Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397221 keer)

Offline charmi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #200 Gepost op: 28-01-2014, 17:13:01 »


Zelfde kleur ogen? Klopt!
Zelfde soort neus? Klopt!
Moedervlek op dezelfde plek? Klopt! (onderste foto staat in spiegelbeeld)
Wenkbrauwen lopen tot dezelfde hoogte? Klopt!
Zelfde groeven onder linker oog? (onderste rechter oog) Klopt ook..

Dus.. is dat Susan op de onderste foto?
Ik denk het wel.

Nee dat is Susan echt niet. Waar je naar moet kijken is de neus.

Neuzen 'beginnen' bij de wenkbrauwen of thv je ogen (zei mijn tekenleraar jaren geleden als we portretten moesten tekenen, kijk maar om je heen ;) ).
De onderste dame gebruikt de schmink om de illusie te creëren alsof zij een 'hogere' neusbrug heeft (beginnend bij de wenkbrauwen, het roze creert diepte) een truc die vaak gebruikt wordt door artiesten die op het toneel staan/artiesten op tv. Contouren en highlighten heet dat. Als je kijkt zie je dat de neus van de geschminkte dame begint bij de ogen (net als vele aziaten overigens), haar ogen liggen hierdoor niet diep, een wat plat en face.
Susan's haar neus begint bij de wenkbrauwen, heeft dus een hogere neusbrug en haar ogen lijkt hierdoor dieper te zitten.



Ik geloof best dat Susan of een andere 'mol' op de foto staat, maar dat is zij in ieder geval niet.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 17:16:25 door charmi »

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #201 Gepost op: 28-01-2014, 17:16:06 »
Ik heb ook wat zitten photoshoppen en ben nu juist ook niet zo zeker of het wel Suus is. Ik heb haar even een schmink make-over gegeven en ja dan lijkt ze er op. Maar.. de vrouw die je zichzelf vaker in de spiegel zien gereedmaken lijkt er ook wel erg veel op. Choose your pick. Blijft een tricky one. Zou idd bijna neerkomen op het 'moedervlekje' haha..

Hier de suus make-over:

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #202 Gepost op: 28-01-2014, 17:17:05 »
En hier de dame die we in een paar shots voor de spiegel zien:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #203 Gepost op: 28-01-2014, 17:27:37 »
Zou het Mamaloe zijn? ::)

Terug naar Susan!

  • Chinese markt/politiebureau

Denk niet dat het de bedoeling was dat teammate Jennifer het restaurant met het geld spotte, maar tegelijkertijd ben ik ook een aanhanger van de theorie dat de Mol de allereerste opdracht vaak juist goed doet. Omdat de groep dan nog zo groot is, zijn mensen (kijkers en medekandidaten) dan namelijk geneigd vrij rigoureus te gaan wegstrepen en het duurt dan een tijd voordat je weer in het vizier komt als mogelijke mol.

Toch zie je dat de Mol vaak wel met een redelijk verhaal komt over wat ie in de eerste aflevering gemold heeft. Als Mol als enige geld ophalen zie ik zelf niet zo zitten. Susans aandeel is er volgens mij ook best groot in. Susan staat een beetje zoekend stil voor het restaurant als Jennifer ineens de naam spot. "Zullen we het hier vragen?" horen we hier net iets voor. Volgens mij zou dat best eens Susan kunnen zijn die dat zegt als ze voor het restaurant staat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 17:29:20 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #204 Gepost op: 28-01-2014, 17:43:32 »
Zou het Mamaloe zijn? ::)

Terug naar Susan!

Toch zie je dat de Mol vaak wel met een redelijk verhaal komt over wat ie in de eerste aflevering gemold heeft. Als Mol als enige geld ophalen zie ik zelf niet zo zitten. Susans aandeel is er volgens mij ook best groot in. Susan staat een beetje zoekend stil voor het restaurant als Jennifer ineens de naam spot. "Zullen we het hier vragen?" horen we hier net iets voor. Volgens mij zou dat best eens Susan kunnen zijn die dat zegt als ze voor het restaurant staat.

