Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397744 keer)

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2014, 21:30:52 »
Nee patric was de joker donor aan art.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2014, 21:33:01 »
Susan is wel m'n nummer 1 Molverdachte maar dat ze een joker weggeeft aan Daphne zit me wel dwars.  :-\\ Ik vond dat toen zo oneerlijk met Patrick en Art dus ik weet niet hoor..

Wat ik er tegenin kan brengen is dat ze door het weggeven van de joker wel haar "onschuldige, domme, lieve Susan"-karakter in stand houdt, wat misschien haar tactiek is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2014, 21:37:32 »
Susan is wel m'n nummer 1 Molverdachte maar dat ze een joker weggeeft aan Daphne zit me wel dwars.  :-\\ Ik vond dat toen zo oneerlijk met Patrick en Art dus ik weet niet hoor..

Wat ik er tegenin kan brengen is dat ze door het weggeven van de joker wel haar "onschuldige, domme, lieve Susan"-karakter in stand houdt, wat misschien haar tactiek is.
En het allermooiste (of allerstomste, hangt van je rechtvaardigheidsgevoel af) is dat Daphne er met open ogen inloopt! Niks geen kritische blik, alleen maar voetenkusserij voor Susan. Zo ziet de mol het graag.

@Newbee: oja, bedankt.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2014, 21:38:57 »
Nou conejo kun je me een hand geven. Niet doorhebben dat je maat de mol is en toch de finale halen door die mol.

Vreselijk soundtos had moeten winnen.

En dan deze serie beginnen met 'je speelt het spel alleen'. Had hij dat gedaan was hij nooit zo ver gekomen.

Goed dat nu die ene joker er toch niet van weerhield dat daphne afviel maar dat voortrekkerij lijkt ze inderdaad ook te hebben

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2014, 21:46:58 »
Nou conejo kun je me een hand geven. Niet doorhebben dat je maat de mol is en toch de finale halen door die mol.

Vreselijk soundtos had moeten winnen.
Had Soundos de laatste test niet gewoon verpest? Black-out o.i.d.?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2014, 22:05:56 »
Susan is wel m'n nummer 1 Molverdachte maar dat ze een joker weggeeft aan Daphne zit me wel dwars.  :-\\ Ik vond dat toen zo oneerlijk met Patrick en Art dus ik weet niet hoor..

De joker die Patrick aan Art gaf is voor mij persoonlijk het absolute dieptepunt in alle seizoenen WIDM. ::niet-ok:: Ik hoop dat het nooit meer voorkomt.

Maar dit geval met Daphne en Susan is (gelukkig) wel anders, hoor. Ten eerste vráágt Daphne er zelf om, dat is al een heel groot verschil. Bovendien is er net een spel geweest waarbij Susan Daphne's jokers in feite heeft 'afgepakt'. De ruil was een hele slechte deal voor Daphne. Ze hebben daar een gesprekje over, zoals kandidaten dat regelmatig hebben. Zoals ook Sofie en Freek een gesprek hebben bijvoorbeeld. Ook Sofie probeert, net als Daphne met Susan, een soort deal te sluiten door op het schuldgevoel van de ander te spelen. Freek wil/kan geen deal sluiten, maar Tygo doet dat bijvoorbeeld later wel met Sofie. En Susan doet dat dus ook met Daphne. Ze besluiten de 2 jokers die ze geruild hebben te delen.
Het is niet, zoals bij Patrick, op initiatief van de mol en zonder aanleiding, anders dan dat de Mol een bepaalde kandidaat in de finale wil zien. (kan er nog boos om worden)


Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2014, 22:09:53 »
Oh kan, durf ik niet te zeggen maar ze had hem vroeg in de serie al in de smiezen.

Maar even terug op susan is er een chronologische opsomming van dingen die opvallen en te linken zijn aan suzan?

Zoals:

Foto klik geluiden:
Afl. 4 wordt een mevr met rode schoenen gefotografeerd had ze niet rode schoenen aan bij de excecutie?
Vissen: er zijn vissen te zien bij een ander foto geluid ? Te linken aan visser?

Art opmerkingen:
Afl. 1 de mol ziekt zijn balans in extremen. Is susan weegschaal?

