Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 254296 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2014, 11:24:04 »
Sofie knuffelt steeds als eerst de afvaller. Aanwijzing als Mol?
En ze zat nu wéér rechts van de afvaller.

Mollen kunnen altijd geweldig het groepsdenken beinvloeden, nu weer: Owen zou héél goed, volgens Sophie, een van de vrouwen op het toneel kunnen zijn.  8)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2014, 11:43:27 »
Sofie wou kruipen omdat ze het fijn vond. Aanwijzing?

(Viel me op, maar verdenk Sofie niet echt)
klaar voor de strijd

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2014, 11:54:23 »
Sofie wou kruipen omdat ze het fijn vond. Aanwijzing?

(Viel me op, maar verdenk Sofie niet echt)
Nou, Jennifer wou ook wel erg graag kruipen, om dan zogenaamd jokers te vinden  ::vergroot::

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2014, 13:15:13 »
Ik zit gelukkig niet meer in de Sofie tunnel, überhaupt in geen enkele tunnel meer. Maar...

Vorige week maakte ik melding van haar vlinderketting. Hong Kong associeer ik nog altijd met een draak. Draak is een vlindersoort. En aflevering 2, gisteren dus, zag je duidelijk meermaals het geld van dichtbij waarop jawel een draak staat afgebeeld. Ook droeg ze weer die ketting de hele tijd. Ik zeg niet dat ik nu in de Sofie tunnel ben teruggekeerd, maar het is (net als de JW hints) op zijn zacht gezegd opmerkelijk.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2014, 14:28:38 »
Sofie is de mol.

- in aflevering 1 stelt ze aan Owen voor dat ze ook kunnen zeggen dat ze 'niks hebben gezien'. Mol is blind.
- zit al 2 executies naast de afvaller
- wilde in het kratten doolhof wel erg graag kruipen maar werd afgetroefd door Jennifer
- erg aan het pielen met de porto en luister niet naar wat er gezegd/gevraagd wordt
- gaat rechtsreeks op zoek naar de zwarte vrijstelling. Al het andere is voor een mol toch niet interessant.
- probeert in het theater een beetje te sturen. "Misschien is Owen wel een vrouw! Haha!". Terwijl de mol weet dat Owen en Susan niet eens meespelen.

Mooi hè, zo'n tunnel  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2014, 14:35:36 »

- in aflevering 1 stelt ze aan Owen voor dat ze ook kunnen zeggen dat ze 'niks hebben gezien'. Mol is blind.

Ze zegt toch juist dat ze ook kunnen zeggen dat ze wél iets gezien hebben?

Verder mee eens dat ze het best kan zijn hoor.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2014, 14:45:01 »
Hmm, ik dacht van niet. Maar heb de aflevering niet teruggekeken.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2014, 17:04:43 »
Het is toch zo simpel als wat: In de eerste aflevering is gezegd 'Rood is het nieuwe groen'.

Wie zit er met haar fraaie roodharige kopie  ::love:: elke keer te doen alsof het spannend is bij de executie,
maar zal altijd een groen scherm krijgen?

Wie ging er op zoek naar de zwarte vrijstelling, terwijl voor een kandidaat het scoren van een vrijstelling an sich veel logischer is?

Wie wilde er zo dolgraag 'graven' in dat 'ondergrondse' doolhof, maar werd daarvan afgehouden door een superfanatieke kandidaat?

Juist ja: Sofie is de Mol. Kees Closed!   ::joehoe::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2014, 19:17:14 »

Wie ging er op zoek naar de zwarte vrijstelling, terwijl voor een kandidaat het scoren van een vrijstelling an sich veel logischer is?