Alsnog blijft het punt dat er de eerste aflevering anders geen geld verdiend was en dat hierdoor Art niet "random" zijn briefgeld kon uitdelen (wat ik nu nog steeds niet begrijp trouwens, waarom hij dit deed en daarna nooit meer).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #205 Gepost op: 28-01-2014, 17:43:48 »
Ik heb ook wat zitten photoshoppen en ben nu juist ook niet zo zeker of het wel Suus is. Ik heb haar even een schmink make-over gegeven en ja dan lijkt ze er op. Maar.. de vrouw die je zichzelf vaker in de spiegel zien gereedmaken lijkt er ook wel erg veel op. Choose your pick. Blijft een tricky one. Zou idd bijna neerkomen op het 'moedervlekje' haha..

Hier de suus make-over:

Weet niet of het tunnelvisie van me is, maar ben toch wel redelijk overtuigd als ik dit zo zie. Het enige wat ik niet snap is waarvoor ze is geschminkt. Want ze valt niet te ontdekken op de foto, of we moeten toch ineens een ingeving krijgen.

Offline mph

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #206 Gepost op: 28-01-2014, 17:51:42 »
Na die aflevering heb ik dit ook tot in detail bekeken, wel even vergeten dat het spiegelbeeld betrof, maar wel gezien dat de plooien bij de ogen niet echt lijken en dat er een geel oor te zien is. Nu lijkt mij dat toch ook niet het oor van susan. Ook zullen de wenkbrauwen een flink stuk omhoog getrokken moeten zijn.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #207 Gepost op: 28-01-2014, 17:58:16 »
Na die aflevering heb ik dit ook tot in detail bekeken, wel even vergeten dat het spiegelbeeld betrof, maar wel gezien dat de plooien bij de ogen niet echt lijken en dat er een geel oor te zien is. Nu lijkt mij dat toch ook niet het oor van susan. Ook zullen de wenkbrauwen een flink stuk omhoog getrokken moeten zijn.
Lees even een paar posts terug, die getekende wenkbrauwen zijn niet haar echte wenkbrauwen. Haar echte zie je als je goed kijkt zitten, vlak boven haar ogen (als ze het is natuurlijk  ::rofl::)

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #208 Gepost op: 28-01-2014, 18:19:50 »
Na die aflevering heb ik dit ook tot in detail bekeken, wel even vergeten dat het spiegelbeeld betrof, maar wel gezien dat de plooien bij de ogen niet echt lijken en dat er een geel oor te zien is. Nu lijkt mij dat toch ook niet het oor van susan. Ook zullen de wenkbrauwen een flink stuk omhoog getrokken moeten zijn.

Eens, mede door wat jij idd zegt, de plooi onder het oog is anders. Ook de plaats van de eigen versus geschminkte wenkbrauwen zijn ook al doe je er heel veel schmink overheen niet na te bootsen met de foto. Dan zou je meer geschminkte wenkbrauw haren moeten zien. Zeker zo ingezoomd. Ik ga deze als hebben we nu uitgebreid onderzocht en helaas geen mega suus hint beschouwen. Er kan misschien nog wel iets uit het theater naar voren komen. Maar die is al uitgebreid besproken. Ik vrees dat we het ergens anders in moeten zoeken. Te mooi om waar te zijn :(

Wat ik bijvoorbeeld ook interessant vind, is of Susan JW niet gewoon de 3e koker bij het abseilen heeft laten pakken en dan in bijzijn van de andere dames heel hard roepen dat JW het fout doet en de 4e koker pakt, ipv de 3e.  Hier wordt in het Jennifer topic ook over gesproken. En ik ben wel benieuwd wat de Suus 'tunnelaars' daarvan denken. Als dit zo is, is het een mooie -100 euro actie.

Tevens zie je haar op 40:55 in slowmo 'stop, stop' roepen door de porto. Net nadat ze met de dames had besproken dat de volgende vraag juist was en JW een koker kon pakken.  Corrigeert ze hier snel even het pakken van een +geld koker of is JW aan t klooien en pakt de koker niet en zij ziet dit.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #209 Gepost op: 28-01-2014, 19:08:51 »
Heeft ze dan een ooglidcorrectie gehad?
Bij de geschminkte vrouw zit veel meer ruimte tussen oog en wenkbrauw.