Excecuties:
Op 2 palen zijn duidelijk een 6 en 5 te zien. 65 geboortejaar suus

Afl. Titels:
Schijnbeweging: haar 'team' wat geld binnen haalde
Een zware keus - 2 keer iemand van een duo moeten kiezen en een zware tas

Even zo 1  2 3 uit mijn hoofd borduur door. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #127 Gepost op: 24-01-2014, 22:21:40 »
De joker die Patrick aan Art gaf is voor mij persoonlijk het absolute dieptepunt in alle seizoenen WIDM. ::niet-ok:: Ik hoop dat het nooit meer voorkomt.

Maar dit geval met Daphne en Susan is (gelukkig) wel anders, hoor. [..]
Het is niet, zoals bij Patrick, op initiatief van de mol en zonder aanleiding, anders dan dat de Mol een bepaalde kandidaat in de finale wil zien. (kan er nog boos om worden)


Daar zit zeker wat in!  ::ok:: Gelukkig, dan ben ik van dat gevoel af, dan kan ik mooi deze tunnel instappen..  ;D

Ja dat met Patrick en Art blijf ik echt heel jammer vinden..  ::ohno:: Maar goed, dat is een paar seizoenen terug dus laten we het maar rusten, ik vind overigens Art nu wel leuk als presentator dus dat verzacht een beetje de situatie.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #128 Gepost op: 24-01-2014, 23:06:14 »
Na 4 afleveringen heb ik Susan als hoofdverdachte. Aanvankelijk verdacht ik haar niet zo omdat ze in de eerste aflevering het politiebureau met geld bereikte maar na aflevering 3 bleek dit weinig relevant omdat de mol met de roeiwedstijd de kans had de pot leeg te maken.

Susan gaf op de roltrap 5 woorden niet door aan Sofie en die 5 moesten uiteindelijk ingevuld worden. Zij nam een enveloppe met geld en bij het abseilen zat ze in de goede molpositie (antwoorden doorgeven). Susan had ook een belangrijk aandeel bij het niet afvallen van een kandidaat in de vorige aflevering, zij mocht 2x bepalen wie het scherm te zien kreeg en koos Aaf en niet Daphne die waarschijnlijk ook de vorige aflevering de test het slechtst heeft gemaakt. Dat alle kandidaten doorgingen was van groot belang want anders konden de opdrachten met de enveloppe en abseilen niet gespeeld worden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 23:10:21 door Luc »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #129 Gepost op: 24-01-2014, 23:19:11 »
Wie zijn jouw verdachten? :)
Susan is een verdachte. Voordat de aflevering begon dacht ik: ze heeft nog weinig laten zien, dus als ze de mol wilt zijn, dan moet ze deze aflevering iets doen en dat deed ze. Susan is er nog bij en daar ben ik blij om.

Jan-Willem blijft me maar heen en weer sleuren. Ik ben fan van je 'onmols' benadering en JW heb ik nog niet echt op onmols gedrag kunnen betrappen. Geen foutjes van hem gezien die alleen door een kandidaat gemaakt zouden kunnen zijn. En er is altijd wat met hem, dus wie weet. Maar jouw 'Aaaargggh, ik wil niet' beschrijft het wel het best.

Sofie vond ik tijdens de aflevering de 'nou, streep Sofie ook nog niet af' kandidaat/mol. Slim spel, Tygo een stapje voor zijn, en ook een van de kandidaten die een "mol" ruil heeft gemaakt tijdens het poker. Op andere vlakken en andere afleveringen vond ik haar iets minder mols en/of bezig, dus we houden het in de gaten.

Tygo, Jennifer en Freek ben in geneigd weg te strepen. Ik zie te weinig richting hun als mol en net teveel richting hun als kandidaat. Maar het zijn wel weer drie kandidaten waarvan ik geniet, dus ik blijf naar ze kijken.

En dan heb je nog mijn hoofdverdachte: Aaf.

Laat ik het hier zeggen: Ik denk dat Aaf minder wordt verdacht door het grote publiek en op persoonlijk vlak, omdat ik denk dat mensen niet graag Aaf zien als de mol. Ik heb/had het ook een beetje. Aaf... de naam alleen al  :-X.

Maar de logica leidt me toch naar haar. Ze wint nooit (echt) geld. Als ze meedoet in spellen, heb ik altijd iets van: pffff, waar bemoeit ze zich mee? Ik heb haar nog niet kunnen betrappen op onmols gedrag en kan vrijwel elke actie van elke speler verklaren als Aaf de mol is.

Maar ik merk dat ik richting donderdag toe, weer allerlei nieuwe dingen spot of gespot zie worden door mede speurders en zoals sommige 'hintspeurders' dan simpelweg er in smijten: "We speuren verder".
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #130 Gepost op: 24-01-2014, 23:38:56 »
*Susan is steeds bezig de ander verdacht te maken, bijvoorbeeld in gesprek met Daphne (extra beelden vorige aflevering).