Een slimme kandidaat zou wel achter de zwarte vrijstelling gaan, als die tevens voor een gewone vrijstelling zou gaan. Want een vrijstelling pakken heeft geen zin als je de zwarte vrijstelling laat liggen voor de mol. Die zwarte vrijstelling zet de kandidaat natuurlijk niet in.
Geen een kandidaat kwam op dit idee.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2014, 19:18:36 »
Kan slim zijn, echter als jij de zwarte vrijstelling niet inzet en je hebt 3 kandidaten met een vrijstelling, en een mol, dan is er een kans van 1 op 5 dat je eruit vliegt ipv 1 op 8. Dan snap ik Sofie wel (als ze de mol niet is).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2014, 19:24:34 »
Kan slim zijn, echter als jij de zwarte vrijstelling niet inzet en je hebt 3 kandidaten met een vrijstelling, en een mol, dan is er een kans van 1 op 5 dat je eruit vliegt ipv 1 op 8. Dan snap ik Sofie wel (als ze de mol niet is).
Je moet natuurlijk ook een gewone vrijstelling pakken.

Maar misschien lag de zwarte vrijstelling zo goed verborgen dat alleen de mol wist waar die lag.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 19:33:06 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2014, 22:50:50 »
Een slimme kandidaat zou wel achter de zwarte vrijstelling gaan, als die tevens voor een gewone vrijstelling zou gaan. Want een vrijstelling pakken heeft geen zin als je de zwarte vrijstelling laat liggen voor de mol. Die zwarte vrijstelling zet de kandidaat natuurlijk niet in.
Geen een kandidaat kwam op dit idee.


Daar zeg je het toch zelf al: De Mol pakt de zwarte vrijstelling als zij/hij kan. De Mol heeft daar immers niks bij te verliezen?
Zoals ik zojuist al gepost heb in het draadje over aflvering 2: De productie wilde waarschijnlijk graag dat de Zwarte Vrijstelling in het spel zou komen en gebruikt zou worden.
De enige zekerheid die je dan hebt is dat via de Mol te doen. Vorig seizoen heeft Cees zich zo verraden: Er moest in ieder geval één koker met een foto zijn die ontwikkeld kon worden,
anders viel die hele opdracht in het water. En wat 'vond' Cees dus? Juist ja: een koker. Toen wist ik het 100% zeker.

Deze keer is de productie gewoon te gretig geweest. Het was echt slimmer geweest om die Zwarte Vrijstelling in het houten doolhof te leggen. Jennifer had 'm dan zeker gepakt.
Als had ze 'm dan pas de volgende aflevering gebruikt, dat maakt niet uit. Sterker nog: Als Jennifer 'm had gepakt, en op de markt ook nog een gewone vrijstelling had gescoord,
dan had ze die deze keer kunnen spelen, wetende dat ze de Zwarte Vrijstelling de volgende keer had kunnen spelen. Dan was het allemaal wat natuurlijker gegaan.

Ik heb de indruk dat dit wijst op een aantal minder ervaren mensen bij de productie. Ook de spellen lijken dit jaar minder goed doordacht. Wellicht zijn er een of meerdere sleutelfiguren bij IDTV weg gegaan. Weggekocht voor Utopia bijvoorbeeld?

Natuurlijk kan ik het mis hebben, maar ik ben bang dat het al een gelopen race is. Niet dat ik het erg vind: ik vind Sofietje wel een leuk type om naar te kijken. Als ze er samen met Jennifer en Susan in blijft tot het eind, dan hebben we nog weken lang een feest voor het oog!   ::love::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2014, 00:11:21 »
Ik zou nog even wachten om sofie zeker als mol te beschouwen.

Gesteld dat de zwarte vrijstelling nog eens terugkomt, dan weet de mol dat en kan die dat nog even negeren. 
Reden: dat zou opvallen bij de kijkers als die direct wordt gevonden door jou
en leiden tot vragen bij de kandidaten wat nu ook gebeurde.

In 2012 opdracht 3 moesten de mensen met een vrijstelling die verdedigen. Wat was toen een gedacht van sommige (kandidaten én misschien ook forumleden)?  De mol heeft ze mede gevonden om die opdracht te kunnen doen. 