Als je bij het pijltje kijkt zie je dat ze een soort opgeplakt masker heeft.
Je ziet het plakrandje nog zitten
En de structuur van de huid is geen normale huid.
Er zit iets overheen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #210 Gepost op: 28-01-2014, 19:14:56 »
Dit lijkt me toch vrij duidelijk dezelfde dame... en geen Susan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #211 Gepost op: 28-01-2014, 19:28:23 »
Dit lijkt me toch vrij duidelijk dezelfde dame... en geen Susan.

Ik zie duidelijk dat het niet dezelfde dame is hoor. Kijk naar de lijntjes onder de ogen. De huid bij de jukbeenderen.. Weet niet of het susan is maar deze 2 dames zijn niet hetzelfde

Edit: Daarnaast lijkt het ook een andere spiegel maar daar ben ik niet zeker van
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 19:34:17 door FS »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #212 Gepost op: 28-01-2014, 19:51:58 »
vond deze. Dit is de shot van 'de actrice'in de spiegel als ze zich opmaakt..

Vlekje zit aardig op dezelfde plek..

even daarvoor is een beeld dat de mond wordt ingetekend

het zou de mond van Tygo kunnen zijn, de contouren van zijn eigen mond steken behoorlijk uit

wilde gedachte misschien maar ze kunnen toch iedereen omtoveren?

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #213 Gepost op: 28-01-2014, 19:56:40 »
Dat was de truc denk ik.
In de aflevering zie je eerst het shot van de ogen.
Even later zie je de het shot van het totale gezicht, wat echt een aziatische is.
Dat laatste shot blijft in je hoofd zitten en je neemt aan dat het één van die operavrouwen is, terwijl in het eerste shot de aanwijzing zat.

En ik denk dat de mond juist expres niet van Susan is.
Anders geef je ineens teveel aanwijzingen weg.

« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 20:03:52 door Badmotor »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #214 Gepost op: 29-01-2014, 01:33:08 »
Zou het Mamaloe zijn? ::)

Terug naar Susan!

Toch zie je dat de Mol vaak wel met een redelijk verhaal komt over wat ie in de eerste aflevering gemold heeft. Als Mol als enige geld ophalen zie ik zelf niet zo zitten. Susans aandeel is er volgens mij ook best groot in. Susan staat een beetje zoekend stil voor het restaurant als Jennifer ineens de naam spot. "Zullen we het hier vragen?" horen we hier net iets voor. Volgens mij zou dat best eens Susan kunnen zijn die dat zegt als ze voor het restaurant staat.
Aflevering 1 heeft natuurlijk een aantal keer 'geproduceerde' mollenstreken gehad, zoals Annemarie bij het vliegtuig en Patrick in de bus. Ik denk trouwens sowieso dat ook Susan wel e.e.a. kan vertellen m.b.t. molacties in aflevering 1. In deze opdracht of bij het seinen... Een molpoging hoeft ook niet altijd te slagen, he? Over haar aandeel in het geld kun je speculeren... ik heb het tot nu toe vooral als Jennifers verdienste gezien, ook voordat Susan mijn mol was. En 400 euro... Da's in ieder geval een stuk minder dan de 2500 euro die Inge Iepenburg bij de eerste opdracht in haar seizoen binnensleepte. ::) :-X