*Bij laatste opdracht van deze aflevering veel lawaai maken naar JW dat hij het fout doet met de kokers.
Maar hij lijkt haar niet te horen.
De montage doet ons geloven dat JW haar negeert, maar als Suus daadwerkelijk haar porto (bron: recensiekoning?) niet gebruikt kán hij haar simpelweg niet horen.
Kijker denkt dat JW molt; feit zou kunnen zijn dat Suus loopt te Mollen.
En wie weet pakt hij wel een goede koker en kletst ze er maar wat op los?
Niemand die dat op dat moment kan controleren.
Flinke afstand tussen groep op grond en mensen tegen stuwdam.

Dus die Susan streep ik vooralsnog niet Aaf. Af bedoel ik...;)
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2014, 23:48:15 »
@Jos1978
Ik zou het superleuk vinden als Aaf de mol is! ::ok::
Maar toch denk ik Susan. :P Niet dat Susan trouwens mijn wensmol is, want ik ken haar eigenlijk nauwelijks. De series waarin ze speelt heb ik nooit gezien. Aaf ken ik wat dat betreft beter. ;) En als ik al een wensmol had dan was het Owen, maar ja... :\'(


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2014, 23:49:15 »
*Bij laatste opdracht van deze aflevering veel lawaai maken naar JW dat hij het fout doet met de kokers.
Maar hij lijkt haar niet te horen.
De montage doet ons geloven dat JW haar negeert, maar als Suus daadwerkelijk haar porto (bron: recensiekoning?) niet gebruikt kán hij haar simpelweg niet horen.
Kijker denkt dat JW molt; feit zou kunnen zijn dat Suus loopt te Mollen.
En wie weet pakt hij wel een goede koker en kletst ze er maar wat op los?
Niemand die dat op dat moment kan controleren.
Flinke afstand tussen groep op grond en mensen tegen stuwdam.

Dus die Susan streep ik vooralsnog niet Aaf. Af bedoel ik...;)
De twee vragen waarom het draait in het Susan-JW gebeuren zijn: "Was het eigenlijk een gewicht van 50kg ipv 150kg" en "Lag er 1500 op de markt". Twee vragen die je als kandidaat niet kan weten! Ik weet het ook nog niet. Als je daar wilt mollen, dan moet je je porto WEL gebruiken. Susan molt hier niet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2014, 23:52:40 »
De twee vragen waarom het draait in het Susan-JW gebeuren zijn: "Was het eigenlijk een gewicht van 50kg ipv 150kg" en "Lag er 1500 op de markt". Twee vragen die je als kandidaat niet kan weten! Ik weet het ook nog niet. Als je daar wilt mollen, dan moet je je porto WEL gebruiken. Susan molt hier niet.
Dank  ::ok::

Waar ik eigenlijk op doel is het feit dat JW al een koker verder zou zijn dan Susan wenselijk acht (aldus Susan).
Omnia vincit amor

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2014, 23:58:49 »
Dank  ::ok::

Waar ik eigenlijk op doel is het feit dat JW al een koker verder zou zijn dan Susan wenselijk acht (aldus Susan).

Er zijn meer vragen bekent in het Susan-JW gebeuren (heeft JW in het boekje van Aaf gekeken en dachten de kandidaten dat de code 4707 was). Het is de vraag over het gewicht die JW overslaat en de vraag over het geld die JW pakt.

Er is een mogelijkheid dat JW voorkennis heeft/de mol is. Dan is het een goede actie (van JW). Als Susan voorkennis heeft over deze 2 vragen, dan wil ze nooit dat JW niet doet wat ze zegt. Ik zeg niet dat Susan niet de mol is, maar bij die twijfelachtige vragen waar de mol het antwoord wel weet, heeft Susan zich laten aftroeven door JanWillem. Onmols dude.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2014, 00:30:17 »
Ook mooi van Susan - vind ik dan :P - bij die roltrappen is dat ze ineens tegen Sofie roept "Zullen we 'Opium' erbij doen?. Want hij is niet verder gekomen...". Dus Sofie herhaalt het, roept Susan ineens "Nee nee, heb ik niet gehoord". ::rofl::

Zullen we 'Opium' erbij doen, serieus... Bovendien is Tygo wel degelijk verder gekomen in het lijstje en heeft hij 'Ontwerp' natuurlijk wel doorgegeven.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2014, 15:58:10 »
Dit is toch niet Susan hé? Zwart haar en een roltrap ingaan waarin een stoplicht op groen springt...

