

Met Aaf zat ze erg op die hong kongse man te hangen en probeerde ze als het ware om Aaf te koppelen aan die man. Ze had ook het woordenboekje continu vast en op een gegeven moment was ze dingen aan het opzoeken dat ik dacht je hebt slechts een half uur hiervoor. Hoezo wil je trouwen opzoeken? Ze deed ook niet echt moeite de opdracht te halen.

En met Owen, had ze maar bedacht om de initialen te schrijven (dat is wat ze achteraf ook verklaarde). Ook verlegde ze de focus naar flitsende bezoekers aan de overkant, waardoor Owen weer afgeleid is. Ze is dus continu bezig om de mede kandidaten af te leiden van de opdracht die uitgevoerd moet worden. En ze doet het wel zo dat Owen bijvoorbeeld het getal 0 zegt of dat Aaf voorop loopt dus dat zij de verkeerde gebouw heeft uitgezocht.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2014, 02:30:42 »
Zei zij dat ze het cijfer 0 had gezien? Volgens mij is dat wel het minst waarschijnlijke cijfer... Want bij dit soort opdrachten zijn het veelal cijfers in het 2..6 bereik, cijfer 0 zouden ze er simpelweg niet in stoppen omdat dat een duo haast zou zou buitensluiten.

Maar goed als je echt niks gezien hebt...

Het cijfer 0 kan je zowiezo niet seinen..  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 02:34:08 »
Zei ze niet dat ze dacht een soort O-beweging gezien te hebben? Kan dat ze dan dacht dat dat een 0 moest zijn.
The British are not impressed.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2014, 02:40:43 »
Zei ze niet dat ze dacht een soort O-beweging gezien te hebben? Kan dat ze dan dacht dat dat een 0 moest zijn.

Ze hadden besloten te zeggen dat ze niets hadden gezien, in de veronderstelling zijnde dat het om letters ging, toen ze begreep dat het om cijfers ging werd niets dus automtisch 0.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2014, 02:41:11 »
Zei ze niet dat ze dacht een soort O-beweging gezien te hebben? Kan dat ze dan dacht dat dat een 0 moest zijn.
Dat hadden ze zelf verzonnen dat ze dat hadden gezien :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2014, 02:50:31 »
Hm, even teruggekeken. Het is niet zo duidelijk. Ze zeggen dat ze niks hebben gezien en besluiten om te zeggen dat ze wel wat hebben gezien. Maar wat ze dan overleggen, zien we niet, we komen pas terug op het moment dat Owen zegt dat hij "het meeste 'lettergevoel' wel had bij... doordat je iets rond ziet gaan..." Sofie: "Een O." Owen: "Maar ja, dat kan ook een e zijn..."

Maar waar Owen dat lettergevoel vandaan haalt weten we niet.
The British are not impressed.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2014, 10:11:57 »
Het cijfer 0 kan je zowiezo niet seinen..  ;)
Verdacht dus, ze deed vreemd.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2014, 11:41:29 »
Ook opvallend; Sofie en Aaf gaan er volledig in mee dat die man ze naar een wasserette stuurt ipv ipvee stomerij, waar ze heen moeten.
Maar misschien gebruiken Chinezen daar hetzelfde woord voor.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2014, 11:46:35 »
Ze hadden besloten te zeggen dat ze niets hadden gezien, in de veronderstelling zijnde dat het om letters ging, toen ze begreep dat het om cijfers ging werd niets dus automtisch 0.
ze hadden samen al gediscussieerd over een O of een 0...dus toen het de o niet kon zijn werdt het een 0...

Offline Mol1996

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2014, 13:39:08 »
Op de website van Wie is de mol staan foto's van de kandidaten. Alle kandidaten zij goed in beeld gebracht, behalve Sofie.. zij valt een beetje op de achtergrond. En ja, de Mol houd er niet van om in de schijnwerpers te staan. Leek mij verdacht.

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2014, 23:10:21 »
Nog een leuk weetje over Sofie:

In aflevering 1 droeg ze in elk geval bij binnenkomst (test en executie, de eerste 10 vragen) als bij het gesprek met de camera daarna een vlinder aan de ketting. Er is ook meermaals een draak in beeld gebracht, als een beeld in de fontein.

Laat de draak nu ook een zeilschip zijn (postzegel) alsmede een vlindersoort. Vergezocht? Weet ik niet, maar het zou niet de eerste keer zijn.

Sterker nog, heb even dag 2 bekeken met de laseropdracht (spotlight opdracht) en daar heeft ze datzelfde kettinkje weer om. Is dat om de kijker te zieken of om een hint te geven?