Klopte niet, de mol had al vooruit gedacht én besloten ze niet te vinden en het door een ander te laten doen.
Marion trapte erin en vloog er dus uit.

2008 vlak voor het einde levert Patrick een topo in.toen werd er ook gedacht dat dit de mol was die het spelelement moest redden. Was niet zo.

Sofie is bij mij nog verdacht maar niet hoog.
En de link zwarte vrijstelling en mol leg ik nog niet.

« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 10:01:11 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2014, 05:16:11 »
- erg aan het pielen met de porto en luister niet naar wat er gezegd/gevraagd wordt
Dat kan ook heel goed het gedrag van een nepmol zijn.
- probeert in het theater een beetje te sturen. "Misschien is Owen wel een vrouw! Haha!". Terwijl de mol weet dat Owen en Susan niet eens meespelen.
Volgens mij bedoelde ze dat als grap.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2014, 06:32:19 »
Het is toch zo simpel als wat: In de eerste aflevering is gezegd 'Rood is het nieuwe groen'.

Wie zit er met haar fraaie roodharige kopie  ::love:: elke keer te doen alsof het spannend is bij de executie,
maar zal altijd een groen scherm krijgen?

Wie ging er op zoek naar de zwarte vrijstelling, terwijl voor een kandidaat het scoren van een vrijstelling an sich veel logischer is?

Wie wilde er zo dolgraag 'graven' in dat 'ondergrondse' doolhof, maar werd daarvan afgehouden door een superfanatieke kandidaat?

Juist ja: Sofie is de Mol. Kees Closed!   ::joehoe::

groet,
Tunnelgraver

Je hebt duidelijk al een tunnel gegraven.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2014, 12:05:51 »
Precies! Ik doe mijn naam eer aan.  ::rofl::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #76 Gepost op: 12-01-2014, 23:45:40 »
misschien breng ik oud nieuws sorry daarvoor.


Sofie zegt: Op hoop van zegen. Als ze de mol is maakt ze het hier bekend . Een mol die Hoopt is een Molshoop.

Kijk ik wijs met mijn vingertje!! en ik zie helemaal niks


« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 01:01:22 door Benny de Mol »
我是摩尔

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #77 Gepost op: 13-01-2014, 01:03:45 »
ik ga het even voor je uitzoeken, er staat beeld materiaal online met groepfoto's e.d. die heb ik gedownload momentje...

voor de mannen onder ons, op een vandie foto's is het rode shirt van Daphne See Trough, donkere B.H. viel me ineens op toen ik het kettinkje wilde bekijken van Daphne, die sterretjes voorstellen BTW. beeldmateriaal van de avro

Edit: bedoelde je deze ketting?

Ik heb een gevoel en dat wordt elk sterker, dat WIDM de kandidaten eerst een dag laat genieten van de stad. Dit is meteen het moment om dingetjes als ,een kettinkje, t shirt etc te kopen die je in verband kunt brengen met het land !
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 12:07:43 door Benny de Mol »
我是摩尔

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #78 Gepost op: 13-01-2014, 01:15:09 »
Ik heb een gevoel en dat wordt elk sterker, dat WIDM de kandidaten eerst een dag laten genieten van de stad. Dit is meteen het moment om dingetjes als ,een kettinkje, t shirt etc te kopen die je in verband kunt brengen met het land !

Hebben ze niet om de 2 of 3 draaidagen een rustdag? Staat me zoiets van bij.

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #79 Gepost op: 13-01-2014, 01:22:49 »
Hebben ze niet om de 2 of 3 draaidagen een rustdag? Staat me zoiets van bij.

Rust van de camera's? Zou kunnen. Maar een rustdag? Nee. Het spel is zo geniaal dat zelfs buiten beeld de kandidaten doorgaan en oplettend blijven, dus wat dat betreft is er geen dag dat zowel de kandidaten als de mol zeggen: het zit erop, even bijtanken, morgen mag je me weer verdenken.