Nee, ik ben er ook geen voorstander van als de Mol op eigen houtje onnodig geld binnenhaalt, maar toch... Ik zie altijd weer George voor me, hangend aan dat touw aan die dam, en denk, ja, dat moet je doen. Zorgen dat iedereen je gelijk doorstreept als mogelijke Mol na de eerste opdracht. Niet dat ik Susan nu direct wil vergelijken met George ( :P ), maar ik bedoel maar, het spreekt me ergens wel aan als strategie. Ik kijk ook al jaren naar de allereerste opdracht met het idee dat de Mol die waarschijnlijk (redelijk) goed doet, of er nou geld mee binnengehaald wordt of niet. En vaak is het ook zo.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 01:35:37 door Jayne »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #215 Gepost op: 29-01-2014, 11:32:36 »
En 400 euro... Da's in ieder geval een stuk minder dan de 2500 euro die Inge Iepenburg bij de eerste opdracht in haar seizoen binnensleepte. ::) :-X
Dat geld zou sowieso in de pot zijn gekomen dankzij Renate en Inge kon toen de fanatieke kandidate spelen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #216 Gepost op: 29-01-2014, 11:36:23 »
Dat geld zou sowieso in de pot zijn gekomen dankzij Renate en Inge kon toen de fanatieke kandidate spelen.

Bovendien had Inge toen geen voorkennis. De allereerste opdracht had eigenlijk de abseilopdracht moeten zijn. Omdat er ineens geen toestemming meer werd gegeven voor het abseilen werd de filmpjesopdracht als alternatieve eerste opdracht gedaan. Inge kon niet meer worden ingelicht over de filmpjes en wilde het laatste filmpje fout gokken. Haar gok "Sander" bleek echter goed te zijn. Gelukkig had ook Renate dit goed en was de opdracht dus sowieso wel geslaagd. (Bron: mijn eigen site. Originele bron: weet ik even niet meer maar zou ik kunnen uitzoeken.)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #217 Gepost op: 29-01-2014, 13:24:28 »
Prima hoor, maar het punt was eigenlijk gewoon dat de Mol soms geld verdient, om welke reden dan ook. Wat voor Inge gold (dat het min of meer per ongeluk was) kan ook voor Susan gelden. Zeker in deze opdracht, waarbij voor zover we weten het Jennifer is die de naam spot.

Je kunt het ook als volgt bekijken (moet niet, maar kán ;) ):
Voor de leuke beelden/toffe molacties, probeert de Mol (met voorkennis en i.o.m. de productie) in opdracht 1 wel de juiste locatie te vinden, maar er voorbij te lopen zonder dat de medekandidaat het door heeft. Alleen is Jennifer scherp en ziet ze de naam staan. Gevaarlijk? Ja. Toffe beelden in aflevering 10 als het slaagt? Zeker!

Zoals met zoveel dingen in WIDM kun je ook dit van meerdere kanten bekijken. Duidt het feit dat Susan en Jennifer als enigen wel hun locatie vinden op kandidatengedrag of wellicht juist op voorkennis van één van beiden? Je hoeft er niet in te geloven, maar als doorgewinterde kijker weet je dat het tweede óók een mogelijkheid is.

-edit-
Ik wil er nog even aan toevoegen dat, als bovengenoemd scenario waar is, ik het wel tof zou vinden, omdat het duidt op een mol met een beetje lef. Ik houd niet zo van luie mollen, die vooral vertrouwen op niets doen en zich van de domme houden. Persoonlijke voorkeur, iedereen mag er anders over denken.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 13:41:56 door Jayne »

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #218 Gepost op: 29-01-2014, 15:19:40 »
Ik vind een fanatieke kandidaatmol ook het leukst! Maar het werkt niet als er elk jaar een zelfde soort mol is natuurlijk.

Is jullie opgevallen dat Susan in aflevering 2 in de tv-studio een paar keer achter elkaar "Zien jullie mij? Zien jullie mij?" roept? In het dagboek van de mol staat daarna:

"Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet."

Susan is daar samen met Aaf maar vraagt niet "Zien jullie ons?" Apart toch, zou een hint kunnen zijn. Aaf vraagt spreekt wel over "ons". Ook heeft Susan het in de biecht over de ene donkere ruimte na de andere en dat ze op de gekste plekken zijn geweest.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #219 Gepost op: 29-01-2014, 17:29:20 »
En hier de dame die we in een paar shots voor de spiegel zien:
Dat is denk ik niet dezelfde persoon. Het zijn twee foto's van twee verschillende personen, in mijn ogen.