Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 395371 keer)

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2014, 20:43:48 »
Ik hoor er niks in. Ik denk dat je er een Sisseltong voor moet zijn.

00:18 - 00:24 hoor ik wel degelijk wat.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2014, 21:23:19 »
00:18 - 00:24 hoor ik wel degelijk wat.

Had ik dus toch gelijk, hè Pythonmaniac? ;D

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2014, 21:49:16 »
Ik hoor er niks in. Ik denk dat je er een Sisseltong voor moet zijn.
Alleen het feit al dat er bij haar iets wordt gefluisterd, is bij WIDM al genoeg reden om wat meer op Susan als mol te gaan letten.

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2014, 22:12:53 »
Had ik dus toch gelijk, hè Pythonmaniac? ;D

 ::respect:: Die zag ik niet aankomen haha.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2014, 11:25:36 »
Was de theorie al genoemd dat Susan de mol is omdat ze in dezelfde commercial zit als mol Patrick (Telfort, zij is de stem)?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2014, 02:20:57 »
Ik denk dat ik een belangrijke aanwijzing heb gevonden dat Susan de Mol is!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2014, 02:21:02 »
Zij is dus haar vrijstelling nu eigenlijk gewoon kwijtgeraakt? Er gaat niemand naar huis maar ze heeft wel haar vrijstelling in moeten zetten...??? Ik vind dat de productie haar dan in ieder geval de keuze had moeten geven om haar scherm te zien en dan de vrijstelling te houden óf de vrijstelling inzetten en sowieso door.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2014, 02:48:03 »
Ze heeft haar vrijstelling ingezet en wist daarom zeker dat ze groen zou krijgen. Je weet niet of dat ook zo geweest was als ze geen vrijstelling had gehad. Dus nee, ze is hem niet gewoon kwijtgeraakt, ze heeft hem gebruikt om zeker door te gaan.
The British are not impressed.

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2014, 02:58:09 »
Wat mij opviel is dat, degene die Susan de niet van te laten zien Daphne en Freek bij de test alle bij maar 1 naam als mol hebben gegeven en de andere incl. Susan allemaal 3...
Zou dat betekenen dat 1 van die 2 zou afvallen of is het ene verwijzing naar de Mol jij weet wie zou gaan dus weet je wie je niet moet kiezen... En tuurlijk de toeval is daar ook want  je weet niet wie ze op het briefje schrijven...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2014, 12:10:19 »
Wat mij opviel is dat, degene die Susan de niet van te laten zien Daphne en Freek bij de test alle bij maar 1 naam als mol hebben gegeven en de andere incl. Susan allemaal 3...
Zou dat betekenen dat 1 van die 2 zou afvallen of is het ene verwijzing naar de Mol jij weet wie zou gaan dus weet je wie je niet moet kiezen... En tuurlijk de toeval is daar ook want  je weet niet wie ze op het briefje schrijven...

Sorry, maar ik kan je eerste zin niet echt volgen. Ik heb hem meerdere keren gelezen, maar snap echt niet wat je er nu mee wilt zeggen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2014, 13:05:58 »
Ik geloof dat ik me hier maar kom melden.  ;)

Wat ik heel opvallend aan Susan vind is dat ze best wel verdacht wordt bij een aantal van  haar medekandidaten, maar dat ze eigenlijk nooit verdacht in beeld wordt gebracht. Je ziet ook geen biechten waarin iemand nadruk legt op een verdachte actie van Susan of zijn/haar verdenking uitlegt, zoals bijvoorbeeld wel gebeurt bij Tygo en de kajak-kampioen.

Nu vind ik die uitspraken die je rond de test hoort altijd wat dubieus. Daar kan de montage een hoop doen om valse suggesties te wekken. Maar het wordt in aflevering 3 m.i. wel duidelijk dat met name Aaf en Sophie Susan echt voor geen meter vertrouwen. Sofie kiest Susan om het geld naar op te sturen en Aaf vraagt of ze iemand anders mag spreken als ze Susan aan de telefoon krijgt. Waar komen die verdenkingen vandaan? We horen het ze nooit uitleggen.
Andersom beschuldigt Susan anderen trouwens wel steeds van mogelijke mollenstreken. Jennifer die de telefoon laat vallen bijvoorbeeld.

Susan wordt m.i. enorm uit de schijnwerpers gehouden qua molgedrag en dat is wat mij betreft een enorme rode vlag. Zeker nu zo duidelijk blijkt dat ze wel degelijk verdacht wordt bij de rest.




Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2014, 13:15:46 »
Ik geloof dat ik me hier maar kom melden.  ;)

Wat ik heel opvallend aan Susan vind is dat ze best wel verdacht wordt bij een aantal van  haar medekandidaten, maar dat ze eigenlijk nooit verdacht in beeld wordt gebracht. Je ziet ook geen biechten waarin iemand nadruk legt op een verdachte actie van Susan of zijn/haar verdenking uitlegt, zoals bijvoorbeeld wel gebeurt bij Tygo en de kajak-kampioen.

Nu vind ik die uitspraken die je rond de test hoort altijd wat dubieus. Daar kan de montage een hoop doen om valse suggesties te wekken. Maar het wordt in aflevering 3 m.i. wel duidelijk dat met name Aaf en Sophie Susan echt voor geen meter vertrouwen. Sofie kiest Susan om het geld naar op te sturen en Aaf vraagt of ze iemand anders mag spreken als ze Susan aan de telefoon krijgt. Waar komen die verdenkingen vandaan? We horen het ze nooit uitleggen.
Andersom beschuldigt Susan anderen trouwens wel steeds van mogelijke mollenstreken. Jennifer die de telefoon laat vallen bijvoorbeeld.

Susan wordt m.i. enorm uit de schijnwerpers gehouden qua molgedrag en dat is wat mij betreft een enorme rode vlag. Zeker nu zo duidelijk blijkt dat ze wel degelijk verdacht wordt bij de rest.

Precies mijn redenering. Ik verdenk Susan al vanaf aflevering 1 om een hele subtiele uitspraak van haar (een veel te harde beschuldiging op een moment dat er nog weinig te beschuldigen was. Halllooo ::zwaai:: ). Maar in de montage zie ik een hele lieve vrouw die geen vlieg kwaad doet. Daarom mocht ze bij de executie ook zoveel besluiten. En toch wordt ze verdacht door kandidaten. Wat wordt er uit beeld gehouden? Waarom worden bijvoorbeeld Jennifer en Sofie zo enorm in de picture gezet als mogelijke mollen?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2014, 13:28:18 »

Andersom beschuldigt Susan anderen trouwens wel steeds van mogelijke mollenstreken. Jennifer die de telefoon laat vallen bijvoorbeeld.

Susan wordt m.i. enorm uit de schijnwerpers gehouden qua molgedrag en dat is wat mij betreft een enorme rode vlag. Zeker nu zo duidelijk blijkt dat ze wel degelijk verdacht wordt bij de rest.

Blijft mooi hoe je naar dezelfde beelden kijken kan en toch heel wat anders kan denken.  :D
Ik had hier juist heel sterk het idee dat ze hier lekker verdenkingen aan het opbouwen zijn voor een mogelijke finalist.
Het is in widm vaker zo dat er pas rond afl 2/3 geinvesteerd wordt in verdachter neerzetten van de finalisten. Dat zag je vorig jaar bijvoorbeeld ook gebeuren bij Paulien die ineens na afl 2/3 veel meer verdacht werd.  :)

Alles kan natuurlijk maar ik kreeg hier juist het idee bij dat ze Susan netjes naar voren aan het schuiven zijn bij de kijker als bliksemafleider.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2014, 13:48:57 »
Blijft mooi hoe je naar dezelfde beelden kijken kan en toch heel wat anders kan denken.  :D

Inderdaad grappig. Ik ben wel benieuwd hoe jij vindt dat Susan naar voren wordt geschoven. Ik kan me namelijk bijvoorbeeld echt geen biecht herinneren waarin iemand zei 'Ja, wat Susan daar deed was echt heel raar' o.i.d.. Of het moet Aafs uitspraak zijn dat ze best bot was tegen Susan aan de telefoon, maar dat klonk m.i. nog meer verontschuldigend dan als verdachtmaking. Terwijl mijn indruk is dat Aaf haar echt wel verdenkt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2014, 13:57:19 »
Inderdaad grappig. Ik ben wel benieuwd hoe jij vindt dat Susan naar voren wordt geschoven. Ik kan me namelijk bijvoorbeeld echt geen biecht herinneren waarin iemand zei 'Ja, wat Susan daar deed was echt heel raar' o.i.d.. Of het moet Aafs uitspraak zijn dat ze best bot was tegen Susan aan de telefoon, maar dat klonk m.i. nog meer verontschuldigend dan als verdachtmaking. Terwijl mijn indruk is dat Aaf haar echt wel verdenkt.