Edit: Dit laat me dus helemaal niet meer los, ik moet uit die tunnel komen want er zijn nog meer gegadigden. Maar die ketting en dat gedrag blijft opvallen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 23:34:58 door Pythonmaniac »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2014, 23:58:44 »
Ik vind haar juist helemaal niet verdacht. Ik heb haar al afgestreept als mol. Toen ze voorbij dat winkeltje liep had ze ook niks kunnen zeggen. Ook leek ze oprecht verbaasd toen Art dat van de executie vertelde.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2014, 00:00:19 »
Nog een leuk weetje over Sofie:

In aflevering 1 droeg ze in elk geval bij binnenkomst (test en executie, de eerste 10 vragen) als bij het gesprek met de camera daarna een vlinder aan de ketting. Er is ook meermaals een draak in beeld gebracht, als een beeld in de fontein.

ik ga het even voor je uitzoeken, er staat beeld materiaal online met groepfoto's e.d. die heb ik gedownload momentje...

voor de mannen onder ons, op een vandie foto's is het rode shirt van Daphne See Trough, donkere B.H. viel me ineens op toen ik het kettinkje wilde bekijken van Daphne, die sterretjes voorstellen BTW. beeldmateriaal van de avro

Edit: bedoelde je deze ketting?
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 00:10:06 door SomeOne_01 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2014, 00:07:20 »
Ik vond haar het meest zenuwachtig in het begin. Later werd ze wel spontaner. Vlak voordat Maurice aan de beurt was bij de executie, verstijfde ze. Ze wist natuurlijk dat Maurice een rood scherm ging krijgen.
Ben er eigenlijk al uit, Sophie is de mol. Die nul bij het seinen is een hele leuke mollenstreek, want inderdaad: een nul kun je niet seinen.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 00:09:02 door Run »

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2014, 00:13:04 »
ik ga het even voor je uitzoeken, er staat beeld materiaal online met groepfoto's e.d. die heb ik gedownload momentje...

voor de mannen onder ons, op een vandie foto's is het rode shirt van Daphne See Trough, donkere B.H. viel me ineens op toen ik het kettinkje wilde bekijken van Daphne, die sterretjes voorstellen BTW. beeldmateriaal van de avro

Edit: bedoelde je deze ketting?

Exact die bedoel ik en als ik mij eigen niet vergis is dat een vlinder, een soort vlinder is een draak. Toevallig als vraag gekregen bij De Slimste Mens app. Daarin ook geleerd dat Draak een naam van een zeilschip is ofzo.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2014, 00:52:11 »
Denk niet dat zij de Mol is. Wel mijn favoriete kandidaat dit jaar, samen met Aaf.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2014, 02:25:24 »
Sofie doet soms opvallend en raar. Dat betekent dat al een niet gering aantal mensen haar verdenken onder de kandidaten.

Ze kan het nog best zijn, toch vind ik haar acties eerder kandidaats in afl 1.
Waarom zou je opperen dat iedereen zijn/haar eigen briefje moet bewaren? Dat valt onmiddellijk op en is verdacht. Onmols in principe want wat heeft de Mol eraan dat hij/zij een klein bedrag in bewaring krijgt - behalve dit eventueel kwijt te raken wat dan ook onmiddellijk in het oog loopt.

Een handiger optie lijkt dan idd volgende aflevering af te wachten, omtrent het geld veilig stellen. Als het idd zo is dat de kandidaten dat geld op moeten sturen naar bijv iemand die ze het meest vertrouwen en het alleen in de pot komt als die persoon afl 9 haalt (oid, er is vermoedelijk wel een dilemma aan verbonden) dan kan je dit als Mol prima gebruiken om geld weg te moffelen zonder dat het direct verdacht is.

Met andere woorden, waarom zou de Mol deze discussie opstarten op dit punt met zo weinig baat maar mogelijk wel een stuk meer verdenking? Lijkt mij eerder onmols. Maar wie weet early days dus voorlopig houd ik haar nog wel in de gaten.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #37 Gepost op: 5-01-2014, 00:27:10 »
Als er inderdaad iets met het geld veiligstellen is en je het op kan sturen dat het alleen in de pot komt als die persoon afl 9 haalt, dan kan je toch het beste naar jouw mol opsturen?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #38 Gepost op: 5-01-2014, 08:12:25 »
Ik geloof nog steeds niet in Sofie als mol, maar om terug te komen op de vlinderketting.
Er stond ook een vlinder op het hotel.

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #39 Gepost op: 5-01-2014, 15:31:43 »
Ben ik de enige die vind dat de gezichtsuitdrukkingen bij Sofie er geforceerd uitzien?  ???
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..