Ik hoor Susan na dit shot wel zeggen: "Een soort Mol Kongse eh... Jordaan." Ik hoorde het de eerste keer al, maar bij het terugkijken steeds weer!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2014, 18:03:33 »
Maar ik vind het zowiezo: een roltrap met een STOPLICHT? Altijd als ik op vakantie ga, kun je gewoon alle roltrappen in zonder stoplicht, niemand komt immers na onder, er gaan alleen mensen naar boven in die specifieke roltrap dus hoezo een stoplicht?

Zowiezo komen die stoplichten terug steeds overal in afleveringen, ik denk dat het iets te betekenen heeft.

Die roltrap gaat van 6:00 tot 10:00 naar beneden en van 10:15 tot 00:00 naar boven. Dus als je naar boven wilt maar het is voor 10:00, dan staat het stoplicht waarschijnlijk op rood.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2014, 01:27:07 »
Suus stijgt op mijn verdachtenlijst. Er 'klopt' iets niet bij haar. Zoals een aantal anderen in dit topic ook al aangeven. Lieve Susan, volgens zichzelf en haar medespelers. Beetje vreemd om dat semi-gefrustreerd over jezelf te zeggen of misschien wel de nadruk daarop te leggen, hint hint;) Want in de biechten gaat ze los als een Jeckyll & Hyde, Yin en Yang, 2 gezichten, spiegelbeeld.. Die deed dit fout, die dat, hoe dom kun je zijn? Dat zijn slechts een paar uitspraken  van deze lieve dame. Ik heb t allemaal teruggekeken en haar nog niet op een positief woord over anderen kunnen betrappen. Bij de executie in afl 3 waarbij zij haar (wel heel beslissend voor verloop) vrijstelling inzet, roept ze ' moet Ik t het allemaal opknappen?!'

Ah arme meid..  Tot nu toe heb je eigenlijk bar weinig gedaan(als kandidaat). Een zware koffer zeulen, waar jezelf voor hebt gekozen. De blieb kamer kon je ook al niet viynden. Je was JW niet erg behulpzaam bij het abseilen. Je verliest behoorlijk wat woorden op de roltrap. Je geldenvelop levert bij het 'pokeren' ook niks op. Bij de seinopdracht had je het ook fout, portofoons en telefoons vind je ook erg lastig en zo kan Ik nog wel even doorgaan. Je laat graag anderen voorop of in de 'schijnwerpers' staan. Want daar hou je niet zo van. Laat anderen maar een antwoord geven want jij 'weet het even niet'. Je lieve kant praat over elkaar wat gunnen, maar puntje bij paaltje ben je je vrouwenverbond keihard aan het naaien. Als fervent Breaking Bad fan, begin ik waardering voor je te krijgen. En net als Walt ben ook jij meester in het overdreven reageren. Als je de Mol bent, ik begin fan te worden en ben benieuwd hoe dit verder gaat!:)

En dan nog even over de fotoklik momenten. De selfie van de schoolmeisjes met daarachter een heel groot bord met 'Wing San(pawnshop)' erop, kan op Aaf slaan die bij de marktopdracht bij de wing sun aangekomen, 3x vraagt wing san? Of het is gewoon de san van Susan.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 14:25:12 door barduif »

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2014, 01:53:41 »
Sorry ik raakte wat 'overenthousiast' in mn beeldspraak. De jekyll & hyde heb ik er zelf van gemaakt. Spiegelbeeld is een paar keer op dit forum genoemd. Een aantal beelden zijn in spiegelbeeld. Yin en yang hebben een aantal molloten gezien als waar het deze serie omdraait. Ik zal de bronnen er nog even voor jullie bijzoeken.

Over het fotoklik moment: nee, Aaf en Sophie moesten de Wing Sun vinden op de markt. De drycleaner. Anderen hadden weer een andere naam. Wing San (zoals in het fotoklik moment te zien is) betekent pawnshop. 1 lettertje verschil met een hele andere betekenis die een opdracht kan doen mislukken.

De bomen heb ik gezien, evenals de vlinders, de rode bloem, de (19) 65, de vissen, de balansschoenen, etc. Het kunnen hints zijn maar die vind ik lastig te interpreteren. Het ging mij nu meer om gedragingen van Susan en Aaf.