Oh ik ben het met je eens dat ze verdacht wordt door een aantal mensen oa door Aaf vrij duidelijk ja.  :)
Maar door dit op die manier door te laten schemeren (door idd dat soort verdenkingen te laten zien, en Susan die 'beschuldigend' over Jennifer en die telefoon praat, terwijl dat feitelijk nergens over gaat) kan je Susan wel degelijk als geloofwaardige verdachte neerzetten.

Als je het vergelijkt met vorig jaar, bijvoorbeeld Paulien.. Tim die zegt dat ze wel een heel aardig en betrouwbaar gezicht heeft wat de Mol prima kan hebben (' Ja Susan is zo aardig etc'). Of een Mollenspel waarin gesuggereerd werd dat Paulien dat wel erg goed deed.. Daar kregen we evenmin direct van te horen hoe verdacht ze wel niet deed. Dat wordt geschetst aan de hand van biechts en beelden.

Blijft een kwestie van interpretatie maar juist nu Susan zo in beeld te laten met dit soort biechts.. Goed mogelijk deed ze dat in afl 1 en 2 ook al maar we zien nu ineens veel meer biechts van haar. Dus dat in de luwte houden tot op zekere hoogte, daar geloof ik nog wel in, de vraag is alleen waarom. Ik denk zelf dus eerder in de opbouw naar geloofwaardige finalist, maar that's in the eye of the beholder.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2014, 10:42:36 »
Oooooh, het topic van Susan helemaal naar de 2e pagina gezakt. Zó onterecht volgens mij.  ::rofl::

Laat ik proberen mijn verdenking nog wat verder te onderbouwen...

Sowieso geloof ik bij het molspeuren erg in het detecteren van onmols gedrag bij kandidaten, in tegenstelling tot het proberen te ontdekken van molacties bij de Mol. De reden is dat iedereen wel expres of per ongeluk 'stomme' dingen doet, maar dat de Mol eigenlijk nooit écht onmols gedrag vertoont. Probleem daarbij is natuurlijk direct dat je lang kunt discussiëren over wat 'echt' onmols gedrag is. :P Iets goed doen is w.m.b. bijvoorbeeld niet per se onmols en geld verdienen terwijl anderen dat ook doen, ook niet. In je eentje de opdracht redden wel, tenzij er een enorme twist achteraan komt. Nou ja, kortom, het is geen exacte wetenschap, maar ik let er wel erg op. En ook afgezien van het uiteindelijke resultaat van een opdracht, kan een bepaalde keuze van iemand in de opdracht ook veelzeggend zijn.

Susan heb ik, in tegenstelling tot de anderen, nog helemaal niet op onmols gedrag kunnen betrappen. Het enige echte goede wat we haar hebben zien doen is een goed antwoord geven ('Veluwe') op een vraag uit de quiz in de verlaten TV-studio. Dit is m.i. te weinig om als echte kandidatenactie te bestempelen, al was het alleen maar omdat deze vraag vrij simpel was, aangezien Art het genoemd had in zijn welkomstpraatje. Kan me niet voorstellen dat bijv. Owen het antwoord niet ook geweten zou hebben. Als Mol kan je misschien je mond houden, maar een fout antwoord geven was waarschijnlijk teveel opgevallen.

Pas na aflevering 3 heb ik Susan als Mol in het vizier gekregen en dan kwam vooral door de eerste opdracht. Een variatie op de typische WIDM-opdracht waarin (groepjes) kandidaten op aanwijzing van een centrale controlepost een bepaalde plek moeten vinden. Het soort opdracht waaruit je veel kunt halen uit (maar ook veel kunt discussiëren over ;D) de vraag wat de beste positie is voor de Mol. Vaak zit de Mol op de centrale plek, maar deze keer is dat m.i. minder aannemelijk, zeker ook omdat er nu een diepere laag in zat m.b.t. het zelf kiezen van het vertrekpunt en het kiezen van de lichte of zware bagage.

Ik weet dat sommigen het er niet mee eens zijn, maar ik ben er zelf van overtuigd dat de Mol in deze opdracht voor de zware bagage kiest. Alleen als je gelooft dat er niets of een negatief bedrag in het lichte koffertje zat is een andere keuze logisch, maar er is geen enkele aanwijzing dat dat zo was. Art zegt ook dat 'ieder team dat op tijd aankomt geld oplevert voor de pot'. Bovendien, waarom zou de productie deze potentieel epische twist verborgen houden? Om het in afl. 10 alsnog te onthullen als 'molactie' is vrij slap, moet ik zeggen. Klinkt eerlijk gezegd meer als wishful thinking van sommigen.
En trouwens ook: Stel dat JW of Freek de Mol is en expres het inhoudsloze/negatieve koffertje heeft meegenomen, waarom heeft hij er dan niet beter voor gezorgd dat 'ie ook op tijd aankwam met die 'plofkoffer'? Verdwalen/verkeerd lopen past dan m.i. totaal niet in het scenario.

Kortom, ik denk dat de Mol de zware tas kiest en dan blijven Sofie, Tygo en Susan over. Sofie en Tygo hebben m.i. beide meerdere malen onmols gedrag vertoond en dus blijft Susan over. 8) En toen ik met die blik de afleveringen nog eens terugkeek, bleek dat ze zich ook best wel als mol gedraagt. Geen mol als Kees, oké, maar meer het afwachtende type.

Dus nee, ook ik heb nog geen echte epische molacties gezien van Susan, maar ik denk dat ze zeker wel pogingen gedaan heeft. Misschien wordt ze ook enigszins tegengewerkt omdat de groep tot nu toe zulke georganiseerde beslissingen neemt. Ik bedoel bijvoorbeeld die alfabetische volgorde aanhouden bij de markt/executieopdracht. Geen idee hoor, maar kan me voorstellen dat dat soort dingen het lastiger maken voor de Mol.

Met Susan in mijn achterhoofd als Mol, voorspel ik trouwens dat achteraf blijkt dat er nog wel iets meer aan de hand was met die theateropdracht uit aflevering 2. Nee, wees niet bang, ik ga geen foto's van gepoederde Chinezen posten. >:D ::rofl:: Maar door de bewoordingen in het Moldagboek en eigenlijk ook gewoon omdat die opdracht anders zo suf was, denk ik dat er meer in zat (eigenlijk ook als Susan de mol niet is, maar zeker ook als ze het wel blijkt te zijn).
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 10:45:55 door Jayne »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2014, 11:35:55 »
Alleen als je gelooft dat er niets of een negatief bedrag in het lichte koffertje zat is een andere keuze logisch, maar er is geen enkele aanwijzing dat dat zo was.

Het kan toch ook bijvoorbeeld de helft van het bedrag zijn? Of zelfs hetzelfde for that matter.  ::)
Zoals Moedermol al zegt, het hangt helemaal van de strategie van de Mol af. Als die erop gericht is vooral nooit aan te komen en lekker de fanatieke kandidaat te spelen, maakt het helemaal niet uit wat er in die koffer zit.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2014, 13:14:41 »
Sowieso geloof ik bij het molspeuren erg in het detecteren van onmols gedrag bij kandidaten [...]

Susan heb ik, in tegenstelling tot de anderen, nog helemaal niet op onmols gedrag kunnen betrappen.

Dat is ook 1 van mijn favoriete speurmethodes en ik heb ook nog geen kandidatengedrag bij Susan gevonden. Moet aflevering 3 wel nog herbekijken, dus wie weet.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2014, 13:59:54 »
De enige reden waarom ik denk dat de mol een lichtere koffer zou nemen is dat er bijna altijd in de ontknopingsaflevering wel wordt aangeveven:
"De mol zou toch nooit met de zwaarste ... sjouwen" of zoals voor 2 jaar terug dat de mol nooit dat zware vlot zou trekken maar lekker pijlen gaat schieten.

M.a.w. woorden als het niet hoeft wil de mol ook niet moe worden. Dat is de enige reden waarom ik denk dat de mol in het groepje van Freek Sofie en Jan-willen zit. Zulke redenen vind ik zelf een beetje dooddoeners, maar ze komen echt bijna altijd weer terug.

Susan gedraagt zich volgens mij in ieder geval niet als een nepmol, maar goed dat kan natuurlijk ook montage zijn. Ik heb in ieder geval geen molgevoel bij haar.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2014, 14:20:09 »
Valt het jullie niet op dat Susan bij ALLES wat gebeurd handen voor haar mond slaat?
Ja, inderdaad! Had ik ook nog willen noemen.
Kijk, misschien is het wel iets wat ze altijd doet in een reflex bij schrik of verbazing, maar het kan natuurlijk ook zijn om een eventuele lach o.i.d. te verbergen. Het is in ieder geval wel opvallend, vind ik.